Šta je novo?

Trolejbusi

Mene više zanimaju one štap-i-kanap utičnice sa buvljaka što im stoje na levoj strani ispod vozačevog prozora.

Pitao sam pre par nedelja o ovom novom GSP izumu ali nisam dobio odgovor. Zna li iko WTF je poenta toga? (Mislim osim da se utakne utikač jelte...)
 
Veruj mi da nisam ni primetio to, i ovo je prvi trolejbus da sam ga video posle dosta vremena. Možda im koristi da se utakne rasveta kad stave na trolu, kao one lampice :lol:
Ili npr da mehaničar moze da utakne nesto kad ga popravlja na ulici a nema struje nego trola vuče sa mreže.
 
Bogme, ja sam još na leto počeo da ih primećujem. Leto-proleće otprilike, ne mogu tačno da se setim. Prvo sam mislio da se radi samo o jednom vozilu, a onda sam uvideo da ih postepeno stavljaju na sve crvene BKMove.
 
A sad malo o trolama. Primetio sam da na liniji 21 piše "21L Slavija" , a na 22 da piše "22 Slavija". O čemu se ovde radi? Ne samo danas , nego i prethodnih dana.
 
Mislim da se radi samo o aljkavosti. Ili drugo sto mi pada na pamet je da su Ticini namerno preimenovali osakacenu 22 da bude bez oznake a da autobus od Slavije do St trga bude 22A, jer kao eto on je dodatak na liniju 22 koja je kobajagi od vajkada isla samo do Slavije.

Inace ja sad u 29, spustamo se niz MakenIjevu, dodje do Slavije i onda stane. Kao sto sam i ocekivao, staje zbog 22ke ispred koja istovaruje putnike. Zadrzavanje traje par minuta. Onda se 22ka pomera i ide levo na pocetnu. Putnici iz nje trce preko kolovoza Beogradske da stignu 29 na stajalistu kod Miticeve rupe. I eto kako (ne) funkcionise ovo novo resenje. Putnici i vozaci jedne linije trace vreme dok cekaju onog ispred, putnici druge linije sprintaju preko kolovoza, vozaci automobila im sviraju i izbegavaju da ih pregaze, a vozaci 21 i 22 ne stizu da dobiju ni minut pauze i odmora jer gde god da stanu svojim vozilom, nekome ce smetati.

Na gubitku putnici jedni, na gubitku putnici drugi. Vozaci ostali bez pauza, Slavija postade stajanka, a Beogradska postala trkaliste za pesake. Svi na gubitku.

Tako to biva kada se prvo nametne neko resenje, pa tek onda rade studije o njemu. Kao sto su Tica i Radojicic javno i priznali da su uradili.
 
Neće da radi link. Prihvata da se klikne , i krene da ga otvori , ali ga ne otvori.
 
https://m.ru.aliexpress.com/item/32998544012.html?pid=808_0004_0109&spm=a2g0n.search-amp.list.32998544012&aff_trace_key=754e6231eead4697a2de5c0492229029-1573406047805-04178-UneMJZVf&aff_platform=msite&m_page_id=323amp-UTeE_2OP442ms8AdHZQhag1573406066110
 
busspoter":so81zya9 je napisao(la):
Dobio port za USB kabal? Ima i u Solarisima. U taj port stavis kabal od punjača i eto.
Solarisi poseduju punjače za telefon? Nisam znao za to, jedino ako nisu kod vozača?

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
To im je skoro ugradjeno, kod mesta za invalidska kolica je povezano, al nema ih jos mnogo. Na stubu do prolaza je i sija, lako se uočava.
 
Stigao mi je odgovor na mejl koji sam uputio gradskom sekretarijatu za saobraćaj u vezi zahteva za vraćanje ukinute trolejbuske linije 28.
 
Ја у троле до даљег не улазим, ево већ неколико дана малтене заредом неки проблеми с њима... :bash: Прво у среду и четвртак ујутру нисам затекао ниједну 40 и 41 на окретници на Бањици (у четвртак сам чак видео и соло БМЦ аутобус на 41), а ево данас паркиране 3 и ниједна није била активна (#2076, #2011 и још нека непознатог гар. броја), свима мотке ван мреже. А тек да сте видели шта се дешавало минулог петка ујутру, оно је био шоу програм... Неке од просторија факса на који идем су у Добрачиној, па одлично видим има ли трола које иду за или из гараже, најмање 10 - 15 комада је отишло за гаражу, све једна за другом... :rant:
 
Ma dokle više furaju tu priču da se 28 poklapa sa 77 i 40, da nema potrebe za njom i da stanovnici Zvezdare mogu da presedaju na 41. Znači 28 svih ovih godina je išla prazna i za džabe, sad su odjednom to shvatili. A pre 2 meseca su napravili novo stajalište i za 41 i za 28.
Takođe, kad god idem do Politike sa 77 nema 41 ni na vidiku i onda moram peške do Studentskog trga.
 
Novi raspored voznje 40 i 77, povecali su kao broj polazaka 77ice za jedan bus po satu, a 40 ce kao na svakih 5min ici, a to sto u praksi nece biti tako, to nema veze...
3de3d3e71cbd52cdd34e004c35db44db.jpg


Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Cesto vidim 3 40-ice kako idu jedna za drugom, i onda one sledece nema 100 godina
 
Dodali su na 77 zemunske kante i ne znam dokle će tako biti. A vidim da nikad pre nije radilo ovoliko novih zglobnih manova na 77.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Večeras videh GB 280 na 77 , i na prvi pogled , uopšte ne izgleda kao kanta.
 
Bio je godinu dana na remontu nema mesec dana da radi. Displej mu samo malo brljavi. Ja sam video da ide 445 na 77, nije ni do Novog Beograda dosao vec je mogao da se vrati za garazu jer mu je pala visina..
 
Pored mene je danas još nekoliko ljudi dobilo doslovce isti odgovor od sekretarijata za saobraćaj. Blago rečeno, ljudi su besni. Shvatili su da se mora praviti protest kako bi se gradu ukazalo na to koliki problem nam je napravljen. Ja sam danas oko 17h čekao 35 minuta da dođe bilo 40 bilo 77. Na kraju je došao 77 koji je već na drugoj stanici kod Gradske bolnice bio pretrpan. Posle je krenuo konvoj sa tri 40tice.
Došla je informacija do mene da je neko započeo pravu "papirnu" peticiju nevezano od moje ekipe i da ima oko 300 potpisa.
 
Можда треба да укину и ту 40тицу...поклапа се са линијама 77 и 41...па ко хоће може до Таковске 77-мицом па да преседне на 41...
И шта ће нам уопште троле...ма шта ће нам јавни превоз..ко има пара нек се вози колима ко нема нек пешачи...таман је здраво..и успут сврати у неку радњу и помогне малој привреди...и сви здрави и задовољни... такве среће није било у новијој историји :bash:
 
Почиње градња тролејбуске мреже до Дунавске

Тролејбуси су последњих дана трн у оку Београђана. Уопште их не погађа, а и нема разлога, што су ова возила деценију нерегистрована. Али су револтирани јер су надлежни у једном дану, односно 1. новембра, осакатили тролејбуску мрежу после отварања коловоза на Тргу републике. Није јасан тачан план када је реч о будућем тролејбуском крвотоку у престоници, али очигледно је да ипак не одустају од даљег уређења ове мреже.

Пролетос су расписана два тендера за сређивање тролејбуске мреже (ка Дунавској и у Немањиној и Кнеза Милоша), извођачи су изабрани и овај посао коначно се полако захуктава. Како наводе у Дирекцији за грађевинско земљиште, за изградњу тролејбуске контактне мреже до Дунавске уговор је закључен са групом понуђача „АТМ БГ”, „Баувесен”, „Елнос БЛ” и „ДЦ енергокоп”.

Нето вредност уговорених радова је нешто више од 346.000.000 динара, а рок за завршетак радова је 180 дана.

– Извођач је уведен у посао крајем октобра и у току су припремни радови на организацији, геодетском снимању и стационирању опреме. Овај посао подразумева изградњу нове исправљачке станице на углу Цвијићеве и Драже Павловића и изградњу око два километра контактне мреже трасом улица Цвијићева, Венизелосова, Гундулићев венац, Жоржа Клемансоа и Дунавска. На овом потезу биће реконструисане и три раскрснице да би се омогућило одвијање планираног тролејбуског саобраћаја – кажу у Дирекцији и додају да ће се реконструисати укрштања Венизелосове и Цвијићеве, Венизелосове и Гундулићевог венца, као и Гундулићевог венца и Жоржа Клемансоа.

Други посао који се тиче уређења тролејбуске мреже подразумева израду техничке документације и извођење радова на контактној мрежи у Немањиној улици до Славије и на мрежи од Депоа до Жоржа Клемансоа дуж Гундулићевог венца. Уговор за овај посао закључен је са групом понуђача „Д.Ц. енергокоп”, „АТМ БГ”, „Интерградња коп” и „Geoexp”. Вредност ових радова је око 91.940.000 динара, а рок за израду техничке документације и извођење радова је такође 180 дана.

– Извођач је у септембру уведен у фазу пројектовања. Предмет уговора је пројектовање и изградња напојног кабла од око четири километра, који ће из постојећих трафоа снабдевати исправљачку станицу у Цвијићевој и омогућити функционисање тролејбуске мреже. Један део напојног вода биће пројектован и положен трасом од Омладинског стадиона до исправљачке станице у Цвијићевој, док ће друго напајање бити спроведено у саобраћајним површинама од Универзитетске библиотеке „Светозар Марковић” до исправљачке станице – објашњавају у Дирекцији.

Осим напајања исправљачке станице у Цвијићевој, у оквиру овог уговора пројектоваће се и изградити око 200 метара нове тролејбуске мреже дуж Гундулићевог венца, као и контактна мрежа у Немањиној улици, између Трга Славија и Кнеза Милоша. Тиме ће на раскрсници Кнеза Милоша и Немањине бити омогућен пун програм тролејбуских веза из обе улице.

Корак ка окретници

Контактна мрежа до Дунавске коначно би требало да буде неки конкретан корак када је реч о дуго помињаној тролејбуско-аутобуској окретници у Дунавској. Годинама се најављује селидба тролејбуса са Студентског трга на Дорћол јер је један од главних циљева надлежних, када је реч о јавном превозу у центру, гашење окретница Студентски трг и Трг републике. Тендер за уређење новог терминуса у Дунавској је одавно завршен, али су проблем имовинскоправни односи. Ваљало би да уређење те окретнице почне што пре јер, како су надлежни кренули да укидају и преусмеравају тролејбусе, може се десити да буду укинуте и последње две троле које иду до Студентског трга.

http://www.politika.rs/scc/clanak/44176 ... o-Dunavske
 
180 dana za razvlačenje kontaktne mreže u Nemanjinoj , i kratko parče Dunavske. :roll:
 
Aj да урачунамо ту и изградњу подстанице на углу Цвијићеве и Драже Павловића као и прилагођавања три раскрснице, пошто сам сигуран да ни једно градилиште неће радити паралелно.
 
Vrh