[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841928#p841928:3jf17kzk je napisao(la):
Biciklistkinja » Thu Apr 15, 2021 8:11 am[/url]":3jf17kzk]19 treba bilo kako produžiti do vrha Ustaničke pa makar se okretala ispod bandere što se kaže. Sramota je da ceo potez 300 uopšte nema vezu sa centrom osim tramvaja koji staju relativno daleko od centra.
Kad bi se produžila 19 do vrha Ustaničke sutra bi već bila jedna od najpopunjenijih linija i trebalo bi i pojačanje čak da se uvede.
Управо то је разлог зашто 19 (или 31) не сме да се продужи до Устаничке. Линија би била препопуларна. Дисбалансирала би систем и обесмислила трамваје. Понављам, то није исправно из перспективе путника, али из перспективе система је нужно зло.
solecar":3jf17kzk je napisao(la):
@ NoLimit
Pročitah analizu i moram da je pohvalim. Jeste da je duže trajalo, ali je vredelo. Retko smislen komentar, u smislu konkretnosti i doprinosa konstruktivnoj raspravi, a ne isterivanja kome je veći. Mislim na ego.
Da bih dao svoj konkretan sud, moram da pitam par stvari. Spominješ nedovršeni krug linije 40, i neophodnost povezivanja Cvijićeve i Dimitrija Tucovića sa Vojislava Ilića i naseljima koja povezuje duž iste ulice, te deljenja trase sa linijom 50 na delu od Šumica do Paunove. Sa druge strane nisi spominjao neophodnost povezivanja sa Takovskom i Kneza Miloša. Koliko je povezivanje pomenutih naselja sa tim delom trase 40 bitno da postoji?
Slažem se sa dosta stvari iz tvoje analize, i o nekima sam razmišljao na sličan način, recimo ovo vezano za liniju 6 u oba pravca. Isto se slažem i sa konstatacijom za 19 i 31 , vezano za početno stajalište na Konjarniku. Za sada toliko.
Хвала Соле. Трудио сам се да разумем узроке проблема а да ме не заслепе симптоми који се сада манифестују.
Мислим да знам на шта циљаш са овим питањем и да си размишљао о новој мрежи у Цвијићевој и Венизелосовој. Доста сам размишљао о томе у протекле 2 године и још увек немам коначан суд. Постоји доста могућности и краткорочно је тешко бити паметан. Међутим, мало дугорочније у контексту "круга 40" је лакше дати одговор. Направићу кратак преглед само шта се све може урадити са том мрежом у садашњим комбинацијама, па ће то само показати где може друга половина круга 40 ускочити.
С обзиром на то да преусмеравање 28 и 41 преко нове мреже да би потпуно обишли центар и терминирали само на Дорћолу потпуно нема смисла и с обзиром да не постоји мрежа кроз Венизелосову ка окретници Панчевачки мост која би омогућила "избијање" и терминирање "на краку", једино о чему се може размишљати у контексту ове мреже у овом тренутку времена су неки кругови и пролазне линије. Ту постоје 4 варијанте.
1. "Мали круг" Дунавска - Добрачина - Светогорска - Таковска - Венизелосова - Дунавска
Можда ће имати смисла као неки "локал" у једном тренутку када се развије Дунавски део града, али за сада не делује превише ни потребно ни смислено с обзиром на конфигурације осталих линија.
2. "Мала осмица" Дунавска - Добрачина - Краља Милана - Славија - Немањина - Таковска - Венизелосова - Дунавска
Иде мало вамо, мало тамо, а нигде смислено и директно. Не бих ни разматрао ово.
3. "Круг 28" Звездара - Венизелосова - Дунавска - Добрачина - Светогорска - Таковска - Цвијићева - Звездара. У оба смера наравно. На деоници од Звездаре ка Дорћолу нуди алтернативу за 79 и нову директну везу. На деоници од Венизелосове ка Тргу нуди везу са центром. Остало је стандардна 28. Користи се нова мрежа, сви добијају нову везу, нико не губи старе везе, нико не терминира на оној импровизацији поред депоа, сви срећни. Упитно је да ли је ово потребно, али доста смислено користи нову мрежу.
4. "Проширен 40" Бањица - Кнеза Милоша - Светогорска - Добрачина - Дунавска - Венизелосова - Цвијићева - Звездара. Уствари од Бањице ка центру вози као 41 а онда касније спаја Дорћол и Звездару. Губи се део веза (нпр. Лондон - Јаше Продановића) и продужавају се значајно друге (нпр. Димитријала - Адмирала Гепрата). Не делује као срећно решење ни у којем аспекту.
Видели смо које су опције за искоришћавање нове мреже, да нема смисла мењати 40 у реону Таковске а да би било погодно понудити директну везу Дорћола и Звездаре, али тако да се постојеће везе не наруше.
И хајде сада са тиме да сагледамо твоје питање. Да ли је неопходно директно повезивање нпр. Медака са Кнеза Милоша и Таковском преко "Круга 40"? Није.
Од Шумица нпр. ће се лакше стизати до Кнеза Милоша и Таковске директно са 29. У том смислу није потребна веза преко кружне 40. Међутим, још увек је потребна веза Димитријале и Кнеза Милоша преко 40, тако да 40 у том делу не можемо дирати.
Значи треба нам веза Шумице - Цветко - Цвијићева, треба нам веза Димитријала - Кнеза Милоша, треба нам веза Димитријала - Дорћол, али не треба нам веза Шумице - Кнеза Милоша. Јасно је где идем са овиме и одговор се сам намеће.
Линија 40 остаје на старој траси. Уводи се нова линија XX на траси Бањица - Медак - АТШ - Цветко - Цвијићева - Венизелосова - Дорћол. Она уствари глуми другу половину круга 40.
Таква линија се може чак пустити и у фазама:
Прва фаза линије: Дорћол - Звездара (користи се одмах нова мрежа)
Друга фаза линије: Дорћол - Димитријала - Цветко - АТШ - Медак (продужава се линија чим стигну соло троле са аутономијом)
Трећа фаза линије: Дорћол - Димитријала - Цветко - АТШ - Медак - Бањица (кад се направи СМТ од Трошарине до Јерковића)
У те детаље нисам хтео залазити када сам анализирао проблеме 29 јер ми је било битно показати значај повезивања "Круга 40" на деоници од Бањице преко Медака до Звездаре, а ово су већ опреративни детаљи. Битно је да се инфраструктурно "круг 40" споји, а то да ли ће један део тога бити 40А и 40Б по смеровима, или ће један део бити 40 а други XX, то и није толико битно јер је функционалност иста. Та нова линија би уствари била неки вид источне трансверзале и једна од најзначајнијих линија у граду. Чак и када се изгради метро ће задржати своју функцију. Растеретила би значајно осим линија са којима се директно поклапа попут 50 и нпр. 33 и 48 јер би понудила нови начин да се стигне од Вождовца до Палилуле.
Уколико се град одлучи да прошири мрежу и на онај "фртаљ" од угла Цвијићеве и Венизелосове до окретнице Панчевачки Мост, то ће понудити неке друге варијанте, али то је већ потпуно друга анализа. За сада комбинација 40+XX делује као добитни дуо за "Круг 40".