Šta je novo?

Trg Slavija

Kad bu se lux nekako uklonio, imali bi bolji pogled ka hramu.....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515627#p515627:3vxwscx4 je napisao(la):
Дошљак » Ned Feb 11, 2018 3:31 pm[/url]":3vxwscx4]Ja бих пре рушио оне грдосије у позадини. Зграда до мека треба да се врати на оригиналну висину од пре бомбардовања у 2. светском рату. Kaлкани могу да се замаскирају муралима. За Лукс се слажем, али не и да Славија треба да буде сва у стаклу. Главна мана из пешачког угла ове стране до Немањине и Булевара ослобођења јесте што није центрар кружног тока померен ка Митићевој рупи, Београдској улици и данашњем платоу, да центрар кружног тока буде негде у оси Београдске улице. Било је простора за то, а тако би се добио простор и за подземне пролазе, и за шири тротоар и са бициклистичком стазом (нормалном од асфалта а не исцртаном на граниту) и за дрворед на страни до Немањине који би замаскирао несклад висина објеката у Делиградској и Краља Милутина са објектима на угловима са Славијом.

Slazem se 100% sa centriranjem kruznog toka, to bi dalo dosta prostora za uredjenje pesackog dela iz strane Nemanjine, sad je to bas stisnuto i logicno resenje za taj deo kako bi prodisao je uklanjanja objjekata ((
 
Сумањм да планери размишљају да уопште шире јавни простор тј. тротоар на рачун објеката, јасно се види како је испоштована и испраћена линија Немањине улице. Да би тај део продисао, треба смањити највећи број пешачких кретања на том потезу, а то је преседање са тролејбуса и неких трамваја (2,3) на аутобусе који стају у Булевару ослобођења (33, 48) или полазе са окретнице у Бирчаниновој. То се може постићи једноставним пребацивањем аутобуске окретнице у калдрмисани део Краља Милутина између НБС и новог платоа. Тиме би се смањила и гужва на стајалишту Карађорђев парк где људи углавном преседају са/на 31 на/са линија које окрећу на Славији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515625#p515625:rwp4ssms je napisao(la):
lukarts » 11 Feb 2018 12:23 pm[/url]":rwp4ssms]Kad pricamo o Slavija uvek se koncentrisemo na miticevu rupu, parking, ali po meni komepletna strana iz Nemanijine zahteva paznju od Kralja Milutina do Bulevara Oslobodjenja. Neko ce reci pa tu ima i lepih malih zgrada, zasticenih anananana itd, itd. Ali realno ta strana treba da se prilagodi novoj slaviji a to je po meni staklenizam.
Slavija je puna problema i stvari koje tek treba rešiti. Međutim treba imati u vidu redosled prioriteta. Poboljšavanje izgleda Slavije na stranama gde zgrade već postoje može da se radi i kasnije. Pre toga treba postići neki konsenzus oko toga koju će površinu ona na kraju morati da zauzme da bi mogla da odgovori svim zahtevima koji će se pred nju tek postaviti. U suprotnom će se slobodan prostor pored nje zauzeti, pa ćemo biti lišeni izbora i stavljeni pred svršen čin. Što znači da SADA moramo imati jasnu ideju o kompletnom i konačnom rešenju pošto trenutni tajkunsko investitorski zamah neće čekati da krene sa gradnjom na ovako važnoj poziciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515614#p515614:i7937abn je napisao(la):
And7rey » 11 Feb 2018 11:36 am[/url]":i7937abn]Isto to imaš i na Terazijama tamo je čak i naknadno izgradnjen prolaz u prizemlju objekta, a tu je već unapred tako planirano. Ne razumem šta je tu problem.
I kako ćeš da taj podzemi prolaz da ubaciš u prizemlje postojećih zgrada na suprotnoj strani Slavije? Zgrada sa Mekdonaldsom čak i nema ništa drugo sem prizemlja. A, ako se stavi pored njih, na trotoar, onda se on mora proširiti pomeranjem centra Slavije. A da bi se centar pomerio, opet nam treba prostor parkinga da bi imali GDE da se pomerimo.

Što se tiče strane gde je parking, tu postoji drugi problem. Stf je više puta rekao kako je Slavija samo saobraćajna raskrsnica i to je sve što će ikada biti. Međutim težnje da se Slavija redukuje samo na to su osuđene na neuspeh zbog činjenice da će se baš na njoj tek graditi čak tri velike zgrade na tri slobodna placa, u Mitićevoj rupi, na parkingu (ili u dvorištu iza njega) i na praznom placu na početku Mekenzijeve. Zbog komercijalnog pritiska i velikog broja ljudi potpuno je sigurno da će bar njihovo prizemlje, a verovatnije više nivoa tih zgrada biti rezervisano za lokale i uslužnu delatnost. Što već postoji sa druge strane Slavije a i ranije se spontano razvijalno na sadašnjem platou. Tako ćemo bukvalno u srcu Slavije, na strani sadašnjeg parkinga, završiti sa neprekinutom linijom od neverovatnih 200 metara restorana, kafića, prodavnica i tržnih centara u nekoliko nivoa. Već samo ovo zahteva OGROMAN slobodan trotoar ispred njih. Nisu podzemni prolazi jedini koje negde treba smestiti. Pa će Slavija završiti kao ljudski mravinjak i trg, hteo to neko ili ne. Ona se NE MOŽE posmatrati samo kao automobilska raskrsnica i neka vrsta Mostarske petlje ili Autokomande gde nema ljudi. Slavija će biti TRI izrazito opterećena čvorišta u jednom: automobilsko, javnog saobraćaja i pešačko. Kad ispod nje dođe i metro sa svim ljudima koji će njega koristiti, pa onda ta masa bude trebala da cirkuliše između metro stanice, nekoliko razdvojenih tramvajskih stanica za razne smerove, nekoliko razdvojenih autobuskih stanica za razne smerove (kojih ima više jer je Slavija zvezdasto raskršće mnogo ulica) i JOŠ čitavih 200 metara zabavno tržnog centra u više nivoa, onda će biti vrlo teško isterati pešake iz njenog centra i praviti se da je ona SAMO raskrsnica za automobile, dok ljudi treba da bude negde drugde. Ovde treba dodati činjenicu da će se ulica Kralja Milana sigurno razvijati kao deo najpopularnije komercijalne ose koja od Kalemegdana preko Terazija vodi ka Vračarskom platou i nadajmo se završenom hramu Svetog Save, takođe okruženom velikim i privlačnim uslužno orjentisanim trgom. To je opet dodatna atrakcija i dodatni tok turista koji TAKOĐE prolazi baš trotarom ispred trenutnog parkinga.

Pa sad, da li iko ovde ZAISTA misli da će komični prostor za pešake na slici označen zelenim slovima biti dovoljan za sve to (odmah desno od njega je već privatno zemljište)? Da je dovoljno podzemni prolaz "uvući u zgradu". Pa samo je biciklistička staza zauzela ceo taj trotoar. Šta će biti ako nam biciklisti poveruju pa počnu da je koriste? Itd, itd. Cela ova priča gde ljudi razmatraju samo koja bi fasada na Slaviji bila lepša je krajnje neozbiljna. Ostavite to za kasnije. Kao i na mnoštvu drugih problematičnih mesta Beograda prvo moramo razmišljati kao urbanisti, i to daleko u budućnost, a tek posle kao arhitekti.

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515614#p515614:1t3ednmu je napisao(la):
And7rey » 11 Feb 2018 11:36 am[/url]":1t3ednmu]Isto to imaš i na Terazijama tamo je čak i naknadno izgradnjen prolaz u prizemlju objekta, a tu je već unapred tako planirano. Ne razumem šta je tu problem.
Untitled.png

Untitled2.png
Tako su planirani i izlazi sa Vukovog spomenika sa druge strane Bulevara, a nisu nikada izgrađeni. Ne postoji ništa loše u tome i sasvim je normalno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515560#p515560:1u7twl9o je napisao(la):
And7rey » Sun Feb 11, 2018 1:59 am[/url]":1u7twl9o]
file.php

Elem ovde vise ne postoji pešački. Asfaltirali ponovo preko zebri, stavili ravne ivičnjake, a pešački pomeren malko iznad ulaza na parking i postavljen semafor. I naravno malko zbrke. Pešaci po default-u prelaze ulicu na ovom mestu, vozači trube, deru se jedni na druge....
 
Dobijam informacije da su postavili semafor u makenzijevoj ulici, nekih 50 metara iznad Slavije, koji pravi dosta problema i veliku guzvu stvara ka i od slavije...
 
U pravu si, taj semafor bi mogao da napravi ogromnu gužvu i možda da blokira sam kružni tok u špicu. Hajde da vidimo kako će to izgledati narednih dana.
 
Koja bu**** je promenila režim semafora u Kralja Milana tako da sad idući od Slavije do Terazija nema teorije da se prođe bez čekanja na minimum tri crvena svetla!? :bash: :bash:

Mogu da se kladim da ima neke veze sa Slavijom. Možda i grešim. Ali znam samo da nikad nije bilo ovako s***an režim u toj ulici. :evil:
 
Све се праве конвоји тролејбуса у Краља Милана.
 
semafori koji znacajno usporavaju uliv u kruzni tok su korisni, samo kad bi ih daljinski podesavali prema snimcima guzve sa kamera, ali semafori na izlazu iz kruznog toka ili 50m od izlaza su toliko glupa ideja da je to samo narkoman koji misli da kola lete mogao da smisli
 
Inteligentna rešenja koštaju (softver i inženjeri da to osmisle), a kod nas se radi najjeftinije moguće (uz skupe, nepotrebne dodatke tipa fontana).
 
Ako analiziramo šta je u rekonstrukciji urađeno, pa to svedemo na samu osnovnu ideju, dakle potražimo na osnovu čega se pokušava ostvariti poboljšanje, ispada da je osnova kompletno proterivanje pešaka sa Slavije pa zatim korišćenje tako dobijenog prostora. Ovo je već i kao koncept pogrešno i u budućnosti potpuno neostvarljivo. Slavija NE MOŽE ostati samo automobilsko čvorište. Nije negde izvan grada na ledini ili autoputu. Ona je još i pešačko čvorište i čvorište javnog saobraćaja prostorno lokalizovano nepomerljivom tačkom preseka ulica, što se nikako ne može prosto izmestiti negde drugde udaljavanjem zebri i stanica GSPa, a sama je sastavni deo jednog važnog PEŠAČKOG poteza sa širokim trotoarima i privlačnim sadržajima duž ulice Kralja Milana kao i mnoštvom budućih sadržaja na samoj Slaviji. Sve ovo je potpuni promašaj jer je sama ideja neostvarljiva. Slavija mora da dobije više prostora. Ovo se drugačije ne može rešiti, samo se uz ogromno traćenje para i vremena presipa iz šupljeg u prazno.
 
A sta bi bilo da su uradili plocu preko cjelog trga ua pjesake a dolje ostavili kola ...
 
To bi pomoglo, a već i samo zbog metro stanice i prolaza pešaka kroz Slaviju ona će pre ili kasnije morati da bude u više nivoa, tako da se time ne radi nešto dodatno, što ionako neće biti neophodno. Međutim čak i tada će iz raznih razloga (kvalitet raznih aspekata takvog rešenja i njegova cena) biti veoma poželjno da se za nju odvoji više mesta, tj da se ne gradi na parkingu, pošto je već sada praktično kompletan upotrebljiv prečnik kruga Slavije posvećen SAMO automobilima pa nije ostao nikakav manipulativni prostor koji bi budući projekat mogao koristiti, a koji nije zauzet kolovozom.
 
А шта ако никне још једна банка и још један хотел ? Тако да бројних садржаја, сем пар улаза - можда неће ни бити. Све што је недавно урађено поручује људима - ту вам место није, што брже прођете, то боље ...
 
Pa to zavisi od nas, zar ne? Ako ljudi ćute i dozvole da budu proterani iz centra svog grada, a Slavija jeste važan deo tog centra, onda će biti proterani. Tako to ide. Ćutanje se vidi kao prećutna dozvola.

Kao kuvana žaba. Ako se temperatura u loncu povećava polako, žaba neće iskočiti pošto joj se nikada ne učini da je sledeća promena velika. Tako su nam automobili postepeno preoteli grad. Recimo, nedaleko od Slavije, na Terazijama, slobodan prostor između nas i njih je nekada bio podeljen na sledeći način:

file.php


Sve se to u nekoj konačnoj analizi svodi na politiku i staru dobru raspodelu društvenog bogatstva, u ovom slučaju gradskog zemljišta: koja se klasa izbori za koliki deo. Što zavisi od kulturnog i tehničkog nivoa naroda, tj koliko zna i koliko može. Slobodno tržište društvene moći kao regulator raspodele. Sve ostalo, naprimer tehnologija transporta, je ipak od sekundarnog značaja. Jer odnos širine trotoara (ili zelenila) i kolovoza nije tehničko pitanje, već pitanje standarda i politike vladajuće grupe, tj upravo te raspodele društvenog bogatstva.
 
Nikakav problem ne bi bii samo da se malo vise para ulozilo u podzemne prolaze i na kreativan nacin se to spojilo sa fontanom kao po starom projektu. Ili bar da su samo podzeni hodnici uradjeni, sve bi bilo mnoogo bolje.
Pesaci bi jos vise koriatili Slaviju, a efekat bi bio kao na terazijama gde 99 posto ljudi prelazi ulicu podzemnim prolazom.
Ovako su ljudi proterani sa slavije, jer na 2 od 4 strane vise nemaju kuda, prvenstveno novi plato koji novim pravilima pesaci moraju da zaobilaze jer su zebre pomerene dublje u ulice...

Jako lose resenje.

I kao slag an tortu je gradonacelnikova izjava da nisu radjeni podzemni jer ce kao za dve godi e da ide metro preko Slavije, pa da se ne kopa dva put. Normalan covek ne zna da li da se smeje na ovakvu izjavu ili da place.
Pa na Slaviji ni 2030 nece ici metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=516077#p516077:3fgh4wkt je napisao(la):
boby07 » Pon Feb 12, 2018 10:37 pm[/url]":3fgh4wkt]
file.php
Bolje da su na ovom prosirenju sa slike napravili drugu traku za protocniji izliv, taman do mesta gde je nesrecni semafor. Potpuno prazan prostor gde se i planira prosirenje.
 
Жардињере са заштитним и корисним значајем и за изглед и за чистији ваздух, су једино што још може да се учини у догледно време. Требало би их поставити дуж ивице коловоза око целе Славије, и са обе стране Немањине, између Славије и К. Милутина и поред зида улаза у гаражу НБ. Изглед жардињера треба да буде нов и пажљиво решен, а никако не повратак на оне октогонално - оријенталне, с краја осамдесетих које се развлаче и даље по центру .
Неко растиње би добродошло и око водоскока, да бар мало ублажи једноличност и сивило зида.
 
Vrh