Hahahaha svaka čast za foru!!! :lol: :lol:[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656995#p656995:2noe2uft je napisao(la):SRBO » Sre Sep 04, 2019 2:51 pm[/url]":2noe2uft]Мислим да знам шта покушавају да ураде, само са превозом...
Normalan čovek kad poručuje 81 trolejbus poručiće bar i neku količinu najosnovnijih rezervnih delova, među koje spadaju i farovi...[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656996#p656996:11fzexsw je napisao(la):Dart » Sre Sep 04, 2019 2:51 pm[/url]":11fzexsw]Postupak javnih nabavki dugo traje, a i pitanje da li uopšte neko uvozi delove iz Belorusije...
Што се тиче Ката, око тога (донекле) могу да се сложим, тим пре што је фирма која је производила оригиналне фарове за њих, као што сте рекли, престала да постоји. Али, опет, никако не могу да се отмем утиску да би наши домаћи компоненташи (Застава - 21. октобар пре свих) ипак могли да произведу њихову колико-толико верну копију и замену у случају да оригиналних нестане, трамваји би у старту добили на лепоти. :wink: И за фарове за троле би могли да откупе лиценцу и да их праве овде.Baš što i Dart napisa, nikome nije u interesu da budži bilo šta, a pogotovu svetlosne grupe, jer se moraju prepravljati i branici, pa bi sigurno bilo mnogo lakše ubaciti originalne farove. Tenderi i zakonske procedure jesu najveći problem, mada se pride i zapitam koliko su ozbiljne firme koje bi trebalo da nas snabdevanju delovima za vozila sa prostora bivšeg SSSR-a. Za Katice mi i nije čudno, s obzirom da fabrika koja je te tramvaje proizvela odavno ne postoji, a primetno je da su ih, bar što se tiče svetlosnih grupa, prepravljali i još neki evropski gradovi. Česima i Slovacima je, verovatno, mnogo jednostavnije da dođu do odgovarajućih delova, i to ne samo zbog birokratije. Kako to da se vozila poreklom sa "Zapada" skoro nikada ne budže, a procedura je ista za sve. Ni jedan Conecto, iako proizveden u Turskoj, do sada nije skarabudžen, a realno ni Ikarbusi nisu mnogo prepravljani poslednjih desetak godina, bar ne u meri u kojoj je to rađeno devedesetih. Čak su i 405-ice, sem jedne, ostale u svom originalnom izdanju, ako ne računamo vrata do kojih sigurno nije lako doći s obzirom na godinu proizvodnje. Mogu se i za BKM-ove sigurno nabaviti originalni farovi, ali verujem da je kod njih to komplikovanije, nego li sa da su proizvedeni u Poljskoj, Mađarskoj, Nemačkoj itd. Jednostavno, sem na domaćim tržištima, nešto i ne znam da se BKM još negde može naći, mada ih je popriličan broj do sad proizveden. No, tržišta Rusije, Belorusije, kao i njihovih satelita dovoljno je veliko i samo po sebi, tim pre što se na tim prostorima trolejbusi najviše i koriste.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657269#p657269:2jixg1tm je napisao(la):Bender Rodriguez » Čet Sep 05, 2019 4:20 pm[/url]":2jixg1tm]Cek bre ljudi kako farovi od Juga kad su na Jugu cetvrtasti(ji)?
Da se razumemo, ja pricam o novijim BKMovima sa onim naknadno nakalemljenim okruglim farovima. To sigurno nije od Juga. Da nisu sa starih Zijaca
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657314#p657314:1k9rffax je napisao(la):Дошљак » Thu Sep 05, 2019 6:08 pm[/url]":1k9rffax]Округли фарови у Југи на Заставама, Бубама, Голфу, Тамићу и ФАПовима су беше били Сатурнус?