Šta je novo?

Trolejbusi

Da ,ali ne može tramvaj preko Brankovog m.do Zelenog v.mislim da je ta okretnica ekološki najkritičnija.
 
Матеја Бељан":12nf0kru je napisao(la):
Ali postoje projekti prosireja mreze, ka Dorcolu, sto niko da se seti da uradi, kao i u drugim delovima grada, mozda su na to racunali
Nije mi palo na pamet to za Dorćol, priznajem. Toliko dugo se ništa ne radi po tom pitanju, da ideju nije teško u potpunosti smetnuti sa uma. Ta priča je u potpunosti stala kada su se Dorćolci pobunili, a ima tome bar 2 godine. Mrtvo slovo na papiru. A ni pre toga nije otišla dalje od pukog crtanja po salveti, iako su još kad je izmeštana okretnica iz Rajićeve ljudi upozoravali da kapacititet Studentskog nije dovoljan i da ta varijanta mora biti izrazito privremena. Od tada je prošlo skoro 6 godina.

Urbanista":12nf0kru je napisao(la):
Treba širiti mrežu tramvaja, a nikako trolejbusa!
Eto, veselo. Ponovo isto. Jel' tako teško generacijama urbanista i saobraćajaca da skontaju da su to dva sistema koji se međusobno isključuju u određenim delovima grada? Zglobni autobusi imaju problem zbog uzbrdica na trasama linija 48 i 50, a gužve su velike za solo vozila. Tramvaj je neizvodljiv. To bi trolejbus odrađivao očas posla.
 
48 i 50 ica da budu trole,to bi bilo zanimljivo videti!

A sto su se Dorcolci bunili oko premestanja trola,jel bi se nesto unistilo ili moralo prepravljati(ulica,neki park?) ili sta?
 
vucko":32fs2o4h je napisao(la):
48 i 50 ica da budu trole,to bi bilo zanimljivo videti!

A sto su se Dorcolci bunili oko premestanja trola,jel bi se nesto unistilo ili moralo prepravljati(ulica,neki park?) ili sta?
Evo nečeg o tome.

Za ovu rečenicu da bi javni prevoz izazvao kolaps, a to ne čine individualni automobilisti treba dodeljivati Darvinovu nagradu. Kao onaj car što je predlagao ukidanje tramvaja da bi se dobile još dve kolovozne trake.

Inače, svi raniji planovi za širenje mreže ka periferiji su predviđali pokrivanje linije 50 i širenje ka Miljakovcu i Mirijevu, jer su to pravci na kojima trolejbus može ostvariti svoje pune potencijale.
 
Sad videh mada ne znam gde je dusanova ulica nema je na mapama?Stvarno nisu cisti ljudi kada kazu da ce im se povecati zagadjenje,pa ja zivim na okretnici 28 i 40 i secam se koliko je bilo manje zagadjenje pre sto su uveli 77icu(potpuno opravdano,ide cesce nego trole).

Najbolji je ovaj komentar:

A kakvo je to zagadjenje koje prave trolejbusi, kad oni ne troše gorivo i ne ispuštaju nikakve izduvne gasove?

Stvarno treba vise linija trolejbusa.
 
Svi odbacuju trole, a mi ih zadržavamo i još neki žele da se širi mreža...

Nemačka je, na primer, imala 60 trolejbuskih sistema, a danas ima samo tri!
Nove sisteme uvodi samo Italija i to Avelino sa 57.000 i Leče sa 95.000 stanovnika...

Ne znam kako rešiti problem uzbrdica ali znam da uzbrdicu kod 11. aprila, koja jedna od najvećih, i najveće krntije od zglobnih autobusa prevaziđu...
 
Da ali London ponovo planira uvođenje trola,bio i render u ranijin postovima
tbus2067a.jpg
tbus2129c.jpg

edmonton6.jpg
shelter2001.jpg

tbusneu2a.jpg
civis7.jpg

eltimage.jpg
tbus2142b.jpg

tbus2501.jpg
trolleyuxbridge3.jpg

.....www.tbus.org.uk...... ekologija pobeđuje kritike,ali trase su druga stvar naravno.....
 
Urbanista":3jtkdl6k je napisao(la):
Svi odbacuju trole, a mi ih zadržavamo i još neki žele da se širi mreža...

Nemačka je, na primer, imala 60 trolejbuskih sistema, a danas ima samo tri!
U gradovima su obično trolejbuski podsistemi zamenjeni tramvajskim...
 
2012":10irwibb je napisao(la):
Da ali London ponovo planira uvođenje trola,bio i render u ranijin postovima
.....www.tbus.org.uk...... ekologija pobeđuje kritike,ali trase su druga stvar naravno.....
sa ovakvim trasama sistem se ne bi isplatio. najbolje je da im trole idu u delu grada koji nema jaku metro vezu, kao što su uradili sa Tramlink-om. stavili ga lepo u južni London, gde nema mnogo metro konekcija, i skuplja im putnike za isti. tako bi i trole trebalo da idu po Griniču, jer tamo ima dosta delova koji nisu povezani sa DLR-om
 
connect":306fzp0q je napisao(la):
vucko":306fzp0q je napisao(la):
48 i 50 ica da budu trole,to bi bilo zanimljivo videti!

A sto su se Dorcolci bunili oko premestanja trola,jel bi se nesto unistilo ili moralo prepravljati(ulica,neki park?) ili sta?
Evo nečeg o tome.

Za ovu rečenicu da bi javni prevoz izazvao kolaps, a to ne čine individualni automobilisti treba dodeljivati Darvinovu nagradu. Kao onaj car što je predlagao ukidanje tramvaja da bi se dobile još dve kolovozne trake.

Inače, svi raniji planovi za širenje mreže ka periferiji su predviđali pokrivanje linije 50 i širenje ka Miljakovcu i Mirijevu, jer su to pravci na kojima trolejbus može ostvariti svoje pune potencijale.
Ovo mi najjace sto se zale zbog zagadjanja koje donose trole. Trole su inace poznate po izduvnim gasovima...:bash:

Sirenje ka Mirijevu? Kuda? Trasom 46ice npr.? Ili 20ice, koja se lepo poklapa sa trolejbuskom mrezom dobrim delom svoje trase? Mada, to onda znaci uvodjenje trola na Bulevar, a ne znam koliko je to pametno...mada, kad vec idu autobusi, isto ti dodje...
 
Ja bih da se modernizuju postojeće linije ali nikako za uveđenje novih, čak bih da se rastereti Svetogorska, na primer...
Zašto ste zapeli za ove trole? Čemu ovoliko interesovanje kad se nisu pokazale kao dobar prevozni sistem?

Jesu ekološki prevoz ali skup i remete ostali saobraćaj...
 
Ne remete ostali saobracaj nista vise nego sto ga remete autobusi.

Ako sad krene prica o tome kako trole crkavaju pa zaustavljaju saobracaj, to nije do trola kao prevoznog sistema nego do loseg odrzavanja, od cega inace pati ceo GSP. Tom logikom bi mogli reci da se ceo GSP nije pokazao kao dobar prevozni sistem, te ga treba ukinuti.

I kao sto je connect lepo rekao trolejbusi imaju svoju svrhu, tj. superiorniji su u odnosu na druge vidove prevoze tamo gde treba savladavati velike uzbrdice.
 
A kako objašnjavaš masovno odbacivanje trola u mnogim gradovima sveta i obustavu proizvodnje istih?
 
Trendovi sto se trolejbusa tice dolaze i odlaze. Trenutno se npr. u Italiji planiraju nove linije, u Spaniji su se u jednom mestu nedavno vratile trole, imas na ovoj temi londonski plan o uvodjenju trola, itd. Nakon drugog svetskog rata smatralo se da su trole (i autobusi) bolje i efikasnije od tramvaja, ali se to pokazalo pogresnim, pa su negde vraceni tramvaji. Sto naravno ne znaci da u odredjenim slucajevima trolejbus ima prednost nad tramvajem.

Trolejbusi u Beogradu ne zauzimaju veliki broj linija i funkcionisu tamo gde funkcionisu zato sto su najbolje resenje za te linije, tj. bolje od autobusa ili tramvaja. Kazes da treba siriti tramvajsku mrezu, ali kako bi provukao tramvaj Mekenzijevom? Cara Nikolaja? Smatras da je dobro sto se na Trgu okrece masa cadjavih autobusa?
 
hazard":1f4jtae3 je napisao(la):
Trendovi sto se trolejbusa tice dolaze i odlaze. Trenutno se npr. u Italiji planiraju nove linije, u Spaniji su se u jednom mestu nedavno vratile trole, imas na ovoj temi londonski plan o uvodjenju trola, itd. Nakon drugog svetskog rata smatralo se da su trole (i autobusi) bolje i efikasnije od tramvaja, ali se to pokazalo pogresnim, pa su negde vraceni tramvaji. Sto naravno ne znaci da u odredjenim slucajevima trolejbus ima prednost nad tramvajem.

Trolejbusi u Beogradu ne zauzimaju veliki broj linija i funkcionisu tamo gde funkcionisu zato sto su najbolje resenje za te linije, tj. bolje od autobusa ili tramvaja. Kazes da treba siriti tramvajsku mrezu, ali kako bi provukao tramvaj Mekenzijevom? Cara Nikolaja? Smatras da je dobro sto se na Trgu okrece masa cadjavih autobusa?
+1

A i ogroman problem tramvaja je kada jedan crkne staju sve linije tramvaja koje idu tom trasom dok je kod trolejbusa bolja situacija jer se mogu izmestiti.Jasno je da tramvaji imaju veci kapacitet putnika ali jednog dana kada se sagradi metro nece biti potrebe za povecanjem linija tramvaja usled metroa.
 
Ne dirajte trole, bre! Isto je i mr. gradonačelnik, čitaj mašinski inženjer, izjavio kako su trole zaostale i koče saobraćaj :laugh: Da mi imamo normalna vozila, sa baterijama i autonomijom par km, ni putnici, a ni vozači motornih vozila ne bi imali zamerke na zastoje :kafa: Osetno kako zadnjih godina su poveli malo računa, pa trole (motke) manje spadaju, dok nekada nisam uspeo da se provozam trolejbusom, a da iste nisu spale :rolleyes: Morate znati da se u normalnim gradovima često vrši testiranje i doteravanje pritiska trola na kontaktnu mrežu... što u Beogradu nije slučaj...

Već sam ovde pisao da je testiran neki novi patent, te da još nisu uspeli da obore trole sa mreže :vops:

Što se tiče prolaska kroz Bulevar kralja Aleksandra, jako teško je realizovati tramvajsku mrežu i kontaktnu za trolejbuse i to se nigde ne praktikuje. Osnovna ideja je bila da se trole ubace i u ex 29. novembar, ne zbog terena, vež zbog zagadjenosti. Bilo je priče da ide trasom 16. a deo da nastavlja do Višnjičke banje, zbog konfiguracije terena.

Znate da su trole postojale na trasi od Z.Venca do Zemuna, ali su ukinute :( :violina:
 
amm8990":3mxh9g1a je napisao(la):
Što se tiče prolaska kroz Bulevar kralja Aleksandra, jako teško je realizovati tramvajsku mrežu i kontaktnu za trolejbuse i to se nigde ne praktikuje.
Nije to nikakav problem, pogledaj samo Slaviju :)
 
Михаило":zp0nvgit je napisao(la):
amm8990":zp0nvgit je napisao(la):
Što se tiče prolaska kroz Bulevar kralja Aleksandra, jako teško je realizovati tramvajsku mrežu i kontaktnu za trolejbuse i to se nigde ne praktikuje.
Nije to nikakav problem, pogledaj samo Slaviju :)
Pa ako bi trole isle do Mirijeva, ne bi bio neki veliki problem sto se toga tice, jer bi tramvajska i trolejbuska mreza koegzistirale samo jedno kratko parce, recimo od Ustanicke do Mite Ruzica, ako govorimo npr. o liniji 20 (koja se inace svojim velikim delom poklapa sa trolejbuskom mrezom - kroz uciteljsko, V. Ilica, preko plavog mosta i na Medaku).

Naravno ja bi najvise voleo uvodjenje "dual-mode" buseva tj. troli. Onda bi npr. linija 79 mogla po Mirijevu da ide kao trola, pa da se po Bulevaru vozi kao bus, sidje u D. Tucovica gde opet ide kao trola dokle moze (Cvijicevom), pa se onda skine pa nastavi na baterije...ili ne mora na baterije, dual mode bus moze da ima i dizel motor uporedo sa elektro motorom.
 
Meni je najači adut za trole,Zeleni Venac,ko se tu zatekne u špicu i gleda bljuvanje nafte po okolini odmah bi potpisao da ih zamene Trolama,e sad da bi se izgradnjom Metro puno trasa izmenilo neke ukinule,ima da popričekamo.....
 
Pa i nije ti neki adut jer ako kupujemo moderne trole i postavljamo novu elektrifikaciju za njih – mnogo će nas skuplje koštati nego da kupimo moderne, ekološke autobuse koji ne bi bljuvali naftu i koji bi pokrivali i najudaljenija naselja, što sa trolama nikad ne bi bio slučaj...

Govorite o kupovini high-tech trola ili kakvih god, a zaboravljate o prednosti autobusa, pogotovo savremenih...
 
Михаило":2bzaseo2 je napisao(la):
amm8990":2bzaseo2 je napisao(la):
Što se tiče prolaska kroz Bulevar kralja Aleksandra, jako teško je realizovati tramvajsku mrežu i kontaktnu za trolejbuse i to se nigde ne praktikuje.
Nije to nikakav problem, pogledaj samo Slaviju :)
Pa zar je to dobro rešenje :p Primetno da je da trolejbusi na Slaviji uvek moraju da koriste spoljnu traku, iako kruže, kao recimo 22L, što dodatno bravi zbrku u saobraćaju :kafa:

No, zamisli neku usku ulicu tramvajsku + trolejbusku kontaktnu mrežu :/ Još nigde nisam video da se praktikuje tako nešto...

Trolice na Zelenom Vencu nekada....
zeleni.jpg

nbgd.jpg


www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=790
 
Urbanista":16je9730 je napisao(la):
Pa i nije ti neki adut jer ako kupujemo moderne trole i postavljamo novu elektrifikaciju za njih – mnogo će nas skuplje koštati nego da kupimo moderne, ekološke autobuse koji ne bi bljuvali naftu i koji bi pokrivali i najudaljenija naselja, što sa trolama nikad ne bi bio slučaj...

Govorite o kupovini high-tech trola ili kakvih god, a zaboravljate o prednosti autobusa, pogotovo savremenih...
Dobro odrzavana trola moze da traje 25 godina (tramvaj 50).

Autobus ne moze.

Napredni autobusi (hibridni npr.) jesu ekoloski bolji (ali opet ne bolji od trola) ali su mnogo komplikovaniji (dosta se kvare i zahtevniji su za odrzavanje).

I da, i dalje nismo resili problem sa uzbrdicama.
 
Vrh