Šta je novo?

Trolejbusi

19 treba bilo kako produžiti do vrha Ustaničke pa makar se okretala ispod bandere što se kaže. Sramota je da ceo potez 300 uopšte nema vezu sa centrom osim tramvaja koji staju relativno daleko od centra.

Kad bi se produžila 19 do vrha Ustaničke sutra bi već bila jedna od najpopunjenijih linija i trebalo bi i pojačanje čak da se uvede.
 
Nema gore mesta, da se nadovežem na studiju NoLimita, 83 do cvetka koji zapravo simulira kružnu liniju 40 koja nam nedostaje. 6 produžiti obavezno duž bulevara do centra.
 
@ NoLimit

Pročitah analizu i moram da je pohvalim. Jeste da je duže trajalo, ali je vredelo. Retko smislen komentar, u smislu konkretnosti i doprinosa konstruktivnoj raspravi, a ne isterivanja kome je veći. Mislim na ego.
Da bih dao svoj konkretan sud, moram da pitam par stvari. Spominješ nedovršeni krug linije 40, i neophodnost povezivanja Cvijićeve i Dimitrija Tucovića sa Vojislava Ilića i naseljima koja povezuje duž iste ulice, te deljenja trase sa linijom 50 na delu od Šumica do Paunove. Sa druge strane nisi spominjao neophodnost povezivanja sa Takovskom i Kneza Miloša. Koliko je povezivanje pomenutih naselja sa tim delom trase 40 bitno da postoji?
Slažem se sa dosta stvari iz tvoje analize, i o nekima sam razmišljao na sličan način, recimo ovo vezano za liniju 6 u oba pravca. Isto se slažem i sa konstatacijom za 19 i 31 , vezano za početno stajalište na Konjarniku. Za sada toliko.
 
Основни проблем, због кога долази до непотребно компликованих кретања путника јесте непостојање обједињеног терминуса у зони источног Београда. На жалост, последња локација на којој је тако нешто могло да се изгради се полако попуњава (тренутно се гради ЛИДЛ).

Ми сада имамо 4 физички одвојена терминуса који су на ивици капацитета а потребе за појачањем се увелико годинама траже. Само још терминус код Цветка може да прими још евентуално једну линију и крај.

Стање ће додатно закомпликовати ширење Булевара од Цветка до Устаничке, због кога ће се трамвајски терминус Устаничка укинути а његову улогу опет преузети ионако премали терминус Смедеревски пут (Радиоиндустрија) те ће се људима са потеза 300 додатно загорчати живот одвајањем још једног терминуса за рпеседање. Само не знамо која ће линија преузети везу између Устаничке и Смедеревског пута, можда већ крцата 309?
 
A proširenje BKA do škole Dragojlo Dudic, pa samim tim i produženje tramvaja dotle? Valjda je to plan koji se čeka već godinama, ako ne i decenijama. Jedna možda ekstremna ideja, jer ne verujem da je to baš tehnički (trenutno) izvodljivo. Može li se provući autobus ili trolejbus kroz Koste Trifkovića i na kraju onog zapuštenog kružnog dela ulice napraviti jednosmernu putanju i tu da bude okretnica? Trenutno je u Koste Trifkovića problem parking, jer su svi na ulici i smanjili su širinu puta na taj način. Pre neki dan sam prošao kroz BKA posle sigurno godinu dana i vidim da su uspeli još zgrada da naprave uz ulicu, tako da će to onda sigurno još više opteretiti prevoz na tom potezu.
 
Onda bi rešenje moglo da bude u nekom velikom, objedinjenom, pametno organizovanom terminusu sva tri vida prevoza na obodu Mirijeva, kao i produžavanjem linije 40 do Ustaničke, ili još bolje, Konjarnika.
 
Za sav taj objedinjeni terminus je bila odlična lokacija koju stf spominje, a gde se sada gradi Lidl. To je koliko vidim ogroman plac, plus pored gde su se načičkali romi. Koliko vidim to su sve napuštene zgrade fabrika i štamparija, a ogromna je površina. Realno gledano, može se uraditi i zajedno sa Lidlom terminus, pa barem odvojiti neke linije ili dovesti druge. Ceo kraj je problematičan zato što se uporno grade zgrade na tako uske ulice. Vidim i da su pored trenutne okretnice Ustanička uspeli da uglave neke zgrade. Sve to rade i grade, bez ikakvih planova i obzira za buduće saobraćajno stanje. Iza okretnice oko TC Aviv Park napravili stambeni kompleks, a ulice takve da ne mogu dva auta da se mimoiđu. A onda se pravi Vesara pametan i ukine 19, pa će još da skrati 31, a onda još da ukine i 6.
 
Taj vrh Živka Davidovića je baš problematičan. Nigde stati, ponegde i mimoići se. Neke ulice vape za promenom režima u jednosmerne.
Nešto ispod je 21 koja bi se, kad već ćoškari, uličicama jednosmerno mogla dovući do blizu Ruda, okretnice u Ustanilkoj i Aviv parka. Tako bi i ona dobila više smisla, a poboljšao bi se prevoz tom narodu okolo. Za tako nešto bilo bi dovoljno da nova generacija trolejbusa ima autonomiju od 1-2km
 
Ta падина од булевара ка устаничкој је поприлично хаотична. А зида се на све стране.
 
Нажалост, ту простора за ширење нема, Mис Ирбијева је сужена од Марачке улице генијалном новоградњом. На крају, све те улице узбрдо се завршавају у Живка Давидовића, која је поприлично хаотична и неодговарајуће ширине за било какав јавни превоз. Део између Велизара Косановића, Крижанићеве, Господара Вучића и Булевара је тек посебна прича. Ретко незгодан крај за било какво кретање.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841928#p841928:3jf17kzk je napisao(la):
Biciklistkinja » Thu Apr 15, 2021 8:11 am[/url]":3jf17kzk]19 treba bilo kako produžiti do vrha Ustaničke pa makar se okretala ispod bandere što se kaže. Sramota je da ceo potez 300 uopšte nema vezu sa centrom osim tramvaja koji staju relativno daleko od centra.

Kad bi se produžila 19 do vrha Ustaničke sutra bi već bila jedna od najpopunjenijih linija i trebalo bi i pojačanje čak da se uvede.

Управо то је разлог зашто 19 (или 31) не сме да се продужи до Устаничке. Линија би била препопуларна. Дисбалансирала би систем и обесмислила трамваје. Понављам, то није исправно из перспективе путника, али из перспективе система је нужно зло.

solecar":3jf17kzk je napisao(la):
@ NoLimit
Pročitah analizu i moram da je pohvalim. Jeste da je duže trajalo, ali je vredelo. Retko smislen komentar, u smislu konkretnosti i doprinosa konstruktivnoj raspravi, a ne isterivanja kome je veći. Mislim na ego.
Da bih dao svoj konkretan sud, moram da pitam par stvari. Spominješ nedovršeni krug linije 40, i neophodnost povezivanja Cvijićeve i Dimitrija Tucovića sa Vojislava Ilića i naseljima koja povezuje duž iste ulice, te deljenja trase sa linijom 50 na delu od Šumica do Paunove. Sa druge strane nisi spominjao neophodnost povezivanja sa Takovskom i Kneza Miloša. Koliko je povezivanje pomenutih naselja sa tim delom trase 40 bitno da postoji?
Slažem se sa dosta stvari iz tvoje analize, i o nekima sam razmišljao na sličan način, recimo ovo vezano za liniju 6 u oba pravca. Isto se slažem i sa konstatacijom za 19 i 31 , vezano za početno stajalište na Konjarniku. Za sada toliko.

Хвала Соле. Трудио сам се да разумем узроке проблема а да ме не заслепе симптоми који се сада манифестују.

Мислим да знам на шта циљаш са овим питањем и да си размишљао о новој мрежи у Цвијићевој и Венизелосовој. Доста сам размишљао о томе у протекле 2 године и још увек немам коначан суд. Постоји доста могућности и краткорочно је тешко бити паметан. Међутим, мало дугорочније у контексту "круга 40" је лакше дати одговор. Направићу кратак преглед само шта се све може урадити са том мрежом у садашњим комбинацијама, па ће то само показати где може друга половина круга 40 ускочити.

С обзиром на то да преусмеравање 28 и 41 преко нове мреже да би потпуно обишли центар и терминирали само на Дорћолу потпуно нема смисла и с обзиром да не постоји мрежа кроз Венизелосову ка окретници Панчевачки мост која би омогућила "избијање" и терминирање "на краку", једино о чему се може размишљати у контексту ове мреже у овом тренутку времена су неки кругови и пролазне линије. Ту постоје 4 варијанте.

1. "Мали круг" Дунавска - Добрачина - Светогорска - Таковска - Венизелосова - Дунавска
Можда ће имати смисла као неки "локал" у једном тренутку када се развије Дунавски део града, али за сада не делује превише ни потребно ни смислено с обзиром на конфигурације осталих линија.

2. "Мала осмица" Дунавска - Добрачина - Краља Милана - Славија - Немањина - Таковска - Венизелосова - Дунавска
Иде мало вамо, мало тамо, а нигде смислено и директно. Не бих ни разматрао ово.

3. "Круг 28" Звездара - Венизелосова - Дунавска - Добрачина - Светогорска - Таковска - Цвијићева - Звездара. У оба смера наравно. На деоници од Звездаре ка Дорћолу нуди алтернативу за 79 и нову директну везу. На деоници од Венизелосове ка Тргу нуди везу са центром. Остало је стандардна 28. Користи се нова мрежа, сви добијају нову везу, нико не губи старе везе, нико не терминира на оној импровизацији поред депоа, сви срећни. Упитно је да ли је ово потребно, али доста смислено користи нову мрежу.

4. "Проширен 40" Бањица - Кнеза Милоша - Светогорска - Добрачина - Дунавска - Венизелосова - Цвијићева - Звездара. Уствари од Бањице ка центру вози као 41 а онда касније спаја Дорћол и Звездару. Губи се део веза (нпр. Лондон - Јаше Продановића) и продужавају се значајно друге (нпр. Димитријала - Адмирала Гепрата). Не делује као срећно решење ни у којем аспекту.

Видели смо које су опције за искоришћавање нове мреже, да нема смисла мењати 40 у реону Таковске а да би било погодно понудити директну везу Дорћола и Звездаре, али тако да се постојеће везе не наруше.

И хајде сада са тиме да сагледамо твоје питање. Да ли је неопходно директно повезивање нпр. Медака са Кнеза Милоша и Таковском преко "Круга 40"? Није.
Од Шумица нпр. ће се лакше стизати до Кнеза Милоша и Таковске директно са 29. У том смислу није потребна веза преко кружне 40. Међутим, још увек је потребна веза Димитријале и Кнеза Милоша преко 40, тако да 40 у том делу не можемо дирати.

Значи треба нам веза Шумице - Цветко - Цвијићева, треба нам веза Димитријала - Кнеза Милоша, треба нам веза Димитријала - Дорћол, али не треба нам веза Шумице - Кнеза Милоша. Јасно је где идем са овиме и одговор се сам намеће.
Линија 40 остаје на старој траси. Уводи се нова линија XX на траси Бањица - Медак - АТШ - Цветко - Цвијићева - Венизелосова - Дорћол. Она уствари глуми другу половину круга 40.
Таква линија се може чак пустити и у фазама:
Прва фаза линије: Дорћол - Звездара (користи се одмах нова мрежа)
Друга фаза линије: Дорћол - Димитријала - Цветко - АТШ - Медак (продужава се линија чим стигну соло троле са аутономијом)
Трећа фаза линије: Дорћол - Димитријала - Цветко - АТШ - Медак - Бањица (кад се направи СМТ од Трошарине до Јерковића)

У те детаље нисам хтео залазити када сам анализирао проблеме 29 јер ми је било битно показати значај повезивања "Круга 40" на деоници од Бањице преко Медака до Звездаре, а ово су већ опреративни детаљи. Битно је да се инфраструктурно "круг 40" споји, а то да ли ће један део тога бити 40А и 40Б по смеровима, или ће један део бити 40 а други XX, то и није толико битно јер је функционалност иста. Та нова линија би уствари била неки вид источне трансверзале и једна од најзначајнијих линија у граду. Чак и када се изгради метро ће задржати своју функцију. Растеретила би значајно осим линија са којима се директно поклапа попут 50 и нпр. 33 и 48 јер би понудила нови начин да се стигне од Вождовца до Палилуле.

Уколико се град одлучи да прошири мрежу и на онај "фртаљ" од угла Цвијићеве и Венизелосове до окретнице Панчевачки Мост, то ће понудити неке друге варијанте, али то је већ потпуно друга анализа. За сада комбинација 40+XX делује као добитни дуо за "Круг 40".
 

Prilozi

  • 40xx.jpg
    40xx.jpg
    439,8 KB · Pregleda: 1.644
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842141#p842141:297xi1oe je napisao(la):
NoLimit » 15 Apr 2021 22:50[/url]":297xi1oe]И хајде сада са тиме да сагледамо твоје питање. Да ли је неопходно директно повезивање нпр. Медака са Кнеза Милоша и Таковском преко "Круга 40"? Није.
Од Шумица нпр. ће се лакше стизати до Кнеза Милоша и Таковске директно са 29. У том смислу није потребна веза преко кружне 40. Међутим, још увек је потребна веза Димитријале и Кнеза Милоша преко 40, тако да 40 у том делу не можемо дирати.

Значи треба нам веза Шумице - Цветко - Цвијићева, треба нам веза Димитријала - Кнеза Милоша, треба нам веза Димитријала - Дорћол, али не треба нам веза Шумице - Кнеза Милоша. Јасно је где идем са овиме и одговор се сам намеће.
Линија 40 остаје на старој траси. Уводи се нова линија XX на траси Бањица - Медак - АТШ - Цветко - Цвијићева - Венизелосова - Дорћол. Она уствари глуми другу половину круга 40.
Таква линија се може чак пустити и у фазама:
Прва фаза линије: Дорћол - Звездара (користи се одмах нова мрежа)
Друга фаза линије: Дорћол - Димитријала - Цветко - АТШ - Медак (продужава се линија чим стигну соло троле са аутономијом)
Трећа фаза линије: Дорћол - Димитријала - Цветко - АТШ - Медак - Бањица (кад се направи СМТ од Трошарине до Јерковића)

У те детаље нисам хтео залазити када сам анализирао проблеме 29 јер ми је било битно показати значај повезивања "Круга 40" на деоници од Бањице преко Медака до Звездаре, а ово су већ опреративни детаљи. Битно је да се инфраструктурно "круг 40" споји, а то да ли ће један део тога бити 40А и 40Б по смеровима, или ће један део бити 40 а други XX, то и није толико битно јер је функционалност иста. Та нова линија би уствари била неки вид источне трансверзале и једна од најзначајнијих линија у граду. Чак и када се изгради метро ће задржати своју функцију. Растеретила би значајно осим линија са којима се директно поклапа попут 50 и нпр. 33 и 48 јер би понудила нови начин да се стигне од Вождовца до Палилуле.

Уколико се град одлучи да прошири мрежу и на онај "фртаљ" од угла Цвијићеве и Венизелосове до окретнице Панчевачки Мост, то ће понудити неке друге варијанте, али то је већ потпуно друга анализа. За сада комбинација 40+XX делује као добитни дуо за "Круг 40".
Ovo vezano za povezivanje Dimitrija Tucovića i Cvijićeve sa Banjicom preko istočnog dela BG je upravo ono što mi je i bila zamisao, što je samo potvrđeno odgovorom. Osim toga, prema mom planu, čiju sam skicu tramvajskih i trolejbuskih koridora kačio, zamislio sam da imamo 41A koja bi išla kao linija 41 od Studentskog trga do Paunove, pa dalje trasom linije 50 do Medakovića III, plus pretvaranje linije 50 u trolejbusku. Da li je to preterano i da li bi trebalo nešto da se menja i šta?
 
Ako mene pitas, sasvim razumno. Trole bi pomogle dosta na 50 jer je brdska linija, jos kada bi i zglobna bila olaksalo bi mnogo ljudima zivot.

Edit: Mada ako pretvoris 50 u trolu, onda realno i nije potreban taj 41A.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842150#p842150:1kajz4so je napisao(la):
solecar » Thu Apr 15, 2021 10:17 pm[/url]":1kajz4so]Ovo vezano za povezivanje Dimitrija Tucovića i Cvijićeve sa Banjicom preko istočnog dela BG je upravo ono što mi je i bila zamisao, što je samo potvrđeno odgovorom. Osim toga, prema mom planu, čiju sam skicu tramvajskih i trolejbuskih koridora kačio, zamislio sam da imamo 41A koja bi išla kao linija 41 od Studentskog trga do Paunove, pa dalje trasom linije 50 do Medakovića III, plus pretvaranje linije 50 u trolejbusku. Da li je to preterano i da li bi trebalo nešto da se menja i šta?

Не могу дати дефинитиван одговор да ли је потребно понудити директну везу од Дедиња ка Медаку. Морао бих озбиљно сести и анализирати токове за то. На први поглед делује да постоји много линија до пијаце и од пијаце где је преседање погодно, као и да не постоји велико гравитирање околине Прокопа и Дедиња ка насељима даље од Трошарине. Интуитивно делује да преседање на 50 у овом тренутку времена потпуно задовољава потребе и да не постоји потреба за директном везом поред толико других линија. Можда у будућности буде другачије и можда грешим, али то је све што могу овако паушално рећи.

А 50 у тролејбус се провлачи већ деценијама као идеја и све вуче ка томе, али не знам да ли ћемо то видети у овогодишњем плану проширења. Секретар за јавни превоз је спомињао да се планира 9,2км нове мреже, у шта се не би уклопила данашња 50ца.
У прошлом плану проширења од пре 15 година је замишљено да 50 као трола иде до Видиковачке пијаце и да ту завршава, али то је било повезано са неким другим аспектима тадашњих планова. Сада су се ствари мало промениле, гурају се планови за трамвај ка Видиковцу односно окретница Баново Брдо ће бити гурнута даље ка периферији, али и до те нове окретнице тих 9,2км мреже допире само на кнап ако се узме у обзир да се мора ширити мрежа и ка другим краковима.
Тролу 50 ћемо вероватно видети и то је добра идеја, само је питање кад.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842167#p842167:1h5rpf57 je napisao(la):
NoLimit » Čet Apr 15, 2021 11:55 pm[/url]":1h5rpf57]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842150#p842150:1h5rpf57 je napisao(la):
solecar » Thu Apr 15, 2021 10:17 pm[/url]":1h5rpf57]Ovo vezano za povezivanje Dimitrija Tucovića i Cvijićeve sa Banjicom preko istočnog dela BG je upravo ono što mi je i bila zamisao, što je samo potvrđeno odgovorom. Osim toga, prema mom planu, čiju sam skicu tramvajskih i trolejbuskih koridora kačio, zamislio sam da imamo 41A koja bi išla kao linija 41 od Studentskog trga do Paunove, pa dalje trasom linije 50 do Medakovića III, plus pretvaranje linije 50 u trolejbusku. Da li je to preterano i da li bi trebalo nešto da se menja i šta?

Не могу дати дефинитиван одговор да ли је потребно понудити директну везу од Дедиња ка Медаку. Морао бих озбиљно сести и анализирати токове за то. На први поглед делује да постоји много линија до пијаце и од пијаце где је преседање погодно, као и да не постоји велико гравитирање околине Прокопа и Дедиња ка насељима даље од Трошарине.

Jedino sto bi ponudila ta linija je veza Medaka i Prokopa sto je ipak glavna zeleznicka stanica tom delu grada sto i nije zanemarljivo, ali sto 50 svakako pokriva sa presedanjem. Mozda bolje resenje bi bila tramvajska linija koja se posle Vojvode Stepe i Autokomande spusta na prokop, a posle predlozenm nadvoznjakom dalje do Resavske i Nemanjine i dalje gde treba. Npr 9 da se tako izmesti, a 10 da se pojaca i postane dominantna do Slavije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842167#p842167:1xtla667 je napisao(la):
NoLimit » 15 Apr 2021 23:55[/url]":1xtla667]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842150#p842150:1xtla667 je napisao(la):
solecar » Thu Apr 15, 2021 10:17 pm[/url]":1xtla667]Ovo vezano za povezivanje Dimitrija Tucovića i Cvijićeve sa Banjicom preko istočnog dela BG je upravo ono što mi je i bila zamisao, što je samo potvrđeno odgovorom. Osim toga, prema mom planu, čiju sam skicu tramvajskih i trolejbuskih koridora kačio, zamislio sam da imamo 41A koja bi išla kao linija 41 od Studentskog trga do Paunove, pa dalje trasom linije 50 do Medakovića III, plus pretvaranje linije 50 u trolejbusku. Da li je to preterano i da li bi trebalo nešto da se menja i šta?

Не могу дати дефинитиван одговор да ли је потребно понудити директну везу од Дедиња ка Медаку. Морао бих озбиљно сести и анализирати токове за то. На први поглед делује да постоји много линија до пијаце и од пијаце где је преседање погодно, као и да не постоји велико гравитирање околине Прокопа и Дедиња ка насељима даље од Трошарине. Интуитивно делује да преседање на 50 у овом тренутку времена потпуно задовољава потребе и да не постоји потреба за директном везом поред толико других линија. Можда у будућности буде другачије и можда грешим, али то је све што могу овако паушално рећи.
Dosta ljudi preseda kod Paunove sa 50 na trole, pogotovo u špicu. Takođe, dosta njih ide do Kanadske ambasade, a jedan broj njih silazi kod Dragiša Mišović. To je nešto što sam primetio koristeći vezu linija 50 - trole. Nadam se da će ti ovo biti od pomoći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841991#p841991:2yz0dpzu je napisao(la):
marrecar » 15 Апр 2021 11:32 am[/url]":2yz0dpzu]A proširenje BKA do škole Dragojlo Dudic, pa samim tim i produženje tramvaja dotle? Valjda je to plan koji se čeka već godinama, ako ne i decenijama.
То јесте крајњи план, са трамвајском и новом аутобуском окретницом на месту данашње НИС пумпе, али се проширење од Устаничке неће радити у истој фази као и проширење до Устаничке.
 
Tako i prekjuče 2166 kod nadvožnjaka na Zvezdari. A evo ga danas ponovo na 40 vozi kao da mu nije bilo ništa.
 
Uz pametnu organizaciju jednosmernih ulica i parkiranja, mogla bi se produžiti 21 so Ruda i Aviva. Boravio sam pre izvesnog vremena nekoliko dana u zgradama u Z. Davidovića niže tc. Jeste haotično u okolini, usko, ali samo je neuređen siatem, haos. Uz malo truda, moglo bi se to urediti.
 
Ako moze do Aviva, moze i do okretnice 19. Tuda vec idu autobusi.
 
Odličan predlog da se 21 produži do Aviva i Ruda i da se napravi veći kruč po Učiteljskom i tom kraju.
 
To je jos ludja ideja od one sa produzenjem 83. Malo vise realnosti i uvida u stvarno stanje na terenu ne bi skodilo.
 
Vrh