Šta je novo?

Trolejbusi

Дошљак":35oiceg5 je napisao(la):
Неће их теглити до гараже камионима? 60их су знали да направе дрвени прелаз преко радова за тролејбусе.
Planirano je da završe za 7 dana taj deo oko Dobračine, valjda se neće odužiti.
Ne bi stigli vremenski da ih sve tegle do garaže, jer im treba bar pola sata za jedan trolejbus.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758921#p758921:3df3b4sk je napisao(la):
Дошљак » 21 Jul 2020 20:50[/url]":3df3b4sk]Неће их теглити до гараже камионима? 60их су знали да направе дрвени прелаз преко радова за тролејбусе.
A tek šta su znali 30ih da urade. Da za nedelju dana šine u istoj ovoj ulici koju sada rade, prebace sa sredine kolovoza na kraj.
 
solecar":2l90el2e je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758921#p758921 je napisao(la):
Дошљак » 21 Jul 2020 20:50[/url]":2l90el2e]Неће их теглити до гараже камионима? 60их су знали да направе дрвени прелаз преко радова за тролејбусе.
A tek šta su znali 30ih da urade. Da za nedelju dana šine u istoj ovoj ulici koju sada rade, prebace sa sredine kolovoza na kraj.
Nikada sine nisu bile na sredini u cara dušana, bile su u kraljice marije i 27 marta i to spojene zajedno do trotoara kao u tadeusa koscuska, 1946 su razdvojene.
U jednim delu 27 marta su malo krivudale tj malo su se samo razdvajale.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758793#p758793:2xijjxbb je napisao(la):
Дошљак » Уто Јул 21, 2020 2:56 pm[/url]":2xijjxbb] Који им не ово тролејбус зелено-сиви? Нека последња Тролза?

Тролза (бивши ЗиУ) више не постоји.

У дело његових погона склапају се нови тролејубуси типа Адмирал фирме Транспортни Системи
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758874#p758874:lu0ivewc je napisao(la):
Kesha » Уто Јул 21, 2020 6:49 pm[/url]":lu0ivewc]Sudeći po onome što se može izguglati, trola je delo neke lokalne firme ARS-TERM iz Novosibirska, i predstavljaju je kao litijum-jonski hibrid sa autonomijom od bezmalo 30km, a fotografija je izgleda nastala na probnoj vožnji 2011 godine, u Novisibirsku naravno. Pominje se i njena tadašnja cena od 7 miliona rubalja. Što se tiče rešenja za kačenje motki na kontaktnu mrežu, sigurno da se to može bolje estetski odraditi, a svakako da može biti i funkcionalnije.

Да, фирма се бави прерадом постојећих решења
https://npfarsterm.ru
 
Фелне и осовине као и робусни дизајн су ми заличили на Зиу/Тролзу, па сам мислио да је нека локална модернизација/редизајн.
 
Kad smo već kod Rusa, Moskva nastavlja da povlači trolejubuse. Poklonili su preko 200 trolejbusa gradovima u provinciji (uglavnom krseva), a sad su počeli da povlače i mlađa vozila. Bilo bi lepo da se i nas sete . Imaju preko 100 BKM 321 , ako ništa drugo mogu poslužiti za delove.
https://transphoto.org/list.php?serv=0&mid=209&cid=1
 
Mogli bi da nam daju neke Zijace verujem da se tamo dobro održavaju.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
И онда наши стручњаци да их расходују за 5 година :D Шалу на страну, донација од нпр. 20-40 зглобних БКМ 333 би нам добро дошла :D

Ух, исправка, сада сам проверио, изгледа БКМ 333 још само код нас саобраћају :oops:
 
Rešili su se odavno Zijaca, sada su im na tapetu vozila 2008-2012 godište.
Što se tiče održavanja izgleda su gori od nas, jer dobar deo poklonjenih vozila nije operativno.
@Дошљак Moskva ima 3 komada BKM 333 i 20 Svraz 6237 koji su isti samo što su sklapani u Rusiji.
E sad ne znam koliko su njih do sada poklonili jer je Moskva povukla sve zglobove ( imali su još VMZ Premier i Trolze)
Btw Minsk ima 125 operativnih BKM 333.
 
Москва бар има метро, а ми ћемо имати вашар под земљом.
 
@ Dart
Иако их сматрам релативно солидним за цену по којој бисмо поново могли да узмемо БКМ- ове, ипак мислим да би био ред да пређемо на нешто савременије. На пример, као што неко рече, да купимо MB Conecto љуштуре без мотора (лично, мислим да може проћи и Otokar Kent C), па да их пошаљемо на уградњу електроопреме. ;) Мислим да бисмо тако добили одличне троле на бази врло квалитетних и код нас већ проверених обичних аутобуса. ;)
 
Pitanje je dal uopšte možeš i da dobiješ samo prazne konstrukcije nekih modela određenih proizvođača, od Mercedesa pogotovu. Prepravljaju se stari dizel autobusi u trolejbuse, i to čak nije neka retkost, al ne znam stvarno za primere nabavke novih konstrukcija i njihovo opremanje elektro opremom, a bez da sam proizvođač nema neki ugovor o saradnji sa specijalizovanim radionicama, da tako kažem. Nije ni tek tako opremiti vozilo elektro opremom, ako se to radi prvi put za konkretan model, pa je tu i pitanje garancije itd. To nešto treba i testirati neko vreme. Mislim, nepotrebno komplikovanje po mom mišljenju, a i sumnjam da se tako mogu ostvariti značajnije uštede, sem ako ne bi mi ovde imali neku radionicu vrednu pažnje, koja nam može garantovati kvalitetan i upotrebljiv proizvod. Imamo primer saradnje Škode i Solarisa, što jasno kazuje i obeležavanje samih vozila, opet zvanična i čini se plodna saradnja. Ovako da se kupi samo prazna konstrukcija od nekog renomiranog proizvođača, i onda preda nekoj nezavisnoj radionici za dalje opremanje, nisam siguran da je to uopšte moguće, al možda i grešim. No, ne znam ni za jedan takav primer poslednjih desetak godina recimo. Čak i kad proizvođači daju šasije nezavisnim karoseristima, obično postoji i neka prethodno ugovorena, i jasno definisana saradnja.
 
Poljska i Češka su primer onoga šta smo mi - pa i ne samo mi nego svi iz Istočne Evrope - mogli da budemo da smo bili malo pametniji.
Inače ne zaboravljam da su oni 90ih dobili dosta para i vetra u leđa da bi se udaljili od Rusije. Ali ipak... za razliku od nas balkanskih indijanaca, nisu se rastajali u krvi, svađali sa celim svetom i kasapili fabrike da bi prodali gvožđe na otpadu. I nije im ispod časti da dele tehnologije, brendove i kapital nego da se busaju u grudi junačke sa ''čisto domaćim'' koje na kraju ne bi imali kome da prodaju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759134#p759134:xpsmz01w je napisao(la):
Dart » Sre Jul 22, 2020 3:07 pm[/url]":xpsmz01w]Moskva ima 3 komada BKM 333 i 20 Svraz 6237 koji su isti samo što su sklapani u Rusiji.
Que? o.O
 
Svarz* 6237
e7a2ac4bc5ad1783a499226c142a4fa9.jpg
fd28af7b31e8664be1b186ad5f05f105.jpg

https://transphoto.org/model/1697/
 
Pitanje je dal uopšte možeš i da dobiješ samo prazne konstrukcije nekih modela određenih proizvođača, od Mercedesa pogotovu. Prepravljaju se stari dizel autobusi u trolejbuse, i to čak nije neka retkost, al ne znam stvarno za primere nabavke novih konstrukcija i njihovo opremanje elektro opremom, a bez da sam proizvođač nema neki ugovor o saradnji sa specijalizovanim radionicama, da tako kažem. Nije ni tek tako opremiti vozilo elektro opremom, ako se to radi prvi put za konkretan model, pa je tu i pitanje garancije itd. To nešto treba i testirati neko vreme. Mislim, nepotrebno komplikovanje po mom mišljenju, a i sumnjam da se tako mogu ostvariti značajnije uštede, sem ako ne bi mi ovde imali neku radionicu vrednu pažnje, koja nam može garantovati kvalitetan i upotrebljiv proizvod. Imamo primer saradnje Škode i Solarisa, što jasno kazuje i obeležavanje samih vozila, opet zvanična i čini se plodna saradnja. Ovako da se kupi samo prazna konstrukcija od nekog renomiranog proizvođača, i onda preda nekoj nezavisnoj radionici za dalje opremanje, nisam siguran da je to uopšte moguće, al možda i grešim. No, ne znam ni za jedan takav primer poslednjih desetak godina recimo. Čak i kad proizvođači daju šasije nezavisnim karoseristima, obično postoji i neka prethodno ugovorena, i jasno definisana saradnja.
Имам једно питање кад смо већ код конструкција: како је онај чувени МАЗ 203Т #2084 направљен: је ли беше у Вуловић транспорт стигла готова конструкција, а ту му је уграђена електроопрема или...? Ако је тако, не сумњам да би, наравно, уз формирање неке сарадње како са Мерцедесом, тако и са неким произвођачем електроопреме, исто могло да се учини и са Конектом. А и што се тиче обичних аутобуса ваљало би да се окану трулог МАЗ-а и пређу на сарадњу са неким реномиранијим произвођачем, као нпр. споменути Мерцедес, квалитет је ипак квалитет. Ем бисмо напокон добили савремене троле, ем би приватни аутобуски превозници по релативно повољној цени коначно добили прилику да науче шта је леп и квалитетан аутобус.
 
To sa Vulovicem je samo zbog carine, nemaju oni kapacitet za pravu proizvodnju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759713#p759713:169wb6te je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Jul 24, 2020 12:56 pm[/url]"]Poljska i Češka su primer onoga šta smo mi - pa i ne samo mi nego svi iz Istočne Evrope - mogli da budemo da smo bili malo pametniji.
Inače ne zaboravljam da su oni 90ih dobili dosta para i vetra u leđa da bi se udaljili od Rusije. Ali ipak... za razliku od nas balkanskih indijanaca, nisu se rastajali u krvi, svađali sa celim svetom i kasapili fabrike da bi prodali gvožđe na otpadu. I nije im ispod časti da dele tehnologije, brendove i kapital nego da se busaju u grudi junačke sa ''čisto domaćim'' koje na kraju ne bi imali kome da prodaju.

Mislim da mi nismo imali ni izbliza tako dobrih prilika za tako veliki napredak i skok, kako na političkom, tako i na ekonomskom planu kao kod Čeha i Poljaka. Padom Gvozdene zavese, Poljska je bila faktički prva na udaru Evrope, tim pre što čine značajno tržište, a u onom trenutku i značajan izvor jeftine radne snage. Češka je sa druge strane u samom srcu Evrope, i kultorološki je činila celinu sa razvijenim delom Evrope još dok smo mi bili zabačena turska provincija. Možda to zvuči i smešno, al svakako da na nas nisu isto gledali kao na jednu Češku, na koju je još i gledano kao na veliku žrtvu Sovjetske okupacije. Naša priča potpuno je drugačija, al da ne idem sada mnogo u OT.

Elem, i kod zemalja istočnog bloka mnoge velike industrije su propale, a nije da nisu mogle imati malo bolju perspektivu. Mađarski gigant Ikarus je rasparčan na gomile malih OUR-a, i pitanje je dal će išta ostati od njih, Česka je nekada bila značajan proizvođač tramvaja, danas to više nije slučaj. Škoda radi i tramvaje, al nije to ne znam kako masovna proizvodnja, al dobro rade lokomotive, što svakako nije za zanemarivanje, plus sva moguća elektro oprema. I sama Škoda je imala veću šansu da ih pokupi neki od giganata auto industrije, jer ipak je bila ime još pre drugog svetskog rata, a pritom ima širok asortiman proizvoda. Tatra je danas u rangu manje specijalizovane radionice, dok je Karosa davno propala. Na njeno mesto došao je gigant IVECO iza čijeg imena danas stoji više industrijskih koncerna. Naravno, bolje i to nego da iza Karose ne ostane ništa. Danas je velika većina što autobusa što trolejbusa, a koji se kotrlaju ulicama čeških gradova, domaće proizvodnje. Tu donekle ulogu igra i politika koja štiti lokalnu proizvodnju. Primer je svakako nama već duži niz godina dobro poznata fabrika SOR. Jako prisitan u Češkoj naravno, nešto u Slovačkoj, i još samo kod nas. Prodali su i licencu doduše malom mađarskom karoseristi Credo-i.

Poljaci se sa druge strane već godinama nalaze u samom vrhu među proizvođačima autobusa u Evropi. Malo posle propasti Varšavskog pakta, u Poljsku dolaze imena poput Scania-je, Volvoa, MAN-a i Neoplana. Od domaćih proizvođača, kao što su Jelcz i Autosan na primer, nije ostalo ništa. Jelcz je donekle i pokazivao ambicije za uključivanje u društvo proizvođača modernih gradskih autobusa, al uspeh je na kraju izostao. No, Poljaci su za uzvrat dobili jednog od najvećih proizvođača gradskih autobusa današnjice zahvaljujući većini dobro poznatim okolnostima. Svakako da Solarisa danas ne bi bilo da nije donesena odlika da se Neoplan povuče iz Poljske, i da se kod istog ukine program proizvodnje gradskih autobusa. Pogoni i oprema su bili tu, plus već i dosta dobra osnova za nastavak proizvodnje, i što je najvažnije u pravom trenutku je u priču uleteo i zdrav privatni kapital. Poljska je na idealnoj poziciju u odnosu na Švedsku i Nemačku, plus povoljna cena radne snage i eto recepta za uspeh. Plus su i sami dosta veliko i gladno tržište.

Naše okolnosti su bile dosta drugačije, i po mom mišljenju mnogo nepovoljnije u odnosu na Češku i Poljsku. Raspadom Jugoslavije, raspala se i industrija u većini zavisna od te države. Malo je gotovih proizvoda bilo, a da su komplet nastali u samo jednoj državi. Takođe, pojedinačno smo beznačajna tržišta, dok je Jugoslavija kao celina bila značajno tržište i to ne samo za Evropu. Da ne idemo dalje od industrije autobusa, kamiona i specijalnih vozila, ni jedan od naših tada u pravom smislu reči domaćih proizvođača, ne bi opstao da se bazirao samo na neku lokalnu samoupravu, pa i na celokupno domaće tržište, koje je, da opet ponovim, bilo značajno. Mit je i da je ondašnji Ikarus živeo od Beograda recimo. Bilo ga je svuda na prostoru bivše Jugoslavije, a samo su Poljskoj izvezli preko 1000 autobusa za desetak godina, preko pet stotina Kubi, ko zna koliko Rumuniji itd. U Poljskoj je IK160P stekao status kultnog vozila. TAM i Avtomontaža su, takođe imali značajne plasmane van granica Jugoslavije, a i TAZ nije prošao nezapaženo i to na tržištu i jedne Velike Britanije, gde se baš Sanos i nije proslavio sa nekih 28 izvezenih modela 315. FAP je priča za sebe. Radili su autobuse maltene sa svim ondašnjim karoseristima, uključujući tu i Ikarus naravno, plus proizvodnja kamiona i raznih vitalnih sklopova i komponenti. Autokaroserija iz Novog Sada je, mislim, jedina bila bazirana na svom lokalnom tržištu uglavnom, a i potonji Neobus se nije tako puno širio van Novog Sada, nažalost. No, u većini su to sve velike fabrike i koncerni, koji nisu mogli živeti samo od lokalnog tržišta, inače jako ograničenog i siromašnog. Veličina im je bila i dodatni kamen oko vrata, i danas imamo to što imamo nažalost, tj nemamo ništa. A i mnogo je to fabrika za ovako mali prostor. Danas su i najveći proizvođači i te kako ugroženi, i prinuđeni su na spajanje u velike koncerne, i na što je moguće veće deljene komponenti zbog smanjenja troškova. Korona će još dodatno zakomplikovati stvar na, vrlo moguće, duži vremenski period.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759742#p759742:t9jzdmk0 je napisao(la):
Dart » Pet Jul 24, 2020 2:36 pm[/url]":t9jzdmk0]Svarz* 6237
Aaaa ok, nikad mi ne bi palo to na pamet jer sam mislio da postoji neki zavod SVRAZ (AZ, autozavod, čest sufiks kod mnogih ex SSSR marki), pa sam guglao i nisam ništa nalazio pa reko šta je sad ovo?

Inače nisam do sad čuo za taj Svarz. To neka fabrika/radionica što sklapa po licencama?

@Kesho

tenor.gif

Vala svaka čast, sve si lepo napisao i objasnio. :)
 
To je remontni zavod za tramvaje i trolejubuse u vlasništvu Mosgortransa . Poslednje sto sam nasao o njima je da su potpisali ugovor sa Kamazom za proizvodnju elektro buseva.

Btw pomerili su početak radova oko Dobračine za ponedeljak, a na nekim linija ce raditi autobusi, dok na ostalim ostaju trolejbusi.
 
Nisam bas siguran da se radi o starijim 321. Njih su skoro poceli da farbaju, a nije logicno da to rade ako uskoro idu na remont sa farbanjem. Mada odavno nema logike u GSP-u.
 
Ја мислим да је само један од њих офарбан, неко је качио фотку са Дорћола.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Vrh