Šta je novo?

Trg Slavija

Хомере,

На једној од претходних страна наведено је да овај конкурс представља разраду једног дела изузетног урбанистичког решења за које је Милош Комленић добио 1. награду 2005. године. Сада је, уз њега, представник струке у петочланом жирију био такође одличан лик, доцент са архитектуре Иван Рашковић и не сумњам да су награде делили из убеђења да је то најприближније ономе како је читав потез пре 7 година видео тадашњи лауреат.

Ја сам сигуран да, ако за 10-20 година и буде на Славији метро станица, то неће битније променити улогу Славије као саобраћајног чворишта, већ ће је чак и ојачати. Подразумевајућа подземна метро станица ће, такође, оснажити разлоге за спуштање пешака под земљу на овом месту. Без обзира на згражање утописта.
 
stefkee;100454703 je napisao(la):
Данас у Политици пише да ће се у марту знати коначно решење које ће бити комбинација четири првонаграђена рада, од чега је један аутор одустао јер не жели да учествује у томе. Наравно, Васовић и даље инсистира на тој фонтани и само распореду мобилијара! :wallbash:

Мислим да и поводом тог коначног решења треба да се организује нека акција против узалудног трошења средстава из кредита само на шминкање Славије, док ће главни проблеми остати нерешени. Од тзв. "стручне јавности" се нико није оглашавао, али треба пружити било какав притисак. И онај ван овог виртуелног простора.
...
 
divno ma to je samo 7 mil e imamo mi para za bacanje
fp427c.jpg

258b6o1.jpg

sa fpz a
 
Docepo se stf politike moramo ih pritisnuti de uradite nesto :wink:
 
Eto kako je termin za početak radova elegantno skliznuo sa druge polovine ove, na famoznu "sledeću godinu".

Sve će u Beogradu biti izgrađeno "sledeće godine", samo nije jasno koje :roll:
 
A sto naredne godine ,jel to pakuju kofere ili... :kafa:
 
2012":azycg9fc je napisao(la):
A sto naredne godine ,jel to pakuju kofere ili... :kafa:

Vidiš 2012, ovakav tvoj stav je jedan od uzroka problema u kojem se nalazimo. Beograd je postao talac dnevne politike, a za to su gotovo podjednako zaslužne sve stranke na našoj političkoj sceni, a naročito dve najveće.

I umesto da građani osude takvo ponašanje, mi se delimo, navijamo, lepimo jedni drugima etikete... (ne mislim konkretno na temu Slavija, pa čak ni na sam Beobuild forum, već više kao generalna atmosfera u društvu)

Političari su od ovog grada napravili poligon za svoja prepucavanja, a traže od nas da budemo "navijači", dok grad stagnira.
 
Homer Jay":1yozird0 je napisao(la):
2012":1yozird0 je napisao(la):
A sto naredne godine ,jel to pakuju kofere ili... :kafa:

Vidiš 2012, ovakav tvoj stav je jedan od uzroka problema u kojem se nalazimo. Beograd je postao talac dnevne politike, a za to su gotovo podjednako zaslužne sve stranke na našoj političkoj sceni, a naročito dve najveće.

I umesto da građani osude takvo ponašanje, mi se delimo, navijamo, lepimo jedni drugima etikete... (ne mislim konkretno na temu Slavija, pa čak ni na sam Beobuild forum, već više kao generalna atmosfera u društvu)

Političari su od ovog grada napravili poligon za svoja prepucavanja, a traže od nas da budemo "navijači", dok grad stagnira.
To nije stav nego konstatacija,ja probleme rešavam a neusložnjavam,grad stagnira jer se donose loše odluke :roll: a znači izigrali su nas,a gde su sredstva predviđena za rekonstrukciju , a sada su preraspoređena za..?
A ovaj deo za politiku..znaš talac si kad nemaš izlaza..a u ovom slučaju ih ima više...e sad što stranke nemaju dobre savetnike ,pa gledamo sačuvaj Bože prepucavanja i etiketirnja je realno samo refleksija onoga što se dešava globalno.
Mada na ovom forumu ima toliko kvalitetnih i analitički nadarenih ljudi svih profila da su bili pametniji imali bi dobar tim savetnika..ovako se guše u svom neznanju i imitaciji politike,improvizacijama.Ali eto mi bar nesebično dajemo doprinos idejama, analizama,je znamo da tamo sedi neko kome treba pomoć da sagleda propuste kao i mogućnosti,opcije,to vam je kao da dobijete 100 savetnika bezplatno.
I vreme je pokazalo,,sve što smo im predlagali a oni prihvatali ispadalo je uspešno,ali ima i ograničenih pa kažu.."šta to nama oni na beobuildu drndaju"..?A onda ispadne..."pa govorili smo vam ,niste slušali.".bilo kako bilo "Beobuild konsulting" ide u novi ciklus. :kafa:
 
2012":3qgxki2w je napisao(la):
a znači izigrali su nas,a gde su sredstva predviđena za rekonstrukciju , a sada su preraspoređena za..?
Средстава нити је било, нити их има. Реконструкцију В.Степе померају већ пар година. Од самог расписа конкурс изгледа као још један и низу конкурса ради конкурса, а будући да је дефинитивно најгори до сада, било би деградирајуће за град да се он први и једини од тих и оствари....

Цео град је у финансијском чабру, а изгледа да су коначно схватили да подземни пролази који морају да носе КАФ трамвај на леђима не могу ни у сновима да коштају само 7 милиона евра.
 
Da kao i za V.Stepe ,svako ko je prolazio tom ulicom sam moze da se uveri da je najbolje da se ukine tramvaj i uvedu trole,jednostavno ulica je preuska i nikad nece biti bulevar..bolje da tramvaj pomere u susedni bulevar pored stadiona..koje je izuzetne sirine..
 
Oni su predvidjeli 7 mil evra za sve radove a ne samo za podzemne prolaze,sine,trotare,fontanu itd
 
Moj komentar, nadam se da će ga objaviti:

Zahvaljujemo se Nikoli Rudiću i Milošu Živkoviću na ovom predlogu, uz napomenu da osim njegovog, bilo je još nekoliko predloga rešenja u kojima je automobilski saobraćaj u donjem, a pešački i biciklistički u gornjem nivou. Izuzev fanatičnih automobilista, sumnjam da bi iko shvatio ovaj predlog kao loše. Prosto, mesto pod suncem je najljudskije, automobili zauzimeju najveći deo saobraćajnih površina, najviše zagade, najviše ljudi usmrte i povrede, a zadovolje jedva petinu transportnih potreba. Prosto, stimulacija automobilskog saobraćaja, i davanje istom gradskih trgova je ekonomski, ekološki, energetski, socijalno i funkcionalno neodrživo rešenje. Primedbu bih imao za autora predloga, da se postojećem javnom saobraćaju treba posvetiti posebna pažnja, i da nije dobro toliko odaljiti tramvaj od Slavije. Umesto kroz Birčaninovu, tramvaj bi trebao biti u podzemnom nivou sa južne strane uz Mek Donalds, ili možda čak nadzemno na ivici trga u ravni sa pešačkim platoom.
 
@ karlo

i meni deluje da je Bircaninova podaleko. a mislim da fanaticni automobilisti u koje mogu i sebe da uracunam se nece buniti ako se poboljsa protok saobracaja. Slavija nije mesto gde neko zeli da prodje polako i da razgleda iz auta okolo nego mesto koje zelis sto pre da prodjes. Sa kruznim tokom ukopanim mislim da bi i postao zanimljiviji za prolazak automobilom.
 
Ja sam za onaj predlog gde je na skveru planirana fontana. Krug koji prave tramvaji i trolejbusi proširen je i oni saobraćaju uz sam trotoar. Podzemni pešaćki prelazi obogućuju mnogo brži tok saobraćaja. Međutim, negde sam pročitao da je ovo rešenje privremeno. Zašto? Kad ćemo dobiti defintivna rešenja, naravno postepeno. Dali čuveni trgovi u svetskim gradovima menjaju svoj iuzgled? Tačno, povremeno se pojavi neka nova građevina ali trg ostaje isti. Trg republike je posle WWII 4 -5 puta iz temelja menjao svoj izgled. Kažu da je i ovaj sadašnji sa brezama i malom fontanom privremen?! Setite se Crvenog trga u Moskvi ili onog veličanstvenog (ne znam kako se zove) u Briselu. Oni su davno potpuno završeni i niko ne pomišlja da im menja izgled pogotovu ne radikalno.
 
dedinje":87d0rqpn je napisao(la):
Ja sam za onaj predlog gde je na skveru planirana fontana. Krug koji prave tramvaji i trolejbusi proširen je i oni saobraćaju uz sam trotoar. Podzemni pešaćki prelazi obogućuju mnogo brži tok saobraćaja. Međutim, negde sam pročitao da je ovo rešenje privremeno. Zašto? Kad ćemo dobiti defintivna rešenja, naravno postepeno. Dali čuveni trgovi u svetskim gradovima menjaju svoj iuzgled? Tačno, povremeno se pojavi neka nova građevina ali trg ostaje isti. Trg republike je posle WWII 4 -5 puta iz temelja menjao svoj izgled. Kažu da je i ovaj sadašnji sa brezama i malom fontanom privremen?! Setite se Crvenog trga u Moskvi ili onog veličanstvenog (ne znam kako se zove) u Briselu. Oni su davno potpuno završeni i niko ne pomišlja da im menja izgled pogotovu ne radikalno.

Tačno, poznati svetski trgovi jesu završeni, radije bih rekao celoviti ili zaokruženi, zato što su ne samo estetski, već i funkcionalno usklađeni.
Primer trga u Briselu je odličan primer za objašnjenje zašto se kod nas izgled trgova često menja. Za razliku od svih "trgova" u Beogradu, ovaj poseduje prostornu i životnu organizaciju ‒ definisan je. Ujedinjen je i jedinstvenim stilom arhitekture. Ali nije zgodan za poređenje sa Slavijom, surovo je porediti loše rešeno (rešeno?) saobraćajno ćvorište sa istinskim trgom, mestom gde se ljudi mogu okupiti, a okupljaju se tamo gde postoji sadržaj vredan okupljanja. A nije naodmet imati i jednu žižnu tačku, u slučaju briselskog trga to je katedrala. Šta ima Slavija? Spomenik Dimitriju Tucoviću. Bistu na centru trga, pa još kružnog toka ‒ vrlo nepromišljeno. Pošto bista po prirodi stvari ne može dominirati trgom, uvećana je, što naravno nije pomoglo. Kada se u početku postavi loša strategija (kao posledica slabašne misli), teško je, bez velikih rezova, popraviti štetu. A bista na trgu je samo jedan od primera mnogih nepromišljenosti na našoj Slaviji.
Još primera zašto su naši trgovi takvi kakvi jesu. Veliki režiser Kusturica u svom Andrić gradu, na Trgu Nikole Tesle, postavlja spomenik Ivi Andriću? Da ne idemo čak do Višegrada, tu, blizu Slavije, na Svetosavskom platou, mestu gde je okupator pokušao da potre uspomenu na jednog nacionalnog velikana ‒ mi mu se pridružujemo podižući spomenik drugom velikanu ‒ Karađorđu, čineći i njemu lošu uslugu.
Iza takvih odluka često stoje ljudi koji u čaršiji važe za nepobitne veličine u svojim profesijama. A veličina se ovde stiče prečesto tako što neko dovoljno puta proglasi nekog velikim, a inercija je čudo. Od grudve lavina.
 
Imamo i dobar primer u komšiluku. Zagreb ima izvanredan trg bana Jelačića (ranije Treg republike). Tamo saobrećaju samo tramvaji koji nimalo ne smetaju mnogim pešacima. Spomenik banu Jelačiću, koji je zaista neshvatljivo uklonjen 1947 (zamislimo da neko sada skloni spomenik knezu Mihajlu sa Trga republike) vraćen je. Žalosno je što Beograd nema takav sličan trg. To su mogle biti Terazije da nije zatvoren ulaz u Nušićevu ulicu i da nisu, opet 1947, uklonjene fontane koje svi znamo sa fotografija. Terazije su sada samo proširena ulica a i ta terasa nikako da se završi. Mislim da je šansa propuštena i da u starom Beogradu nije više moguće napraviti veći trg osim možda u budućem Savskom amfiteatru. Šanse još postoje na NB između SIV-a i arene.
 
Свака част за иницијативу! Све похвале. Треба мало раздрмати јавност и понудити им другу варијанту, док није касно. Подсетићу да је Имамо план такође изашао у медијима са предлогом за решење саобраћајног колапса на Славији много пре конкурса и то није резултирало ничим. Надајмо се да ће овај пут бити другачије иако нисам оптимиста....

На дотичном предлогу и даље сматрам за велику и озбиљну ману укидање трамвајске везе на тако битном чворишту а самим тим и најзначајније алтернативне трасе трамвајског система.

До сада се небројено пута показала предност постојања алтернативне трамвајске трасе па ме због тога толико зачуђује игнорисање тих чињеница.
 
Zamolio bih kolege koji su ucestvovali na konkrsu a imali su drugaciju viziju Slavije, bilo kao pesackog trga, bilo drugacijim resavanjem saobracaja se jave na mail trg.slavija@gmail.com, jer bismo zeleli da u okviru sajta predstavimo i druga razmisljanja na temu Slavije. Konkretno trazimo odobrenje da njihove projekta iz kataloga, postavimo na sajt. Podvlacim jos jednom, Inicijativa nije formirana da bi se promovisao konkretno nas projekat, vec da bi se promovisao koncept pesacke Slavije i formiranja centralnog gradskog trga. Takodje, dobrodosli su i predlozi i projekti koji razmatraju ideju pesacke Slavije, a nemaju veze sa proteklim konkursom. Unapred hvala
 
^^ Moj mozes slobodno da kacis,

autorska sifra 75015
radna sifra 60
 
zabasao sam na slaviju pijan nocas. nisam dugo. ne znam ko vise moze da prafrazira tu izlizanu floskulu da je beograd grad koji nikad ne spava. ti ljudi koji su na autobuskim stanicama cekali nekad neke nocne, vise nisu na tim stanicama. to su neki novi ljudi sad, i vise nisu ni ljudi, to si tri covjeka, koji su gledali u mene kao u nekog brodolomca. ko kad nabasas u neko manje mjesto pa svi blenu u tebe. nadrealno mi je sve izgledalo. ko san. pusta slavija.
neko pesimistican bi rekao da sve izgleda ko najava neke apokalipse, a ja se nadam da sam prisustvovao nekom kraju. kraju nekog besmislenog vremena u kom stagniramo usled nerazvijanog i vremenu neprilagodjenom nam karaktera. no da ne gusim, fotkao sam upecatljive ulaze u neke podzemne prostorije. teturao sam se, pa su mutne fotke. verovatno su ovi "bunari" predvidjeni za odrzavanje slavije, a sad sluze da neko pijan upadne i pogine. a i za bacanje smeca sluze. ovaj drugi otvor-ulaz dubok je sigurno do deset metara i led lampa mog mobilnog telfona jedva da je doprla do poda.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
Ima sigurno nekoliko nedelja kako sam u prolazu video te rupe, i pomislio verovatno su nešto radili, pa dok ne završe, mrzi ih da zatvaraju poklopce. Biće da to tako godinama stoji.
 
Vrh