Šta je novo?

Trolejbusi

Da je doticno škrabalo uspšeno naucio da piše tri slova. Mozda je hteo da napise "kafa" ali to vec prevazilazi njegove intelektualne sposobnosti.
 
Па где паркирају те троле када клинци могу да их дохвате?
 
U Dunavskoj na trotoaru. Ko god hoće može da ih dohvati. Čak ostavljaju i po neko vozilo sa otvorenim vratima. Često sam prolazio tuda kada sam bio srednjoškolac , sada tu i tamo , ali i dalje je sve isto kao nekad.
 
Baš tako, verovatno ih drže na imrpovizovanom parkingu u Dunavskoj. Samo,ranije je taj parking je bio rezervisan uglavnom za starija vozila poput Trolzi i Bonito BKM, a ''noviji'' BKMovi su držani unutra. S obzirom da je starih sve manje, a da nisu nabavljana nova vozila, ne vidim potrebu da GSP izbacuje crvene BKMove u Dunavsku kad ima mesta unutar depoa.

Jedino drugo što mi pada na pamet je da su ušli u depo i išarali neka vozila koja su bila bliža ogradi. U svakom slučaju, GSP bi trebalo da pojača obezbeđenje. Ako treba neka stave onu prostiju bodljikavu žicu, imaju pravo na to. Ako mogu privatni ind. objekti da ih koriste, što ne bi i oni. Ne košta mnogo a znači.
 
Ne znam samo kako su uspeli da uđu kada ima obezbeđenje na ulazu.
 
Чудо је где су све ти графитери успели да се провуку, ево нпр. онај калкан на Теразијама где је приступ само преко косог крова.
 
IMG-20190124-091230.jpg


Od jutros i trole u bka
 
Pre nekoliko noći vidim posle ponoći dve zglobne Trolze i jedan stari Bonito BKM na Studentskom trgu. Kapiram da su bili u pripravnosti ako zatreba da se odleđuje mreža. Samo mi nije jasno što koriste te duple Trolze, mislio sam da imaju dovoljno Bonitosa za takve stvari.
Koliko je uopšte Bonito BKMova trenutno u upotrebi?
 
Nisu sve, ima ih još par koje koriste za zagrevanje/odleđivanje kontaktne mreže. Nego se pitam koliko ih je još ostalo. I ja ih nisam video baaaš baš dugo.
 
Има и Бонитоса и Зијача за грејање мреже ноћу. Иначе, колико сам могао да приметим један од главних проблема са пуцањем јесте што су носачи разапети међу зградама и бандерама, треба правити носаче на бандерама на разделном острву као што је у Димитрија Туцовића.
 
Sad kad spomenu , kol'ko me sećanje služi , najmanje pucanja mreže je bilo u Cvijićevoj i Dimitrija Tucovića , a najčešće u Svetogorskoj i na uglu sa Takovskom.
 
Зато треба променити тип носача мреже. Исто и за трамваје.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598003#p598003:1gmpy0t9 je napisao(la):
Vaclo » Sub Jan 26, 2019 8:35 pm[/url]":1gmpy0t9]To nisu "Bonito", već ZIU 9 trolejbusi.
Ne, bio je jedan BKM AKSM-201 iz ranih 2000ih, serije poznate ovde kao ''Bonito'' zbog reklama koje su nosili više godina.
Bile su dve duple Trolze i jedan taj stari Bonito BKM. Sva tri komplet narandžasti (ona stara, svetlija boja). Nisam zapamtio gb.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598038#p598038:1gmpy0t9 je napisao(la):
Дошљак » Sub Jan 26, 2019 10:44 pm[/url]":1gmpy0t9]Иначе, колико сам могао да приметим један од главних проблема са пуцањем јесте што су носачи разапети међу зградама и бандерама, треба правити носаче на бандерама на разделном острву као што је у Димитрија Туцовића.
U Vasinoj to nije imperativ, na toj deonici retko kad puca mreža. Tek ponekad bude nešto sitno na skretnici ka Dobračinoj.
 
Ево га један Бонито. Слика са фб странице уживо из аутобуса и трамваја.
 
To je valjda jedini srednjepodni BKM koji je nedavno sređen. Mislim da je ostao još samo jedan u staroj kolor šemi. Za razliku od zglobnih Trolza-i koje redovno viđam u saobraćaju, ne pamtim kad sam poslednji put video ijedan od pomenutih BKM-ova. Izgleda da u saobraćaj puštaju i onu, poprilično kvalitetno sređenu, zglobnu Trolza-u. Ako se ne varam, samo je jedna tako odrađena za muzej, koji doduše još uvek ne postoji, pa se nadam da ne izlazi stalno, pošto je ipak treba sačuvati.
 
Слажем се, ту сређену Тролзу би требало изузети из редовног саобраћаја и сачувати.
 
Тролзе су у ужасном стању, да ли јер нема делова или нечег другог, али возачи се не усуђују да возе брзо колико и нове БКМ-ове. А и греју ненормално, спале ногу.

Да је ГСП озбиљна фирма, давно би биле модернизоване, уграђене климе итд, као и код старих Икарбуса и трамваја, али не, све мора да се распада
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598099#p598099:2gbhkp47 je napisao(la):
Kesha » Ned Jan 27, 2019 10:35 am[/url]":2gbhkp47]To je valjda jedini srednjepodni BKM koji je nedavno sređen. Mislim da je ostao još samo jedan u staroj kolor šemi.
E onda sam baš tog ja video na St Trgu te noći.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598109#p598109:2gbhkp47 je napisao(la):
SRBO » Ned Jan 27, 2019 11:21 am[/url]":2gbhkp47]А и греју ненормално, спале ногу.
Сделано в СССР! :mrgreen:
 
Pa vrlo verovatno. Koliko znam, samo je jedan BKM tog tipa remontovan.

SRBO":26x6ccp7 je napisao(la):
Тролзе су у ужасном стању, да ли јер нема делова или нечег другог, али возачи се не усуђују да возе брзо колико и нове БКМ-ове. А и греју ненормално, спале ногу.

Да је ГСП озбиљна фирма, давно би биле модернизоване, уграђене климе итд, као и код старих Икарбуса и трамваја, али не, све мора да се распада

Te Trolza-e se i ne mogu voziti, odnosno, ne mogu ubrzati tako silovito kao BKM-ovi iz poslednje serije. Ne razumem se preterano u elektromotore, ali znam da je pogon kod BKM-ova znatno efikasniji i moderniji. Retko ko se upušta u ne znam kakve modifikacije trolejbusa ili autobusa, dok su tramvaji već sasvim druga priča. Ima dosta primera, recimo, ugradnje još jednog modula, uglavnom niskopodnog, kod starih srednjepodnih tramvaja, a tu spadaju i naše "Katice". Dobije se tramvaj većeg kapaciteta, a i ujedno postaje i svestraniji da tako kažem. Trole bi se mogle samo srediti, kao što je već i urađena jedna od gore pomenutih zglobnih Trolza-i. Ugradnja klima uređaja može, a i ne mora uvek biti izvodljiva, pogotovu kod autobusa. Sve zavisi od tehničkih rešenja i raspoloživog prostora, za ugradnju kompresora recimo. U svakom slučaju, GSP malo šta može uraditi sam, kao kakvo drugo samostalno preduzeće. Bez adekvatnih sredstava, i uz ovakvu trenutnu politiku Grada kao osnivača, u većini imamo samo tapkanje u mestu, uz grčevitu borbu da se ostvari što veća izlaznost izražena u procentima. Važno je brojno stanje, pa makar bilo samo na papiru.
 
Hvala na ispravci, nisam znao da je "Bonito" trolejbus rekonstruisan...
 
Vrh