Šta je novo?

Trg Slavija

@Zvezdara64
Izvini ali ja tebe ne razumem sta pricas.
5 hiljada evra godisnje?
Blago tebi ala se frljas sa ciframa, svaka cast.
Uzgred, da te obavestim da porez na upotrebu motornog vozila (porez na luksuz !?) vec postoji i da je za vozila preko 2000ccm veci nego u zemljama u okruzenju!
Taj porez za vozilo koje ima 2300cm je kod nas cak veci nego u austriji!!!
I ti bi ga podigao jos?
Pa bi zabranio uvoz automobila? Jel odustajemo od slobodnog trzista?
Auto je potreba, a ne privilegija. Kada budes dete koje ima opstrukciju disanja vozio u tirsovu, pa ti kazu da tu noc dezura Institut za majku i dete, onda mozes shvatiti i kolika je potreba.
Ili da pored 'zabrane automobila' ogranicimo i prostor za stanovanje na 8 - 10 m2 , jer je to sasvim dovoljno (japanci su primer), a sve preko toga da oporezujemo?
Pa mozda bi mogli tako i plate da ukinemo, a da uvedemo sledovanja hrane i pica....
Svasta...
 
Ne razumes zato sto posmatras iz svojih licnih potreba i ocekivanja. Tako i pises. Da, mislim da treba oporezovati auto od 50.000 eura sa 5.000 godisnje. Za auto od 10.000 bi bila 300-400-500. Vec kako se drustvo dogovori sta je norma. To se zove progresivna stopa oporezivanja. Porez na luskuz! od 2000cm2 je smejurija, prava vrednost auta se ne odredjuje tako. I zato sam, izmedju ostalog, protiv uvoza polovnih automobila.

Ti i ja se ne slazemo se sta su osnovne zivotne potrebe. Pogotovu u gradu gde je vec mnogo ogranicenja u urbanizmu i infrastrukturi. jednostavno nema dovoljno mesta za sve automobile na ulicama. Guzve koje nastaju smanjuju efikasnost masovnog javnog prevoza i zagadjuju na mnogo nacina nas zivotni prostor. Kvalitetan i odgovarajuci prostor za stanovanje je osnovna potreba i deo tog zivotnog prostora. Nema ga u Beogradu zbog nekulture, neobrazovanja i stavljanja licnih potreba iznad potreba zajednice.

Taxi nam je sluzio za prevoz do Instituta, nekoliko godina.. Toliko od mene
 
Савршено, разрежи што већи годишњи порез, па да се само државна врхушка и тајкуни возе колима, а остала ст*** - у тор.

Мислите ли, људи, бар мало, док састављате те своје парадигме и Маоистичке утопије? Зашто је толиком броју Срба сан да живе у још већем трешу од земље коју тренутно настањују??
 
Drzavna vrhuska je deo drustva, kako svima tako i njima. Nema limuzina. Drustvo je dinamicno, jedna promena povlaci niz drugih. Kako ti mislis i ocekujes da se pravila i norme menjaju u drustvu? Slazem se da je trenutno ovo utopija i nerealno kod nas. Pogotovu sa takvim stavovima
 
Човече, због каквих ставова? Бахатим криминалцима који возе џипове неће бити проблем да плате годишњи порез, обичном свету хоће. Улице ће бити празне и богомдане за вожњу - бахатих криминалаца. Београд 1993. Да ли треба да од поседовања аутомобила направимо класну причу, што је стадијум који смо превазишли пре 50 година? Шта ти није јасно?
 
Sto opravdavas svoj stav negativnim pojavama. Istina realnim kod nas ali negativnim. Bahatom kriminalcu je mesto u zatvoru. To je normalno ocekivanje i stav.

edit. Javni prevoz i biciklisti bi imali mesta na tim praznim ulicama
 
Најнегативнија појава код нас није, чак, ни тај бахати криминалац на слободи (јер такав постоји свуда), већ склоност ка тоталитаризму у нашег човека, тј. добровољно пристајање да будеш ускраћен чак и за право да поседујеш аутомобил под разумним условима (то ти је оно кад Србин-каурин мора да иде пешке, док Турчин јаше поред њега). Извињавам се због мог либерализма из 18. века.
 
Zvezdara64":sajop6j2 je napisao(la):
Ne razumes zato sto posmatras iz svojih licnih potreba i ocekivanja. Tako i pises. Da, mislim da treba oporezovati auto od 50.000 eura sa 5.000 godisnje. Za auto od 10.000 bi bila 300-400-500.

Ovo nema sanse da se desi.
Znaci po tvom za auto koji vredi 50 000 evra covek za 10 godina koriscenja tog auta plati 50 000 evra poreza!
 
A što se svi toliko primate, čim neko samo malo kvalitetnije istroluje!
 
Liberalizam iz 18v. je ok. Sve dok ne skapiras realnost da nema dovoljno mesta na ulicama za automobile i da ga tek nece biti dovoljno kad poraste standard. nesto treba da se menja. Daj ideje
 
GOJE":2ddb30bo je napisao(la):
A što se svi toliko primate, čim neko samo malo kvalitetnije istroluje!

И мени паде на памет. Делује као пробни балон!
 
Zvezdara64":326aw0ly je napisao(la):
Liberalizam iz 18v. je ok. Sve dok ne skapiras realnost da nema dovoljno mesta na ulicama za automobile i da ga tek nece biti dovoljno kad poraste standard. nesto treba da se menja. Daj ideje


Једноставно. Политиком паркирања и давањем приоритета јавном превозу (на улици и у развоју) рационализујеш употребу аутомобила. Али, наравно, не задиреш у власништво, јер ти се, између осталог, уопште и не исплати да сузбијеш свако аутомобилско кретање у граду (земљи).
 
Mozda moze tako da se resi Pantograf. pitanje je oko racionalnog koriscenja automobila. Ne slazemo se oko vlasnistva, po meni porez treba se placa bez obzira na oblik imovine. Progresivni porez. Daj da zavrsimo, otislo je daleko od teme i ne mogu svi da odrze paznju na vise od 3 recenice
 
Mene pocinju da smaraju stavovi koji stavljaju automobile u ulogu apsolutnog neprijatelja svih nas.

Da treba da ih bude manje na ulicama da, ali da se vrsi diskriminacija sa nekim porezima, cudima itd svakako ne.
 
Prvo da kazem da me uzasno nervira sto ovako zatrujemo neku konkretnu temu.
Ovde se `kao` prica o konkretnim ponudama resenja za kruzni tok Slavija, koji bi bilo lepo da preraste u TRg Slavija

Svako od nas ima neko misljenje po tom pitanju, i onda se zbog nekog posta koji nema veze sa konkretnom temom udaljimo i raspravljamo o nekim izuzetno ozbiljnim ``sistemskim` pitanjima.

@Zvezdara64
jedno pitanje za tebe.
primer je istinit, realan. Jedam moj prijatelj je igrom slucaja imao 2 kuce na Zvezdari u okolini Gradske bolnice.
Jednu je ustupio investitoru i dobio za uzvrat odredjeni stambeni prostor.
Razmisljao se dal da odustane od garaznog mesta u toj zgradi, zarad povecanja kvadrata stambenog prostora, tim pre sto u istoj ulici ima kucu sa dvoristem, tako da ima gde da parkira.
Medjutim, odlucio se za garazni prostor, racunajuci da ce danas - sutra deca odrasti i verovatno imati svoje automobile.
E sad ja tebe pitam, zasto bi tom coveku ti sad nabio neki ekstra porez?

Dal on zakrcuje trotoar ili parkira na ulici?
Ili je jednostavno kriv sto je imao novca da kupi automobil i da kupi garazu????
Ili je taj isti covek kriv sto nadlezne sluzbe u gradu nisu sposobne da godinama naprave neku novu ulicu u gradu i sto su u zonama gde je nekada bilo individualno stanovanje dozvolila da se naprave objekti 5 + 4 potkrovlja bez podruma, a kamoli garaze ili parking prostora?
Jer ti se zalazes da `kaznjavas`, bez ikakve druge opcije. Udaris porez 1000 eur onome ko je kupio daciju ili slicno govance i resis problem, a?
Ok, AJd dalje. Sta cemo sa tim da ce taj moj prijatelj (hipoteticki) registrovati kola na oca koji zivi u Smederevu? :D
Naplacivacemo ulaz u grad na bubanj potoku? ;)

Guzva je u gradu?
Pa jeste, jer nam je bul oslobodjenja trasirana pre drugog svetskog, kao i kneza milosa.
jer i taj nesrecni kruzni tok napravise nemci tokom II svetskog.
jer je mreza bulevara u starom delu grada `zastala` negde u polovini 20 veka, prijatelju.
resenja su :
-Metro i tramvaj mreza
-prosirenje ulicne mreze starog dela grada.
- insistiranje na izgradnji garaza ispod objekata kao najracionalnijem resenju, jer oslobadja ulice i trotoare, a posredno i ubrzava saobracaj. Naime, u svakoj uzoj ulici, prilikom parkiranja dolazi do kratkotrajnih zaustavljanja protoka saobracaja.
UMP, koji smo gotovo zaboravili, koji bi upravo prilicno rasteretio Slaviju, koja i jeste tema.
 
Kazu Beograd ima uske ulice koje nisu pravljenje za toliki saobracaj i toliki broj vozila! Slazem se ali kako cesto putujem u Nemacku a tamo ima daleko veci broj automobila a gradovi su im uglavnom rekonstruisani (centri gradova) kakvi su nekada bili verujte da tek te ulice nisu pravljenje za automobile, pa opet nema nekih velikih problema! U centrima tih gradova na svakih par zgrada ide zgrada-parking. Cena parkiranja je visoka a zgrada je spolja potpuno usaglasena sa okolinom i tesko se razlikuje od ostalih na prvi pogled. Zatim su nemci uveli i "Umwelt" zone (http://www.eko-vinjeta.com/hr/eko-vinjeta.html). Tako da ako trebam da odem do centra grada da nesto zavrsim, nema problema, doduse to ce da me malo vise kosta ali cu bez problema da odem, da se parkiram i da se vratim. Rekonstrukcija Slavije je idealno vreme da se naprave bar 2 ili 3 takve zgrade u okolini i na samom trgu i time resi deo guzvi prema Terazijama.

Nije problem uvesti progresivno oporezivanje (ali mora se onda uvesti i smanjivanje osnovice za sve kupovine ili trosenja para) i dodatne takse, nego treba pokazati da sa placenim porezom i taksama gradjanin nesto i dobija! Recimo do pre par godina (mislim 2007) je vazio zakon po kome su se sredstva od poreza na imanje camaca i plovnih objekata davala za obnovu Hilandara!!!! To je bio clan zakona, pa da li je to normalno?!?! Treba uvesti sistem gde naplata za jednu stvar (recimo taksa za drzanje kucnih ljubimaca u gradu) finansira drugu (prihvatilista za napustene zivotinje), normalnu u istoj oblasti gde je i naplacena. Tako se sistem zavrti i sam sebe odrzava!
 
SRBO":w66cfc5n je napisao(la):
Решење је да се сруши све и крене испочетка јер је некад боље кренути од нуле :lol:
Cccccc...
Dal bi ikada nekom palo napamet da u Rimu ili nekom dr. starom gradu krene od nule
jok to samo može ovde :bash:
 
boca-ica":12l48d9a je napisao(la):
SRBO":12l48d9a je napisao(la):
Решење је да се сруши све и крене испочетка јер је некад боље кренути од нуле :lol:
Cccccc...
Dal bi ikada nekom palo napamet da u Rimu ili nekom dr. starom gradu krene od nule
jok to samo može ovde :bash:

Veruj mi da ima kome bi to palo na pamet!

Jednom sam video na Italijanskoj televiziji kako su intervijuisali vozace u Rimu pitajuci ih sta misle o guzvama.
Jedan vozac je odgovorio da treba srusiti Rim do temelja i izgraditi ga ponovo. :shock:

Tako da me vise nista ne cudi. :roll:
 
Laki72 Nije bitan tvoj drug, bitni su svi gradjani Beograda i njihova dobit. Ako si pazljivo citao uz to ide i zabrana parkiranja na ulici tako da bi cena garaza porasla. ne bi bio na gubitku. Za daciu bi bio nizi porez, pogledaj moje postove. progresivno oporezivanje znaci da bi se za Mercedes od 50.000 placalo 10%. A za skuplje aute jos veca stopa.

Grad, drzava i drustvo ne treba da snose troskove automobilske infratrukture vec direktno oni koji je koriste. Uz dodatne mere destimulacije tamo gde je prostor ogranicen kao u gradovima. To je ideja. Isprobana je u Danskoj i dala je sjajne rezultate. U potpunosti prebacivanje troskova koriscenja, odrzavanja i izgradnje ulica i puteva na vlasnike automobila. Povecanje poreza do nivoa da se infrastruktura racionalno koristi. Uz prednost javnom saobracaju, biciklistima i vozilima koja sluze za rad. Iza svega stoji pametno preusmeravanje javnih i licnih prihoda/rashoda. Daleko smo mi od Danske, nema brige za tebe i ostale forumase.
 
Zvezdara64":28xp2yi3 je napisao(la):
Laki72 Nije bitan tvoj drug, bitni su svi gradjani Beograda i njihova dobit. Ako si pazljivo citao uz to ide i zabrana parkiranja na ulici tako da bi cena garaza porasla. ne bi bio na gubitku. Za daciu bi bio nizi porez, pogledaj moje postove. progresivno oporezivanje znaci da bi se za Mercedes od 50.000 placalo 10%. A za skuplje aute jos veca stopa.

Grad, drzava i drustvo ne treba da snose troskove automobilske infratrukture vec direktno oni koji je koriste. Uz dodatne mere destimulacije tamo gde je prostor ogranicen kao u gradovima. To je ideja. Isprobana je u Danskoj i dala je sjajne rezultate. U potpunosti prebacivanje troskova koriscenja, odrzavanja i izgradnje ulica i puteva na vlasnike automobila. Povecanje poreza do nivoa da se infrastruktura racionalno koristi. Uz prednost javnom saobracaju, biciklistima i vozilima koja sluze za rad. Iza svega stoji pametno preusmeravanje javnih i licnih prihoda/rashoda. Daleko smo mi od Danske, nema brige za tebe i ostale forumase.


Nije moguce tako radikalnim merama nista resavati, cak iako mi je jasno kuda bi ti. Prvo to sto ti predlazes bi imalo nesagledive posledice po citavu ekonomiju. Ne mogu da zamislim sta bi se desilo ako bi ukinuli mobilnost stanovnista ovakvom zabranom.
Zaboravljas da je Srbija siromasna zemlja koja nema alternativu. Ja podrzavam da se nekim restriktivnim merama eventualno utice na navike ljudi, neke lose prakse itd, ali pre toga mora da postoji alternativa. Kako da Beograd ukida automobile porezom na luksuz? Ok, ukinuo si automobile. Sta rade ljudi sad? Verovatno si dokupio jos 1000 autobusa onda ili imas vec izgradjen metro. U trenutnoj situaciji, tvoja mera bi bila recept za propast. Uostalom, jel ti to predlazes samo za Beograd ili celu Srbiju?

Cak i kada bi se uvodile mere slicnog tipa za privatne automobile, to bi se radilo na mnogo elegantniji nacin, a ne porezima od 10% na sva vozila itd. Prosto, to sto predlazes zvuci kao nekakva radikalna ideoloska borba, a ne realno sagledavanje.
 
@Zvezdara64
Naravno da nije bitan moj drug. On je naveden samo za primer.
Vazan je princip, a po meni je tvoj princip pogresan. On ne sankcionise selektivno, recimo one koji lose parkiraju, nepropisno ili na trotoaru, vec sankcionise sve, i to kako kazes progresivno, po vrednosti vozila?
Znaci fiat 500 veci porez nego dacia?
Zasto, zauzima veci parking prostor, ili po nekoj komunistickoj ideologiji, da ga oderemo jer ima?
Meni se to ne svidja i mislim da nije resenje.
Postoje mere za destimulaciju i one treba da se primenjuju, ali ove koje si ti naveo to nisu.
I da dodam da se uz duzno postovanje prema biciklistima i biciklizmu, maksimalno preteruje kada se kod nas racuna na biciklizam kao ozbiljan vid prevoza, mada ga svakako treba popularizovati, prvenstveno izgradnjom novih bic. staza, ali i sigurnih parkiralista sa 'vezovima'.


P.S.
Molio bih vas da o ovime nastavimo u drugoj temi, zatrovasmo totalno pricu o Slaviji.

IGORE, predlazem da prebacis ove postove koji nemaju veze sa Slavijom u neku drugu, adekvatniju temu. Ovde im zaista nije mesto.
 
Vrh