Šta je novo?

Trolejbusi

Trolejbusi imaju budućnost zbog niza svojih prednosti. Bolji su od autobusa jer ne troše benzin i ne zagađuju a bolji su i od tramvaja jer nisu vezani za šine. Istina vezani su za kontaktne vodove preko kojih se napajaju strujom. Međutim, čuo sam da je u razvijenim zemljama i taj problem rešen. Jednostavno žice i trole ne postoje već na nekim stanicama postoje akumulatori gde se trolejbus napuni sa strujom dok putnici ulaze i izlaze. Ta količina struje nije velika ali omogućava da trolejbus komotno dođe do iduće stanice koja takođe ima akumulator. Ovo sam negde pročito samo jednom i to davno pa ne mogu ništa da garantujem ali meni sa skromnim znanjem elektrodinamike izgleda sasvim moguće. Uostalom i sad obični trolejbusi mogu da pređu oko 20 do 30 metara bez kontakta sa strujnim vodom.
 
dedinje":1hh6bbfq je napisao(la):
Trolejbusi imaju budućnost zbog niza svojih prednosti. Bolji su od autobusa jer ne troše benzin i ne zagađuju a bolji su i od tramvaja jer nisu vezani za šine. Istina vezani su za kontaktne vodove preko kojih se napajaju strujom. Međutim, čuo sam da je u razvijenim zemljama i taj problem rešen. Jednostavno žice i trole ne postoje već na nekim stanicama postoje akumulatori gde se trolejbus napuni sa strujom dok putnici ulaze i izlaze. Ta količina struje nije velika ali omogućava da trolejbus komotno dođe do iduće stanice koja takođe ima akumulator. Ovo sam negde pročito samo jednom i to davno pa ne mogu ništa da garantujem ali meni sa skromnim znanjem elektrodinamike izgleda sasvim moguće. Uostalom i sad obični trolejbusi mogu da pređu oko 20 do 30 metara bez kontakta sa strujnim vodom.
Osim sto to nije trolejbus vise, nego autobus na struju :)

Verovatno mislis na autobuse sa ultrakondenzatorima koji se brzo pune i omogucavaju ono o cemu pricas. To funkcionise vec para godina u Sangaju.

Evo sajta proizvodjaca: http://www.sinautecus.com/
 
Najveci utisak ostavlja onaj dispecarski centar. Kada bi se u Beogradu to uradilo svi lokalni i ulenjeni dispecari koji pisu po onim papiricima bili bi tehnicki visak:)
 
na zvaničnom sajtu belkommunmash-a je objavljeno da su pobedili na tenderu za isporuku novih trola za beograd
 
Video sam nove trole su im baš dobre, a i dobili su nagrade na međunarodnim sajmovima za inovacije.
 
Da li će biti isto kao i sa TŽV Gredeljom? Da li su ovi naši uopšte objavili ko se sve prijavio.
 
ocelot":3nfcxm6s je napisao(la):
na zvaničnom sajtu belkommunmash-a je objavljeno da su pobedili na tenderu za isporuku novih trola za beograd
Ne znam ruski, ali ako je verovati google prevodiocu, rekao bih da nisu objavili pobedu, nego su naglasili kako imaju najkonkurentniju ponudu posle otvaranja koverti sa ponudama.

Тролејбус ЗА СРБИЈА
(22.02.10)

БелКоммунМацх припрема своје предлоге за учешће на тендеру за набавку 83 тролејбуса српског аутобуса за град Београд.
Као резултат отварања коверти, која је одржана 18. фебруара у главном граду Србије, предлог белоруски производи оцењен од стране српске стране, као најконкурентнија. БелКоммунМацх ишли за око броја индикатора, и што је најважније вредност за новац, украјинске и кинеског произвођача.
Многе европске кандидати ( "Мерцедес" Солариса и сл) и одлучио да не предају своје пријаве за учешће на тендеру најпре због високе цене за њихове производе.
Izvor: http://translate.google.com/transla...tp://bkm.by/?id_page=7&id_news=44&sl=ru&tl=sr
(namerno nisam intervenisao i prepravljao auto prevod, ali valjda je razumljivo :) )

ТРОЛЛЕЙБУС ДЛЯ СЕРБИИ
(22.02.10)

Белкоммунмаш подготовил свое предложения для участия в сербском тендере на поставку 83 троллейбусов для города Белград.
По результатам процедуры вскрытия конвертов, которая прошла 18 февраля в столице Сербии, предложение белорусского производителя оценено сербской стороной как самое конкурентоспособное. Белкоммунмаш обошел по ряду показателей, а самое главное соотношением цена-качество, украинских и китайских производителей.
Многие европейские претенденты(Mercedes, Solaris и пр.) так и не решились подать свои заявки на участие в тендере из-за изначально высокой цены на их продукцию.
tj. u orginalu: http://bkm.by/?id_page=7&id_news=44


Edit: Zna li se o kom modelu se radi? Stariji kao sto vec postoje u Beogradu (model 321), ili onaj novi (valjda je postavljan i ovde na forumu) model 420?
 
Evo ga Belkommunmash 420 u akciji
http://video.mail.ru/mail/romalaw-007/147/695.html

Ali mozda ce i biti nova verzija ovog kojeg ima u Bg-u, izgleda da imaju modernizovani model njega, sta bi meni bilo bolje nego ovaj 420, na pocetku mi je bio super, ali sad kad ga gledam na ulicama, ruzno bi bilo...

a2b3670cacd0.jpg
Ovde ima jos dosta slika tog 420: http://forum.esmasoft.com/viewtopic.php?t=877&postdays=0&postorder=asc&start=375
 
42003A-model trolleybus is a low floor, two-door trolleybus with an increased base and an electronic system (on IGBT modules) for controlling an AC traction electric motor and a self-contained power supply.

Design features:

1.
modern design;
2.
outer skin made of composite materials;
3.
increased base (8085 mm);
4.
low floor line in the entire area saloon;
5.
traveling bridge, made by the firms RABA (Hungary) or ZF(Germany);
6.
ABS- system by the firm WABCO(Germany);
7.
ZF Servocom integral steering box, Germany;
8.
floor line electronic control system ECAS, by the firm WABCO, Germany;
9.
traction electric motor, made by the firm SKODA, Czech Republic;
10.
electrical equipment is placed in pressurized sections on the roof;
11.
traction electric motor made by UE «BEKLKOMMUNMASH»;
12.
CAN- technologies;
13.
big colored liquid crystal monitor unit, placed on driver board;
14.
climate control system in the salon and the driver's cab;
15.
access ramp for passengers with wheelchair, made by the firm HUBNER, Germany;
16.
automatic centralized grease system by LINCOLN, Germany;
17.
independent motion based on capacitor banks;
18.
energy saving – till 55%.

Interesantno je da na opisu na ruskom kaže da ima anatomiju od 5km, a kao što vidite ovde na engleskom samo kaže da ima autonomiju, a ni reči o koliko može da pređe. Evo dela o tome i na ruskom

возможность автономного хода с полной нагрузкой на расстояние до 5 км;

s5001517_178.jpg

s5001680_996.jpg

s5001681_564.jpg

s5001678_813.jpg
 
bar bi trole onda imale odredjeni vizuelni identitet :D

nije bitan izgled koliko funkcionalnost, jes da nije najlepsi ali je podnosljivo
 
hazard":3s995p4z je napisao(la):
nije bitan izgled koliko funkcionalnost, jes da nije najlepsi ali je podnosljivo
Upravo!
Mene najviše zanima deo o autonomiji.

Kao što napisah gore

Interesantno je da na opisu na ruskom kaže da ima anatomiju od 5km, a kao što vidite ovde na engleskom samo kaže da ima autonomiju, a ni reči o koliko može da pređe. Evo dela o tome i na ruskom

возможность автономного хода с полной нагрузкой на расстояние до 5 км;
 
teshke":azm8uivt je napisao(la):
"...предложение белорусского производителя оценено сербской стороной как самое конкурентоспособное. Белкоммунмаш обошел по ряду показателей, а самое главное соотношением цена-качество, украинских и китайских производителей...
"... Понуду белоруског произвођача српска страна је оценила најконкурентнијом. Белкоммунмаш је превазишао по свим критеријумима, а пре свега односом цена-квалитет, украјинске и кинеске произвођаче..."
 
Uu što bi ovo lepo došlo u Svetogorskoj.
Probajte da zamislite kako bi izgledalo skretanje u Takovsku
187861.jpg
 
Ja sam zaljubljen u ovaj belkomunash ljudi :kk: A prednji deo je preterano sci fi i bela farba ispod soferke je fuj ali moze prodje,sve ostalo savrseno,ki da sam ga ja pravio :vops:
 
Ja sam video novi model izgleda potpuno drugačije liči na Trolzu,ali ne znam zašto ne mogu ponovo da pronađem sliku :rolleyes: a ova sa slike trola dala bi neobičan retro šmek Beogradu sa taksijima iz Londona koji stižu u Beograd,ali opet sam za malo moderniji look. a koliko sam razumeo Belorusi učestvuju na tenderu ali zvanično još nisu dobili
 
Једна ствар: троле за Београд не би изгледале овако, јер нема задњих врата.
 
Ja bih pre bio za Trolza Megalopolis
800px-Moscow_trolleybus_7100.jpg

800px-%D0%A2%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%97%D0%B0-5265_%C2%AB%D0%9C%D0%B5%D0%B3%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%81%C2%BB_%D0%9E%D0%B4%D0%B5%D1%81%D1%81%D0%B0.JPG

Trolza_5265_in_Saratov.jpg

Jedino ovo može da primi krdo kada grune
800px-7102_20070109_075.jpg
 
Evo malo lepse 321-ice

img_6470_760.jpg


Jedino unutrasnjost (plafon i sve ostalo) mi se ne svidja
img_6476_760.jpg
 
420 deluje prostranije upravo zbog izmeštanja prednjih točkova ispod vozačeve kabine, čime se dodatno štedi na prostoru. Međutim ima samo dvoja vrata. Moja zamerka 321 jeste da prednji točkovi zauzimaju dosta prostora, a sve je skučeno i brzo se napuni! :/
 
Pa dobro, prednji tockovi 321 su kao i kod svakog normalnog autobusa, i valjda su na njima sedista koja gledaju napred i nazad, i to je to.
 
Vrh