Šta je novo?

Trolejbusi

Evo da i ja dodam dve fotke enterijera ovog zlatnog:

s5000455.jpg


s5000456.jpg
 
2012":1k24uvu4 je napisao(la):
Italijani kažu da tehnički Ikarbus može da proizvede sve u svojoj fabrici i sa postojećim kooperantima,ja ne sumnjam u to... :)
Da, sve je to ok, ja ne sumnjam da bi oni mogli da proizvode i trole u saradnji sa nekom kompanijom poput te 'talijanske, ali koliko sam u toku, Ikarbus je pred stečajem ili bankrotom???
 
Pa zato Italijani i ulaze dobijaju fabriku sa dž.a jeftiniju proizvodnju i radnu snagu ,ali kao u slučaju tramvaja sve dok se ne potpiše ugovor... :violina: i da dodam,Grad je izmirio zaostale zarade radnicima,i sačuvaće radna mesta bar naredne dve tri godine s obzirom da će Italijani najverovatnije zakupiti fabriku na taj period,bar sam tako čuo na Studio B.
 
A Ikarbus bi mogao da sredi malo svoj logo koji trenutno ocajno izgleda na samim busevima. Onaj napred natpis onim velikim slovima meni se mnogo ne svidja.
 
Na ovom IK-112A jeste preglomazan logo, valjda da bi pokazali Beogradjanima da je to naš, jer bi svi rekli strani proizvodjač :lol: :p

No, na IK-112N autobusima postoji skladniji logo koji izgleda ovako...

2r296vn.png
 
Ikarbus je osnovan 20. novembra 1923. u Novom Sadu kao prva fabrika aero i hidroplana na Balkanu. Temelje joj je udario Dimitrije Konjović, pilot, pomorski oficir i čuveni srpski industrijalac. Prvi avion u Ikarbusu je proizveden već marta 1924. Bio je to školski vazduhoplov tipa "brandeburg". Fabrika je 1932. preseljena u Beograd.

Eto zasto ;)
 
Logo: Pobednik, blago spuštene glave, sa raširenim krilima, dok obe ruke drži na maču ispred sebe.

A možda se jednog lepog dana vrate korenima.
 
^^Bilo bi lepo. No ne znam zasto su morali da menjaju ime - od Ikarusa postade Ikarbus sto je meni bez veze. Ikarus ima neko znacenje za razliku od ovog poslednjeg.
 
Зато што је у Мађарској постојала истоимена, десет пута већа фабрика, која је била највећи произвођач аутобуса на свету (више од 10 хиљада годишње :shok: и која је снабдевала овим возилом читав источноевропски лагер. мађари су заштитили то име, па су наши морали да модификују.
 
Ikarbusov najmanji problem je logo (kao i sa Jatom, samo sto je to ono sto menjaju svako malo a nista sustinski). Ikarbus ima prepoznatljiv logo koji postoji vec dugo. Nek se prvo oni pozabave nekim drugim, vaznijim stvarima, npr. kako da izbegnu bankrot.
 
sizif":b73oxm0d je napisao(la):
Зато што је у Мађарској постојала истоимена, десет пута већа фабрика, која је била највећи произвођач аутобуса на свету (више од 10 хиљада годишње :shok: и која је снабдевала овим возилом читав источноевропски лагер. мађари су заштитили то име, па су наши морали да модификују.
Ali više ne postoji!

Nađoh ovo
ff90jl.jpg
 
Možda na papiru postoji, ali kako sam pročitao faktički fabrika je zatvorena. Neka me neko ispravi, ako grešim....
 
Kad smo već kod mađarskog Ikarusa a i kod ove teme, ta fabrika je proizvodila i trolejbuse.
 
Novi trolejbusi na ulicama za dve godine
Autor: Goran Svilar | Foto:O. Bunić | 13.11.2009. - 08:33

Tender bi trebalo da bude raspisan do kraja godine Grad Beograd nedavno je potpisao ugovor za kupovinu novih tramvaja sa španskim proizvođačem „CAF“ ali nije odustao od novih trolejbusa. Procenjuje se da će nove trole u Beograd stići pre španskih tramvaja, a tender za njihovu kupovinu biće raspisan do kraja godine.

Proteklog leta u Beogradu su boravili predstavnici poznatih proizvođača trolejbusa „Ansaldo“ (Italija), „Hes“ (Švajcarska), „Neoplan“ (Nemačka), „Škoda“ (Češka) i „Solaris“ (Poljska) koji su pokazali interesovanje za izradu novih trolejbusa za Beograd. Oni će do kraja godine imati priliku da dostave konkretne ponude, jer će najkasnije do tada biti raspisan tender za kupovinu novih trolejbusa. Grad planira da kupi 83 nova trolejbusa, a ako se zna da jedan košta oko 250.000 evra to će biti investicija od najmanje 20 miliona evra. Direktor GSP „Beograd“ Radoslav Nikolić nada se da će tender biti raspisan već krajem novembra.
- Kod nas sve traje malo duže nego što bi trebalo ali se nadam da će do kraja meseca biti raspisan tender za kupovinu 83 trolejbusa. Trolejbuse je lakše sklapati i praviti, a rok za isporuku prvih biće dve godine, za razliku od tramvaja gde je reč o tri godine - kaže Nikolić.
Budući dobavljač trolejbusa moraće da ispuni uslove koje će Grad postaviti u tenderu. Nikolić kaže da je 90 osdsto tenderskih uslova već definisano, a neki od osnovnih zahteva su da to butu jednodelni niskopodni sa asinhronom vučom i klima uređajima. Nova vozila će morati da imaju i nezavisni pogon, što znači da neće stati kada u trolejbuskoj mreži nestane struje, već će nakon toga moći da pređu određenu distancu bez napona.

Prosečna starost 15 godina
GSP „Beograd“ u svojim redovima ima 42 trolejbusa koji su nabavljani posle 2000. godine ali i 70 koji su nabavljani pre toga. Prosečna starost je oko 15 godina, mada ima onih koji su odavno postali punoletni. Prosečna brzina kojom se kreću trolejbusi je 20 kilometara na sat.

http://www.blic.rs/beograd.php?id=120440

Koliko su jeftine trole u odnosu na tramvaje :)
 
vucko":uh3qjf2b je napisao(la):
Koliko su jeftine trole u odnosu na tramvaje :)
250.000€ nije za solo trolu malo, pošto su sadašnja solo vozila BKM-a bila skoro pa upola manje! :| Moguće da će sada stvarno kupiti kvalitetna vozila koja će duže trajati.
 
Pa naravno da su jeftinija kad imaju i manji kapacitet, a i prave se mnogo masovnije (lakse je standardizovati vise delova trole nego za tramvaj, koji se skoro za svaki grad pravi po posebnoj porudzbeni), dele dosta delova sa automobilima i autobusima koji se prave jos masovnije, a i npr. na istoj ili vrlo slicnoj sasiji mozes da pravis i autobus i trolejbus. Naravno dosta krace traju: dobar tramvaj moze da potraje do 50 godina uz pravilno odrzavanje i pokoji remont, za trolu je rok trajanja pod istim uslovima oko 25 godina.

Drago mi je sto ce kupiti trole sa baterijama, ugraditi bateriju koja bi troli dala 3-5 km samostalnog pogona ne bi trebalo da zauzme mnogo mesta i dosta bi znacilo kada nestane struje u mrezi...u vecini slucajeva bi trole mogle da nastave bez problema dok se struja ne vrati, jer to uglavnom traje kratko. Takodje, u slucaju radova na trasi trolejbusa, ne bi morale da se skracuju ili skroz ukidaju linije trola, jer bi trole mogle na sopstveni pogon da zaobidju taj km ili 2 gde su radovi.
 
Uh sto volim da cujem za to samostalno napajanje. To je opet pokrice guzice GSP-a i grada. GSP-a da vozila mogu da isteraju putnike i odu u garazu a za grad da ne bi pravili zastoj. Opet se putnici nista ne pitaju. A posto smo lenji i zapustimo mrezu naravno da ce da se kida cesto pa ce to cesto da rade. A mi gradjani po ko zna koji put obmanuti nadajuci se da je to za nas. U Rimu jeste za gradjane jer mreze na nekim delovima uopste nema ali ovde ce to biti samo pomoc GSP-u da se njegova vozila i radnici slucajno ne pretrgnu od prekomernog rada...a to nije prekomerni vec tako samo bukvalno beze s posla.
 
Vrh