Karlo del Ponte
Advanced
Да се разумемо, од трамваја кроз Ресавску 1987. није дошло до ширења мреже електричног градског превоза (железнице нису чисто градски систем). Све до 2019. када је трамвајски део моста направљен да би се рушио/затворио на три године други мост. Онај електробус са просечно 3 исправна возила тешко да се може назвати "ширењем система".
Још тих 1980-тих, главна препрека за ширење и тролејбуса и трамваја били су депои. И од тада није изграђен депо Падина код Медаковића и трамвајски Вишњица.
Током 1990-тих, али и на почетку 2000-тих вечито је фалило возила за постојећи систем, а камоли за нове линије. Не заборавите да се 2000-2003 ГСП крпио пре свега страним донацијама.
Треба додати и да у оним моментима када смо имали паре за ширење трамвајске и тролејбуске мреже, имали смо на позицијама одлучивања "аутомобилски мајндсет". Чак ни ширење "жутих трака" као најједноставнијег и најјефтинијег решења за унапређен улични јавни превоз нисмо добили. Срећа је да се на око 6 километара мреже извршило пребацивање трамваја у средину, и додавање помоћних колосека на терминусе, иначе никаквих техничких унапређења не би ни било.
А за саме тролејбусе, и везано за помоћно напајање, у Минску када сам био 11.јуна 2019. трола Белкомунмаш се зауставила на секционару (неутрални вод на граници секција) због колоне пред семафором. Возач преко разгласа замолио путнике да изађу и погурају пола метра. Толико о аутономном напајању чак и код њих, где сва возила одржавају далеко боље него код нас.
Још тих 1980-тих, главна препрека за ширење и тролејбуса и трамваја били су депои. И од тада није изграђен депо Падина код Медаковића и трамвајски Вишњица.
Током 1990-тих, али и на почетку 2000-тих вечито је фалило возила за постојећи систем, а камоли за нове линије. Не заборавите да се 2000-2003 ГСП крпио пре свега страним донацијама.
Треба додати и да у оним моментима када смо имали паре за ширење трамвајске и тролејбуске мреже, имали смо на позицијама одлучивања "аутомобилски мајндсет". Чак ни ширење "жутих трака" као најједноставнијег и најјефтинијег решења за унапређен улични јавни превоз нисмо добили. Срећа је да се на око 6 километара мреже извршило пребацивање трамваја у средину, и додавање помоћних колосека на терминусе, иначе никаквих техничких унапређења не би ни било.
А за саме тролејбусе, и везано за помоћно напајање, у Минску када сам био 11.јуна 2019. трола Белкомунмаш се зауставила на секционару (неутрални вод на граници секција) због колоне пред семафором. Возач преко разгласа замолио путнике да изађу и погурају пола метра. Толико о аутономном напајању чак и код њих, где сва возила одржавају далеко боље него код нас.