[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655007#p655007:3oviutup je napisao(la):
Dart » 30 Aug 2019 03:04 pm[/url]":3oviutup]
Express":3oviutup je napisao(la):
Vreme pekinških trola i autobusa na kamionskim šasijama (dizeli motor iznad upravljačke osovine, druga pogonska, treća neutralna). Sad su gamu fragmentovali. Moje saučešće ali moraće debelo da se potrude za parče tržišta.
Da li se šališ? Gde ćeš veće parče tržišta, kad već sada imaju 99%?
Imaš velike predrasude prema Kinezima. Oni su industrijski najjača država na svetu i prave mnogo složenije stvari od obične šasije.
Postoji gomila kineskih zglobnih autobusa, a postoje čak i sa 2 zgloba...
Naravno da ne. Taj visokopodni dvozglob je upravo napravljen za proboj na BRT tržište Latinske Amerike. Ovaj drugi je eksperimentalna imitacija tramvaja za lokalno tržište. Pitanje da li će takvo rešenje biti prihvaćeno.
Baš si naveo primer isplativosti prilagođavanja. Kad je isplativo mogu da se prilagode tenderima, kada nije (naš slučaj malog tržišta) nude ono što imaju pa sad ako ti politički odgovara ti ćeš da pogaziš sve kriterijume i od 31 napraviš 83, doduše električni.
99% čega? Rima i Budimpešte? Pa ni do Moskve ne mogu da dođu jer Rusi ne dozvoljavaju da ugroze GAZ grupu na domaćem terenu.
Sasvim je druga stvar to što su se nakotili pa funkcionišu kao planeta unutar planete.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655026#p655026:3oviutup je napisao(la):
Пантограф » 30 Aug 2019 03:50 pm[/url]":3oviutup]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654933#p654933:3oviutup je napisao(la):
Express » 30 Aug 2019 12:03 pm[/url]":3oviutup]Poznati Trollino/Urbino (ili Urbanway/Škoda XX) sistem koji je pogodan za realizaciju projekta Kosmaja 2 za Aziju je jednostavno culture shock.
Hm, u velikoj si zabludi. Nema nikakvog kulturnog šoka što se voznog parka u Kini tiče - ni javnog ni privatnog. Po tome, kineski gradovi mnogo više nego na obližnji Japan, liče upravo - na Evropu. Kao i u Srbiji npr. najpopularniji automobil tamo je VW. Autobuski i trolejbuski vozni park, kao i organizacija prevoza i tehnološki nivo, neuporedivi su - naravno, u korist kineskih gradova.
Mislim da nisam. Prvo teško je porediti globalno automobilsko tržište sa lokalizovanim tržištima autobusa a drugo da bi shvatio u čemu je zapravo razlika (ne sličnost) moraš gledati kontra - da "istovariš" evropsko vozilo među tamošnje lokalce. Takav kontrast se mogao videti osim u Japanu (još uvek Citaro G, sad i Volgren) samo u Seulu (nekada zglobni CityClass). Momentalno bi shvatio kolika je zapravo CityClass bio ne crna ovca nego krava na ulici, odnosno koliko je odudarao od vozila lokalnih južnokorejskih proizvođača. Tako i Citaro odudara od tamošnjih Japanaca, a kad bi ga pustili da vozi po Šenženu mislim da bi opet razlika bila očita. Kinez možda podseća na Evropu i to je sve. Sve se drugo razlikuje od mehanike preko većine šminke do samog kvaliteta.
Zapravo Higer koji je pobedio na tenderu u ponudi ima jedan model za evropsko tržište pa nije slučajnost što je baš on i mogao dobiti tender. Da je nudio nešto drugo bio bi diskvalifikovan. E sad zašto ne nudi zglob verovatno zbog toga što kako već rekoh ispituje teren. Neće da ulaže u nešto gde neće zaraditi. Tržište solo autobusa je veće a znatno manje tržište zglobnih već tesno pa pretpostavljam da samo ignoriše jer mu nije isplativo.
A ove naše dvorske lude na malim ekranima samo žele da pokažu kako se mala Srbija druži sa velikom Kinom.
Evropske verzije Kineza su zapravo bočno vrlo slične Turcima a ni Ikarbus i Maz se nisu pretrgli.
Skoro sam naleteo na neki engleski blog (ne mogu da se setim imena) pa mi je na prvi pogled čudan komentar zapao za oko. Nemoj me držati za reč pisalo je u ovom fazonu "In stark contrast to Zagreb and Ljubljana, as a former capital Belgrade, except for a handful of Polish buses has the rest of the bus fleet made by either Chinese or Turkish manufacturers".
Brka Ikarbus i MAZ s Kinezima koji inče ne odudaraju previše od Turaka.
Znači da rezimiram, moje subjektivno mišljenje (koje ne mora biti tačno) zasniva se na pretpostavci da ovdašnja vlast otvara vrata Kinezima koji žele da se probiju na lokalno tržište sa već pripremljenim selektovanim modelima dok i vlast i Kinezi ignorišu zglobne autobuse (a tek o zglobnim trolama što nema govora) koje ostavljaju za druge proizvođače, uključujući i postojeće modele Ikarbusa.
Da se za kraj nadovežem na priču o opštem utisku, australijski Volgren bliži je evropskim proizvođačima nego većini turskih ili kineskih.
Nadam se da mi Igor neće zameriti, ali mislim da se već zašto u offtopic.
Držimo se trola.