Почиње градња тролејбуске мреже до Дунавске
Тролејбуси су последњих дана трн у оку Београђана. Уопште их не погађа, а и нема разлога, што су ова возила деценију нерегистрована. Али су револтирани јер су надлежни у једном дану, односно 1. новембра, осакатили тролејбуску мрежу после отварања коловоза на Тргу републике. Није јасан тачан план када је реч о будућем тролејбуском крвотоку у престоници, али очигледно је да ипак не одустају од даљег уређења ове мреже.
Пролетос су расписана два тендера за сређивање тролејбуске мреже (ка Дунавској и у Немањиној и Кнеза Милоша), извођачи су изабрани и овај посао коначно се полако захуктава. Како наводе у Дирекцији за грађевинско земљиште, за изградњу тролејбуске контактне мреже до Дунавске уговор је закључен са групом понуђача „АТМ БГ”, „Баувесен”, „Елнос БЛ” и „ДЦ енергокоп”.
Нето вредност уговорених радова је нешто више од 346.000.000 динара, а рок за завршетак радова је 180 дана.
– Извођач је уведен у посао крајем октобра и у току су припремни радови на организацији, геодетском снимању и стационирању опреме. Овај посао подразумева изградњу нове исправљачке станице на углу Цвијићеве и Драже Павловића и изградњу око два километра контактне мреже трасом улица Цвијићева, Венизелосова, Гундулићев венац, Жоржа Клемансоа и Дунавска. На овом потезу биће реконструисане и три раскрснице да би се омогућило одвијање планираног тролејбуског саобраћаја – кажу у Дирекцији и додају да ће се реконструисати укрштања Венизелосове и Цвијићеве, Венизелосове и Гундулићевог венца, као и Гундулићевог венца и Жоржа Клемансоа.
Други посао који се тиче уређења тролејбуске мреже подразумева израду техничке документације и извођење радова на контактној мрежи у Немањиној улици до Славије и на мрежи од Депоа до Жоржа Клемансоа дуж Гундулићевог венца. Уговор за овај посао закључен је са групом понуђача „Д.Ц. енергокоп”, „АТМ БГ”, „Интерградња коп” и „Geoexp”. Вредност ових радова је око 91.940.000 динара, а рок за израду техничке документације и извођење радова је такође 180 дана.
– Извођач је у септембру уведен у фазу пројектовања. Предмет уговора је пројектовање и изградња напојног кабла од око четири километра, који ће из постојећих трафоа снабдевати исправљачку станицу у Цвијићевој и омогућити функционисање тролејбуске мреже. Један део напојног вода биће пројектован и положен трасом од Омладинског стадиона до исправљачке станице у Цвијићевој, док ће друго напајање бити спроведено у саобраћајним површинама од Универзитетске библиотеке „Светозар Марковић” до исправљачке станице – објашњавају у Дирекцији.
Осим напајања исправљачке станице у Цвијићевој, у оквиру овог уговора пројектоваће се и изградити око 200 метара нове тролејбуске мреже дуж Гундулићевог венца, као и контактна мрежа у Немањиној улици, између Трга Славија и Кнеза Милоша. Тиме ће на раскрсници Кнеза Милоша и Немањине бити омогућен пун програм тролејбуских веза из обе улице.
Корак ка окретници
Контактна мрежа до Дунавске коначно би требало да буде неки конкретан корак када је реч о дуго помињаној тролејбуско-аутобуској окретници у Дунавској. Годинама се најављује селидба тролејбуса са Студентског трга на Дорћол јер је један од главних циљева надлежних, када је реч о јавном превозу у центру, гашење окретница Студентски трг и Трг републике. Тендер за уређење новог терминуса у Дунавској је одавно завршен, али су проблем имовинскоправни односи. Ваљало би да уређење те окретнице почне што пре јер, како су надлежни кренули да укидају и преусмеравају тролејбусе, може се десити да буду укинуте и последње две троле које иду до Студентског трга.
http://www.politika.rs/scc/clanak/44176 ... o-Dunavske