Šta je novo?

Trg Slavija

Kada je u Becu procurela informacija da ce cuvena turisticka-shoping ulica "Mariahilferstrasse" postati pesacka zona prva reakcija je bila opste odusevljenje tom idejom, ali kasnije su se neki dosetili da bi izostankom automobila ulica izgubila na svojoj cuvenoj dinamici. Saobracaj, ma koliko da zagadjuje i pravi guzvu, ipak podize svojevrsnu "zivost" ulice, nekako je cini "urbanijom", manje palankom. Svakako da sve zavisi od slucaja, ali mislim da i ovo treba uzeti u obzir pre nego sto sa odusevljenjem damo svoj glas da neka ulica postane pesacka.
 
Znacajnim brendovima na tockovima trebaju znacajne ulice, a ne sokaci i ulicice, da bi i kola i njihovi vozaci bili znacajni.
Nije tesko pogoditi kome prija takva dinamika bucne i zagadjene ulice.
 
beli grad":28p73q04 je napisao(la):
Znacajnim brendovima na tockovima trebaju znacajne ulice, a ne sokaci i ulicice, da bi i kola i njihovi vozaci bili znacajni.
Nije tesko pogoditi kome prija takva dinamika bucne i zagadjene ulice.
Зато постоји "Силиконска долина" за те "значајне" аутомобилске робне марке и "значајне" - "вип" шофере и шоферчиће :notok:
 
Postoji li ili ne ta dolina u Becu i drugim gradovima, tek skoro svi evropski gradovi i dalje imaju najznacajnije ulice kojima se vozi, a pesacke su one malo manje znacajne i malobrojne. Ali zasto mi ne bismo bili uzor drugima, a ne samo dobri djaci resavske skole.
 
Ma kakvi brendovi :mrgreen: govorim o normalnom saobracaju, normalnim ljudima. Slazem se da treba biti originalan i primer drugima, to bez sumnje, pitanje je samo na koji nacin?

Ulica je previse dugacka/siroka da bi bila samo za pesaka, bejase ono dan kaka su zatvorili Terazije/k. Milana , jeste prolazili? Kakav je bio utisak?
Mislim, lepo ga je gledati iz i auta.
 
Ако би се Краљ Милана затворила од Кнеза Милоша до Теразија/Кнез Михајлове, други део улице би постао патрљак. Где би се уливао саобраћај који иде од Славије? У том случају би логичније било затворити целу улицу.

А шта мислите о идеји да се та улица не затвара у потпуности него да се сузи на 1+1, ако/када прође метро? Да ли би ширење тротоара допринело да улица постане више пешачка, а да опет задржи живост о којој пише Дракче, а и неки неопходан саобраћај? Тада би улица могла да изгледа и да има садржаје као део око Теразија, Москве, Касине Мека. Нешто слично је урађено са централном варшавском улицом Краковске Намјести, која је додуше доста шира од Краља Милана.
 
Naracionalnije resenje je da se trole koje idu kroz K.Milana skrate do slavije, da se uradi podvoznjak za Kneza Milosa, resavska da bude samo za tramvaje, i na kraju da se postavi tramvajska infrastruktura od Slavije, preko K.Milana, Terazija, Trga Republike, Uzun Mirkove, i da se uvede uvede nova linija travaja Slavija - Beko
 
nisam siguran za podvožnjak u kneza miloša zbog nagiba terena.

mislim da za početak 1+1 kralja milana bi bila više nego dovoljna.


i još da dodam. beograd je često u svojoj istoriji menjao "centar". odnosno nije knez mihajlova bogom dana. u doba kelta naselje je bilo u okolini zvezdare.
zatim centar je nekad srbima bila sava mala, odnosno savska padina, dok je dunavska bila za turke i slično.

ono što želim da kažem da knez mihajlova i ovaj bedni trg republike nije ucrtana u kamen da budu centar.


budući pravi trg treba da bude Slavija. da neka buduća generacija kada kaže idem na trg misli idem na slaviju., a pešačka da bude kralja milana sa reprezentativnim građevinama gde su sada rupe.

ali kao što sam već rekao dobro bi bilo da budu makar 1+1, neka naša izvedba marija hilfe štrase.
 
затворти Краља Милана скроз, само протерати трамвај од Славије до Теразија
 
I meni ta (polu)pešačka varijanta Kralja Milana jedino ide uz tramvaj, ali to je preveliko ulaganje i potpuno nerealno.
 
Zatvaranjem Kralja Milana u celini bi se stvorili uslovi za pretvaranje Slaviju u raskrsnicu, ali videli smo da su u najnovijem saobracajnom resenju ostavili sve do jedne ulice sa motornim saobracajem, pa zatvaranja ulice u celosti u najblizoj buducnosti nece biti, ali je sasvim ostvarivo da pesacki postane deo od Kneza Milosa do Terazija i dalje prema Kalemegdanu.

Nije lose da pesackom ulicom Kralja Milana ponovo prodje tramvaj, jer ne samo sto je romanticno nego i vrlo prakticno. To je najbolji i najkraci put za pravac sa Vozdovca I Banjice. A ta trasa koja bi vratila tramvaj na Terazije bi povezala Savsku i Dunavsku stranu, tako da bi i tramvaji sa Novog Beograda izasli na Terazije i dalje prema Slaviji ili Dorcolu.Nemanjina bi mogla u tom slucaju da se oslobodi tramvaja, a do zavrsetka metroa, njome bi mogli da prolaze trolejbusi pre nego sto skrenu u Kneza Milosa ulicu.

Ali najbolje bi bilo da sto pre ispod te ulice prodje metro, pa da postane pesacka u celosti i bez bilo kog prevoza.
 
Где Немањина да се ослободи трамваја, па то је главна трамвајска артерија у Београду?!
 
Nemanjina je bitna sa trenutnim stanjem tramvajskih trasa, a nove trase koje vracaju tramvaj na Terazije menjaju to stanje.
 
Чекајте, чекајте.....чупати трамвај из Немањине и премештати у Краља Милана и чупати троле из Краља Милана и премештати у Немањину....ради чега?!? Па немамо буџет Дубаиа да можемо да се зезамо, а ако погрешимо, пуј пике не важи.

Краља Милана је најоптималнија улица комбиноване намене у старом делу града у којој има довољно места и за пешаке и за возила. Има десетине приоритетнијих улица за претварање у пешачке. Краља Милана треба да је узор за Булевар, Душанову, Савску....

Реално је изводљиво једино претварање самих Теразија у пешачки трг до комплекса дворова. Одатле можда 1+1 ради приласка возила гаражи. Потребна је алтернатива, јер следећа саобраћајница тог профила је тек Душанова на дну Дорћола са једне и Немањина са друге. Противник сам аутомобила, али друмски приступ мора постојати, што због таксија, што због хитних служби, што због дистрибутивних прилаза.
 
Samo razmatramo mogucnosti, niko ovde nije neko izvrsno telo, pa ne treba nikog i nista da cekamo nego da trazimo resenja.
Jeste da nije najpametnije bilo sta cupati, sto nam govori nas glas razuma ovog foruma, nabolje bi bilo da tu sto pre prodje metro, a posto izgleda nece tako skoro...najbolje da trolejbus i dalje vozi tom ulicom, ali do Kneza Milosa.

Vec smo ranije pisali na temu prilaza garazi, moze sasvim lepo da se udje iz Decanske i sa Pasicevog trga.A ako se Terazije oslobode vozila do dvorova to mora da se nastavi do Kneza Milosa, razumno , zar ne ?I Knez Mihajlova je bez vozila, pa po potrebi u nju zalaze razna vozila, a to se resava i vremenskim ogranicenjem, kako je reseno npr. snabdevanje onolikih splavova posle zabrane ulaska vozila na staze obale i velikog napora da se ista sprovede, a sprovedena je uspesno,sto je za svaku pohvalu !

Izmestanje tramvaja iz Nemanjine i пребацивање trola из Kralja Milana у Немањину, nije vezano samo za stvaranje pesacke ulice, nego zbog moguceg resenja Slavije kao raskrsnice cetiri pravca.
 
stf":2617fyf6 je napisao(la):
Сада ћу вам представити пројекат са којим смо конкурисали Делија и ја.

Krajnje neocekivani tandem :kk: , dokaz da forum nije sa mo "bla, bla" vec ima i akcije !

Kolege svaka cast na radu, resenje je jasno, svedeno, funkcionalno, uz smelu dozu poezije.

Em odgovara na zadatak koliko god sulud bio, em stvara prihvatljiv podzemni prostor i veoma prijatan spoljasnji.

Sve cestitke :vops:





milanche":2617fyf6 je napisao(la):
Inace i ovo mi je zanimljiva ideja za dalje razmisljanje, koju je izneo Zidar.
th-68_slavija-plan-centriranje.jpg

Klasicno i jednostavno resenje, bilo bi dobra osnova za planiranje trga.

Postojeca Slavija:

100_slavija-centriranje-0.png



Centriranje na osovine Kralja Milana/Svetosavska - Beogradska/Deligradska:

100_slavija-centriranje-1.png



Formiranje trga izgradnjom objekata oko kruznog toka:
(zalepio sam za primer 2 Pariska kruzna toka istih dimenzija kao i Slavija)

Bez semafora
100_slavija-centriranje-2.png


Sa semaforima
100_slavija-centriranje-3.png
 
aj miticeva rupa, aj ove zgradice ispred narodne banke.. ali da ovaj parking stoji tu cetvrt veka e pa to mi stvarno nije jasno. moze li neka pomoc, u cemu je problem sa konkretno tom parcelom?
 
Bio nekada bioskop "Slavija" koji je srušen, nakon čega je parcela dodeljena "Beobanci" koja je tu planirala da izgradi svoju novu centralu - ogromnu staklenu zgradu nalik na NBS.

E sad, očigledno je tu došlo do neke imovinsko-pravne zavrzlame jer sam nedavno u "Politici" na spisku firmi koje su podnele zahtev za konverziju zemljišta, našao i "Beobanku" koja navodno traži promenu prava vlasništva u pravo svojine upravo za plac na Slaviji. Evo tog spiska iz "Politike" (samo što se ne radi o Mitićevoj rupi, već zemljištu na kojem je parking. Mitićeva rupa je svojevremeno bila dodeljena "Dafiment banci"):

Luka Beograd podnela 68 zahteva za konverziju

Mile Antić, koordinator Mreže za restituciju, kaže da korist od oslobađanja plaćanja naknade za konverziju imaju „isključivo oni koji su kroz privatizaciju uzurpirali zemljišta za koja nisu platili ni dinar”. On podseća da je Ustavni sud Srbije u septembru odbacio inicijativu „Luke Beograd” i drugih administrativnih korisnika da im se ukine naknada za konverziju .

Antić ističe da su na spisku preduzeća koja su podnela zahteve za konverziju uz naknadu „Luka Beograd” sa 68 podnesaka, „Navip” sa 12 za placeve u Zemunu i Dobanovcima, „Rudnap grupa” je takođe podnela nekoliko, kao i „Stankom” za blokove u Čukarici. Beobanka želi da joj se odobri konverzija za plac Mitićeva rupa na Slaviji, Robne kuće Beograd za nekoliko lokacija, „Novi rasadnik” za placeve oko stadiona Crvene zvezde, MPC za plac BIGZ-a, „Astra simit” za plac na Terazijskoj terasi, „Energoprojekt” za nekoliko placeva na Novom Beogradu, „Enjub” na lokaciji Trošarina, „Delta” za Autokomandu, „Zekstra” i Veterinarski zavod za po nekoliko placeva u Zemunu, „Rad” u stečaju za nekoliko lokacija u centru grada. „Hidrotehnika” je podnela 15 zahteva, Zavod za izgradnju Beograda osam, a „Soko Štark” i „Imlek” imaju po nekoliko podnesaka.

Ja sam (očigledno pogrešno) bio ubeđen da "Beobanka" ne postoji. I nije mi jasno kako im zemljište do sada nije oduzeto budući da ga nisu priveli nameni!? Mada je to slučaj i sa drugim (uglavnom ex SFRJ) firmama po celom gradu.

Trenutno je konverzija suspendovana - tj. ona više nije uslov za dobijanje građevinske dozvole. Ali ovde, čini mi se, niko ni nema nameru da gradi, već da postane vlasnik zemljišta. Tako da - ukoliko konverzija postane besplatna kako se spekuliše - postoji opasnost da "fantomska Beobanka" postane vlasnik zemljišta u centru Beograda koje potom može da proda za masne pare. Pitanje je ko uopšte upravlja tom "bankom na papiru", ko bi doneo takvu odluku i najbitnije - gde bi otišao novac od prodaje?

Meni je sve to veoma, veoma smrdljivo!
 
Није ништа чудно.
Стечајни поступак над државним банкама које је угасио Динкић још није завршен (а кад ће - не зна се).
Природно је да стечајна управа "Беобанке" настоји да, бринући се о интересима поверилаца, сачува имовину фирме и да тражи конверзију.
 
homere hvala na objasnjenju. ja sam dovoljno star da se secam bioskopa, nisam znao ovo u vezi beobanke. video sam neke crteze tog projekta ali su mi nekako izgledali mnogo stariji, mislio sam da je to neki poslertni projekat.. i bolje sto nije realizovan, ovo je jedna od najboljih praznih parcela u starom delu grada i zasluzuje nesto izuzetno.
 
zidar":17yk6nhi je napisao(la):
milanche":17yk6nhi je napisao(la):
Inace i ovo mi je zanimljiva ideja za dalje razmisljanje, koju je izneo Zidar.
th-68_slavija-plan-centriranje.jpg

Klasicno i jednostavno resenje, bilo bi dobra osnova za planiranje trga.

Centriranje na osovine Kralja Milana/Svetosavska - Beogradska/Deligradska:

100_slavija-centriranje-1.png


Ovo je zapravo u neku ruku vracanje na osnovnu formu koju je Slavija imala pre ww2, pre nego sto su je Nemci rekonstruisali i prosirili.

fwu88w.jpg
 
zidar":2rpln0my je napisao(la):
stf":2rpln0my je napisao(la):
Сада ћу вам представити пројекат са којим смо конкурисали Делија и ја.

zidar":2rpln0my je napisao(la):
Krajnje neocekivani tandem :kk: , dokaz da forum nije sa mo "bla, bla" vec ima i akcije !

Сарађивали смо ми и пре. :) А биће ваљда још прилика.

zidar":2rpln0my je napisao(la):
Kolege svaka cast na radu, resenje je jasno, svedeno, funkcionalno, uz smelu dozu poezije.

Em odgovara na zadatak koliko god sulud bio, em stvara prihvatljiv podzemni prostor i veoma prijatan spoljasnji.

Sve cestitke :vops:

Хвала Југ! :vops:

Edit. Рим http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=qzkc62 ... orm=LMLTCC
 
eeeee, opet poluresenja, opet kompromisi... valjda za bolje nismo... aj lepo, pakujte kofere za Los Andjeles, prezivite tamo par dana, pa se vratite i shvatite da grad pripada ljudima, a ne je*******enim kolima... urbanizam se ne pravi po meri saobracajaca, kradonacelnika, i slicnih, grad se pravi po principu uklapanja i nadovezivanja ambijentalnih celina... ali naravno, ovde je to atomska fizika :(
 
Vrh