Šta je novo?

Trg Slavija

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462957#p462957:1f78ans5 je napisao(la):
Sreda » Ned Jul 02, 2017 7:43 pm[/url]":1f78ans5]Ne znam da li je slucajnost, ali svaki put kad prolazim preko Slavije fontana ne izbacuje vise od metar. Jel ona bije punom parom samo uz muziku?
Da i ja sam primetijo i steta sto radi samo do 23h
 
@ Zuma

Поново вршиш манипулацију. Узео си фотографије ванредног догађаја који се дешава једном у 50 година као свакодневну појаву. Даља дискусија са тобом на теми Славија овиме постаје крајње обесмишљена.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463050#p463050:1yny6dkv je napisao(la):
stf » 03 Jul 2017 10:13 am[/url]":1yny6dkv]@ Zuma

Поново вршиш манипулацију. Узео си фотографије ванредног догађаја који се дешава једном у 50 година као свакодневну појаву. Даља дискусија са тобом на теми Славија овиме постаје крајње обесмишљена.
Ne, ti si manipulator kome na ovom forumu nema ravnog. I po veštini i po šteti koju si do sada napravio. Suptilne i manje suptilne zamene teza su ti postale već sasvim uobičajeni metod o kome više ne moraš ni da razmišljaš. Savršeno dobro znaš da sve vreme pričamo o prostoru. Ova i druge slike su bile ilustracija male širine totoara na Slaviji, što sam eksplicitno naglasio. Njihova upotreba u ovoj poruci nema nikakve veze sa događajem, sem što su jedine meni raspoložive slike ovog dela trotora nastale zbog fontane. Drugih nema pa ih nisam mogao ni staviti. Tokom radnog dana ovuda prolazi isti ili veći broj ljudi, pa je gužva ista ili veća. Kakve veze ima šta se događa na slici ako je uobičajeni broj ljudi slikan na uvek istom trotoaru? Mogao je da bude i prazan pa se širina trotoara ne bi promenila, niti bi postala dovoljna (sem što čitaoci ne bi na slici imali vizuelnu referencu o prostoru koji zauzima jedna osoba, pa bi to bila loša ilustracija). Želiš li nove slike, slikane u toku radnog dana, kad ljudi kao mravi obigravaju oko Slavije? Manja gužva sigurno neće biti. A kao dokaz mogu i da se citiram, da se vidi da je i kontekst i eksplicitno formulisana tvrdnja govorila samo o širini prostora za pešake, što ti vrlo dobro znaš.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462576#p462576:1yny6dkv je napisao(la):
Zuma » 30 Jun 2017 01:14 pm[/url]":1yny6dkv]
Slavija je za pešake izrazito tesna i skoro neupotrebljiva. I postaće još gora ako se prazni placevi izgrade. U tom slučaju širine trotara i na toj strani neće biti bitno različite od ovih na slikama, pošto tamo nema baš previše mesta i za finansijski uspešan objekat i za široki trotoar.
...
Treba li nam trotoar slične širine i sa druge strane?

file.php
 
Par postova je prebaceno u postojecu temu o o Bulevaru oslobodjenja. Na ovoj temi iskljucivo o Slaviji ;)
 
@ Zuma

Па управо се ради о томе да ово са слике није уобичајени број људи на Славији. Синоћ, у слично време као те вечери, музичка фонтана пичи, а на тротоарима ни приближно није била ситуација са твоје фотографије. Ни приближно.

А већ сам ти два пута написао да се по пројекту линија разграничења између коловоза и тротоара помера ка средини кружног тока, тј. површина тротоара се повећава а највише баш на фотографисаном месту где ће тротоари бити шири за отприлике 100%
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463299#p463299:10xjo9v3 je napisao(la):
stf » 04 Jul 2017 07:21 am[/url]":10xjo9v3]@ Zuma

Па управо се ради о томе да ово са слике није уобичајени број људи на Славији. Синоћ, у слично време као те вечери, музичка фонтана пичи, а на тротоарима ни приближно није била ситуација са твоје фотографије. Ни приближно.
Podrazumeva se da se u priči o dimenzionisanju javnih površina, trotoara i svih drugih prolaza po gradu uvek kao projektni parametar uzima neka kombinacija prosečnog i vršnog opterećenja. Da bi projekat dobio prelaznu ocenu oba parametra moraju biti u nekim normalnim i humanim granicama. Noću i uveče na Slaviji ima najmanje ljudi. Problemi se javljaju u toku radnog dana i pogotovo u špicevima. Obiđi Slaviju u to vreme pa ćeš videti da je broj ljudi isti ili veći nego na mojim slikama.

А већ сам ти два пута написао да се по пројекту линија разграничења између коловоза и тротоара помера ка средини кружног тока, тј. површина тротоара се повећава а највише баш на фотографисаном месту где ће тротоари бити шири за отприлике 100%
Nisam preterano ubeđen da će i to u budućnosti biti dovoljno, a pogotovo nećemo dobiti reprezentativni trg. A Slavije jeste naš najveći trg. Nažalost. Dodavanjem muzičke fontane i uređenog prostora ispred banke ona menja prirodu, pa postaje i centar okupljanja i zadržavanja, a ne samo mesto kroz koje se prolazi što je pre moguće. A promena brzine kretanja ljudi drastično menja opterećenje prostora. Veće mase ljudi i njihovo zadržavanje će privući ulične prodavce i još više komercijalnih sadržaja svuda oko trga, što će smanjiti raspoloživi prostor još povećati gužvu. Prizemlja dve nove zgrade koje vi predlažete na praznim placevima će sasvim sigurno biti mali tržni centri već sami za sebe. To znači još sadržaja, još ljudi i još privlačniji trg, ali na manje praznog mesta. Onda ćemo jednog dana imati i kolone turista na putu za hram i plato oko njega, što će biti posebna atrakcija. Ili metro stanicu. Za sve to jednostavno nema mesta. Ne ako iko uopšte ima ambiciju da Slavija postane relativno prijatno i privlačno mesto. Meni je neshvatljivo da su još dve obične komercijalne zgrade važnije od toga da se Slaviji pripoji neophodni dodatni prostor koji nam je bukvalno pao sa neba kao poklon.
 
Ne znam zasto se tema zove Trg Slavija, kad je to kruzni tok.

Mozda da kolektivno svi prestanemo da to zovemo trgom, od novinara do forumasa, mozda se onda smire strasti i stvari vidimo u pravom svetlu. Slavija je kruzni tok, ne trg, a takav ce biti i sa parkom pored i bez. I sa sirim trotoarima i bez.
 
Dobro. Kružni tok. Želiš li ti da ona ostane samo kružni tok, ili želiš da postane trg?

Treba li nam kružni tok posvećen isključivo automobilima ubačen baš u buduću glavnu pešačku i komercijalnu osu čitavog grada: Kalemegdan - Hram Svetog Save?

Šta će (samo) kružni tok na takvom mestu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463490#p463490:2i98vw3j je napisao(la):
Zuma » 04 Jul 2017, 19:18[/url]":2i98vw3j]Dobro. Kružni tok. Želiš li ti da ona ostane samo kružni tok, ili želiš da postane trg?

Treba li nam kružni tok posvećen isključivo automobilima ubačen baš u buduću glavnu pešačku i komercijalnu osu čitavog grada: Kalemegdan - Hram Svetog Save?

Šta će (samo) kružni tok na takvom mestu?
Izvini što moram da te pitam, ali otkud tebi uopšte shvatanje da će glavna komercijalna osa ići sve do Hrama Svetog Save? :?
 
Kad makar osnovne stvari budu završene, hram će biti monumentalan i upečatljiv prizor u svakom pogledu. Nalazi se na samoj osi ulice Kralja Milana, vidljiv je već od Terazija, pa je već samom svojom veličinom i dominantnim položajem reklama sam sebi. Sa slobodnim prostorom Vračarskog platoa, koji će se sigurno dodatno uredeti i opremiti privlačnim sadržajima, i njegova okolina ima velikih potencijala. To znači mamac za turiste koji neće propustiti da u Beogradu vide kako izgleda 5. po veličini pravoslavni hram u svetu i očigledni kraj glavne prostorne ose grada. A puno ljudi uvek provocira dalje uređivanje nekog prostora. Tako da ne sumnjam da će ih veoma mnogo prolaziti preko Slavije, i da će nas trajno biti sramota ako ostane ovako stešnjena. Samo običan automobilski kružni tok u sred turističkog i pešačkog poteza.

Evo šta kaže autor mozaika (delom od stakla koje dobro prelama svetlost, ne od kamena).

"Ovaj mozaik za Hram Svetog Save u Beogradu je bez premca u crkvenoj umetnosti pravoslavlja i uopšte izrade mozaika u svetu. To je grandiozni projekt, jedan od najznačaniji u mom životu, o njemu živim, o njemu razmišljam", ističe ruski akademski slikar i ikonopisac Nikolaj Muhin.

Video: http://www.rts.rs/upload/storyBoxFileDa ... 130417.mp4

yQjLnhm.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463490#p463490:sqhtm8ry je napisao(la):
Zuma » Uto Jul 04, 2017 6:18 pm[/url]":sqhtm8ry]Dobro. Kružni tok. Želiš li ti da ona ostane samo kružni tok, ili želiš da postane trg?

Treba li nam kružni tok posvećen isključivo automobilima ubačen baš u buduću glavnu pešačku i komercijalnu osu čitavog grada: Kalemegdan - Hram Svetog Save?

Šta će (samo) kružni tok na takvom mestu?

Mislim da ne razumete da se svi mi u principu slazemo sa vama, bilo bi idealno da se hram pesackom zonom, tj. ulicom spoji sa Terazijama. Medjutim, to jednostavno vise nije realno. Po nekim vasim skicama, i fontanu bi sada trebalo pomeriti za koji metar. Samo gubite energiju i vreme diskutujeci o sbbkbb. Ja samo skrecem paznju da koristeci termin trg, razgovor skrecete iz krajnosti u krajnost. Slavija je danas kruzni tok, i ideje koje ovde prosipamo gube svaki smisao ako se ne posmatraju u celini sa kruznim tokom.

Ja se licno slazem da bi Miticeva rupa i parking, pored platoa ispred NBS trebalo da budu deo istog parka / trga. Ko zna, mozda se u hotelu Slavija za koju godinu otkrije azbest ili slicno, pa se zgrada srusi. A mozda se samo renovira, sa vidikovcem na vrhu, pa postane nezaobilazna turisticka pauza do hrama?

PS. Inace pohvalih vas odgovor, a htedoh da odgovarim.
 
Славија ће кад - тад бити пешачки трг, као део пешачке зоне. :grand:
 
Славија ће престати бити кружни ток и постати трг када аутомобил као превозно средство - престане да постоји.
 
Или када се "аутомобил" пребаци под земљу, а површина преда пешацима..

 
Будимо мало реални. То је крупан залогај и за далеко богатије земље.

Па чак и Јовину, као нашем урбанисти који је понајвише фаворизовао јавне просторе у свим својим пројектима није пало на памет да тако нешто ради на Славији, већ је као компензацију пешацима и предвидео парковски плато испред НБС који се тек данас формира....
 
Будимо људи, све се може када се хоће..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463588#p463588:11mee594 je napisao(la):
stf » 05 Jul 2017 07:17 am[/url]":11mee594]Славија ће престати бити кружни ток и постати трг када аутомобил као превозно средство - престане да постоји.
A odakle vam ideja da Slavija baš mora biti ILI trg ILI kružni tok? Može biti i jedno i drugo. Realnost nema baš mnogo razumevanja za našu potrebu da je pojednostavimo i sve na silu razdelimo u čiste kategorije sa jasnim granicama. Slavija je isuviše važan saobraćajni čvor da bi se uklonio saobračaj. A istovremeno je unutar jednog poteza koji će ubuduće biti vrlo zanimljiv i pešacima. Konflikt se rešava kompromisom, tako da OBE potrebe dobiju svoj poseban prostor. U sredini kružni tok, a oko njega dovoljno veliki prostor za pešake. Dovoljno veliki da bi se mogao kvalitetno urediti za njihove potrebe. A u samom središtu je objekat čije su dimenzije takođe dovoljne da bude zanimljiv bez potrebe da mu se prilazi - muzička fontana. I tako su svi zadovoljni koliko sa objektivnim ograničenjima prostora i raspoloživog novca mogu biti. Bilo bi bolje da je saobraćaj pod zemljom, ali pošto to očigledno neće ići, ova kombinacija je sasvim dobra da zadovolji obe neophodne funkcije prostora.

Međutim, za to nam je potreban parking i vrh Mitićeve rupe.
 
Najpoznatiji primer raspodele prostora u tri kružna pojasa sa zajedničkim centrom i sličnim redosledom namena svakog koncentričnog prstena.

maxresdefault.jpg

Paris-France-from-the-air.jpg
 
:bash: ali trijumfalna kapija je bar 10 puta veca od slavije, dok su visina i sirina francuza i srbina isti pobogu :bash:
 
Apropo kupanja u fontani

Udruženi sindikati Srbije "Sloga" zatražili su od gradonačelnika Beograda Siniše Malog da predsedniku sindikata mašinovođa "Sloga - Srbija kargo Užice" omogući "specijalnu dozvolu" da se okupa ili opere u muzičkoj fontani na Slaviji posle marša od 200 kilometara.

U saopštenju sindikata je navedeno da traže da se omogući kupanje u fontani s obzirom da ne postoji ni jedno javno kupatilo u Beogradu.

"Sramota je da Beograd na početku 21. veka nema ni jedno javno kupatilo, u kome bi se naš predstavnik sindikata Nebojša Dukanac okupao nakon marša od 200 kilometara koji je započeo ka Beogradu, kako bi upozorio na loš materijalni položaj zaposlenih i kršenje prava u njegovom preduzeću", piše u saopštenju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463763#p463763:vriy015r je napisao(la):
Zombieboy » 05 Jul 2017 05:16 pm[/url]":vriy015r]:bash: ali trijumfalna kapija je bar 10 puta veca od slavije, dok su visina i sirina francuza i srbina isti pobogu :bash:
I kakve pobogu veze ima apsolutna veličina? Visina vodoskoka je sasvim dovoljno veća od automobila da bi ga preko njih dobro video i Srbin i Francuz. To je sve što je važno da bi u središtu kružnog prostora postojao naglasak, odnosno vizuelni fokus. O čemu ti uopšte pričaš? Odgovorio sam na tvrdnje da je Slavija "kružni tok", kao da zbog toga treba odbaciti svaku nadu da prostor može služiti bilo čemu drugom sem automobilima, pa ne treba ni pokušavati, nego hajde da ga novim gradnjama na parkingu i u Mitićevohj rupi zatvorimo još više, pa napravimo pravo zagušljivo automobilsko grotlo. Naravno da može. Ovo je ilustracija potpuno istog rasporeda namena raznih površina, a podrazumeva se da niko nema ambicija da ga bukvalno ponovi, ni u veličini ni u ostalim elementima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463763#p463763:b7lub627 je napisao(la):
Zombieboy » 05 Jul 2017 05:16 pm[/url]":b7lub627]:bash: ali trijumfalna kapija je bar 10 puta veca od slavije, dok su visina i sirina francuza i srbina isti pobogu :bash:

Malo smo visi od njih a po dosta i krupniji. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463763#p463763:ffderva3 je napisao(la):
Zombieboy » 05 Jul 2017 05:16 pm[/url]":ffderva3]:bash: ali trijumfalna kapija je bar 10 puta veca od slavije, dok su visina i sirina francuza i srbina isti pobogu :bash:

Malo smo visi od njih a po dosta i krupniji. :D
 
ovako ce za par meseci da se pokvari i fontana na Slaviji ,muzika se vec slabije cuje
5e6df23ab1c28fbbfc3cecb52b425284.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh