Na konkurs za nabavku 87 vozila prijavile su se tri kompanije iz Belorusije, Ukrajine i Kine
Novi trolejbusi od oktobra
Autor: B. R.
Od oktobra Beograđane će prevoziti 83 nova klimatizovana, moderna i niskopodna trolejbusa. A koje će „trole“ voziti ulicama prestonice odlučiće tenderska komisija krajem ovog meseca.Ugovor sa firmom koja bude ponudila najbolje uslove biće potpisan u aprilu.
Oglasite se na
www.danas.rs
Radoslav Nikolić, generalni direktor GSP-a, izjavio je da su se na međunarodni konkurs prijavile tri kompanije „Belkomunmaš„ iz Belorusije, „Laz“ iz Ukrajine i „Globus auto“ iz Kine.
- Tender za nabavku 83 trolejbusa raspisan je krajem novembra prošle godine. Njime je bilo predviđeno da ponuđači obezbede kreditnu liniju. Belorusi su nam ponudili posao za 19 miliona evra, Ukrajinci za 24 miliona i Kinezi za 20 miliona evra. Od uslova kreditiranja zavisi s kim ćemo sklopiti ugovor - rekao je Nikolić.
On je dodao da će dve nezavisne komisije narednih dana pregledati tendersku dokumentaciju i proveriti da li su ponuđači ispunili pravno-ekonomske uslove. Osim ovih elemenata veoma je važno da li vozila ispunjavaju stroge tehničke uslove da bi mogli da prevoze putnike u Beogradu. Kompanije koje zadovolje pravila konkursa biće rangirane posle čega sledi novi krug provere i na kraju potpisivanje ugovora sa najboljim ponuđačem - rekao je Nikolić.
Vozni park GSP-a trenutno raspolaže sa 125 trolejbusa, od kojih je trećina ruske proizvodnje. Samo 42 vozila pripadaju „mlađoj“ kategoriji, odnosno kupljena su posle 2000. godine. Ostala 83 vozila prosečno su stara oko 15 godina, ali ima onih koji su prošla punoletstvo. Oni bi odavno završili na otpadu da poslednjih godina nekoliko puta nisu propali konkursi za nabavku novih vozila, iako je novac za ovu namenu bio obezbeđen iz gradskog budžeta.
Potrebno 300 autobusa
Uredba Ministarstva ekonomije o podsticanju proizvodnje, prodaje i subvencionisane kupovine domaćih autobusa uz popust do 30 odsto, mera je koju grad Beograd u potpunosti podržava kao jednu od mera za oporavak srpske privrede, odnosno pospešivanje domaće proizvodnje. Procena saobraćajnih stručnjaka jeste da će Beogradu, odnosno Gradskom saobraćajnom preduzeću Beograd, u narednih tri do pet godina biti potrebno oko 300 novih autobusa, kako bi se nastavilo sa podizanjem kvaliteta usluga koje ovo preduzeće svakodnevno pruža Beograđanima.
Beograd će nastaviti sa racionalnim ulaganjima u obnovu voznog parka GSP-a, a štedeći sredstva, te prateći standarde kako u oblasti tehnologije tako i u oblasti zaštite životne sredine, namera je da se u budućnosti kupe autobusi na gas.
www.danas.rs