Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

Ako je bezbedno što ne bi smelo?
Slobodno navedi član Zakona kojim je zabranjeno.
 
Ako je bezbedno što ne bi smelo?
Slobodno navedi član Zakona kojim je zabranjeno.

Navodim:

ZAKONO BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA​

("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon, 9/2016 - odluka US, 24/2018, 41/2018, 41/2018 - dr. zakon, 87/2018, 23/2019, 128/2020 - dr. zakon i 76/2023)​


Član 46

Vozač vozila koji skreće udesno dužan je da skretanje izvrši krećući se krajnjom saobraćajnom trakom koja se proteže uz desnu ivicu kolovoza, ako saobraćajnim znakom nije drugačije određeno.
Vozač vozila koji skreće ulevo dužan je da skretanje izvrši krećući se krajnjom levom saobraćajnom trakom koja se proteže uz razdelnu liniju, odnosno saobraćajnom trakom koja se proteže uz levu ivicu puta sa jednosmernim saobraćajem, ako saobraćajnom signalizacijom nije drukčije određeno.


Član 333

Novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koji postupi suprotno odredbama iz sledećih članova ovog zakona:
.
.
.19) člana 46,
...
Ukoliko je lice izvršenjem prekršaja iz stava 1. ovog člana izazvalo neposrednu opasnost za drugog učesnika u saobraćaju, ili prouzrokovalo saobraćajnu nezgodu kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 6.000 do 18.000 dinara.



Znači, nije ni čudo što je situacija u saobraćaju takva kakva je, kada već ima tako puno nepoznavanja propisa.....a spremnosti na to da se dokaže suprotno....

Ali nije tema mog pisanja bilo to - već: Floskula da je KT kao i svaka druga raskrsnica i da u njoj važe pravila kao i u svakoj drugoj raskrsnici jednostavno nije tačna.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: wk_
Ako 'saobraćajnim znakom nije drugačije određeno'... ali jeste drugačije određeno, jer pred kružnim tokom imaš znak da su sve tri trake za pravo. Sečenje trake mora u ovom slučaju da se prizna kao 'prestrojavanje', nema druge - ne može da funkcioniśe u suprotnom.

Naravno, ovo je zbrka i u krajnjem nebezbedno - i zbog toga ne treba ni graditi ovakve kružne tokove.
 
Kružni tok je mali i samim tim nepregledan, a u njega se ulivaju visokofrekventne saobraćajnice sa po tri kolovozne trake... Veliki broj vozila se iz tri trake uključuje u uzan kružni tok nedovoljnog prečnika u kome zbog toga i nema dovoljno vremena za pravilno i bezbedno prestrojavanje.
 
@danko67
Zahvaljujem na edukaciji :)

Inače kada se spušta sa Brankovog definisano je korišćenje prstena. Ne sećam se ima li znaka iz BNT i MP.
 
Nazalost, postoje ceste situacije gde je regulacija saobracaja uradjena u suprotnosti sa zakonom ili se vrsi u suprotnosti sa zakonom.
Kruzni tokovi su drastican primer prethodnog navoda.
Npr. zakonom i podzakomskim aktima je propisano, da parafraziram, da u KT vazi pravilo desne strane osim ako je na ulascima u KT postavljen obrnuti trougao. I ovaj trougao onda MORA postojati na svim ulazima, jer isto pravilo mora vaziti u celom KT i na svim njegovim "kracima". Ali, cesto se desava da to i nije tako, a to moze imati ozbiljne posledice.
Dodatno, ako policajac regulise ulaz u KT, to znaci da ne vazi postojeci obrnuti trougai....pa dalje u raskrsnici ne postoji pravilo da vozilo koje je u KT ima prednost nad vozilom koje ulazi u KT. I onda nastaje totalna zbrka. Znaci, ako policija regulise KT, mora na svakom racvanju biti po jedan policajac ... a i to cesto nije slucaj.
Efikasni KT su npr. u Madjarskoj. Vecina je projektovana tako da imaju dve trake pa ako udjete u krajnju desnu traku, morate izaci na prvom izlazu (postoji fizicka barijera koja sprecava da nastavite pravo). A ako ste usli u levu traku, ne smete preseci desnu i iskljuciti se jer je tu puna linija. Znaci, cim prodjete jedan od izlaza postoji na kratko isprekidana linija i tu donosite odluku:prestrojavate se u desnu, sto znaci da izlazite na prvom izlazu ili nastavljate levom trakom sto znaci da cete izaci na nekom od sledecih izlaza. Jednostavno a efikasno.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: wk_
Pošto očigledno imamo problem sa korišćenjem KT-ova, svako malo se objavljuju članci kako se ulazi i izlazi iz KT, često i sa crtežima. Mislim da je svaki takav članak objašnjavao da je potrebno prestrojiti se u desnu traku pre izslaska. To je, naravno, potpuno besmisleno jer je to skoro nemoguće izvesti, a i da jeste, to drastično smanjuje kapacitet.
 
1000014315.jpg
 
Navodim:

ZAKONO BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA​

("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon, 9/2016 - odluka US, 24/2018, 41/2018, 41/2018 - dr. zakon, 87/2018, 23/2019, 128/2020 - dr. zakon i 76/2023)​


Član 46

Vozač vozila koji skreće udesno dužan je da skretanje izvrši krećući se krajnjom saobraćajnom trakom koja se proteže uz desnu ivicu kolovoza, ako saobraćajnim znakom nije drugačije određeno.
Vozač vozila koji skreće ulevo dužan je da skretanje izvrši krećući se krajnjom levom saobraćajnom trakom koja se proteže uz razdelnu liniju, odnosno saobraćajnom trakom koja se proteže uz levu ivicu puta sa jednosmernim saobraćajem, ako saobraćajnom signalizacijom nije drukčije određeno.


Član 333

Novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koji postupi suprotno odredbama iz sledećih članova ovog zakona:
.
.
.19) člana 46,
...
Ukoliko je lice izvršenjem prekršaja iz stava 1. ovog člana izazvalo neposrednu opasnost za drugog učesnika u saobraćaju, ili prouzrokovalo saobraćajnu nezgodu kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 6.000 do 18.000 dinara.



Znači, nije ni čudo što je situacija u saobraćaju takva kakva je, kada već ima tako puno nepoznavanja propisa.....a spremnosti na to da se dokaže suprotno....

Ali nije tema mog pisanja bilo to - već: Floskula da je KT kao i svaka druga raskrsnica i da u njoj važe pravila kao i u svakoj drugoj raskrsnici jednostavno nije tačna.
Ali nigde ne pise koliko dugo treba da se kreces tom desnom trakom ako skrece u desno. Ako nema pune linije, mozes iz koje god da skrenes desno, pod uslovom da nikoga ne seces. Jeste opasno ali nije zabranjeno.
Drugo je kad imas pune linije pa vise nema prestrojavanja.

U kt je problem sto ljudi voze prebrzo kroz njega, i u stalnoj si krivini tako da cesto i ne spazis nekog u spoljnoj traci.
 
Ali nigde ne pise koliko dugo treba da se kreces tom desnom trakom ako skrece u desno. Ako nema pune linije, mozes iz koje god da skrenes desno, pod uslovom da nikoga ne seces. Jeste opasno ali nije zabranjeno.
Drugo je kad imas pune linije pa vise nema prestrojavanja.

U kt je problem sto ljudi voze prebrzo kroz njega, i u stalnoj si krivini tako da cesto i ne spazis nekog u spoljnoj traci.
Ne znam da li zakon to kaže ili ne, na obuci su me učili da moram da se prestrojavam traku po traku, a ne više traka odjednom. Naravno, svi mi u realnosti sečemo više traka. U KT je to zapravo zeznutije jer zbog zakrivljenosti ne možeš lako da vidiš da li je traka zaista slobodna. Trebalo bi da bude, jer zašto bi neko išao spoljnom trakom ako ne skreće na prvom izlazu. Ali nije ni zabranjeno... i tako dolazimo do toga da li je onda KT sa više traka prikladno rešenje kad zbunjuje ljude, nevezano iz kog razloga.

Ja bih to rešio prosto. KT bi mogao da ima najviše dve trake. Spoljna traka bi bila iscrtana (ili fizički odvojena) tako da možeš samo da skreneš na prvi izlaz. Drugim rečima, samo bi unutrašnji krug bio KT, spoljni bi zapravo služio kao skup traka predviđenih uključivo za skretanje desno. Nažalost, ovo bi pravilo probleme autobusina ako unutrašnji krug ne bi bio dovoljnog prečnika. (Edit: to je upravo ovo sto je @danko67 opisao u Mađarskoj).
 
Poslednja izmena:
Ako je sad otvoreno zeleno tipa sa mosta i ka mostu, a ti hoćeš da skreneš ka levo ka tramvjskom mostu, to znači da mora da propustiš sve ove koje idu ka mostu. Koliko će sada biti sudara jer će ljudi misliti da imaju prednost jer su u toku? A kkada rade semafori, znakovi ne važe, jel da?
 
Ako je sad otvoreno zeleno tipa sa mosta i ka mostu, a ti hoćeš da skreneš ka levo ka tramvjskom mostu, to znači da mora da propustiš sve ove koje idu ka mostu. Koliko će sada biti sudara jer će ljudi misliti da imaju prednost jer su u toku? A kkada rade semafori, znakovi ne važe, jel da?
Verovatno ce biti semafori sa strelicama, samo pravo, i posebno leva skretanja. Ali sada se i leva skretanja ukrstaju umesto da nemaju dodirnih tacaka kao na obicnoj raskrsnici. Moralo bi postojati 5 faza.
1 sa mosta samo pravo i desno i iz MP ka mostu i desno
2 levo skretanje sa mosta ka tramvajskom mostu (jako kratko)
3 levo skretanje iz MP ka NT ( jako kratko)
4 Iz NT u svim pravcima.
5 iz pravca tramvajskog mosta u svim pravcima. (Jako kratko)
Mislim ne znam koliko bi ovo poboljsalo protocnost jer bi 1 faza cekala dosta da se ostale izredjaju i ako su kratke.
A sve ostalo nije bezbedno. Ne mozes imati leva skretanja zajedno sa onima koji idu pravo na ovakvoj raskrsnici.
 
Sa slika deluje da su ovo klasični semafori, nisu oni Siemens (pametni) koji se postavljaju na raskrsnicama sa senzorima.
 
Verovatno ce biti semafori sa strelicama, samo pravo, i posebno leva skretanja. Ali sada se i leva skretanja ukrstaju umesto da nemaju dodirnih tacaka kao na obicnoj raskrsnici. Moralo bi postojati 5 faza.
1 sa mosta samo pravo i desno i iz MP ka mostu i desno
2 levo skretanje sa mosta ka tramvajskom mostu (jako kratko)
3 levo skretanje iz MP ka NT ( jako kratko)
4 Iz NT u svim pravcima.
5 iz pravca tramvajskog mosta u svim pravcima. (Jako kratko)
Mislim ne znam koliko bi ovo poboljsalo protocnost jer bi 1 faza cekala dosta da se ostale izredjaju i ako su kratke.
A sve ostalo nije bezbedno. Ne mozes imati leva skretanja zajedno sa onima koji idu pravo na ovakvoj raskrsnici.

Još da dodam da se ovde radi o:
TRI nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće
:ROFLMAO:
 
Sada će semafor bez razloga blokirati ljude koji idu sa mosta u Zemun. Verovatno će biti strelica za uslovno desno, ali to je malo nategnuto tumačenje uslovnog skretanja jer je tu KT a ne raskrsnica. A sve je moglo da se reši trakom za odvajanje pre KT, ima više nego dovoljno mesta.
 
Ali nigde ne pise koliko dugo treba da se kreces tom desnom trakom ako skrece u desno. Ako nema pune linije, mozes iz koje god da skrenes desno, pod uslovom da nikoga ne seces. Jeste opasno ali nije zabranjeno.
Drugo je kad imas pune linije pa vise nema prestrojavanja.

U kt je problem sto ljudi voze prebrzo kroz njega, i u stalnoj si krivini tako da cesto i ne spazis nekog u spoljnoj traci.
Zakon je jasan. Zna se šta je skretanje a šta je kretanje. Ako ti misliš da to nije tako, izvoli pa vozi kako ti misliš da treba. Sudija za prekršaje će verovatno imati razumevanja za tvoje teorije, kao i osiguravajuća društva....Po tvom tumačenju to može i pod pravim uglom da se izvrši, zar ne?
 
Ako je sad otvoreno zeleno tipa sa mosta i ka mostu, a ti hoćeš da skreneš ka levo ka tramvjskom mostu, to znači da mora da propustiš sve ove koje idu ka mostu. Koliko će sada biti sudara jer će ljudi misliti da imaju prednost jer su u toku? A kkada rade semafori, znakovi ne važe, jel da?
Ja mislim da ce semafor odlučivati ko sme da uđe u KT a ne šta da vozilo radi kad je u KT. Da je drugačije, nastao bi ovaj problem koji si opisao.
 
Zakon je jasan. Zna se šta je skretanje a šta je kretanje. Ako ti misliš da to nije tako, izvoli pa vozi kako ti misliš da treba. Sudija za prekršaje će verovatno imati razumevanja za tvoje teorije, kao i osiguravajuća društva....Po tvom tumačenju to može i pod pravim uglom da se izvrši, zar ne?
Cekaj ako dobro razumem ti hoces da kazes da u kt smes da se iskljucis tek kad si usao u spoljnu traku i vozio neko vreme njom?
Znaci kad sa mosta idu 3 trake i vecina nastavlja pravo ka MP, svi oni moraju uci u jednu spoljnu traku u kt da bi izasli u MP koji ima 3 trake?
Da li shvatas besmislenost toga? Mozes iz bilo koje trake da se prestrojavas i 5 traka uzastopno ako si utvrdio da nema nikog. Nije bezbedno svakako. Ali nije kaznjivo dok ne napravis cukanje.

Uostalom imas kad silazis sa autoputa kod Sava centra iz pravca Nbg i hoces ka uscu, moras preci tri trake da bi dosao do onog dela za polukruzno okretanje.
Znaci ocigledno je dozvoljeno, jer u tsko kratkom rastojanju ti nemas vremena da se prestrojavas pa malo vozis pa se ponovo prestrojavas.
 
Cekaj ako dobro razumem ti hoces da kazes da u kt smes da se iskljucis tek kad si usao u spoljnu traku i vozio neko vreme njom?
Znaci kad sa mosta idu 3 trake i vecina nastavlja pravo ka MP, svi oni moraju uci u jednu spoljnu traku u kt da bi izasli u MP koji ima 3 trake
Da, bas tako, ako je verovati clancima koje objavljuju razni strucnjaci.
Da li shvatas besmislenost toga?
Da.
(Mada znam da pitanje nije bilo upuceno meni.)
Mozes iz bilo koje trake da se prestrojavas i 5 traka uzastopno ako si utvrdio da nema nikog. Nije bezbedno svakako. Ali nije kaznjivo dok ne napravis cukanje.

Uostalom imas kad silazis sa autoputa kod Sava centra iz pravca Nbg i hoces ka uscu, moras preci tri trake da bi dosao do onog dela za polukruzno okretanje.
Znaci ocigledno je dozvoljeno, jer u tsko kratkom rastojanju ti nemas vremena da se prestrojavas pa malo vozis pa se ponovo prestrojavas.
Pa sad, to sto su napravili pogresno i tako da je nemoguce voziti drugacije, to i dalje ne znaci da je to po pravilima.
 
Da, bas tako, ako je verovati clancima koje objavljuju razni strucnjaci.

Da.
(Mada znam da pitanje nije bilo upuceno meni.)

Pa sad, to sto su napravili pogresno i tako da je nemoguce voziti drugacije, to i dalje ne znaci da je to po pravilima.
Ja se secam iz emisije SAT da je covek iz policije objasnjavao da u zakonu nigde ne pise koliko vremena moras provesti u traci pre nego sto krenes u sledecu, sto prakticno i zakonski znaci da smes dijagonalno preko vise traka da se iskljucujes ili prestrojavas ako si siguran da mozes.

Ja sam skoro polagao, na kruznom sa dve trake smo iz leve trake ulazili u kt i izlazili iz unutrasnje pravo, tj. drugi izlaz. Nikakvo prestrojavanje u spoljnu pa izlazenje.
 
Vrh