Šta je novo?

Trolejbusi

Sanosov motor je u originalu Mercedes, nije to toliki problem.
Inače GSP kuburi sa delovima, jer je državna firma i sve mora preko tendera. Postupak javnih nabavki dugo traje, a i pitanje da li uopšte neko uvozi delove iz Belorusije...
Ako se niko ne javi na tender postupak propada i moraju nekako da se snalaze. Naravno to bi mogli rešiti nabavkom delova za lager, a ne da se sete tek kad ostanu bez njih...
 
Treba da se zapitamo do kog su stadijuma već stigli, i to u poslednjih nekoliko godina. Mislim da su sredinu odavno prešli.

A što je najgore tako mešaju babe i žabe kod svega i svačega, ne samo sa prevozom - od nazovi razvojnih projekata do nazovi rekonstrukcija.

Nesrećni prevoz uvek mora strefiti neka metastaza pomahnitalih ideja i to baš u najgorem trenutku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656996#p656996:11fzexsw je napisao(la):
Dart » Sre Sep 04, 2019 2:51 pm[/url]":11fzexsw]Postupak javnih nabavki dugo traje, a i pitanje da li uopšte neko uvozi delove iz Belorusije...
Normalan čovek kad poručuje 81 trolejbus poručiće bar i neku količinu najosnovnijih rezervnih delova, među koje spadaju i farovi...
Ako ne tada 2011, mogli su natenane da počnu da ih poručuju/nabavljaju u periodu kad su prvi počeli da otkazuju odnosno da se magle. Nije se to preko noći desilo. Gledao sam ja godinama kako im ti farovi propadaju do granice neupotrebljivosti. Sasvim dovoljno vreme da se nabavi bilo šta iz sveta, a kamoli far za jedan od najprodavanijih modela trolejbusa.

Nego malo ih bole uvo, a malo radi ''štap i kanap'' mentalitet. Ko veli ''hej, imamo BKMove kojima otkazuju farovi... i imamo XY farova sa Katica... 2+2... Hahaaa Eureka! Stavićemo farove sa Katica na BKMove! Hohohoho koji smo mi geniji! Mile, daj čekić i ekser!™ ''
lol2.gif
 
Gsp je kupio 83 BKM-a + ima još 10 starijih od pre.
Grešiš niko ne voli da budži, ali jednostavno birokratija i komplikovane procedure ubijaju državne firme.
Pošto su oni već upoznati sa sporoscu javnih nabavki, naravno da su o tome trebali razmisljati znatno ranije.
Tender za delove je raspisan u junu i još nije odobran dobavljač, a dok on sve to dostavi proći će još mnogo. Takođe pre toga je sigurno prošlo još par meseci, dok su oni ustanovili šta im fali, sastavili konkursunu dokumentaciju i sačekali naredni tender.
Najlakše bi i za njih bilo da kontaktiraju direktno proizvođača, ali im to zakon zabranjuje. Ovako da bi ispostavali proceduru, treba im minimum pola godine...
 
А да не причамо о разним професионалним "обарачима тендера" (са једним имамо охохо искуства у фирми у којој радим) који те "развлаче" пред Комисијом за заштиту права понуђача док не зажалиш што си уопште и помислио да било шта набављаш.
 
@ Bender Rodriguez
Заправо, то и нису фарови са Катица, већ фарови за Југиће првобитно намењени постављању на Катице. :wink: Оригинални фарови са Ката су округли и код нас се могу видети још само на већини чопераца (КТ4 са гар. бројевима #2402-#2419), мада и њих су од скоро почели да нагрђују тим чудима (лед су пробиле композиције #2403+#2404 и #2417+#2418).
Елем, да се вратим на троле, без обзира што ово куд и камо изгледа лепше и мање упадљиво у односу на оне округле креатуре са Зијача, опет није добро примењивати такве ствари. У свим иоле развијеним земљама у случају таквих недозвољених модификација не може да се прође технички... Да не помињем да, поред тога што ГСП ставља неоригинална чеона светла на своја возила, у 95% случајева приликом ремонта возила скида све бочне катадиоптере и декоративне лајсне. :bash:
 
Baš što i Dart napisa, nikome nije u interesu da budži bilo šta, a pogotovu svetlosne grupe, jer se moraju prepravljati i branici, pa bi sigurno bilo mnogo lakše ubaciti originalne farove. Tenderi i zakonske procedure jesu najveći problem, mada se pride i zapitam koliko su ozbiljne firme koje bi trebalo da nas snabdevanju delovima za vozila sa prostora bivšeg SSSR-a. Za Katice mi i nije čudno, s obzirom da fabrika koja je te tramvaje proizvela odavno ne postoji, a primetno je da su ih, bar što se tiče svetlosnih grupa, prepravljali i još neki evropski gradovi. Česima i Slovacima je, verovatno, mnogo jednostavnije da dođu do odgovarajućih delova, i to ne samo zbog birokratije. Kako to da se vozila poreklom sa "Zapada" skoro nikada ne budže, a procedura je ista za sve. Ni jedan Conecto, iako proizveden u Turskoj, do sada nije skarabudžen, a realno ni Ikarbusi nisu mnogo prepravljani poslednjih desetak godina, bar ne u meri u kojoj je to rađeno devedesetih. Čak su i 405-ice, sem jedne, ostale u svom originalnom izdanju, ako ne računamo vrata do kojih sigurno nije lako doći s obzirom na godinu proizvodnje. Mogu se i za BKM-ove sigurno nabaviti originalni farovi, ali verujem da je kod njih to komplikovanije, nego li sa da su proizvedeni u Poljskoj, Mađarskoj, Nemačkoj itd. Jednostavno, sem na domaćim tržištima, nešto i ne znam da se BKM još negde može naći, mada ih je popriličan broj do sad proizveden. No, tržišta Rusije, Belorusije, kao i njihovih satelita dovoljno je veliko i samo po sebi, tim pre što se na tim prostorima trolejbusi najviše i koriste.
 
Да ли је могуће онда на БКМ наместити овај нови тип Икарбусовог браника какве имају 112/218 и приватне 103ке? Мислим да би тако олакшали одржавање, а и естетски би боље изгледало него ове скарабуџевине.
 
Sumnjam da bi to bilo izvodljivo, a sigurno da se mogu napraviti drugačiji branici, mada i to nije uvek tako jednostavan posao. I jeftinije je i jednostavnije kupiti originalne farove. Sigurno da ih duže vreme nema na stanju, a ozbirom sa su kod većine BKM-ova zreli za zamenu. Tenderske procedure koče nabavku svakako, ali baš da to traje tako dugo, već mi kazuje da postoji i još neki problem. Dosta delova, bar što se tiče svetlosnih grupa i signalizacije, dolaze iz Turske ako se ne varam. Do njih se, očigledno, mnogo lakše dolazi.
 
Nije to toliki problem nabaviti, sem sporosti samog postupka. Eventualno posao može pokvariti nesposobnosti i halapljivosti domaćih dobavljača...
Inače na tenderu traže po 35 komada levih i desnih farova za BKM, proizvođač je ОАО «Руденск» ,imaju i kataloški broj itd.
 
Pa zato sam se i zapitao dal može biti i do neozbiljnosti dobavljača, a i do halapljivosti kao što kažeš. Inače, hvala za info, pošto u poslove komercijale nisam toliko upućen. S obzirom na komplikovane procedure, nije zgoreg da se traže i veće količine, pa neka stoje u magacinu. Sitnija čukanja su česta, a još su i nisko postavljeni, pride ih je dosta požutelo i matiralo.
 
Baš što i Dart napisa, nikome nije u interesu da budži bilo šta, a pogotovu svetlosne grupe, jer se moraju prepravljati i branici, pa bi sigurno bilo mnogo lakše ubaciti originalne farove. Tenderi i zakonske procedure jesu najveći problem, mada se pride i zapitam koliko su ozbiljne firme koje bi trebalo da nas snabdevanju delovima za vozila sa prostora bivšeg SSSR-a. Za Katice mi i nije čudno, s obzirom da fabrika koja je te tramvaje proizvela odavno ne postoji, a primetno je da su ih, bar što se tiče svetlosnih grupa, prepravljali i još neki evropski gradovi. Česima i Slovacima je, verovatno, mnogo jednostavnije da dođu do odgovarajućih delova, i to ne samo zbog birokratije. Kako to da se vozila poreklom sa "Zapada" skoro nikada ne budže, a procedura je ista za sve. Ni jedan Conecto, iako proizveden u Turskoj, do sada nije skarabudžen, a realno ni Ikarbusi nisu mnogo prepravljani poslednjih desetak godina, bar ne u meri u kojoj je to rađeno devedesetih. Čak su i 405-ice, sem jedne, ostale u svom originalnom izdanju, ako ne računamo vrata do kojih sigurno nije lako doći s obzirom na godinu proizvodnje. Mogu se i za BKM-ove sigurno nabaviti originalni farovi, ali verujem da je kod njih to komplikovanije, nego li sa da su proizvedeni u Poljskoj, Mađarskoj, Nemačkoj itd. Jednostavno, sem na domaćim tržištima, nešto i ne znam da se BKM još negde može naći, mada ih je popriličan broj do sad proizveden. No, tržišta Rusije, Belorusije, kao i njihovih satelita dovoljno je veliko i samo po sebi, tim pre što se na tim prostorima trolejbusi najviše i koriste.
Што се тиче Ката, око тога (донекле) могу да се сложим, тим пре што је фирма која је производила оригиналне фарове за њих, као што сте рекли, престала да постоји. Али, опет, никако не могу да се отмем утиску да би наши домаћи компоненташи (Застава - 21. октобар пре свих) ипак могли да произведу њихову колико-толико верну копију и замену у случају да оригиналних нестане, трамваји би у старту добили на лепоти. :wink: И за фарове за троле би могли да откупе лиценцу и да их праве овде.
 
To svakako. Bilo bi dobro kad bi se kod nas usvojila proizvodnja takvih komponenti, mada je pitanje i plasmana, s obzirom da za takvim delovima potražnja i nije velika. No, to već ne zavisi od GSP-a :wink:
 
Generalno se ne isplati proizvodnja u malim serijama. Zbog toga su verovatno i uzeli far od Juga, jer je bio jeftin i široko dostupan. Znam da su jedino šoferke kopirali u pančevačkoj staklari, koja je sad nažalost propala.
 
Cek bre ljudi kako farovi od Juga kad su na Jugu cetvrtasti(ji)?

Da se razumemo, ja pricam o novijim BKMovima sa onim naknadno nakalemljenim okruglim farovima. To sigurno nije od Juga. Da nisu sa starih Zijaca
 
Зашто сви тролејбусе ЗИУ зову Зијача? Ајде да је ЗИА, али ЗИУ?!
 
А како бисмо звали, Зијуча хахахахах.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657269#p657269:2jixg1tm je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Sep 05, 2019 4:20 pm[/url]":2jixg1tm]Cek bre ljudi kako farovi od Juga kad su na Jugu cetvrtasti(ji)?

Da se razumemo, ja pricam o novijim BKMovima sa onim naknadno nakalemljenim okruglim farovima. To sigurno nije od Juga. Da nisu sa starih Zijaca

Pa na fotografiji koju je Došljak postavio, farovi jesu četvrtasti, verovatno oni koje je Zastava svojevremeno obilato koristila, a i Ikarbus ih je dugi niz godina postavljao na svoje autobuse, do 2005 godine tačnije :) Okrugli moguće da su ZIU trola, ili je prosto poneki komad preživeo u magacinu.
 
Округли фарови у Југи на Заставама, Бубама, Голфу, Тамићу и ФАПовима су беше били Сатурнус?
 
Prošao danas zglobnom trolom na 41 , preko Trga. Kratko parče , a imaš utisak kao da je duže i da se voziš vibrirajućom mašim preko nabacanog krupnog šljunka , i to neravnog. Trola koja je radila na 21 , a dolazila iz pravca Terazija , dok je prelazila Trg , potpuno se nakrivila na jednu stranu. Čim je stala na asfalt , ispravila se. Trolejbusi sa 41 uopšte ne staju na stajalištu kod Alpha banke , dok ono stajalište za 26 zna da pravi problem kada stane autobus. U povratku sam se vraćao sa 44 iz Francuske. Ni sa njim nije ništa bolja situacija. I trole i autobusi , u oba se osećaš rastrešeno dok prelaziš kaldrmu. A tek one trake koje su iscrtane , koji "genije" je projektovao , da mi je znati. Autobus kada skreće iz Vasine u Kolarčevu , zakači i susednu traku , i do dobar deo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657314#p657314:1k9rffax je napisao(la):
Дошљак » Thu Sep 05, 2019 6:08 pm[/url]":1k9rffax]Округли фарови у Југи на Заставама, Бубама, Голфу, Тамићу и ФАПовима су беше били Сатурнус?

Da i generalno kvalitetniji od kasnijih cetvrtastih koje je pravio 21. oktobar.
 
Vrh