Šta je novo?

Trg Slavija

супер ово изгледа. Карло, мени се твоја идеја за трамвај свиђа, када већ мора да остане ту
 
>>Лебдити<< је "to float", "hover" или "levitate", "to fly" значи >>летети<<. "Rainforest" се углавном преводи као >>прашума<<

Just sayin' :)
 
Хвала другари, драго ми је да вам се свидело. :)

Разграђевинар,

Слажем се за вертикалу. Што се тиче шуме, може и не мора бити. Добар пејзажни архитекта ће знати да одабере праве саднице да надомести малу површину.

Карло,

Свиђа ми се предлог. Изузетно квалитетна надградња првобитне идеје. Могли би да направимо апдејт предлога.
Пројекат је био предат на недавно завршен конкурс, али то не значи да квалитетно саобраћајно решење не треба и даље да гурамо, док нису стварно уназадили ову локацји и цео систем у целини.

Инк,

Избегао сам буквалан превод јер Лебдећа шума боље звучи од Лебдећа прашума.
 
Projekat pokidao :D

Jedino sto me zanima je sta ce biti sa vodom kada pada kisa na ovoj kosini (vidi se da sam danas pokisao :mrgreen: ). Inace mi se cini da je ideja pokupila najbolje od dosadasnjih planova :)
 
Izuzetno resenje po mnogo cemu. Jedno od retkih ako ne i jedino koje se bavi okolnim povrsinama i na najpogodnijem delu stvara pesacki trg neposredno povezan prostranom prostorijom ispod tla sa sumovitim ostrvom na sredini trga.

Na mestu gde je nekad bila bara, posle vek i po skoro, uvodi delic netaknute prirode. Rad pokazuje za nase prilike redak smisao za prirodnost gradske sredine, a to je najvise nedostajalo vecini prikazanih radova koji tek usput zakite svoja resenja nekom zelenkastom mrljom.

Arhitekte su verovatno studirale u nekoj stranoj sredini, bilo bi zanimljivo da saznamo na kom fakultetu?
 
Da bilo bi lepo da se izgradi i pravi trg popločan kvalitetnim granitom,zelenilom ,s obzirom da zaista ima mesta za tako nešto..
 
Vrlo lep prikaz potkovan velikim znanjem i trudom :) :kk:

ne bih da lažem , ali ne dopadami se :(
pešaci u podzemlje - nikako ( automobile gurati u podrum a ne ljude)
ostrva na kolovozu - nikako ( umanjuju protočnost minimum za pola ako ne i celu saob. traku)
tramvajska raskrsnica kao saob.tačka malo je preopterecena
a u okolnim ulicama ,,predhodno prestrojavanje,, tram. trase, grubo sece-zaustavlja saobracaj u obe kolovozne trake
zapostavljanje Birčaninove ul. - nikako
i naravno
fenomenalno rešenje fontane - svakako :)

ko hoce zbog iskrenosti da se ljuti , eto tu sam , pa kako bude :shock:
 
beli grad":34zfqqm0 je napisao(la):
Arhitekte su verovatno studirale u nekoj stranoj sredini, bilo bi zanimljivo da saznamo na kom fakultetu?

Архитекте завршавају студије у Србији. :)

Драго ми је да вам се свиђа али ја сам испао слепац. СТФ и ја смо причали о конкурсу још пре пар месеци а ја сам одустао од учествовања због дебилних услова конкурса тако да се моје учешће у овом пројекту своди на предлог за плато и неке од рендера и за то смо имали само пар дана до предаје рада. Сад ми је жао због тога јер да сам од почетка био уз колегу ако ништа друго ови рендери би изгледали боље.

Иначе ја се и даље залажем за пешачки трг и саобраћај под земљу што су подразумевали претходни конкурси.
 
Šta fali renderu? Što se mene tiče sasvim je ok, dovoljno je pregledan da se jasno sagleda i celina i delovi. Nie ni previše siromašan ni previše kičast. Opet, ja se ne razumem previše u te stvari...

Što se tiče velikog nadzemnog trga, to jeste najbolje rešenje za sve, ali ni ovo predloženo nije loše. Dobija se zanimljiv podzemni deo koji može biti aktivan preko cele godine i po svakakvom vremenu. Mislim da bi ljudima prirastao za srce.

Pada mi napamet da bi mogla da se iskoristi kosina za neku vrstu otvorenog amfiteatra, ako postoje uslovi zbog buke i zagađenja. Recimo da bude leti bioskop na otvorenom i šta ja znam. Naravno, pod uslovom da ima mesta za nesmetano kolanje putnika okolo.
 
stf...zanimljivo razmisljanje, ali je opet poluresenje koje i dalje sprecava Slaviju da postane TRG... Pogledajte koliko ljudi koristi podzemni prolaza kod Vuka (ulaz u stanicu Vukov spomenik), iako je uvek osvetljeno, cisto... Mozda par promila... Ljudi ne treba da idu pod zemlju, neprirodno je i ne mozete ih naterati. Resenjem Slavije kao TRGA niti se potpuno ukidaju tramvaji (samo se preusmeravaju boljom trasom), niti se nudi preskupo resenje... Ovi podzemni prolazi koji su bili predmet konkursa ce kostati boga oca (treba napraviti konstrukciju koja ce izdrzati kocenje grdosije od ''Spanca'' koji ako se ne varam tezi nekih 30 tona plus putnici). Da li ste razmisljali koliko je to staticki slozeno i koliko ce da kosta? Jako mnogo...Nadam se da cemo kolega Nikola i ja uskoro napraviti neku varijantu predracuna (grubog) za ponudjena resenja i svog resenja, ako se Zidar slozi, mozemo da se udruzimo, pa da napravimo i za njegovo resenje...Rezultat ce Vas vise nego iznenaditi...
 
Славија је планирана као метро станица и на њеној локацији ће подземља бити па ће бити.

Као што сам већ објаснио, потпуно се слажем и подржавам ваше предлоге, и објаснио сам да сам учествовао на конкурсу са другачијим принципом и приступом.

Нажалост, изгледа да најлошији урбанистички планови једини у овом граду имају константност. Као што нас је Миланче све подсетио, овај конкурс се заснива на резултатима предходног одржаног 2005. године и на основу којег су урађени ПДР-ови. На том конкурсу је могло да се предлаже оно што сте Зидар и ти предложили, али је тада изабрано решење које укључује задржавање саобраћаја на коти 0.00. Ужасно деградирајуће, али је тако.

Решење је наравно у организовању потпуно новог конкурса и израду потпуно нових урбанистичких планова, али да буде јасно, у том случају Славија остаје рупчага још 5 година барем. Наравно, и то је далеко боље него да спрцају паре на епску будалаштину коју су замислили.
 
mimar011":3pjx6iwe je napisao(la):
Pogledajte koliko ljudi koristi podzemni prolaza kod Vuka (ulaz u stanicu Vukov spomenik), iako je uvek osvetljeno, cisto... Mozda par promila... Ljudi ne treba da idu pod zemlju, neprirodno je i ne mozete ih naterati..

cemu sad to "ljude ne mozes naterati"? sta mislis, da su svi oni u podzemnim prolazima na terazijama, u nusicevoj ili na sajmu neki vanzemaljci? da se razumemo, nisam pristalica tih prolaza ali oni svakako imaju svoju svrhu. ne moras da ih volis ali moras da ih koristis ili su u problemu.. nesto kao kondom
 
mimar011":1ipogyvd je napisao(la):
stf...zanimljivo razmisljanje, ali je opet poluresenje koje i dalje sprecava Slaviju da postane TRG... Pogledajte koliko ljudi koristi podzemni prolaza kod Vuka (ulaz u stanicu Vukov spomenik), iako je uvek osvetljeno, cisto... Mozda par promila...

Mozda su prolazi skupi, ali su najefikasniji za potpuno iskljucivanje pesaka iz saobracajne mreze.

Primer podzemnog prolaza Vukov spomenik je najgori moguci primer jer on zapravo i nije osmisljen da bude podzemni prolaz, vec ulazak u stanicu iz svih pravaca. Naravno da moze da se koristi i kao podzemni prolaz, ali on je predubok, ima jako puno stepenika i znatno je duzi od same sirine ulice jer ulazi nisu uz ulicu.

Podzemni prolazi u centru, na Sajmu i kod Usca imaju iskoriscenost 100% jer ne pamtim kada je neko u tim zonama nedozvoljeno prelazio ulicu. U potpunosti su opravdali svoje postojanje.
 
A prolazi kod Vuka bi se koristili više da ima ulaza sa suporotne strane bulevara što je i planirano izgradnjom metro stanice ,ali to je zapravo metro stanica tako da primedbe ne stoje..i "prolazi" na slaviji su zapravo ulaz u novu stanicu metroa,koji će se koristiti i kao tranzitni za pešake.. :kafa:
 
Ne bih se slozio oko podzemnog prolaza.On je neizbezan na slaviji usled izgradnje metro stanice,bilo to ove godine ili za 100 godina.

Kada vec postoji neki podzemni objekat kao metro stanica ili stanica regionalnog voza(Vukovog spomenika) vidim kao prakticnost da se spoje pesacka kretanja koje idu ka tim podzemnim objektima i oni koji bi presli ulicu.

Pre vidim da je problem sto na vukovom spomeniku nisu izvedene pokretne stepenice ili gde jesu one ne rade.A kao i sto 2012 rece nije izgradjen i podzemni prolaz ka drugoj strani Bulevara.

U slucaju Slavije vidim potrebu za vracanjem trga pesacima,jer ovako izgleda kao zeleni venac gde pesaci preskacu jedni preko drugih samo da bi sto pre pobegli odatle i otisli ka svojoj destinaciji.
 
@стф, делија

Момци, ваше решење је изузетно и не разумем како је прошло без награде. По мени, нуди најбоље решење силаска у подземље, које благом низбрдицом фактички елиминише непријатност силаска у подземље. И ја сам убеђен да добар пејзажиста може направити праву прашуму на малом простору. У сваком случају, одличан рад.

@миланче

Хвала ти на подсећању на то да је реч о разради само једног недодирнутог детаља који неће угрозити изузетно урбанистичко решење Милоша Комленића из 2005. за које сам мислио да ће, попут многих, отићи у заборав. Пошто сам ја део мањине на овом форуму која, можда погрешно, сматра да је значајнија улога Славије као саобраћајног чворишта, него као пешачке зоне, за мене је оно што је понудио Комленић заиста оптимално решење за Славију.
 
imamo u GUP-u ucrtanu trasu UMP-a koja odnosi saobraćaj sa auto komande, direktno do pančevca..
to bi smanjilo saobraćajnu ulogu slavije.



slavija bi mogla da bude novi trg republike. beograd nema pravi trg i slavijom bi to mogli da isrpavimo.kralja milana bi mogla da bude nova knez mihajlova. pri tome kralja milana je puna rupa u kojima bi mogle da se sagrade monumentalne zgrade koje bi dale toj ulici novi šmek. pri tome se tu već nalaze neke monumentalne građevine (beograđanka jdp.....)

znači zaokvadratiti slaviju i okolo sagraditi monumentalne zgrade i kralja milana pešačka ulica do knez mihajlove.



samo treba imati muda i to preseći.



ako me pitate kako nadomestiti saobraćajni značaj kralja milana, kao generalno i kako bi se rešio saobraćaj sa ulicama koje seku kralja milana, pogotovu mislim na kneza miloša.

razmišljaću još o tome pa ako smislim nešto pametno obavestiću vas.
 
Tacno je da ce Ump da preuzme saobracaj koji sada mora da ide preko Beogradske , ali i metro ce da ukine potrebu da se ulazi u najuze i sire jezgro grada pa se time sasvim stvaraju uslovi za pesacki trg i bez ploce koja razdvaja pesake i vozila.

Verovatno da se time i rukovodilo u odlucivanju o izvesno privremenom upristojavanju ovog prostora prikazanim saobracajnim resenjem i konkursom za prolaze i vodoskok. Za neko bolje resenje trga se verovatno ceka i dovrsenje izgradnje zgrada koje nedostaju...

A do tada ce se desiti stosta vec predvidljivog, pa cemo jednog mozda i ne previse dalekog dana, dobiti pesacki trg sa ispucalim asfaltom iz koga nice trava i cvece i kojim prolaze rikse i bicikle.
 
Ja sam prilicno skeptican po pitanju Kralja Milana i Terazija kao pesacke zone. Prvo, zbog duzine te ulice to ne bi mogla da bude 100% pesacka zona, vec bi tuda morao da ide tramvaj (sto je bolje resenje) ili bi ostala traka za trolejbus (sto je gore resenje - tramvaji se nekako bolje uklapaju sa pesacima jer su uzi od trolejbusa). Naravno moze i bez toga pod uslovom da ispod Kralja Milana ide metro, mada je to poslednji put planirano tamo 50. ili 60. i neke a od tada te trase nema u metro planovima. Drugo verovatno ne bi mogli da ukinemo saobracaj i u ulicama koje Kralja Milana seku, npr. ta Kneza Milosa, pa bi to bila jedna "ispresecana" pesacka zona - sto nije nista neobicno, ali opet, to nije Knez Mihailova. Za pesacku zonu su takodje potrebni - sadrzaji. Kralja Milana je pre bila zatvarana jednom subotom ili nedeljom u mesecu, pa to nije donelo nikakav novi sadrzaj niti su ljudi preterano koristili tu ulicu kao neki novi privremeni Knez.

Meni je najlogicnije da se pesacka zona siri ne u duzinu (i to bas bas) nego u sirinu - pesacka zona Knez Mihailove treba da nastavi da raste i da "guta" ulicice oko sebe. Mislim da prvi sledeci zadatak treba da bude kako pretvoriti Studentski trg, Vasinu, i na kraju Uzun-Mirkovu u deo pesacke zone, pa onda Cincar Jankovu, i delove Kralja Petra i Cara Urosa do Zmaja od Nocaja, pa onda i celu Zmaja od Nocaja, itd. Time bi se lagano samo "prelivali" sadrzaji iz postojece pesacke zone oko Kneza i pesacka zona bi rasla nekako "organski".
 
Tako nesto slicno je i u starim ulicama Lisabona...
 
hazard":31zbpivg je napisao(la):
Ja sam prilicno skeptican po pitanju Kralja Milana i Terazija kao pesacke zone. Prvo, zbog duzine te ulice to ne bi mogla da bude 100% pesacka zona, vec bi tuda morao da ide tramvaj (sto je bolje resenje) ili bi ostala traka za trolejbus (sto je gore resenje - tramvaji se nekako bolje uklapaju sa pesacima jer su uzi od trolejbusa). Naravno moze i bez toga pod uslovom da ispod Kralja Milana ide metro, mada je to poslednji put planirano tamo 50. ili 60. i neke a od tada te trase nema u metro planovima. Drugo verovatno ne bi mogli da ukinemo saobracaj i u ulicama koje Kralja Milana seku, npr. ta Kneza Milosa, pa bi to bila jedna "ispresecana" pesacka zona - sto nije nista neobicno, ali opet, to nije Knez Mihailova. Za pesacku zonu su takodje potrebni - sadrzaji. Kralja Milana je pre bila zatvarana jednom subotom ili nedeljom u mesecu, pa to nije donelo nikakav novi sadrzaj niti su ljudi preterano koristili tu ulicu kao neki novi privremeni Knez.

Meni je najlogicnije da se pesacka zona siri ne u duzinu (i to bas bas) nego u sirinu - pesacka zona Knez Mihailove treba da nastavi da raste i da "guta" ulicice oko sebe. Mislim da prvi sledeci zadatak treba da bude kako pretvoriti Studentski trg, Vasinu, i na kraju Uzun-Mirkovu u deo pesacke zone, pa onda Cincar Jankovu, i delove Kralja Petra i Cara Urosa do Zmaja od Nocaja, pa onda i celu Zmaja od Nocaja, itd. Time bi se lagano samo "prelivali" sadrzaji iz postojece pesacke zone oko Kneza i pesacka zona bi rasla nekako "organski".


Према најновијем плану, метро линија 2 иде испод Улице краља Милана.
 
Tako je predviđeno je Slavija-Beograđanka(London)-Terazije..
 
Mozda smo malo odsetali od Slaviji sto se teme tice, ali je tema vracanja ljudima glavne beogradske ulice oduvek i u svim urbanistickim planovima bila vezana za Slaviju.

Vise puta sam pisao da je metro trasa ispod te ulice bitnija nego Bulevarom KA od Terazija i eto najzad imamo tu trasu i u najnovijoj zvanicnoj verziji.

Ali da bi se K. Milana ul. vratila ljudima, ne mora da se ceka metro. Za pocetak bi najbolje bilo da pesacki postane deo ulice od K.Milosa do Trga Republike i dalje Vasinom do Kalemegdana. Nema nekih velikih saobracajnih prepreka , sem jedne koja nema veze sa saobracajem, da to postane stvarnost.

Za uklanjanje saobracaja nisu bitni samo sadrzaji, a zar ih ova ulica nema ? Bitne su i graditeljske vrednosti, prirodne celine, istorijski znacaj i znacajan broj ljudi koji ulicom svakodnevno prolaze. Bitne su i posledice oslobadjanja ulica od motornog saobracaja, cistiji vazduh, fasade, pluca, pesma ptica umesto buke motora, nastanak oaza u srcu grada koje je pola veka zarobljeno likovnim i hemijskim zagadjenjem, od cega ce najvise dobrobiti imati stanovnici tih i obliznjih ulica.

Prvi i glavni kandidat za novu pesacku ulicu treba da bude deo ulice Kralja Milana ,posle ul. Kneza Milosa , sa Terazijama i Trgom Republike i dalje povezivanje sa Studentskim trgom i Kalemegdanom.

Sirenje pesacke oblasti Knez Mihajlove bi trebalo pre svega da ide prema Brankovoj ulici, cime bi se stvorila jedna lepa cetvrt, nazovimo je Grad, a ulice te cetvrti bi bile poplocane i dobile mnogo vise rastinja nego sto sada imaju, a to bi sledilo i povecanje ugostiteljskih i trgovackih sadrzaja, kojih sada i nema tako mnogo s obzirom na mesto i znacaj tog dela grada.
Posebno je lepa ulica Carice Milice, ali i Cara Lazara, Toplicin venac , Kneza Sime Markovica/ pored Saborne crkve/ i Gracanicka, pa skoro sve u toj cetvrti.
 
Vrh