Šta je novo?

Trg Slavija

@Zuma

Na Slaviji se moraju dodati zgrade na prazne placeve, da bi se Slavija uobličila kao gradski trg, umesto da ostane nedefinisani gradski prostor - urbana razvalina. Da bi postala vredan urbani prostor, umesto ruine.
Estetski kriterijumi proistekli iz viševekovnog iskustva razvoja evropskih gradova to nalažu - složićeš se, u estetski prihvatljivom gradu veća je i verovatnoća da građani poštuju norme civilizovanog življenja.

Kad smo kod zelenila, park Manjež je, i za standarde "najzelenijih" gradova sveta - veoma, veoma blizu Slavije.
 
Ne verujem u primat estetskih nad funkcionalnim kriterijumima. Apstraktne "lepote" od upotrebljivosti. Ljudi će ili imati neku konkretnu (dodatnu) korist od Slavije, privlačan sadržaj, i prostor da tamo borave, ili neće. A ako se niko ne zadržava, ne nečemu što bi trebao biti sastavni deo komercijalno, pešačko turističkog poteza, onda nije baš previše bitno što fotografije sa nekih dronova lepo izgledaju. Mada je i ta lepota veliko pitanje pošto će kontrast sa širom okolinom biti prevelik. A obaška što estetika neprekinutih, strogo pravih linija nije jedina koja postoji, što je čak i lakše napraviti nešto lepo kad ima više mesta na kome se na tome može raditi.
 
Зума, густо изграђени и "збијени" градови су углавном они које сматрамо најлепшим на свету, уједно и они који су најпривлачнији људима.
Славија је тренутно наказа, највише зато што је неизграђена.
 
Зума,
везано за твој последњи коментар, имао сам прилике да обиђем скоро све Европске престонице и веруј то за ширину тротоара се нигде не разликује. То о чему ти причаш могу да створим слику бескрајне Москве са огромним булеварима и трговима кои иду у недоглед. Морамо бити реални и видети стања и могућности. Као што је онај архитекта ког си цитирао на некој од тема рекао "Стварносна Архитектура", и то је истина. Београд тренутно другачије не може да напредује. Схватам да има клаустрофобичних и асоцијалних људи који можда не воле гужве на тротоарима у централним зонама али то је свуда тако. Искрено ја волим те гужве по тротоарима, то је слика великог града. Свако има своје мишљење.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462341#p462341:jmbqkfg3 je napisao(la):
Пантограф » 29 Jun 2017 03:19 pm[/url]":jmbqkfg3]Зума, густо изграђени и "збијени" градови су углавном они које сматрамо најлепшим на свету, уједно и они који су најпривлачнији људима.
Славија је тренутно наказа, највише зато што је неизграђена.
Da, na mestima koja su dosledno takva, gde ne postoji ludačka mešavima stilova, visina, boja, oblika i otprilike svih drugih karakteristika koje čoveku mogu pasti na pamet, i gde, pre svega, postoji mreža ulica koja tu gustinu može da podrži.

Hajde da probamo zamisliti budućnost. Na Slaviji, na suprotnim stranama, imamo visoku zgradu hotela Slavija i ogromni stakleni kubus banke. Prvo što će se zahtevati od objekata u Mitićevoj rupi i parkingu je da ne budu niži i manje impozantni od ova dva. Em se tako više zaradi em je dosledno. Tako će Slavija završiti kao neka zagađena i tesna rupa sa užasnim saobraćajem u dubokom kanjonu ogromnih zgrada, a svuda unaokolo kilometri niskih i starih zgrada starog Beograda. Mada, ne baš svuda. Iz tog mora niskih zgrada će se uzdizati klasteri veoma visokih i SASVIM drugačijih: Beograđanka, Skyline, Beograd na vodi i Slavija, uz bog zna šta kad počnu da grade prema Dunavu i pored njega, ili uz auto put.

I sad, da li je će to po vama biti LEPO, ako već spominjemo lepotu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462342#p462342:27rx8vrd je napisao(la):
abrines » 29 Jun 2017 03:36 pm[/url]":27rx8vrd]Зума,
везано за твој последњи коментар, имао сам прилике да обиђем скоро све Европске престонице и веруј то за ширину тротоара се нигде не разликује. То о чему ти причаш могу да створим слику бескрајне Москве са огромним булеварима и трговима кои иду у недоглед. Морамо бити реални и видети стања и могућности. Као што је онај архитекта ког си цитирао на некој од тема рекао "Стварносна Архитектура", и то је истина. Београд тренутно другачије не може да напредује. Схватам да има клаустрофобичних и асоцијалних људи који можда не воле гужве на тротоарима у централним зонама али то је свуда тако. Искрено ја волим те гужве по тротоарима, то је слика великог града. Свако има своје мишљење.
Ja polazim od toga da Beograd sa svojom turskom istorijom, nikakvim ulicama i nepostojećim trgovima prvo treba dovesti do nekog najelementarnijeg nivoa što se tiče saobraćaja i privlačnih javnih prostora, pa tek onda možemo prihvatiti iste kriterijume kao razvijeni gradovi koji bar to već imaju. Ali uz napomenu da moramo kompenzovati mane koje ne možemo ispraviti tako što ćemo od njih biti bitno BOLJI u aspektima koje još uvek možemo popraviti (ako se apetiti investitora malo zauzdaju).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462344#p462344:329re92i je napisao(la):
Zuma » 29 Jun 2017 03:47 pm[/url]":329re92i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462341#p462341:329re92i je napisao(la):
Пантограф » 29 Jun 2017 03:19 pm[/url]":329re92i]Зума, густо изграђени и "збијени" градови су углавном они које сматрамо најлепшим на свету, уједно и они који су најпривлачнији људима.
Славија је тренутно наказа, највише зато што је неизграђена.
Da, na mestima koja su dosledno takva, gde ne postoji ludačka mešavima stilova, visina, boja, oblika i otprilike svih drugih karakteristika koje čoveku mogu pasti na pamet, i gde, pre svega, postoji mreža ulica koja tu gustinu može da podrži.


Па, читав потез Београдске улице је веома доследан - чине га континуирано изграђени градски блокови. Исто је и са осом Краља Милана - Макензијева. Београд, заиста, има превише нелогичних "шупљина" и "поиспадалих зуба" у свом ткиву, да би то требало да форсира као концепт.

Апропо "недовољне ширине улица", што су лета топлија а сунце јаче пржи, све се више питам нису ли прешироки улични и блоковски простори у Београду, заправо, озбиљна грешка? Није ли требало да град буде још "гушћи", по угледу на медитеранске насеобине?


Кад смо код "турске историје Београда", коју помињеш у следећем посту, она, у урбанистичком смислу - не постоји. Турски Београд је темељито порушен, а плански развој нашег града је почео у исто време када и плански развој Беча, и деценију после Париза.
 
To šupljine su prilike i tako ih treba posmatrati. Pogotovo u gradu kome mnogo toga fali. A šta će se graditi na praznim mestima, treba da zavisi više od toga šta u okolini najviše nedostaje, a ne od slepog imperativa da se čak i na očigledno tesnim raskrsnicama svaka šupljina popuni zgradom koja se nastavlja na susednu. Slaviji je neophodno da parking ostane slobodan jer je to jedino što je može donekle humanizovati i jedina pešačka veza Kralja Milana i Svetog Save.
 
Те шупљине су прилике да коначно више не буду шупљине.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462327#p462327:hi1m8ghi je napisao(la):
Drakche » Чет Јун 29, 2017 2:05 pm[/url]":hi1m8ghi]Resenje je da se tacno obeleze mesta dozvoljena za parkiranje, a sve sto je van toga strogo po dzepu.

Eво један добар пример нефункционисања обележених паркинг места.

https://www.google.rs/maps/@44.7955566, ... 312!8i6656
 
Одмах до Славије се налази не само Мањеж, већ и парк Милутина Миланковића са друге стране, а као "компензација" за привремени парк у Мутућевој рупи, гради се парковски плато испред НБС. По најстрожим евроспким урбанистичким параметрима, то је више него довољно за најближу околину Славије.

Славија је била грозна док је на току било зеленило и споменик. Сад је фонтана (што је далеко примереније решење) а Славија је и даље једнако грозна.... Разлог је што она нема форму. Да би добила форму морају да се изграде околни блокови.

Па ево, само један блок даље (Хилтон), иако је зграда у фази изградње већ је позитивно утицала на комплетну слику тог дела града и далеко складнији осећај улице Краља Милана која је коначно дефинисана. ...

.... Славија има исти проблем.
 
А зашто не би могло да се изгради остатак Славије а да се Митићева рупа посматра као целина са новим платоом испред НБС? У сваком случају са тим платоом она неће имати савршен кружни облик. Мислим да би та форма и тада била задовољена у довољној мери (као оно кад нацрташ три четвртине круга или слова па мозак сам замисли остало). Могао би да се направи и занимљив контраст изграђених блокова и равног простора. Додатно, добија се леп поглед на (сређен и изграђен) трг и фонтану са врха парка. Мени се фонтана иначе допада, без шаренила и музике.

Лаичко размишљање, тај степенасти парк на ободу трга ми се баш свиђа (наравно уз сређивање задњих делова зграда на ободу истог).
 
Треба изградити плац где се налази паркинг за почетак (и најбоље на њему јавну гаражу). Такође у Булевару ослобођења лева страна од Славије где су распале уџерице и зграде или већ празни плацеви (исто би ваљала да буде гаража ако може и подземна и са надземним.нивоима, па да се околне уличице у троуглу Катанићева-Макензијева-Славија-Булевар ослобођења очисте потпуно од паркинг места.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462475#p462475:2becqoxh je napisao(la):
stf » 30 Jun 2017 07:27 am[/url]":2becqoxh]Одмах до Славије се налази не само Мањеж, већ и парк Милутина Миланковића са друге стране, а као "компензација" за привремени парк у Мутућевој рупи, гради се парковски плато испред НБС. По најстрожим евроспким урбанистичким параметрима, то је више него довољно за најближу околину Славије.

Славија је била грозна док је на току било зеленило и споменик. Сад је фонтана (што је далеко примереније решење) а Славија је и даље једнако грозна.... Разлог је што она нема форму. Да би добила форму морају да се изграде околни блокови.

Па ево, само један блок даље (Хилтон), иако је зграда у фази изградње већ је позитивно утицала на комплетну слику тог дела града и далеко складнији осећај улице Краља Милана која је коначно дефинисана. ...

.... Славија има исти проблем.
Nije baš jasno zašto funkcionalnost ne stavljate na vrh urbanističkih prioriteta. Slavija je za pešake izrazito tesna i skoro neupotrebljiva. I postaće još gora ako se prazni placevi izgrade. U tom slučaju širine trotara i na toj strani neće biti bitno različite od ovih na slikama, pošto tamo nema baš previše mesta i za finansijski uspešan objekat i za široki trotoar. Pa će onda i provetravanje trga postati drastično lošije. VEĆ je jedan od izrazito zagađenih mesta. Šta će biti kad se okruži kulama koje su i više i bliže centru trga od niskih zgrada ili parkova koje sada postoje sa te strane? Trebaće nam maske za disanje? Takođe, zaista ne razumem kako se može smatrati da je veći imperativ "čuvanje regulacione linije" od pravljenja mesta za ljude. I gde mislite uglaviti metro stanicu ako bude na Slaviji? Ili servisne objekte, možda česmu ili reprezentativni WC ili dovoljno klupa? Koliko klupa i koliko zelenila je dovoljno za posmatranje fontane i slušanje muzike? Čemu inače služi ovaj lajt šou i muzika ako nema publike? Zašto smo bacili pare? Koliko će samo turista ovuda prolaziti na putu za hram kad se jednom bude završio? Može li sve to stati u mali plato ispred banke? Gde će i koliko će na ovako posećenom mestu biti prodavica duvana i novina, ili frižidera sa sladoledom, ili drugih prodavaca? Koliko će mesta to da zauzme? Kuda će pešaci da prolaze ako žele da produže šetnju preko trga umesto da se vrate na Terazije? Nikako da dobijem odgovore na ovakva pitanja, a još manje objašnjenje kako je to od svega ovoga veći priroritet "čuvanje linije" (ako se još pri tome pravi krajnje izduženi umesto četvrtastog trga, pa čak ni estetika koja proizilazi iz pravilnog oblika prostora nije argument za ovo rešenje?)

Treba li nam trotoar slične širine i sa druge strane?

Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 3
Tek se (otprlike) ovako dobija i pravilni oblik prostora i dovoljno mesta i za saobraćaj i za pešake. Inače novi pešački plato ispred banke izgleda kao da je naknadno nakalemljen sa jedne strane, kao neka nepravilna izraslina bukvalno otrovnog, tesnog, nezanimljivog i inače pešacima neprohodnog automobilskog kružnog toka.

 
Ovi radovi na Slaviji su samo šminkanje (najjeftinije rešenje u cilju pribavljanja političkih poena), jer je očigledno svima da bi pomeranje kružnog toka kao na slici bio početan korak da se Slavija stvarno sredi.

Ovako samo šminkamo g***o
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461877#p461877:ci0285ox je napisao(la):
Zuma » 27 Јун 2017, 13:52[/url]":ci0285ox]Meni te "zaustavne trake" više liči na mešoviti prostor. Sumnjam da su bile naročito opterećene vozilima ili da je iko branio pešacima da ih koriste kao nastavak trotoara. A naprimer ovde se vidi da je (makar u ovom delu ulice) u pitanju baš deo trotoara. I DVA zelena pojasa sa jedne, a možda i sa druge strane.


file.php

Ипак то нису дупли тротоари, већ сервисне саобраћајнице до појединачних зграда. Попут Андраши улице у Пешти.
 
Ja vidim podignuti ivičnjak, tako da vozila i ne mogu lako da se popnu na drugi trotoar. I čoveka koji po njemu hoda. Ne sumnjam da je korišćen i za servisna vozila koja stoje parkirana i isporučuju robu, ne ometajući pri tome saobraćaj ili tramvaje. Ali uzevši u obzir dnevni broj takvih zauzeća ne verujem da je to ozbiljno ometalo pešake da ga koriste kao trotoar i da je upravo to bio njegov primarni način korišćenja.

Ipak, zanimljivo je da ovde, da su ivičnjaci spušteni, sem raskrsnica ništa ne bi ometalo tramvaj. Sav poprečni saobraćaj po ulici (roba, ljudi koji izlaze iz privatnih automobila, taksija ili kočija) ne bi sekli njegovu trasu pošto bi imali posebnu, unutrašnju servisnu traku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461385#p461385:8d2vdi1x je napisao(la):
And7rey » Sun Jun 25, 2017 4:00 pm[/url]":8d2vdi1x]Nekada sve lepo i uredjeno, danas velika ciganmala sa ogromnom ciganskom fontanom na sredini
11406123_730148680448225_1591547434569682985_o.jpg

Ono što ostrašćeni ne shvataju je da kada se posmatra jedan grad postoje različita gledišta - points of view.

Kada neko posmatra Beograd bez predrasuda onda vidi da postoje veoma lepi delovi grada i veoma ružni. Tako je u svakom gradu na svetu. Oni koji su politizovani uopštavaju i uglavnom srozavaju sve na najmanji mogući imenitelj.

Ako posmatramo fontanu na Slaviji, ne znajući politička protivljenja jednog dela građanstva, fontana je prilično neutralna. Ništa kičasto niti "cigansko" ne vidim tamo. Pod uslovom da razumem šta se podrazumeva sa "ciganskim".

I predviđam da će razglasni sistem imati svoju funkciju prilikom gradskih procesija tj. litija.
 
Meni samo jedna stvar nije jasna, zasto su rusene ove zgrade gde je sada Miticeva rupa.

Srusis zgrade i napravis rupu?
 
Juče sam prvi put fontanu gledao kao pešak. Ljudi, ono je toliko bezlično, jeftino izgleda, ali baš nijednu lepu stvar ne mogu da kažem.

Još stoji ona privremena ogradica (žuto crna).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462709#p462709:39vc0rot je napisao(la):
JarJarBinks » 01 Jul 2017 01:11 pm[/url]":39vc0rot]
Ono što ostrašćeni ne shvataju je da kada se posmatra jedan grad postoje različita gledišta - points of view.

Kada neko posmatra Beograd bez predrasuda onda vidi da postoje veoma lepi delovi grada i veoma ružni. Tako je u svakom gradu na svetu. Oni koji su politizovani uopštavaju i uglavnom srozavaju sve na najmanji mogući imenitelj.

Ako posmatramo fontanu na Slaviji, ne znajući politička protivljenja jednog dela građanstva, fontana je prilično neutralna. Ništa kičasto niti "cigansko" ne vidim tamo. Pod uslovom da razumem šta se podrazumeva sa "ciganskim".
Dok će ovakav oblik novog trga, naravno za nepolitizovane, biti dobra osnova budućeg rešavanja saobraćaja, vrhunac nečije subjektivne estetike i trijumf čuvanja svetinje regulacionih linija, odnosno politike "popunjavanja šupljina" :bash:

 
Ne znam da li je slucajnost, ali svaki put kad prolazim preko Slavije fontana ne izbacuje vise od metar. Jel ona bije punom parom samo uz muziku?
 
Vrh