Ako je bezbedno što ne bi smelo?
Slobodno navedi član Zakona kojim je zabranjeno.
Ali nigde ne pise koliko dugo treba da se kreces tom desnom trakom ako skrece u desno. Ako nema pune linije, mozes iz koje god da skrenes desno, pod uslovom da nikoga ne seces. Jeste opasno ali nije zabranjeno.Navodim:
ZAKONO BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA
("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon, 9/2016 - odluka US, 24/2018, 41/2018, 41/2018 - dr. zakon, 87/2018, 23/2019, 128/2020 - dr. zakon i 76/2023)
Član 46
Vozač vozila koji skreće udesno dužan je da skretanje izvrši krećući se krajnjom saobraćajnom trakom koja se proteže uz desnu ivicu kolovoza, ako saobraćajnim znakom nije drugačije određeno.
Vozač vozila koji skreće ulevo dužan je da skretanje izvrši krećući se krajnjom levom saobraćajnom trakom koja se proteže uz razdelnu liniju, odnosno saobraćajnom trakom koja se proteže uz levu ivicu puta sa jednosmernim saobraćajem, ako saobraćajnom signalizacijom nije drukčije određeno.
Član 333
Novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koji postupi suprotno odredbama iz sledećih članova ovog zakona:
.
.
.19) člana 46,
...
Ukoliko je lice izvršenjem prekršaja iz stava 1. ovog člana izazvalo neposrednu opasnost za drugog učesnika u saobraćaju, ili prouzrokovalo saobraćajnu nezgodu kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 6.000 do 18.000 dinara.
Znači, nije ni čudo što je situacija u saobraćaju takva kakva je, kada već ima tako puno nepoznavanja propisa.....a spremnosti na to da se dokaže suprotno....
Ali nije tema mog pisanja bilo to - već: Floskula da je KT kao i svaka druga raskrsnica i da u njoj važe pravila kao i u svakoj drugoj raskrsnici jednostavno nije tačna.
Ne znam da li zakon to kaže ili ne, na obuci su me učili da moram da se prestrojavam traku po traku, a ne više traka odjednom. Naravno, svi mi u realnosti sečemo više traka. U KT je to zapravo zeznutije jer zbog zakrivljenosti ne možeš lako da vidiš da li je traka zaista slobodna. Trebalo bi da bude, jer zašto bi neko išao spoljnom trakom ako ne skreće na prvom izlazu. Ali nije ni zabranjeno... i tako dolazimo do toga da li je onda KT sa više traka prikladno rešenje kad zbunjuje ljude, nevezano iz kog razloga.Ali nigde ne pise koliko dugo treba da se kreces tom desnom trakom ako skrece u desno. Ako nema pune linije, mozes iz koje god da skrenes desno, pod uslovom da nikoga ne seces. Jeste opasno ali nije zabranjeno.
Drugo je kad imas pune linije pa vise nema prestrojavanja.
U kt je problem sto ljudi voze prebrzo kroz njega, i u stalnoj si krivini tako da cesto i ne spazis nekog u spoljnoj traci.
Verovatno ce biti semafori sa strelicama, samo pravo, i posebno leva skretanja. Ali sada se i leva skretanja ukrstaju umesto da nemaju dodirnih tacaka kao na obicnoj raskrsnici. Moralo bi postojati 5 faza.Ako je sad otvoreno zeleno tipa sa mosta i ka mostu, a ti hoćeš da skreneš ka levo ka tramvjskom mostu, to znači da mora da propustiš sve ove koje idu ka mostu. Koliko će sada biti sudara jer će ljudi misliti da imaju prednost jer su u toku? A kkada rade semafori, znakovi ne važe, jel da?
Verovatno ce biti semafori sa strelicama, samo pravo, i posebno leva skretanja. Ali sada se i leva skretanja ukrstaju umesto da nemaju dodirnih tacaka kao na obicnoj raskrsnici. Moralo bi postojati 5 faza.
1 sa mosta samo pravo i desno i iz MP ka mostu i desno
2 levo skretanje sa mosta ka tramvajskom mostu (jako kratko)
3 levo skretanje iz MP ka NT ( jako kratko)
4 Iz NT u svim pravcima.
5 iz pravca tramvajskog mosta u svim pravcima. (Jako kratko)
Mislim ne znam koliko bi ovo poboljsalo protocnost jer bi 1 faza cekala dosta da se ostale izredjaju i ako su kratke.
A sve ostalo nije bezbedno. Ne mozes imati leva skretanja zajedno sa onima koji idu pravo na ovakvoj raskrsnici.
Zakon je jasan. Zna se šta je skretanje a šta je kretanje. Ako ti misliš da to nije tako, izvoli pa vozi kako ti misliš da treba. Sudija za prekršaje će verovatno imati razumevanja za tvoje teorije, kao i osiguravajuća društva....Po tvom tumačenju to može i pod pravim uglom da se izvrši, zar ne?Ali nigde ne pise koliko dugo treba da se kreces tom desnom trakom ako skrece u desno. Ako nema pune linije, mozes iz koje god da skrenes desno, pod uslovom da nikoga ne seces. Jeste opasno ali nije zabranjeno.
Drugo je kad imas pune linije pa vise nema prestrojavanja.
U kt je problem sto ljudi voze prebrzo kroz njega, i u stalnoj si krivini tako da cesto i ne spazis nekog u spoljnoj traci.
Ja mislim da ce semafor odlučivati ko sme da uđe u KT a ne šta da vozilo radi kad je u KT. Da je drugačije, nastao bi ovaj problem koji si opisao.Ako je sad otvoreno zeleno tipa sa mosta i ka mostu, a ti hoćeš da skreneš ka levo ka tramvjskom mostu, to znači da mora da propustiš sve ove koje idu ka mostu. Koliko će sada biti sudara jer će ljudi misliti da imaju prednost jer su u toku? A kkada rade semafori, znakovi ne važe, jel da?
Cekaj ako dobro razumem ti hoces da kazes da u kt smes da se iskljucis tek kad si usao u spoljnu traku i vozio neko vreme njom?Zakon je jasan. Zna se šta je skretanje a šta je kretanje. Ako ti misliš da to nije tako, izvoli pa vozi kako ti misliš da treba. Sudija za prekršaje će verovatno imati razumevanja za tvoje teorije, kao i osiguravajuća društva....Po tvom tumačenju to može i pod pravim uglom da se izvrši, zar ne?
Da, bas tako, ako je verovati clancima koje objavljuju razni strucnjaci.Cekaj ako dobro razumem ti hoces da kazes da u kt smes da se iskljucis tek kad si usao u spoljnu traku i vozio neko vreme njom?
Znaci kad sa mosta idu 3 trake i vecina nastavlja pravo ka MP, svi oni moraju uci u jednu spoljnu traku u kt da bi izasli u MP koji ima 3 trake
Da.Da li shvatas besmislenost toga?
Pa sad, to sto su napravili pogresno i tako da je nemoguce voziti drugacije, to i dalje ne znaci da je to po pravilima.Mozes iz bilo koje trake da se prestrojavas i 5 traka uzastopno ako si utvrdio da nema nikog. Nije bezbedno svakako. Ali nije kaznjivo dok ne napravis cukanje.
Uostalom imas kad silazis sa autoputa kod Sava centra iz pravca Nbg i hoces ka uscu, moras preci tri trake da bi dosao do onog dela za polukruzno okretanje.
Znaci ocigledno je dozvoljeno, jer u tsko kratkom rastojanju ti nemas vremena da se prestrojavas pa malo vozis pa se ponovo prestrojavas.
Ja se secam iz emisije SAT da je covek iz policije objasnjavao da u zakonu nigde ne pise koliko vremena moras provesti u traci pre nego sto krenes u sledecu, sto prakticno i zakonski znaci da smes dijagonalno preko vise traka da se iskljucujes ili prestrojavas ako si siguran da mozes.Da, bas tako, ako je verovati clancima koje objavljuju razni strucnjaci.
Da.
(Mada znam da pitanje nije bilo upuceno meni.)
Pa sad, to sto su napravili pogresno i tako da je nemoguce voziti drugacije, to i dalje ne znaci da je to po pravilima.