Šta je novo?

Trolejbusi

Obrenovac proizvodi struju za pola Srbije,te mali prilog za GSP koji proizvodi emisiju najstetnije nafte u centru grada je vise nego isplativ..nafta je em skupa,em uvozna,em extra zagadjuje...3>1 za Trole...Naravno tu je i biodizel koj PKB moze da snabdeva GSP,ali se vidi da to nije bas pouzdano zbog suse i sl.Gas je jeftiniji ,ali niko ne garantuje da nece biti skup kao nafta,dakle jedini pouzdani resurs za GSP je elektricni,s tim s obzirom da Srbija ima ogromne rezerve litijuma mogli bi da razvijemo proizvodnju baterija te ceo GSP ucinimo ekoloskim ,autonomnim,jeftinijim.. :kafa:
tbus7Leeds5deditcropweb.jpg

http://www.tbus.org.uk/roadsection4.jpg
http://www.tbus.org.uk/tbus2067a.jpg
U svetu je renesansa trolejbusa..

Attractive, green transport

at a fraction of light rail costs

No onboard fuel to cause pollution

Promoting quiet, clean urban transport for everybody
Using Overhead Electric, Zero Emission trolleybuses
UK government gives the go ahead to Leeds


The advantages of electric trolleybuses are -

To the passenger -
Zero pollution emissions in the streets
Lowest possible noise levels
Powerful but smooth acceleration and braking
Sense of permanence of service
Best ride quality

To the public generally -
Lowest possible emissions into the environment as a whole
Lowest possible consumption of non renewable resources
Lowest possible release of greenhouse gases like CO2

To the operator -
High mechanical reliability and efficiency
Long service life
No idling motor losses
Greater acceleration and hill climbing performance
Lower power costs
Lower maintenance costs
Bruka,iz Rijada.. ;)
http://www.tbus.org.uk/LT20_total_01_g.jpg
Posle renoviranja auto/puta kroz Bg uvode se Trole.. :p
http://www.tbus.org.uk/ehighway02a.jpg
Buduci izgled Ikarbus Trole..prototip uradjen.. :vops:
http://www.tbus.org.uk/Avancity_S_HTB.jpg
 
Нисам хтео да кажем ништа лоше за тролејбусе, већ за ТЕНТ :p Ја сам некако више за трамваје, али разумем да је лакше увести тролејбуску линију, него трамвајску. А и тролејбуси су бољи за брдски део града.
 
Ma kapiram..samo promovisem trole, jer su veoma dobro brzo resenje za mnoge delove grada,posebno one gde je zagadjenje kriticno..uostalom cena struje se u ovoj zemlji se jos uvek kontrolise i dobijamo je iz domacih resursa..zato gradske vlasti moraju da odmah umesto 400 novih buseva na naftu od toga naruce barem 200 trola na domacu struju , a mreza moze od sutra da se postavlja u mnogim delovima grada...i kada se napravi metro bice dosta dela grada koji nece biti pokriveni jos dugo,dogo vremena..jer dok se rekonstruise cela postojeca tramvajska mreza proci ce jos tri/cetri godine..trolejbusi su brzo prihvatljivo resenje..a Ikarbus takodjer spasimo za duze vreme..i cak uvedemo trole u Nis NS i sl..
I da dodam ako se nabavi svih 400 buseva na naftu ,kako onda pravdati stalna poskupljenja gradskog prevoza a imali smo alternativu..

Ikarbus Trola premijera.. :vops:
http://www.tbus.org.uk/Avancity_S_HTB.jpg
Novi koncept za auto put kroz Beograd,linja 18 i sl..
http://www.tbus.org.uk/rihad_459.jpg
 
Ова Икарова трола је брутално добра, али ХЕСС доминира..
hess_trolleybus_66_170.jpg

Сликао мало пре код Трга.. :cool:
 
Kao svakodnevni korisnik trolejbusa osecam se kao imbecil jer na trolama je samo jedno krilo prednjih vrata namenjeno ulazu!

Dok su zadnja i srednja vrata za izlaz.Dok recimo kod solo autobusa ulaz je na prednja vrata(i to oba krila) i na zadnja.

Sta mislite o tome da nekako pokusamo da lobiramo da bus plus fasisti uvedu na trolama ulaz i na zadnja vrata?
 
Dobra je ,ali uz uvozne delove i Ikarbus moze da sastavlja dobre trole.. :kafa:
Returning to trolleybus production is BredaMenarinibus, with a major order for Roma's second new trolleybus network. The 45 vehicles will be Avancity-S-HTB's and the first has recently had electrical components installed by Skoda. BusPortal

At a cost of 163 million euros, the second trolleybus network in Roma will total 38km over 3 routes, using articulated trolleys fitted with supercapacitors to minimise electricity use. The project will include major road improvements along two corridors to the south of the city centre. BredaMenarinibus

http://www.tbus.org.uk/Avancity_S_HTB.jpg

Vesti iz future..
Povratak Trola na Brankov most..
http://www.tbus.org.uk/tgbridge7neu.jpg
Trole zamenile buseve i u Bulevaru..
http://www.tfwl.org.uk/images/907.jpg
Beogradski Caf i trole prepoznatljivi simbol..
http://www.trolleybus.co.uk/nta/tbus2081.jpg
Bus plus snizio cene zbog uvodjenja trola umesto autobusa :D a zbog novih dugackih trola ulaz i na zadnja vratahttp://www.tbus.org.uk/tbus212125m.jpg
P.S, zbog prednosti novih dugackih trola i struje,uvedeni mini barovi,za kafu,sok kao i hd wide screen sponzorisani od STB,a moguce je iz automata kupiti cokoladice sponzor Bambi..
Vesti iz future.. ;)
Pored izvoza prvih Ikarbus trola u Zanzibar..
Proizvodnja litijumskih baterija u Beogradu je inovacija uvedana u trole,koje su postale autonome i povremeno i nocu pune baterije...u gradu je sve manje zica, a potraznja za baterijama u svetu velika..
Trole se uvode u sve gradove u Srbiji,u regionu takodjer..
Tirana,Skoplje uvode trole ,Ikarbus dobio tender..
TROLA REVOLUCIJA..Beograd spasen stalih poskupljenja Bus plusa.. ;)
GRAD otvara prvu malu elektranu na Savi koja ce snabdevati gradski prevoz strujom.. ;)
GSP dobija svetsku nagradu za eko prevoz.. :cool:
 
Imalo bi ako bi se tako odlucilo i umesto 400 buseva narucilo pola tj.oko 200 trola,kada se pogleda i kratkorocno i dugorocno koristi za Beogradsku privredu i stanovnike bi bile velike..moguca proizvodnja trola u Ikarbusu,baterija,cak i izagadnja elektane na Savi za potrebe GSP/a i London je to shvatio i uvod trole ..
Mislim da je zadnje pominjan Bulevra Despota Stefana kao moguca nova linja trole..
Zamisli Zeleni Venac bez autobusa sa Trolama ,tisina i cistiji vazduh.. ;)
 
a ono sto je neko pricao da ce da prave kruzni tok kod cvetka i da ce tu da bude neka okretnica trole ?
 
Ja kad sam napao trole mislio sam prvenstveno da bi ih trramvaji i biodizel zamenili nikako nafta...
 
sasa901":28j8o58b je napisao(la):
a ono sto je neko pricao da ce da prave kruzni tok kod cvetka i da ce tu da bude neka okretnica trole ?
Pravice to ali ko zna kada.

Trole nece biti zamenjene,vec bi trebalo da se razvijaju.I onako ce pre ili kasnije trole i autobusi se spojiti u elektricne autobuse.
 
Feanor":2ec5tbhp je napisao(la):
Ja kad sam napao trole mislio sam prvenstveno da bi ih trramvaji i biodizel zamenili nikako nafta...
Naravnio tramvaj je jos bolje resenje,ali dugo vremena nece pokriti mnoge delove grada,trole su brzo i jeftino resenje,koje kasnije komplementira i sa Metrom i sa Tramvajima,Biodizel je ok ali samo 20 din jeftiniji od nafte i ima ogranicenu snabdevenost,Recimo da bi Lasta prigradske linje mogla uspesno da pokrije biodizelom domace proizvodnje Victoria Oil.
Gas je vec poceo sa cenom da juri naftu pa se ni tu grad ne bi trebalo da se mnogo angazuje, mozda stotinak vozila..
Za domace uslove struja je i dugorocno najbolje resenje,pomenuh mogucnost da Beograd sam izgradi mini elektranu na Savi,Dunavi,ili solarnu samo za snabdevanje javnog prevoza tako bi prevoz za Bogradjane mogao da bude upola jeftinji..ili cak simbolican.. :kafa:
Ikarbus bi mogao da pocne proizvodnju trola u saradnj sa recimo Skodom,kao i proizvodnju baterija za autonomiju rada od domaceg litijuma...
 
sasa901":3ew327ms je napisao(la):
ima li sansi da se ptosiritrolejbuski sistem?
За разлику од трамваја, мислим да би тролејбус могли развијати кроз јавно-приватно партнерство. Највећи проблем у даљем развоју тролејбуса је ДЕПО, Ремиза, односно гаража ГСП. Деценијама ГСП није отворио ни један нови депо, иако би, на пример, проширивањем дела депо-а Космај за зглобне аутобусе, и изградњом планираног депо-а код Орловаче биле уштеђене десетине милиона евра.

За јавно-приватно партнерство град би нудио:
- Земљиште за депо на периферији Земуна
- Основна инфраструктура за електроснабдевање до подстаница.
- Одређене линије: 15, 45, 71, 75, 81, 84, 704. Линије и њихове оптерећење треба бити конципирано тако да се тролјбусом превезе до 50% становника одређених делова града. На тај начин се спречава да приватна компанија има уцењивачки положај, а у случају озбиљних проблема са тролејбусима, могуће је лакше организовати алтернативни аутобуски превоз.
- Унапред одређена цена возило-километра коју ће плаћати Дирекција за јавни превоз из фондова за јавни превоз. Унапред дефинисано за које линије се користе соло, а за које зглобна возила.
- Обавеза одређених стандарда одржавања улица којима се крећу тролејбуси.

Обавезе приватног предузетника:
- Изградња саме контактне мреже и подстаница.
- Услови нископодности, климатизације, грејања, информисања корисника и остали услови политике квалитета које поставља град.
- Остваривање полазака и одржавање реда вожње. Када приватник има једну такву целину система, он може сам организовати свој диспечерски систем. Могуће је чак брже и ефикасније слати на терен аутобуске замене у случају евентуалних проблема. Наравно да би у случају кварова приватник имао своју службу, која би на терен слала "куле".

По свему, мислим да би за тако нешто најбољи кандидат била Веолија.

Одабрао сам баш Земун, зато што центар Земуна пати од хроничних загушења, а нема услова за проширивање улица нити ширење трамвајске мреже. Ваздух у Главној улици у Земуну је страшно загађен, а велико је и загађење буком. Осим тога, Земун већ има одређену тролејбуску традицију. Тошин Бунар + Војвођанска сам ту такође укључио јер би са тролејбусом тај потез добио визуелни идентитет, и карактеристике линијског центра, а не толико више смрдљиве транзитне саобраћајнице. Земун је и највећи део града који нема нити тролејбус, нити трамвај.
 
U centru grada ima jos linija koje mogu da budu kandidati za trojelbus - 24, 26, 44, 48. Posto sve cetiri linije imaju dodirne tacke s postojecom trolejbuskom mrezom (24 i 26 na Trgu Republike, 44 duz Kneza Milosa, 48 na Slaviji i na Banjici), ne bi bile izolovani delovi mreze, vec pravo prosirenje postojece mreze, a mogle bi delimicno da budu povezane s postojecim podstanicama.
 
Ne samo ne jos ruznih elektricnih mreza za nove linije! :mad:
 
Тако је! Хоћемо смрдљиве распаднуте аутобусе који загађују град на нивоу ТЕНТ-а!
120320-0544.jpg

120320-0545001.jpg

120320-0545.jpg
 
Ti onda uzmi konja pa ga jasi... A da, i on ostavlja otpad...
Salu na stranu, postoje alternative odvratnim trolama i zicanoj mrezi kroz grad - tramvaji, autobusi na gas, EURO 5 i uskoro EURO 6 standardi...

I da ne budemo licemerni, kada kroz grad tutnja 1000 autobusa i nije neka razlika ako ih 100 vise vozi... Stvar je u ekoloskim standardima i odrzavanju a ne u isticanju najcrnje slike i pokusaju da se generalizuje uz pomoc nje...
 
Kako tramvaji mogu da budu alternativa odvratnim trolama , kada tramvajske šine uružnjuju ulice svojim izgledom , a i imaju žičanu mrežu , baš kao i trole?
 
Euro 5,6,gas i dalje zagadjuju okolinu ,kod nas se bus raspadne sa sve motorom za dve godine.. ;) a struja je domaca iz domacih sirovina..prednost trola i el prevoza nema jos uvek altenativu..pa pogledaj po Eu metropoloma sta se uvodi novo,upravo trole,nove,lepo dizajnirane i sve duze autonomne..Eto ti primera u Londonu,Francuakim gradovima itd..
Evo gledaj..
http://youtu.be/yspsFpcIHgU
Evo ti jos.. :p
http://youtu.be/H5Fag9yx6gQ
Epilog.. :kafa:
http://youtu.be/H5Fag9yx6gQ
 
Pa meni licno tramvajske baste ulepsavaju ulice...
Jbg, licni utisak mi je da trole odvratne... Ne znam kako bih opisao... Na podsvesnom nivou mi smeta trolejbuska elektricna mreza, dok mi tramvajska deluje uredjenije, stabilnije, cistije... Nemam nekog specijalnog razloga da favorizujem tramvaje u odnosu na trole... Nemojte me streljati zbog iznesenog misljenja...

Inace i termoelektrane zagadjuju okolinu...
 
Somi303":3rl25u0b je napisao(la):
Ако су нам и шине и жице ружне постоји решење - метро.

Tek je metro ružan do zla boga , sa onim skalamerijama koje drže žice , i vrlo je nepraktičan , jer malo malo pa negde ukradu delove pruge ili sl. Može metro , al' jedino da ide 100% pod zemljom.
 
E nema tu zamerke, svi vise volimo šinska vozila,ali trolu forsiramo kao pravo logično rešenje za sve delove grada gde nema tramvaja ili neće ići barem 5-10 g kao i Metro,,jeftino,ekološko na domaće resurse vozilo koje dobro podnosi uspone ..energetska ušteda,kako i ekološka za Bg je evidentna..umesto 400 novi najevljenih buseva na naftu treba kupiti pola tj.200 trola,100 na gas i 100 klasik buseva..
 
Kad smo već kod forsiranja troli , da li zna neko razlog zašto su trole sklonjene sa Brankovog mosta i Zemuna? Inače , pojedini delovi grada su mnogo bolji za trole , a pojedini za tramvaje.
 
Verovatno je trole uklonio tadasnji nafti lobi...sada imamo "sreću" da je nafta preskupa i bice jos skuplja jer su svetske rezerve sve manje..povratak struju je jedino logično rešenje za Bg..postoje i novi sistemi troli kako videste sa slika...sada se uvode autonomne sa baterijama i sl.. :kafa:
 
Vrh