[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462040#p462040:18hsuz3f je napisao(la):Zuma » 28 Jun 2017 11:32 am[/url]":18hsuz3f]
Grad deluje humanije. Manje zgrade, humanih dimenzija, puno javnog prostora za druženje, nema automobila, i grad nije, umesto naselje za ljude, skoro kompletno pretvoren u komercijalnu mašinu-fabriku za stanovanje i stvaranje novca, a ljudi u bezličnu de-individualizovanu sirovinu koja se u tom cilju obrađuje 24 časa dnevno. Nažalost to je globalni trend i nije naša krivica.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462026#p462026:1n97i4rl je napisao(la):stf » 28 Jun 2017 10:37 am[/url]":1n97i4rl]Slavija danas ne liči ni na šta, ali nikada i nije ličila ni na šta - to je istorijska konstanta tog prostora.
Zato mi i nije jasno za čim treba žaliti?!?!!?
ZLONAMERNICI će, posle ovog teksta, možda reći kako Nemci nisu u Srbiji poraženi u Drugom svetskom ratu zbog nevolja na ratištima. Izgleda da im nije bilo jasno kako da savladaju varoške komunalne probleme.
Lako je njima, reći će neko, oni su otišli, a mi smo ostali. I ne umemo da izađemo sa mnogima od tih, istih problema na kraj ni do dana današnjeg.
- U martu 1942. godine štampa piše kako su stvoreni preduslovi za rekonstrukciju najvažnijih gradskih saobraćajnica - kaže Ristanović. - Tada je, opet aktuelizovano pitanje Trga Slavija, koji "ni za 20 godina nije dobio svoju regulaciju".
List "Novo vreme" koji je izlazio za vreme okupacije piše da je plan potpisao predsednik Gradske opštine Dragi Jovanović, kao i da se vodilo računa "da trg bude što mirniji, koliko je to moguće s obzirom na saobraćaj, a da saobraćaj bude uređen tako da se odvija uredno i bez zastoja"
OPŠTINSKE novine su prenosile negativne navike građana kojima su se "čudile nemačke vlasti". Osnovni problem bio je nepravilno prelaženje ulice što je primoralo Nemce da na raskrsnice postave saobraćajce koji su kažnjavali prekršioce.
Okupatori nisu mogli da se načude ni onim Beograđanima koji su koristili svoje automobile u privatne svrhe, iako im je to bilo strogo zabranjeno.
Ristanović skreće pažnju i na ponašanje u gradskom prevozu. Tadašnji novinari se čude zašto "mlađi sede, a stariji stoje!?"
- Trebalo bi uvesti pravilo da mlađi ustupaju mesto starijima, a da žene i deca imaju prvenstvo - piše u tekstu "Kako da se uredi beogradski gradski saobraćaj". - Prema neučtivim putnicima, pijancima, treba oštro postupati.
Ako vas nešto od pomenutog asocira na današnje vreme - evo i primera kako je "prvi sneg iznenadio putare", a da je tramvajski saobraćaj prve ratne zime bio potpuno zaustavljen. Novine ipak pišu kako "građani nisu ni pomislili da očiste i ostružu led" sa ulica.
neprilike su pravili i oni građani "koji su nesavesno čisteći led sa krovova prekidali električne kablove, što je prekidalo pravilno snabdevanje električnom energijom i dovodilo u opasnost prolaznike".
onda moram i da dopunim...Прво, интересантна црнохуморна опаска...
...А сад мало о менталитету грађана ...