Šta je novo?

Trolejbusi

Možda jeste luda ideja, ali trasom 20 (Pljevaljska) nema nikakvih problema. A moglo bi se tu još kombinacija praviti, uz izmene režima saobraćaja.
 
Ако аутобуси пролазе трасом 25/26 на Лекином брду и Душановцу, па и Врачару, верујем да би могли и да прођу Пљеваљском, Живка Давидовића и Учитељском улицом. Мис Ирбијевом између Марачанскен и Живка Давидовића нажалост мало теже, због накарадне новоградње, а тај круг би био најкориснији. Није потребна права окретница, возила и онако круже улицама у Учитељском насељу, а испред Алфа ситија има простора за стајалиште где би возила чекала полазак. Било би лепо да се продужи контактна мрежа пошто даје урбани шмек сваком крају кроз који је провучена, али није неопходно пошто су на 21 тренутно аутобуси, а набављаће се тролејбуси са већом аутономијом.
 
Ama gde je tu logika? Unistili smo, pretvorili u parkinge, gomilu ulica po Vozdovcu, Vracaru i Zvezdari, pesaci su prinudjeni da idu kolovozom jer su minimalne trotoare zauzeli parkirani automobili stanara novopodignutih zgrada.

Nema tu ni U od urbanizma i sad cemo urbani smek da pravimo provlacenjem trolejbusa kroz sokake koji bi i u omanjem selu bili proglaseni neuslovnim za saobracaj konjskih zaprega.

A sto se tice linija 25 i 26, valjda bi stanje ulica kroz koje se provlace trebalo da posluzi kao primer kako ne treba raditi. Idealno bi bilo ne dovoditi ulice u takvo stanje, ali kad je vec to nemoguce, ne treba jos i gradski prevoz provlaciti kroz parkinge.

Odmah se setim Bate Stojkovica: "Nije bas tako lose kao sto izgleda, ja bih ovuda protero autobus".
 
То да велики део Вождовца, Звездаре и Врачара нема ни у од урбанизма и да су саобраћајнице катастрофалне се слажем. Али опет, Пљеваљском улицом ипак иду аутобуси, а кроз Живка Давидовића прођу камиони за смеће. Те побројане улице формирају ипак какав-такaв круг кроз ово поприлично хаотично насеље кроз који може да прође јавни превоз. Најбоље би било проширити Мис Ирбијеву и Живка Давидовића.

Ред се мора ширити и наметати, у супротном царује хаос и шири се даље.
 
Планира се проширење Мис Ирбијеве до Мите Ружића као и Др Велизара Косановића на коловоз од 7 метара. Живка Давидовића и остале улице класичних 6, дакле не планира се ту превоз, сем можда у једном смеру (искључење на Булевар из Велизара Косановића ће изгледа бити само у једном смеру). Плус, Живка Давидовића је одмах испод Булевара, планира се мали милион пролаза између, тако да није ни битно да ту иде превоз. Паје Јовановића се исто шири на коловоз од 7 метара, што је интересантно.

Наравно, дугорочно решење је да се то тотално преобрази, али шта се може - то ћемо кад будемо имали пара ко шеици.

Мис Ирбијева и Велизара Косановића су највећи извори конфузије јер једносмерност тера на кружење (те улице једносмерне, а ове остале не, где је ту логика?) и то кад се прошири ће бити прилично прометно.

Да се ја питам склонио бих паркирана кола у Римској, и направио неку линију која би ишла Устаничком, и ту скренула кроз Учитељско све до Милана Ракића, па одатле како шта треба већ.
 
Ево уцртао сам на мапу све улице које су планиране да буду довољно широке за градски превоз

ucit.png


Као што видите, има доста места за петљање
 
Trebaju srušiti pola učitenjskog naselja da bi ostvarili taj plan, a od toga realno nema ništa. U najboljem slučaju će proširiti Mis Irbijevu i Zivka Davidovića u srednjem delu gde ima prostora, a sve ostalo teško da će biti u ovom veku...
 
Vozao sam se ovih dana po Učiteljskom, ukratko to je slepa ulica. Jedina mogućnost je gore ka staroj okretnici koja je usred ničega ali da skrene levo ka Avivu, a odatle nema nigde puta do Ustaničke već jedino da se potera do okretnice 19 i 31 mada je to previše kruženja. Mislim da bi konekcija sa Ustaničkom bila super ali tamo ima previše linija i ulica pored Aviva je uska.
 
Једино изводљиво јесте да трола настави трасом линије 20, до краја Велизара Косановића, па онда Пљеваљском до Авива, Мирка Сандића до Устаничке и онда Устаничком до Шумица.
 
Preko su potrebne veze pravca Vojislava Ilića i Bulevara, trenutno je ostvaruju 46,55 ali legla bi i tako neka trola da uveže pravac. Neverovatno mi je da samo nesrećna linija 20 staje kod Istočnih kapija.
 
Проблем спајања Учитељског и Коњарника је искључиво кривица комунистичких планера, који су као фина господа одлучили да тако накарадно без икакве потребе споје та 2 насеља са само једном улицом.

Да су оставили Петрињску да иде до Устаничке као раније (зато се и станица зове тако иако је сад улица иза брда) било би лако

А то да се пола Учитељског треба порушити, не стоји. Зграде се праве по увученој линији, само јако споро.
 
Зграда на сужењу Мис Ирбијеве је новија. Мада су нове зграде и комплекси у Живка Давидовића увучени пристојно, код Пашине чесме је лепа ширина а и лепо уређење због Алфа ситија. Свакако главна грешка комунистичког урбанизма јесте прескакање инфраструктурно закржљалих крајева (Малешко брдо, Чубура, Каленић, Душановац, Лекино брдо, Јужни булевар, Учитељско насеље, Олим) и градња великих насеља иза њих. У исто време рушене су вишеспратнице у строгом центру због хирова.
 
Vratimo trolu 28 treba Vaša pomoć! Bez obzira što je glavni cilj našeg udruženja ispunjen vraćanjem trolejbusa 28 na beogradske ulice jula prošle godine "Vratimo trolu 28" je nastavilo sa delovanjem kako bi se borilo za razvoj ekološkog javnog prevoza u Beogradu, a najviše trolejbuskog podsistema.
Finansiranje rada udruženja "Vratimo trolu 28" to jest troškova računovodstva, hostinga sajta, štampanja flajera, nalepnica i drugih troškova je u potpunosti finansirano od donacije građana. Zato koristimo ovu priliku da Vas pozovemo da nam finansijski pomognete uplatom donacije po Vašem izboru na naš račun.
Uputstvo za donaciju:
Svrha uplate: Donacija
Primalac: Udruženje "Vratimo trolu 28"
Broj računa 160-6000000712251-12
Banca Intesa AD
Hvala Vam puno!
Udruženje "Vratimo trolu 28".

175675462_317366516400433_4694076254760955807_n.jpg
 
Remontovani #2024. Sve je ovo lepo i bajno ali ako ce da rade jedno vozilo na 6 meseci, dzaba sve.
IMG_20210426_165351327.jpg

_IMG_000000_000000.jpg
 
I ako će i dalje voziti kao st***, bolje da nemamo gradski prevoz.
 
2024 voza barem nekoliko nedelja remontovan, često ga viđam mislim i na 28.
 
Deset jbnih godina je prošlo otkako je crvena boja de facto postala zvanična za Beogradske trolejbuse (sa dolaskom AKSM-2001) a GSP i dalje drži SVE zglobne BKMove u onim odvratnim bundevarskim kolor šemama iz sredine 2000ih. :roll: :bash: Samo pokazuje koliko su ta vozila zapuštena i neodržavana, kad i dalje vozaju karoseriju s istim slojem farbe iz sredine 2000ih...
 
Kad ih budu prodavali, da napišu: prva boja, vozila baba sa kraćom desnom nogom nedeljom do crkve
 
Potpisujem da nema ništa ogavnije od tih trola u komunalnoj narandžastoj boji ala đubretarac.
 
То пребојавање аутобуса у жуто-плаву, трола у наранџасту, некад наранџасто-плаву и трамваја у црвено-плаву је једна од већих глупости у ГСПу.
 
Па зар је важна боја ако су исправни, закрпљени, чисти, иду редовно...?
Није превоз постајао бољи када су зелени поцрвенели, црвени пожутели, поплавели, па опет поцрвенели... Бесмислено трошење пара које су се могле употребити за санирање каросерија, купвину неких делова које ГСП сматра иначе луксузом... (они без којих може да иде, па су према томе непотребни)...
 
Наравно да је битно, јер и то показује стандардизацију, која показује у исто време и бригу да буду чисти, исправни, закрпљени и да иду редовно.
Када не бринеш о једном, као што је боја, сигурно не бринеш и о другим елементима, што се из примера нашег јавног превоза види. То ти је као нека закономерност, унифицирани возни парк указује да неко брине о томе, као о једном елементу којим одајеш утисак да се ради о озбиљном сервису за грађане неког града.
 
Vrh