Šta je novo?

Trg Slavija

Grad ne pripada samo ljudima, nego i drugim bicima u prirodi, od vazduha i vode i predela koji stvaraju, a to su nebo, oblaci, potoci, reke, jezera, mora, pa do rastinja, trava, zbunastih vrsta i drveca, i zuvotinja.

Skladno uklopljeno graditeljsko umece i prirodni sadrzaji stvaraju lep grad, vredno i prijatno, mesto za zdrav i radostan zivot.

A Beograd je izuzetan grad zbog svojih predela, kontrasta ravnog i brdovitog, starih i savremenih delova grada, izuzetan je zbog velikih prostora skoro netaknute prirode i vrtnih naselja i delova grada od Neimara do Novog Beograda i zbog lepih ambijentalnih celina koje posebno zasluzuju da budu oslobodjene vozila, a nastanjene sadrzajima prirode i zanimljivih usluga.

A grad koji u svom imenu sadrzi rec koja znaci boju cistote, dopusta da sve te svoje izuzetne vrednosti na svakom koraku upropasti jeftinim sredstvima, raznim neprirodnim sadrzajima od lima, betona, i plastike koji se seju i nicu svuda od Terazija do Ade Ciganlije, a najslikovitiji primer te pojave je izgled nasih obala koje su za desetak godina od najlepsih prostora u gradu postale ogledalo jedne stvarnosti iz koje bi svako zeleo da ode u neki beli svet, ali u kome nema mesta kao sto je nas prirodno lepi beli grad.
 
1540046_trg_slavija_v.jpg


Четвртак, 31. jануар 2013.

Изложба конкурсних радова за уређење Славије



Изложба конкурсних радова за уређење Славије биће отворена 4. фебруара у 18 часова у Југословенском драмском позоришту. После отварања изложбе биће одржана дискусија о радовима пристиглим на отворени јавни анонимни једностепени идејни анкетни конкурс за израду урбанистичко-архитектонског решења уређења непосредне зоне Трга Славија са фонтаном.

Циљ конкурса је био добијање решења које унапређује постојеће стање Трга Славија, који је делом запуштен и неизграђен. Ситуацију на тргу треба поправити дизајнирањем постојеће морфологије, а посебна пажња посвећује се фонтани у центру овог простора.

Изложба конкурсних радова трајаће до 14. фебруара.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1540012
 
ja i dalje mislim da ni najbolji moguci projekat same Slavije nece biti dovoljan da se taj "trg" pretvori u nesto lepo... sve dok se ne srede gradjevine i rupcage koje ga okruzuju... Zapusteni hotel Slavija sa 'reklamnom zavesom' preko fasade, parking, rupcage u Kralja Milana itd itd...
 
Izložba radova za uređenje izgleda Trga Slavije od 4. februara u izlogu JDP-a
Saobraćaj će se odvijati i za vreme rekonstrukcije
AUTOR: R. MARKOVIĆ
Izložba radova za uređenje Trga Slavije, koji su pristigli na gradskom konkursu, 4. februara biće otvorena u Jugoslovenskom dramskom pozorištu, a posle otvaranja biće i diskusija o radovima. Autorske radove Beograđani će moći da pogledaju do 14. februara. Cilj konkursa, koji je sproveden prošle godine, bio je da se nađe rešenje kojim bi se unapredilo postojeće stanje Trga Slavija, sa posebnim akcentom na fontanu koja bi bila smeštena u centru kružnog toka.

1908_ocp_w380_h300.jpg


U Gradskoj upravi kažu za Danas da se trenutno analizira izvodljivost i cena nagrađenih i otkupljenih radova i da će se posle toga započeti sa razradom mogućih predloga, uz saradnju sa njihovim autorima.

Rekonstrukcija Trga Slavija jedan je od većih planiranih gradskih projekata. Kako smo saznali u Gradu, tehnička dokumentacija trebalo bi da bude gotova u sledeća četiri meseca. Posle toga sledi izbor izvođača, a jedan od uslova biće da radovi moraju da se izvode uz istovremeno odvijanje saobraćaja. S tim što će saobraćaj biti prilagođen fazama radova.

- Očekujemo da će izvođač biti izabran u toku ove godine. Rekonstrukcija Trga Slavija treba da se radi sinhronizovano sa rekonstrukcijom ulice Bulevar oslobođenja, u delu od Slavije do Autokomande. U zavisnosti od predložene tehnologije i vremenskih prilika biće definisana tačna dinamika radova. U ovom trenutku još nisu definisane tačne trase podzemnih prolaza čija izgradnja bitno utiče na tehnologiju i vreme izvođenja radova. Idealno bi bilo da se radovi odvijaju u letnjim mesecima, kada nema gužve u saobraćaju, a vremenske prilike odgovarajuće za ovu vrstu radova, kažu za Danas u Gradskoj upravi. Radovi na Slaviji, prema projektantskim procenama, trebalo bi da traju od četiri do šest meseci.

Prema nekim saobraćajnim analizama, posle rekonstrukcije, vozila bi Slaviju trebalo da prolaze dva do dva i po puta brže nego danas. Takođe, autobuski, trolejbuski i tramvajski saobraćaj imaće svoje nezavisne saobraćajne trake, što će, kako očekuju u Gradu, značajno popraviti i protočnost javnog prevoza.

- U saradnji sa autorima pokušaćemo da podzemne prolaze učinimo što privlačnijim i zanimljivijim za pešake, a možda na Slaviji uspemo i da uspostavimo malu podzemnu („underground“) scenu uličnih umetnika, dodaju u Gradskoj upravi.

Izvor: Danas
 
Imam par pitanja.. ako neko zna, bas bih voleo da cujem odgovore.. a i ako ne znate konkretno, opet bih voleo da cujem vasa misljenja o tome kako se svi ovi problemi trebaju i mogu resiti..

1. sta se planira sa hotelom slavija? hoce li njega srediti u skorije vreme, jer je u groznom stanju.. sa onim panoima preko cele fasade..

2. da li ce biti izmesten onaj glupi montazni parking, i hoce li na tom mestu nici neki objekat ili cemo gledati rupu i "ledja" onih raznih oronulih objekata iza

3. sta ce biti sa onom "rupom" na pocetku Beogradske... tj. mestom gde je sada parkic a na kom ocigledno fali objekat jer se vidi da je prva zgrada u bloku ustvari zgrada u nizu, a na njenu bocnu stranu se sada "naslonilo" fast food..
odmah posle te zgrade kad se krene ulicom Kralja Milana je jos jedna ogromna rupetina koja zjapi godinama tamo ogradjena, i kao da se i ne planira nikakva gradnja ???

4. Da li ce biti sruseni objekti u fazi raspada u kojima se sada prodaju pljeskavice, i ispred koje su one tezge sa knjigama? Da li se planira neka gradnja na tom delu ili ce to biti neki "plato" i gledacemo samo u banku?

Meni je kritican i "pogled" ka McDonaldsu ali manje od svega navedenog iznad...
 
1. Planirana je prodaja hotela "Slavija" (i jednog i drugog) ali za sve ove godine nisu našli kupca. Ranije su ti hoteli bili u vlasništvu raspalog "Jat ervejza", pa ih je valjda preuzela država. Za njihovo renoviranje su potrebni milioni evra, i to se sigurno neće dogoditi dok ne promene vlasnika. Kao što znaš, u Beogradu je već najavljena izgradnja mnogo novih hotela, a neke investiciej su već u realiziaciji. Postoji opasnost zasićenja tržišta, i nisam neki veliki optimista kada je sudbina hotela "Slavija" u pitanju.

2. Ova stavka je još veći problem. Već smo pisali o tome pre par strana. Placevi na kojima je privremeni parking su uoči raspada bivše nam države dodeljeni "Beobanci" koja je planirala tu da izgradi ogromnu staklenu zgradu (sličnu Narodnoj banci prekoputa). Država je pukla, a sa njom i "Beobanka" koja doduše još postoji kao pravno lice. E ta formalna "Beobanka" je pokrenula postupak za konverziju prava vlasništva te parcele u pravo svojine. U međuvremenu je konverzija suspendovana, a do kraja godine će verovatno biti ukinuta u obliku u kojem danas postoji. Ostaje nejasno zašto država nije oduzela parcele kompanijama koje ih nisu privele nameni!? Tako da ćemo na ovoj lokaciji gledati parking dok se ne reši ta pravna zavrzlama.

3. Rupa, poznatija kao Mitićeva rupa, je kao što joj samo ime kaže pre Drugogo svetskog rata bila lokacija na kojoj je gazda Mitić planirao da gradi najveću robnu kuću u ovom delu Evrope. Prvo je došao rat, pa je došao komunizam - zemljište je nacionalizovano. Devedesetih je zemljište dodeljeno "Dafiment banci" koja je planirala tu da izgradi svoj poslovni prostor. Čak je i majka Dafina postavljala kamen temeljac i sve to. Ali brzinom kojom je pukla ta prevarantska banka, pukli su i planovi za projekat na Slaviji. Plac je potom postao "džungla" i množilište pacova, tako da su ga pre par godina transformisali u privremeni park. Početkom 2000-ih je bilo pokušaja prodaje ove lokacije na tenderu, ali je on poništen usled opravdanog protesta predratnih vlasnika (zvanični razlog je bio da su ponude na tenderu bile nepotpune). Nedavno je u Srbiji pokrenut proces restitucije, i plac na uglu Kralja Milana i Beogradske će verovatno biti vraćen predratnim vlasnicima. Oni će posle toga odlučiti šta će s njim.

4. Za ove objekte zaista ne znam čiji su. Međutim, pre nekoliko godina je bio konkurs za urbanističko rešenje Slavije (ne treba ga mešati sa ovim konkursom za fontanu jer oni nisu međusobno isključivi) - i pobednički rad je za ovaj deo trga predlagao da se postojeći objekti ukolne i da ovom mestu bude plato, a da samo ka NBS bude izgrađen jedan niži objekat javne namene.
 
Hvala Homer Jay na ovim opsirnim odgovorima :)

Nazalost, toga sam se i bojao :( Po svemu sudeci, sve te rupcage koje okruzuju Slaviju ce jos dugo da stoje takve kakve jesu...
Neverovatno mi je da je na takvoj lokaciji vreme stalo i da se apsolutno nista ne menja... ako vec ne mogu da rese probleme, mogu bar da ograde sve to na neki nacin, bar da ne gledamo u kakvom je raspadu sve to okolo...
Kada se i ako se sredi sama okretnica, bice u velikom kontrastu sa tim sivim opustelim okolisem... Mogu da zamislim ovu fontanu ili sta vec u sredini a okolo parking i sve te nabrojane rupe i hotel u katastrofalnom stanju
 
Izložba idejnih rešenja za uređenje Slavije
Izvođač radova biće poznat na proleće
AUTOR: N. PAVLOVIĆ
Izložba konkursnih radova za uređenje Slavije otvorena je sinoć u Jugoslovenskom dramskom pozorištu. Posle otvaranja, održana je i diskusija o radovima pristiglim na konkurs za izradu urbanističko-arhitektonskog rešenja uređenja neposredne zone Trga Slavija sa fontanom.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2007_ocp_w380_h300.jpg


Predstavljeno je 70 takvih rešenja, a gradski arhitekta, Dejan Vasović, kaže da je žiri odabrao dva najbolja rada, dok su četiri nagrađena kao drugoplasirana.

Cilj konkursa je bio dobijanje rešenja koje unapređuje postojeće stanje delom zapuštenog i neizgrađenog Trga Slavija. Situaciju na trgu treba popraviti dizajniranjem postojeće morfologije, a posebna pažnja posvećuje se fontani u centru ovog prostora.

Inače, u toku su analize izvodljivosti ovih projekata i nakon toga će se započeti razrada mogućih predloga, uz saradnju sa njihovim autorima, kažu u Gradskoj upravi.

Već za nekoliko meseci biće izabran izvođač radova, a jedan od uslova je da se obnova Trga obavlja bez zaustavljanja saobraćaja koji će biti prilagođen fazama radova.

- Rekonstrukcija Trga Slavija treba da se radi sinhronizovano sa rekonstrukcijom ulice Bulevar oslobođenja, u delu od Slavije do Autokomande. U zavisnosti od predložene tehnologije i vremenskih prilika biće definisana dinamika radova. U ovom trenutku još nisu potpuno definisane trase podzemnih prolaza čija izgradnja bitno utiče na tehnologiju i vreme izvođenja radova. Idealno bi bilo da to bude u letnjim mesecima, kada nema gužve u saobraćaju, a vremenske prilike odgovarajuće za ovu vrstu radova, kažu za Danas u Gradskoj upravi. Radovi na Slaviji, prema projektantskim procenama, trebalo bi da traju od četiri do šest meseci.

Prema nekim saobraćajnim analizama, posle rekonstrukcije, vozila bi Slaviju trebalo da prolaze do dva i po puta brže nego danas. Takođe, autobuski, trolejbuski i tramvajski saobraćaj imaće svoje nezavisne saobraćajne trake, što će, kako očekuju u Gradu, značajno popraviti i protočnost javnog prevoza.

- U saradnji sa autorima pokušaćemo da podzemne prolaze učinimo što privlačnijim i zanimljivijim za pešake, a možda na Slaviji uspemo i da uspostavimo malu podzemnu („underground“) scenu uličnih umetnika, dodaju u Gradskoj upravi.

Izložba konkursnih radova trajaće do 14. februara.

Svetlosna fontana

Prema jednom idejnom rešenju, spomenik Dimitriju Tucoviću izmestio bi se na plato pored Narodne banke, a centralni deo trga zamišljen je kao svetlosna fontana čiji bi se svetlosni mačevi ili štapovi rotirali neprekidno menjajući izgled trga. Ove i druge predložene ideje će se još razmatrati. Da li će fontana biti višespratna, u obliku cilindrične rešetkaste konstrukcije ili kao vodeno ogledalo, kao i to da li će u podzemnim prolazima biti akvarijumi sa podvodnim svetom Dunava i Save ili će biti iskorišćeni za ulične sportove, znaće se kada se detaljnom razradom ideja dođe do glavnog projekta
.

Izvor: Danas
 
Samo 3 forumasa se pojavilo na javnoj raspravi ,Jako losa organizacija od strane jdpa strpali nas na ulaz stsvili 20tak stolica u kontra nagibu od gradskih otaca ,bila je poprilicna guzva dosta je ljudi stasjalo ,dosta pametnog je receno ali i gluposti .Sve u svemu nije bilo lose 3-
 
Da se mi udruzimo i dokazemo da ono sto nudimo jeste em hiljadu puta funkcionalnije i logicnije, em jeftinije, pa makar se bag** i ugradila... Ovo je prvi put u poslednjih deset godina, koliko radim konkurse, da je ziri javno rekao, da je okvir resenja (u ovom slucaju saobracaj) los i da je to privremeno resenje. nije mnogo, ali ne treba odustajati, treba pritisnuti i biti magareci uporan
 
Upravo tako ,netreba dozvoliti da spucaju silne patre u podzemni prolaz zbog gluposti ,jos da im izlet neka cjev po sred prolaza ili pak voda ,i da kosta boga oca nekih 20 milona e ako ne i duplo .Zna li se ko je cipirpovac postavio sine
 
Ја сам био један од присутних, али и наш стари друг Јовин. Једна ретка прилика сучељавања мене и Јовина пред публиком. Од паметних ствари, Јовин је рекао:
1) Код анкетног конкурса, сви радови се награђују
2) Откупупљује се 6-8 радова
3) Када овако нешто радиш, мораш да рашчистиш и са позицијом метро-а. Никако да два пута рушиш.

И наравно, стара прича о злим саобраћајним инжењерима са трамвајем, и добрим архитектама са метроом... Ставове које сам износио знају мање-више сви који дуже прате форум. Све у свему, од саобраћаја са највећом пажњом разматрати трамвајски, пешачки и бициклистички саобраћај, затим аутобуски и тролејбуски, а по могућству не смањивати капацитете за аутомобилски саобраћај. Даље, тежити ка раздвајању разлишитих видова саобраћаја, непостојању степеница на правцима немоторног саобраћаја, тежња да пешаци буду горе, а аутомобили доле итд. У књижици са радовима, трећина радова је предвиђала надземне пешачке везе, али ни један од 4 награћена и 2 откупљена.
 
Zaista se zlo zapatilo kod tih saobraćajnih ing. :kafa:
 
Од свих транспортних подсистема на Славији, трамвај има највише грешака за исправљање, и наредних минимум 10 година на Славији неће бити транспортно решење веће брзине, капацитета и нижих оперативних трошкова од трамваја. Међу запостављеним видовима саобраћаја је и бициклистички, али он неће прелазити 5% кретања у граду у наредних 10 година и при највећем оптимизму. Градски шински систем са претежно површинском трасом (трамвај, ЛРТ) је један од подсистема, као и аутобус, тролејбус, такси, систем превоза колима. Друмски системи су већ сада у зони високих трошкова и ниске ефикасности. Могуће је направити мноштво добрих варијанти архитектонских решења, добрих уклапања у простор, визуре итд. али не треба занемаривати саобраћајну функционалност. Те архитекте које опањкавају саобраћајну струку, најчешће на саобраћај гледају кроз константе, немају осећај за систем нити добро познају алати којима се систем анализира.

Овим се не пориче визија метро-а, али потпуно погрешна је поставка да метро пориче трамвај. У Варшави, Софији, Прагу...имате линије трамваја које малтене прате метро. Они их не би чували, да немају одређену сврху у граду, а уосталом, најуспешнији системи јавног транспорта имају и трамвај и метро и приградске железнице.
 
Kao sto se sve vrti na Slaviji, tako se i sve vrti oko saobracaja na Slaviji, kako izgleda. Da li jedna struka moze da bude presudna za svako resenje uredjenja i osmisljavanja prostora. Ili gradski prostor pripada ljudima i njihovim potrebama, pre svega potrebi za zdravom zivotnom sredinom, ali i drugim strukama, pravnicima, lekarima, biolozima, arheolozima do sociologa i naravno urbanista. Da li oni imaju nesto da kazu o trgovima, njihovoj ulozi,znacaju,osmisljavanju...

Sem sto je nas proslavljeni strucnjak za metro sisteme pomenuo da je jedva izdrzao 5 minuta na ostrvu u moru gasova, niko nije pomenuo bilo kakvu mogucnost da se nadju resenja za smanjenje motornog saobracaja ili da se on izoluje i razdvoji od pesackog, a gasovi izbace precisceni. Jedna raskrsnica ispod tla bi mozda bila korisnija od prolaza koji moraju da imaju tako jake svodove da izdrze i tone tramvaja. Suprotno tome, prolaznike moze da izdrzi i drveni brodski pod.

Iako urbanisti odavno predvidjaju zatvaranje ulice Svetog Save, niko to i ne pominje sada, kao ni mogucnost zatvaranja Deligradske i delimicno ili potpuno i Kralja Milana.
 
Zagađenje vazduha juče je bilo najveće u Novom Beogradu, Zemunu i u
Bulevaru despota Stefana, gde je zabeležena zagađenost
mikročesticama i sumpor-dioksidom.
Potrebno je podići nivo svesti građana, što znači više hodanja i
izbegavanje korišćenja automobila na kraćim relacijama, smatra
doktorka Matić. Ona je ukazala i na problem kvaliteta goriva koji se
koristi u Srbiji.
Matićeva kaže da tokom zime vazduh u Beogradu zagađađuje i oko
150.000 ložišta u domaćinstvima, ali je dodala da je dobra okolnost
u tome što građani ovih dana manje manje lože peći zbog povećanih
temperatura.
Prema ranije objavljenim zvaničnim podacima, u Beogradu ima oko
550.000 registrovanih automobila. Najveće zagađanje je kod
najprometnijih gradskih saobraćajnica, a najugroženiji su hronični
bolesnici i deca.
Danas
 
Koliko su uslovi konkursa bili strogi i ograničeni vidi se po tome koliko neverovatno sličnih radova ima.

Mada ima i dosta vrlo maštovitih kraljeva koji su učestvovali na konkursu :D
 
Hehe da znas, a Jovin koji je mimo svega poslao eto da se nadje i njegovo resenje van bilo kakvog konkursnog zadatka.

Medjutim zanimljiv mi je jedan od nazvacemo to predloga na kraju liste ustvari nije predlog koliko kritika i prikaz konfliktnih tacaka predlozenog saobracajnog resenja. Rekao bih veoma korektno i dobronamerno uradjeno.
 
milanche":3baf102b je napisao(la):

+1 :)
za dostupnost katalogu

Bilo koj rad ce oplemeniti Slaviju
ono sto mi se ne dopada u svim radovima je sto
svi autori u kavadrat upisuju krug :(
Ni jedan rad ne prikazuje drugacije , da trotoari imaju lucni oblik tj.da prate kruzni tok
sta je po sredi ?
jednoumlje , nemastovitost ili surovost neprimernog konkursa sa uslovljenoscu
 
Jovin je car jer ima rešenje za ceo grad u svojoj arhivi i kako se raspiše konkurs za nešto on samo izvuče svoje rešenje iz arhive, kovertira ga i pošalje. Tako će biti i za tunel u Pariskoj, kao i za novu autobusku stanicu :D

Cela ova frka oko konkursa za Slaviju se odigrava samo zbog jedne stvari - proterati CAF tramvaj tuda. A kad već moraju da kopaju po kružnom toku zbog premeštanja šina, onda su rešili da urade još nešto da ne ispadne da su kopali za dž. Fontana je lična želja prvog čoveka grada - računaju da je to lepo, šareno, živahno, efektno i da može doneti neku kratkoročnu političku korist. Tu se slažem sa boca-icom - Slavija toliko užasno izgleda da je dovoljno uraditi gotovo bilo šta, pa će izgledati mnogo lepše.

Slavija će, međutim, u nekoj skorijoj budućnost zahtevati neko ozbiljnije rešenje. U to nema sumnje. Naročito ako nas sreća pogleda, pa krenemo da pravimo taj metro već jednom.

U tom smislu postoji značaj kod nekih "slobodnijih" radova sa ovog konkursa i nekih radikalnijih saobraćajnih rešenja. Oni će možda inspirisati učesnike nekog narednog konkursa i provlačiti se po diskusijama kao što se danas po forumima mogu videti npr. Dobrovićevo rešenje za terazijsku terasu ili rešenja sa konkursa za Operu.
 
Jovim se prijavljuje na konkurse samo da moze da kaze kojun javno pred auditorijumom
 
Pa Bravo za Jovina! ,dobro je da mladji nesto nauce od njega..s obzirom da je urbanizam u Beogradu mrtav i da saobracajci planiraju i projektuju i ruse..
 
Vrh