Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

Sve je spremno za montažu na kraku ka Dejtonci.
Mora na sva 3 kraka ja mislim da bi imali što bolju kontrolu. Onda mogu da ih pale i gase naizmenično po 2 ili će samo 1 da stopiraju a 2 da rade.
Ako je gužva i od Dejtona i od Tesle onda naizmenično puštaju a ako je samo sa jedne stane onda smao nju koče. Isto važi i za Brankov most uz druge kombinacije.


2 1 - 2 kraka se naizmenično puštaju a treći je slobodan (zeleno non stop, žuto treptuće ili ugašen)
1 2 - 1 krak se zaustavlja semaforom a druga 2 su slobodna
0 3 - 3 kraka su slobdodna - isključeni semafori - nema gužve - pali se semafor za prolaz pešaka na dugme npr.
3 0 - sva 3 kraka moraju da se puštaju kroz semafor gde opet imamo 2 slučaја koja mogu da periodično kruže:
- 2 kraka imaju zeleno svetlo a 1 crveno, pa rotacija krakova ili
- 2 kraka imaju crveno a 1 ima prolaz pa rotacija krakova

Zato treba da se koristi software za kontrolu semafora uz dobar traffic algoritam.
On može optimalno da proračuna koja opcija je relevantna za datu situaciju i da tako uradi prelaz a što je najbitnije taminge, tj. koliko dugo da drži zeleno i crveno svetlo i koji krak.
Ulazne podatke prima od brojača vozila na svakom kraku i onda mozga šta treba da se pusti i koji mod rada je optimalan.
Da su ovao nešto odmah uradili možda ne bi ni trebao kružni mada svakako kad nije gužva je bolje kružni.
 
20241024_150302.jpg
 
Nije mi jasno to sa semaforima. Ako zeleno ima Bulevar Mihajla Pupina, kako će se skretati u Bulevar Nikole Tesle ili raditi "polukružno"? Čekaće na pola i blokirati ove iza koji idu pravo?
 
Semaforizovana kružna raskrsnica do denivelacije ...
 
Kružni tok ima smisla ako je raspodela broja vozila koja se kreće u svim pravcima relativno jednaka. U ovom slučaju su napravljene 2 greške:
- velika većina vozila koja se kreće sa Novog Beograda ide na mosta, retko ko ka Zemunu tako da ne mogu da zaustave vozila sa mosta a samim tim i ovi iz Zemuna ne mogu da se uključe.
- kad je već ovako, kružni tok je trebao da bude duplo veći kako bi vozila sa mosta usporila i imala veću putanju a opet kako bi vozila iz Zemuna ipak nekako mogla da uđu u kružni tok.
Mogu zamisliti haos ako stvarno i na raskrsnici pre pumpe u Ušća naprave sličan kružni tok.
Najgore je što su nam poglavice nesposobne a sujetne pa neće da prizanju kad pogreše.
 
Ово блокирање саобраћаја из правца Земуна које помињу @zoranius i @sutraw је морао да предвиди сваки саобраћајни инжењер унапред. Чек смо и ми лаици са форума о томе писали доста пре него што је изграђен КТ.
 
Nije mi jasno to sa semaforima. Ako zeleno ima Bulevar Mihajla Pupina, kako će se skretati u Bulevar Nikole Tesle ili raditi "polukružno"? Čekaće na pola i blokirati ove iza koji idu pravo?
lepo, semafor ce biti za ukljucenje u KT, a u KT vaze pravila kruznog toka
2x nista = nista, znaci da crva nije ni bilo
 
U KT važe opšta saobraćajna pravila, ne postoje 'pravila kružnog toka'.

Kružne tokove sa semaforima imate svuda, počev od Segedina, pa pogledajte na nekom snimku kako to funkcioniše.
Znam da je već 1.000 puta pričano na ovu temu....i da po zakonu jeste tako.... ali!!!

Problem je i u tumačenju zakona, i načinu objašnjavanja - čuvena priča - zamislite kružni tok kao veeeliku raskrsnicu i onda je svako uključenje u kružni tok velika raskrsnica.
OK, može, zamislio sam....Evo npr. jedno isključenje iz ovog našeg kružnog toka....Umesto toga zamislimo jednu raskrsnicu koju čine jednosmerna ulica sa tri saobraćajne trake (A,B,C) i pod pravim uglom jednosmerna ulica sa dve saobraćajne trake (Q,W).
Da li se iz bilo koje trake (A, B, C) sme ući u bilo koju traku (Q,W)? Sme.
Da li se iz bilo koje trake (A, B, C) sme nastaviti dalje, pravo? Sme
Da li igde u svetu postoji takva raskrsnica? Ne postoji.

Nije normalno da vi iz srednje trake možete desno a neko iz desne trake pri tom može pravo.
Upravo zbog toga i nastaju problemi u KT. Oni koji se plaše, hvataju odmah isključivo krajnju desnu traku i voze se, voze i voze, do isključenja....a unutrašnje trake tako da niko ne može da se uključi. Oni koji udju u unutrašnje trake, ne mogu da izadju od ovih preplašenih.....
 
Ne možeš da se isključiš iz unutrašnje trake (fizički, ne zakonski), već moraš da se prestorjiš u desnu.
To prestrojavanje možda traje jednu sekundu, pa ga doživljavamo kao "sečenje", ali tehnički moraš da se prestrojiš.
Ako si u unutrušanjoj traci, kreni na vreme da planiraš to prestrojavanje...

Naravno, možemo (i gde ima smisla bi trebalo) da pravimo turbo kružne tokove, mada ne znam da li postoji rešenje za 3 trake.
 
Haha, sorry, ali koji kompjuter i softver? Možda eventaulno imaju SimCity...
Biće sledeće godine, taman dok se komp nabavi. :)



jYeQI44.gif
 
Ne možeš da se isključiš iz unutrašnje trake (fizički, ne zakonski), već moraš da se prestorjiš u desnu.
To prestrojavanje možda traje jednu sekundu, pa ga doživljavamo kao "sečenje", ali tehnički moraš da se prestrojiš.
Nije tačno, to nije prestrojavanje....Prestrojavanje je kada se krećeš jednom trakom u KT pri čemu ti se auto kreće paralelno sa linijama koje označavaju trake a zatim promeniš traku i nastaviš da se krećeš u drugoj traci paralelno sa linijama....Kada recimo iz treće trake kreneš udesno i pod uglom sečeš drugu i prvu traku i izlaziš u ulicu...to nije prestrojavanje već isključenje.
 
Naravno da je prestrojavanje, u trenutku kada si izašao iz svoje trake i prešao u spoljašnju ti si se prestrojio, i važe ista pravila kao na pravom putu (migavac, prvenstvo)... Odmah posle toga napuštaš triaku i isključuješ se, ali si u jednom trenutku u spoljnoj traci.
I po toj logici u jednom trenutku si i na pesackom prelazi pa da li to znaci da si se prestrojio na pesacki prelaz?
Ali nije to poenta price....poenta je da li mozes na obicnoj raskrsnici, npr u Bulevaru koji ima tri trake, da se krwces krajnjom levom i onda das desni migavac, nikog nema i predjes preko srednje trake (prestrojis se, kako ti lazes) , pa predjes preko krajnje desne (prestrojis se kako ti kazes) i udjes u bocnu ulicu?
 
Vrh