Šta je novo?

Trolejbusi

Што се тиче ширења тролејбуске мреже, требало би је у првој фази проширити само за линије 47, 48 и 50. Међутим, боље је не говорити о проширењу ни тролејбуске ни трамвајске мреже, јер то значи у нашим условима коначно протеривање метроа и ретардирани трамвајско-аутомобилски концепт. Тек ако се изгради метро, може се дискутовати о проширењу трамвајске и тролејбуске мреже. Супротно нас враћа на проширења 1980-их уместо изградње метроа. Једино што би се евентуално могло урадити то је измештање терминуса са Студентског трга. То се може извести чак и провлачењем кроз Добрачину, чиме би се искористила постојећа КМ и смањили трошкови.
 
Није из 1980. него чак и раније. У питању је велико проширење трамвајске и тролејбуске мреже које је трајало нешто мање од 10 година, а спроведено је током 1980-их. Главни слоган је био "Трамвајем у 21. век!" :bash: Немам слику, али ево како је све спроведено:

Уведен је самодопринос, од кога је изграђено: од тролејбуске мреже: линије за Медаковић, Бањицу (који су то болиди, прво су укидали тролу за Бањицу а 10ак година касније је вратили! :rolleyes:) и Звездару; а од трамвајске мреже: пруга за Нови Београд, пруга за Б. Брдо, продужеци од Новог гробља до Омл. стадиона, од Радио индустрије до садашњег терминуса Устаничка, од Раковице до Кнежевца, као и скретница из 27. марта у Рузвелтову и пруга од Правног факултета до Инекса. Пре тога је урађено од тролејбуске мреже линије за Коњарник и Учитељско насеље (пре тога је постојала само једна тролејбуска линија тадашња 11, а садашња 22. Једна од ретких паметних ствари које су у ГСП-у урадили у последњих 30 година је то што су задржали ту линију и нису протерали тролејбусе!), а од трамвајске мреже окретница код Бека, скретање из правца Устаничке у Рузвелтову, а касније пруга кроз Ресавску (ово није било плаћено средствима из самодоприноса). Ваљда нисам нешто заборавио. Ја се сећам да сам виђао те планове годинама пре тог самодоприноса, а такође се сећам да су се ретарди хвалили како је за паре које су потрошене за градњу пруге према Новом Београду могло да се сагради 900 метара метроа. Сад видите колико је укупно саграђено трамвајске и тролејбуске мреже, колико пута су пруге ремонтоване и колико је укупно метроа могло да се од тога изгради, па сами извуците закључак колико нас ретардирани концепт кошта... :blah:

Јес' да је ОТ, ал' кад сам се већ дотакао самодоприноса, да додам и ово: од њега је изграђена и зграда Клиничког центра, где су сада, колико сам чуо, само 2 спрата заузета. Да су те паре уложили у реновирање постојећих зграда... Ипак, и добре ствари су урађене од тих пара: реконструкција Угриновачке улице, која је пре тога била катастрофа, водоводна станица (не могу да се сетим која) и још неке ствари којих се тачно не сећам (ипак сам био клинац, а литературу у то време, нажалост, нисам скупљао).
 
Ok, razumem da proširenje tramvaja predstavlja "sukob" sa metroom, ali mi nije jasno na koiji način to čine trolejbusi (čak i za naše uslove) - mislim da trolejbuske linije treba dodatno razvijati bez obzira da li se teži metrou, jer koliko pretpostavljam njihovo proširenje nije toliko skupo. Naprotiv, terba ih gurati kao dodatak metrou, i to na linijama koje se ni u kom slučaju ne bi poklapale sa potencijalnim metro linijama - tako da bi to na primer bilo produženje ka Topčiderskom brdu (odnosno ja bih ga spustio skroz dole do Sajma - gde sada okreće 44ka - koja je počela da ide na 20 minuta, i konstantno je puna, u delu kroz grad itekako, ali čak i kad nastavi gore ka Topčiderskoj zvezdi. Drugi krak bi bilo proširenje ka Pančevačkom mostu - sa sasvim jasnim i očiglednim obrazloženjem - smanjenje zagađenja u 29. novembra. A treće produženje bi bilo od Studentskog trga do 25. maja. Eventualno raditi i širenje od Banjice ka Miljakovcu i Vidikovcu. Naravno - nova garaža iza Medaka bi upala u čitavu priču (očigledno je da je depo na Dorćolu prenatrpan). Mislim da je to ok, i da nije skupo - da li neko ima približnu predstavu koliko bi sve to koštalo?
 
Ovako ja to vidim jednog lijepog suncanog dana 2020g da budem skroman 2ilnije metroa 5 linije funkcjonalnog beovoza 20 tranvajskih linija ostalo trolejbusi kroz centar a prigradske linije busevi na CNG naravno sve integrisani tarifni sistem.Depo na dorcolu bi premjestijo broj trolejbusa povecao na 500 na mjectu pogona dorcol bi napravio neko luks naselje :violina: Imace trolejbuski sistem je jeftin za izgradnju .
 
Situacija pre pola sata na okretnici 28 i 40 na Zvezdari,vozac prolazi pocetnu stanicu i ne otvara vrata,iza trole trci dispecerka i vice mu.Nesto mu odbrusi i natera coveka da otvori vrata,posle sto je otvorio vrata oterao ju je u znate vec gde pred ljudima...Koja kopile jbt :bash:
 
Samo ucim na licnom primeru da je pogon dorcol padinjak za GSP.Cudi me da nisam znao to uopste do pre godinu dana.
Zauvek ce mi ostati u secanju vozac 40ice koji je do pre nekih 5 godina uvek pustao neke guslare na svom kasetofonu ili sta li je.


Inace cuh od jednog poznanika da je onaj plan sa trolom za mirjevo koji je pre neku stranu postavljen iz 1990 ili 2000tih a ne iz ranije perioda.Znaci verovatno imaju u planu 28icu da vuku do Milana Rakica ili cvetkove pijace a da uvedu neku liniju do Mirijeva kroz Milana Rakica.
 
Ljudi,jedan trolejbus vec vise od mesec dana vidim uvece da mu ne radim levi far,znam da je isti po serijskom broju,sta da radim?
Da prijam GSP-u,policiji ili sta?

Ne mogu da shvatim takav javasluk da mesec dana ne mogu jedan far da srede.
 
Ma budi srećan da te nije drmnula struja ne naslanjaj ruku na ulazna vrata :D (verovatno bi ti to rekli u Policiji...)
 
vucko":3fb9ga1q je napisao(la):
Ljudi,jedan trolejbus vec vise od mesec dana vidim uvece da mu ne radim levi far,znam da je isti po serijskom broju,sta da radim?
Da prijam GSP-u,policiji ili sta?

Ne mogu da shvatim takav javasluk da mesec dana ne mogu jedan far da srede.
http://www.gsp.rs/informacije_o_saobracaju1.htm

Pozovi neki od tih brojeva, pa ti se možda posreći :)
Ja sam jednom prilikom hteo da zovem kad je prikolica švajcarskog tramvaja jako lupala po šinama (kao da točkovi nisu bili ravni ili šta već), ali kad sam izašao sam video još dva tramvaja koji su isto tako lupali, pa rek'o nema svrhe...
 
Probacu...

Ko sto kazes,ako je standardan kvar onda to ne treba popravljati :laugh:
 
Једно време је или било заузето, или се нико није јављао. Ако се сада увек јављају, то је онда за похвалу.
 
mogao bi da ih pitaš i da li plava neonka daje isto svetlo kao i bela, pošto vidim da ih po tom principu menjaju u tramvajima :rolleyes:
 
zaffa":uuojxb35 je napisao(la):
mogao bi da ih pitaš i da li plava neonka daje isto svetlo kao i bela, pošto vidim da ih po tom principu menjaju u tramvajima :rolleyes:
Koliko ja znam postavlja se plava neonka pošto stvara manje smetne vozaču na vetrobranskom staklu? Neka me neko ispravi ako nije tako?
 
Ne znam sto se toga tice,nego da vam ispricam sta mi se dogodilo veceras.Idem ulicom i ladno se pokvari autobus i to sa garaznim brojem 01!!!
Nije vozac imao kredita pa mu pozajmih mob da pozove centralu kosmaj da ga pokupe.Sad jos da najurim ove za trole pa da mi GSP da zahvalnicu :dil:
 
vucko":1j2mk8sa je napisao(la):
Ne znam sto se toga tice,nego da vam ispricam sta mi se dogodilo veceras.Idem ulicom i ladno se pokvari autobus i to sa garaznim brojem 01!!!
Nije vozac imao kredita pa mu pozajmih mob da pozove centralu kosmaj da ga pokupe.Sad jos da najurim ove za trole pa da mi GSP da zahvalnicu :dil:
To je onaj stari Ikarbus IK-111 iz pogona Kosmaj... Zanimljivo je da imaju garažni broj 01 i garažni broj 1 u istom pogonu :D
 
Jeste,bas je star,lice mi na one manove ili kako se zovu.
Dobra im logika 01 i 1,ko da je americki fudbal u pitanju,mora onda da imaju i neki 00 :lol:
 
Можда цела прича о гаражним бројевима заслужује да се исприча.

Кад су додељивани гаражни бројеви, Космај је добио од 1-280, Земун од 280-380 за соло (мада је ту било преклапања: Космај је имао и преко 280, а Земун испод 280, тако да никад нисам утврдио тачну границу) и од 381-450 за зглобне (претпостављам, јер су дошли до 451) а Карабурма од 701-900 за соло а од 901 надаље за зглобне. Кад је Нови Београд био у склопу Дорћола имали су само соло аутобусе и претпостављам да им је било додељено од 451-700. Прво су прешли у садашњу гаражу а затим су добили зглобне аутобусе са бројевима преко 1100 и одвојили се као засебан погон.

Од свих погона, једино је Карабурма имала довољно бројева. Космај и Земун нису имали, па су се сналазили на разне начине: у интервалу око 280 је било мало преклапања, а касније је Космај дуплирао бројеве тако што је додавао нулу испред (отуд 01 и 1). Земун је имао зглобни аутобус са бројем 451, а Нови Београд соло аутобус са истим бројем, па је онда Земун кренуо да се дуплира тако што је додавао јединице на крају. Тако су постојали 410 и 4101, 411 и 4111 итд. Претпостављам да су дуплирали бројеве најстаријих аутобуса, али, ето, у Космају остаде и стари аутобус. У Земуну су ти са дуплираним бројевима били они наранџасто-плави, који су се веома брзо распали.

Нови Београд је такође дуплирао бројеве, али у питању су били стари МАН-ови. Дуплирали су додавањем нуле испред, сећам се бусева 01142 (наранџасто-плави) и 01160 (са рекламом Инекс-укус) који су возили оба на 71. Кад су каширали МАН-ове, једноставно су обрисали нулу. Касније су престали да дуплирају бројеве, па сад изгледа да ГСП има гомилу аутобуса!

Карабурма је бројеве резервисане за соло аутобусе доделила зглобним Јапанцима. Тако постоје зглобни аутобуси са бројевима испод 900. Занимљиво је да је први зглобни аутобус имао број 900, а последњи 1100. Пошто је било довољно бројева, никад се нису дуплирали, него су једноставно новим аутобусима додељивали слободне бројеве.

Са трамвајима је врло необична ситуација. Катице су добијале бројеве преко 200 јер су Т4 имали ниске бројеве, затим су ишле Ђуре, па на крају Ђурине приколице и то се завршавало негде испред 200 (тачан распоред не знам). Пошто је све то каширано, не постоје трамваји са гаражним бројевима мањим од 200.
 
Vrh