Šta je novo?

Trg Slavija

Ništa se tu ne popravlja, jednostavno prolazi ispod Dečanske se mnogo manje koriste nego ispod Terazija i zelenog venca.
 
zelja87":1mxit7l5 je napisao(la):
Пролаз испод сајма је нпр одлично одржаван, колико чујем. То је због локала. Тако треба и на славији. Поготово са метро станицом у једном тренутку.
To i jeste problem. Ne koristis ga pa ne znas. I lose cujes

Prolaz kod Sajma je medju najgorim u gradu. Grafiti i plakati na sve strane, tona prasine, blata miris ustajalosti pomesan sa farbom i smradom kineskih krpica....zaista divno mesto...

zelja87":1mxit7l5 je napisao(la):
А најелегантнији је онај испод дечанске, код Sony World-а некадашњег. Много су лепо га средили. Троугласт је, има лепо поплочање а страва је и плафон, у складу са основом.
Taj prolaz je u najboljem stanju, ali zato sto se jako slabo koristi.
 
Prolaz ispod Dečanske je sređen kada su Verano i Marfin preuzeli RK Beograd. Ali osim supermarketa i dalje nisu uspeli da izdaju nijedan drugi lokal :(

Jedina zamerka je što na početku stepeništa, kod nekadašnjeg Sony worlda, nema osvetljenja.
 
Zamerka je i sto nema pokretnih stepenica na svim kracima.

Ali je super prolaz.

Valjda ce i ti na slaviji biti prakticni pa cu moci za minut-dva da stignem sa coska Beogradske do Bulevara Oslobodjenja i stanice tramvaja.
 
Valjda nece biti nikakve , vozila ne koriste stepenice :laugh: :lool: :laugh:

nesto ovako je sigurno bolje (2,8 % razlika u anketi - ima nade )




Uploaded with ImageShack.us
 
Nade za šta? Sumnjam da sudbina Slavija puno zavisi od ove ankete. Motorna vozila pod zemljom su manje realna od gotove prve metro linije u narednih 10 godina.
 
230780_167548396637759_7991032_n.jpg
 
Само привремено "паркиран", био је судар, види се да је возило оштећено (предњи крај мало подигнут, поклопац мотора и оштећена врата), а ту је и полицијски комби.
 
Evo DUP-a slavije iz 1980te godine,planirano je da bude klasicna cetvorokraka raskrsnica.

dup.jpg
 
U najboljem slučaju u drugoj polovini 2013. Iako su iz gradskih vlasti najavljivali da će arhitektonski konkurs biti raspisan tokom jula, to se još nije dogodilo. Doduše, predmet konkursa biće samo fontana, trotoari, mobilijari ostali ukrasni elementi. Saobraćajno rešenje je već nametnuto.
 
Nego,evo resenja za tramvaje iz plana iz 1979. godine.Steta sto nije realizovano,rekao bih da ima slicnosti sa predlogom izmestanja tramvaja sa Slavije koje je dao imamoplan.

Mislim da bi i realizovanje ovog resenja za tramvaje sada bilo dobro.A na sredini naravno da ostane kruzni tok,ignorisite taj deo ovog plana.

slavija.jpg
 
@Vučko
Ово је одлично решење за трамвај, а рекао бих и за цео трг.
А зашто ту кружни ток?
То је ОКУПАТОРСКА ТЕКОВИНА - кружни ток на Славији направљен је за време рата: пре доласка Вермахта и Есесоваца, ту је планиран прави, четвороугаони градски трг (попут, рецимо, Јелачићевог трга у Загребу), зато су и све зграде старије од хотела Славија грађене према таквом распореду - када је дошао окупатор, баш је њега било брига за наш град и за трг, занимало га је како да његова колона из Раље брже стигне до Сремске Митровице и тако је настала рондела на Славији. Генијални Добровић је то "зацементирао" непосредно после рата, измозгавши да Славија треба да буде "звездасти трг" (а Теразије "трбушасти").

Кружни токови су нам неопходни тамо где треба убрзати аутомобилски саобраћај - из перспективе окупатора, та логика је имала смисла и на Славији, док ми на том месту треба да тежимо што квалитетнијем јавном простору, настанку правог градског трга, а не раскрснице. Генијална ми је, заиста, замисао градских власти, да на средини кружног тока саграде некакву музичку фонтану, којој нико неће моћи да приђе, а највећим делом дана ни да чује једну једину ноту од буке саобраћаја који ће тећи непосредно уз њу.
 
Meni je mnogo veca idiotija onak kvazi kruzni tok na Autokomandi, vec brojim dane kad ce ga zameniti semaforizovanom raskrsnicom. Bez tramvajskih sina i sa denivelisanim pesacima ni Slaviji nece nista faliti da bude kruzni tok. Wehrmacht nije to radio zbog vojnih potreba - uostalom, sta bi tu bilo efikasnije za vojsku od cetvrtastog skvera, jer prema planovima je Beograd trebao da bude duboko u granicama novog nazi carstva. Plan je zapravo bio da se podigne Prinz-Eugen-Stadt sa sirokim i protocnim ulicama i trgovima za plavokose arijevce u mercedesima.
 
@tragac

Али принцип "пешаци под земљу" је убица градских тргова! У чему ће онда бити суштинска разлика између Трга Славија и СКВЕРА код општине Нови Београд? Ни у чему - Славија ће заувек остати Сквер, а можемо и да скверу код општине претенциозно променимо име у трг, свеједно.

Београд је изузетно сиромашан када је о јавним просторима реч. Једини прави трг је, заправо, онај који је недавно васкрсао на месту Земунске пијаце. То је разлог више да бранимо сваки педаљ јавног простора, посебно - Славију. А уместо да смо расписали конкурс за тај трг, на којем би предлоге дале најбоље светске архитекте, ми за тако драгоцено место припремимо медиокритетни цртеж, као за раскрсницу на углу неке Шесте личке и Седме нове, уз то и "проверено" решење које је од Теразија направило обичну улицу - пешачке пролазе за пешаке...
 
tragac":10k18io3 je napisao(la):
...., jer prema planovima je Beograd trebao da bude duboko u granicama novog nazi carstva. Plan je zapravo bio da se podigne Prinz-Eugen-Stadt sa sirokim i protocnim ulicama i trgovima za plavokose arijevce u mercedesima.


Da li može da se dobije neki izvor za ovo?
 
relja":2d3727lu je napisao(la):
Da li može da se dobije neki izvor za ovo?


Nazi plans for the Territory of the Military Commander in Serbia as a whole however intended for the country to remain under some form of permanent German control.[7] This was believed necessary to ensure German dominion over the Danubian basin of South-Eastern Europe, an economically vital area in consideration of Germany’s wartime goals for the eastern territories that it expected to conquer in the Soviet Union.[8] German plans did call for re-making the strategically located city of Belgrade as a "fortress-city of the Reich" (Reichsfestung Belgrad) to ensure control over the Iron Gate, populated only by Germans.[7] The city's possible renaming to Prinz-Eugen-Stadt was also discussed.[9]

^ a b c d e f Rich, Norman (1974). Hitler's War Aims: the Establishment of the New Order W.W. Norton & Company, Inc., pp 294-295.
^ a b Rich (1974), p. 316
^ Rich (1974), p. 311-313
 
Mislio sam na konkretan urbanistički plan za široke i protočne ulice.
nema veze....
 
Пантограф":3z4payfd je napisao(la):
@tragac

Али принцип "пешаци под земљу" је убица градских тргова! У чему ће онда бити суштинска разлика између Трга Славија и СКВЕРА код општине Нови Београд? Ни у чему - Славија ће заувек остати Сквер, а можемо и да скверу код општине претенциозно променимо име у трг, свеједно.

Београд је изузетно сиромашан када је о јавним просторима реч. Једини прави трг је, заправо, онај који је недавно васкрсао на месту Земунске пијаце. То је разлог више да бранимо сваки педаљ јавног простора, посебно - Славију. А уместо да смо расписали конкурс за тај трг, на којем би предлоге дале најбоље светске архитекте, ми за тако драгоцено место припремимо медиокритетни цртеж, као за раскрсницу на углу неке Шесте личке и Седме нове, уз то и "проверено" решење које је од Теразија направило обичну улицу - пешачке пролазе за пешаке...

Trebalo je 1970tih da se gradi interkontinental na mestu gde je sada NBG na trgu i bilo je jedno saobracajno resenje jos bolje od ovog,cim dobijem tu ekskluzivu a obecana mi je postavljam je ovde.

Tada nisu bili automobili uber alles urbanisti i gradski oci dok sada samo o tome razmisljaju.Sa sve tom muzickom fontanom koja ce leci u kakofoniji Slavije.
 
stf":2u6ptjgg je napisao(la):
zelja87":2u6ptjgg je napisao(la):
Пролаз испод сајма је нпр одлично одржаван, колико чујем. То је због локала. Тако треба и на славији. Поготово са метро станицом у једном тренутку.
To i jeste problem. Ne koristis ga pa ne znas. I lose cujes

Prolaz kod Sajma je medju najgorim u gradu. Grafiti i plakati na sve strane, tona prasine, blata miris ustajalosti pomesan sa farbom i smradom kineskih krpica....zaista divno mesto...

ма шта кажеш! извињавам се, очигледно је инфо био бајат!

stf":2u6ptjgg je napisao(la):
zelja87":2u6ptjgg je napisao(la):
А најелегантнији је онај испод дечанске, код Sony World-а некадашњег. Много су лепо га средили. Троугласт је, има лепо поплочање а страва је и плафон, у складу са основом.
Taj prolaz je u najboljem stanju, ali zato sto se jako slabo koristi.

мислим да је у најбољем стању јер је најбољи однос материјала+оджавања/коришћења, то није никакав проблем, ако се жели.

проблем у славији је да ли она може да постане прави трг и по коју цену? ако је по цену да она нестане као један од главних саобраћајних чворова, онда то није могуће. та цена је превелика а има толико лепих локација које нису сређене.

Друга је ствар ако се направи плато на блоку између славије и краља милутина. са друге стране мислим да је површина превелика за трг, притом цела славија је у нагибу, треба и о томе размишљати..

Мислим да је славија одлична позиција за трг, али да једноставно никада то неће постати и зато треба решити саобраћај лепо око ње (пешаци су горући проблем, дакле покретне степенице и траке, како би било што комфорније) улепшати трг изградњом објеката на свим празним пацелама (овако је разваљен, попут трга републике, није дефинисан) и дати му неку тачку препознавања, да ли у центру или састране или где год.
 
Vrh