Šta je novo?

Trg Slavija

drum1":ay4y2qm9 je napisao(la):
проблем у славији је да ли она може да постане прави трг и по коју цену? ако је по цену да она нестане као један од главних саобраћајних чворова, онда то није могуће. та цена је превелика а има толико лепих локација које нису сређене.
Ни у једном од помињаних предлога, у анкети то није доведено у питање, а врло су ретки, уопште, предлога Славије где је то доведено у питање. У вашој изјави, као и једног дела форумаша, саобраћај се помиње у контексту пуничког саобраћаја аутомобилима, што је врло штетно, редукционистичко схватање. Такво схватање је многе градове, посебно у САД, веома скупо коштало. Мере које сада примењују ти градови су скупе, и теже примењиве него да су радили на време. Под путничким саобраћајем на Славији се подразумева 1.Јавни градски превоз, 2.Пешачки саобраћај, 3.Путнички аутомобил, 4.Инвалидска колица, бицикли, пијачна колица, кофери са точкићима и остало. Поглед из блиндираних аутомобила је веома далеко од онога што се стварно дешава, стварног живота једног града и једног трга.
drum1":ay4y2qm9 je napisao(la):
Друга је ствар ако се направи плато на блоку између славије и краља милутина. са друге стране мислим да је површина превелика за трг, притом цела славија је у нагибу, треба и о томе размишљати...
Дакле, најбоље би било да градски оци продају највећи део Славије у грађевинско земљиште...Много, бре велико, широко, па још у центру града :rolleyes:
drum1":ay4y2qm9 je napisao(la):
Мислим да је славија одлична позиција за трг, али да једноставно никада то неће постати и зато треба решити саобраћај лепо око ње (пешаци су горући проблем, дакле покретне степенице и траке, како би било што комфорније) улепшати трг изградњом објеката на свим празним пацелама (овако је разваљен, попут трга републике, није дефинисан) и дати му неку тачку препознавања, да ли у центру или састране или где год.
Рецимо, ако теби који не излазиш из аутомобила, и немаш осећај шта то значи јавни простор, највећу сметњу представљају пешаци. Да ли си озбиљно размотрио сва остала решења, у којима за пешаке, и немоторни саобраћај са точковима не би имао ни један степеник? На овој теми је разматран и подземни аутомобилски кружни ток, тунелске аутомобилске пречице између неких главних праваца, премештања стајалишта и трамвајске пруге на такав начин да пешачких кретања буде далеко мање и остала?

Пешаци су се, гле чуда, од како се повело мало више рачуна о поштовању закона пре коју годину, сетили да имају право да прелазе улицу на пешачким прелазима, и кола више нису у тој мери израз бахате надмоћи, и могућности да у машини од тону и више радиш шта год хоћеш. У делу Београда између Аутопута и Дунава је реткост да просечна брзина кретања аутомобилом пређе 25км/с у оним сатима када се обави преко 80% свих превоза путника, и када су захтеви за стизање на време највећи. Брзина по некада пада и на испод 5км/с, дакле испод брзине пешачења. Уколико би постојао став да се поруши малтене цео стари део града ради аутомобилских саобраћајница и паркиралишта, било би оправдано повећавати капацитет за аутомобиле. То је апсолутно нереално, и ако се жели одржив саобраћај, боље усмерити ресурсе на јавни превоз и бициклистички саобраћај.

Са аспекта одрживости на макроекономском нивоу, Србија извозом покрива само 58% увоза, а Београдски округ увози 44% свега што Србија увози. Око 30% укупног увоза су нафта, природни гас и друмска возила, и то су уједно 3 највеће ставке увоза. Економија се крпи приходима од приватизације и кредитима, а ако се настави на овај начин, приближава се потпуном слому. Од доброг извоза нас дели бар деценија пословног описмењавања, а и крпљење економије масовнијим туризмом такође захтева бар добру деценију, а резерве у неприватизованом и могућем задуживању нам неће трајати до тада. Тако да, за економски спас Србије остају само две смернице: стимулисати домаћу производњу роба и услуга, које иначе плаћамо другима, и смањити увоз. Дакле, ако стратешки не кренемо да стимулишемо све видове саобраћаја осим аутомобила и авиона, банкрот нам не гине. Повећати просечну брзину трамваја на 25км/с и није нека претерана инвестиција, а са том брзином конкурише аутомобилу. Градске железнице имају могућност постизања и преко 50км/с, што је "суперсонична" брзина за градске услове. Наравно да треба побољшавати и остале критеријуме квалитета попут чистоће итд. А за онога кога мрзи да педалира, не жели у градски, постоји решење да се одреди простор за кретање моторима мањих снага, електробициклима и слично. Таква превозна средства троше неколико пута мање енергије и неколико пута мање простора од аутомобила. Али, са оним решењима са пешачким пролазима, овакав саобраћај је такође сатрт. Улазак таквих малих возила у кружни ток је игра са животом...
 
Karlo del Ponte":25uimgb8 je napisao(la):
Београдски округ увози 44% свега што Србија увози.

Карло, апсолутно се слажем са целим твојим постом, само бих да прецизирам цитирани део. Географски распоред увоза се региструје према седишту увозника, а увезена роба се често даље распоређује на целу територију Србије. Тако нпр. ако је седиште фирме која увози нафту у Београду, то ће бити приписано увозу београдског региона, а нафта (или било који други производ) ће се расподелити по целој Србији, чак ће можда најмање остати у Београду. Не мења суштину приче, али да се мало правим информисан. :)
 
Зашто, људи, "Славија не би могла да постане прави трг"? Па, могли смо да ставимо кружну раскрсницу испред кнежевог споменика па да се сада то исто питамо и за Трг републике - који је такође још много мање био трг него данас док је (као и Трг Николе Пашића) био паркинг (до 1988. године)?!

A propos аутомобила, моје сугестије:
- Денивелисати један друмски правац испод трга (предлажем Немањина - Макензијева) - није прескупо.
- Евентуално не започињати обимну реконструкцију Славије пре него што се ојачају попречне саобраћајне везе у Београду: изгради друга линија метроа (Краља Милана постаје пешачка улица; један крак мање на раскрсници), евентуално и крак УМП-а Шумице - Богословија. Мада сам ја, у принципу, да Славију сређујемо одмах, али преко ПРВОРАЗРЕДНОГ МЕЂУНАРОДНОГ АРХИТЕКТОНСКОГ КОНКУРСА. Па, побогу, то је наш Потсдамер плац!
 
milanche":2yijsd5w je napisao(la):
Ovakav centralni pravougano deo, me malo podseca na konkursno resenje, samo sto je zarotiran za 90 stepeni.
III%20otkup-s.jpg
Prvi put vidim ovo.Kada je bio ovaj konkurs?
 
Konkurs je bio 2005. godine. Pobedio je ovaj rad:

04.gif


Tada su rekli da će na osnovu pobedničkog rešenja da se uradi novi Plan detaljne regulacije za Slaviju, ali ništa se do danas nije uradilo.
 
побогу, зашто мислиш да не излазим из кола. ја живим на славији, мени кола ни не требају.

апсолутно се слажем да не треба фаворизовати аутомобилски саобраћај, али нико нормалан га не санкционише док нема развијени метро, развијени систем гаража, паркирај и вози, бицикле (који у старом граду не могу) и сл.

не знам зашто се ви осећате тлачени ако сте у подземном пролазу. ја се нпр не осећам тако никада. дакле лепо осветљен, одржаван, можда са неком уметношћу или не, па још са брзим покретним степеницама. ни не осети се, а саобраћај само прође, мање загађује, мање буке, све је боље.

веровали или не, постоји превелики трг као појам. то су основе урбанизма... а још "основније" :)P) је када трг није довољно уоквирен.

видите како је комленић (победничко решење) лепо изградио трг. то решење је сјајно јер између осталог прави плато у дну јавног садржаја, дакле стварајући место за трг (једино реално место на славији по мени) али ипак држећи се форме трга да не постане несагледив.

по мени је сасвим добро и решење које је окачио миланче, јер не угрожава драстично саобраћај а ствара ушушкани и дефинисани амбијент.

идеја да све оде под земљу осим пешака и сл је утопија, дакле није реална.
 
Jedino mesto u starom jezgru koje ima kapacitet da može postati gradski trg treba popuniti zgradama i dopuniti "gradskim klancima" ?!?!?

Nadam se da je u pitanju šala za NJUZ.net
 
Da, to je konkurs iz 2005. Ono sto sam ja okacio, to je treci otkup, autora Zorana Radojcica. Ovo sto je Homer stavio je pobednicko resenje autora Komlenica.
drum1":2cidqcrf je napisao(la):
веровали или не, постоји превелики трг као појам. то су основе урбанизма... а још "основније" :)P) је када трг није довољно уоквирен.
Ovo je tacno. Koga zanima nesta o trgovima ima dosta literature, kod nas Vladan Djokic je dosta pisao o tome. Pored toga sto trg treba da bude uokviren, treba da postoji odnos njegove sirine sa dominantnom visinom zgrada koje ga okruzuju. Da se ne bi dobio utisak skucenosti, ali ni rasplinjavanja trga.
 
Ma sama cinjenica da sav prevoz (po mom misljenju -tramvaj) ode pod zemlju bi pomogla da se onaj kraj preporodi. Nema vise toliko buke, zagadjenja ni vreve. Nek roknu trzni centar po sredini ako im se isplati, sve jedno bi bilo bolje.

Ili neka naprave pola trga za saobracaj, a pola za pesake/tramvaj/sadrzaj. Mada nisam siguran kako bi to izgledalo, moram jos da razmislim.
 
Evo nama ideje i mogucnosti da od Slavije napravimo i napokon dobijemo MMU. Pogledaje primer Columbus Circle-a.
Ne moraju vazda fontanice, vec rotirajuce izlozbe:

http://www.the-review.com/editors pick/2012/08/23/nyc-columbus-statue-enveloped-by-living-room

Sledece nedelje idem u NYC i ako budem imala vremena proci cu pored Columbus Circle, jer me beas zanima koliko bezbedno izgledaju ti prelazi preko trga. Zar ne bi bolje bilo da se naprave neke ineteresantne pasarele preko tih kruznih tokova?
 
Pasarele preko ulice nisu izvodljive,Slavija se sređuje da bi se rasteretila mase pešaka koji usporavaju saobraćaj i prav kolapse špicu,podzemni prolazi tj.etaže se prave i zbog bezbenosti pešaka,neometanih pešačkih tokova a pre svega zbog Metro stanice,zapravo projektuje se prva ,verovatno i druga etaža Metro stanice,da li će uraditi sada veći deo ili sigurno ostaviti pripremu kao na V.Spomeniku ostaje da se vidi.Gradski arh.reče da im je problem jer se projektat za M2 još uvek ne radi kao za M1 te neznaju dubinu tunela koji bi se protezao ispod Slavije.Ko zna možda se usaglase sa Ežisom i za M2 jer je nivo tunela ispod Prokopa poznat s obzirom da je izgrađen ,dakle potrebno je uraditi segment nivo tunela M2 Prokop-Slavija koju bi trebalo uraditi sa kompletnom stanicom..to bi bilo najracionalnije rešenje.možda se posle resetovanih i sada dobrih odnosa Đikija i Mrke i dogovore..
 
lepo izgleda al ne moze to kod nas na slaviji :)
slavija ima mnogo vise izlaza ;)
ne bi mogli da spoje sve :)
 
мек бејн :kk:

апсолутно, сви пролази морају да буду макар спојени то је апсолутни минимум. и да постоје пречице (нпр ЈНА - Краља Милана).

морам да се осврнем на претходне постове где одређени форумаши који као да их неко бије и шиба по пролазима виде мене као лобтисту произвођача аутомобила:
претходних дана идем 4х недељно превозом са зеленог венца до земуна и пролазим наравно кроз подземни пролаз на зеленом венцу. дакле ја стварно не видим ништа лоше у томе... прођеш брате то је 3 минута. ништа ружно ништа лоше, једино што смара је када дођу продавци а много је људи па је сужен простор - настаје гужва. сасвим је у реду да прођем и изађем где ми треба...па још са покретним степеницама на теразијама...неосетно!
 
Staklena_Wool_nica":1ebihodk je napisao(la):
Hvala ti 2012 na odgovoru.

Mislis iskopavanje nesto kao nalik ovom?, mada je ruzno:
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Roundabout.bristol.arp.jpg
Ovo je ok resenje za neki kruzni tok koji nije u reprezintativnom delu grada,kada sam govorio o iskopavanu za metro ,on je na donjoj poslednjoj etazi nekih 5/6 spratova ispod zemlje tj.platforme metro stanice sa njih sa kao na stanici vuk vestibilom penjes na plitke dve etaze, gde je prva predvorje za metro stanicu sa prigodnim sadrzajima,a poslednja etaza pri povrsini pesacki koridori koji se ukrstaju u centralnom holu.
Da pojednostavim...preslikaj stanicu Vuk na Slaviju i to je to..
http://fotkica.com/imgs3/1_49666390_bscap0003.jpg
 
Zanimljivo je da je konkurs za Slaviju najavljivan za jul,nadajmo se da ce ga biti pre kraja ove godine.
 
@ Drum

Говорили смо о томе да су подземни пролази за пешаке прошлост и да град треба планирати по мери човека а не машине.

Рецимо, да би подземни пролаз био како тако хуман и функционалан, он би у случају Славије коштао више милиона евра, које град више нема. Једино што можемо добити, то је пролаз као код Сава центра.

Један веома битан моменат је, што се константно превиђа, а то је чинјеница да пешаци регулишу саобраћај на Славији.. Пешаци коче саобраћај таман толико да семафори у околним улицама функционишу складно у неком систему.

Када би убрзали Славију, само бисмо пребацили оптерећење на околне саобраћајнице и направили саобаћајни фијаско.
 
Raspisan konkurs za Slaviju!

Петак, 09. новембар 2012.
Град Београд – Агенција за инвестиције и становање

Отворени јавни анонимни једностепени идејни (анкетни) конкурс за израду урбанистичко-архитектонског решења уређења непосредне зоне Трга Славија са фонтаном у Београду

ГРАДСКА УПРАВА ГРАДА БЕОГРАДА
Агенција за инвестиције и становање

расписује

ОТВОРЕНИ ЈАВНИ АНОНИМНИ ЈЕДНОСТЕПЕНИ ИДЕЈНИ (АНКЕТНИ) КОНКУРС ЗА ИЗРАДУ УРБАНИСТИЧКО-АРХИТЕКТОНСКОГ РЕШЕЊА УРЕЂЕЊА НЕПОСРЕДНЕ ЗОНЕ ТРГА СЛАВИЈА СА ФОНТАНОМ У БЕОГРАДУ

Расписивач, инвеститор и спроводилац
Град Београд – Градска управа града Београда – Агенција за инвестиције и становање
у сарадњи са Заводом за заштиту споменика културе града Београда и Друштвом архитеката Београда.

Тип конкурса
Према учесницима конкурс је национални (за учеснике држављане Републике Србије).
По врсти конкурс је отворени јавни.
Према задатку конкурс је идејни (анкетни).
По облику конкурс је једностепени.
Према начину и предаји рада конкурс је анонимни.

Задатак конкурса – циљ конкурса
Задатак конкурса је прикупљање решења за уређење зоне Трга Славија, а у оквиру тога за:
1. обликовање фонтане у централном простору,
2. саобраћајно растерећење трга путем увођења подземних пешачких пролаза испод појединих улица, као и према центру трга (фонтани),
3. урбани мобилијар и осветљење трга,
4. могуће измештање споменика Димитрију Туцовићу на другу локацију на тргу (локацију предлажу учесници конкурса) и предлог уређења локације.

Конкурсни услови
Конкурс се расписује у складу са Правилником о начину и поступку за расписивање и спровођење урбанистичко-архитектонског конкурса („Службени гласник РС”, бр. 58/2012 од 13. јуна 2012. године)
Право учешћа на конкурсу имају сва правна лица са територије Републике Србије.

Подлоге
Конкурсни материјал учесници конкурса могу преузети без надокнаде са сајта Града Београда, рубрика „Градски огласи, конкурси и тендери”.

Рокови
Рок почиње да тече од 9. новембра 2012. године.
Крајњи рок за предају радова је 24. децембар 2012. године до 15 часова, без обзира на начин подношења (непостредно или поштом).
Конкурсни радови који стигну по истеку датума и сата одређених у распису, неће бити разматрани.
Рок завршетка рада жирија и објављивање резултата конкурса је закључно са 31. децембром 2012. године.

Награде
Уколико до утврђеног рока пристигне најмање 10 радова који одговарају пропозицијама конкурса доделиће се следеће награде у нето износу:
– прва награда 400.000 динара,
– друга награда 300.000 динара,
– трећа награда 200.000 динара,
– два откупа по 100.000 динара.

Жири конкурса
Председник жирија:
– Дејан Васовић, дипл.инж.арх., помоћник градоначелника – градски архитект,
и чланови:
– Предраг Урдаревић, дипл.инж.арх., представник инвеститора – Агенције за инвестиције и становање,
– Светлана Димитријевић Марковић, дипл.инж.арх, представник Завода за заштиту споменика културе града Београда,
– Иван Рашковић, дипл.инж.арх., представник Друштва архитеката Београда,
– Милош Комленић, дипл.инж.арх., представник Друштва архитеката Београда,

Адреса за информације: investicije@beograd.gov.rs

Izvor: Grad Beograd
 
Malo sam pogledao taj konkurs i odmah mi je jedna glupost zapala za oko, a to je podzemni prolaz do centralnog ostrva na Trgu. Ne vidim svrhu pretvaranja tog ostrva u neki javni prostor sa klupama i sl... zaista ne znam ko je lud da se sedi tamo i relaksira se sa svim onim saobracajem oko sebe.
Sustina bi bila da se Slavija saobracajno uredi tako da se maksimalno smanji to centralno ostrvo, da bi mogli trotoari sto vise da se prosire, a da to ne bude na ustrb kolovoza. Upravo ti siroki trotoari na trgu bi bili javni prostor gde bi mogle da se smeste i klupe i baste ugostiteljskih lokala buducih zgrada i to bi Trgu donelo zivot.
 
Тачно, Расциан, али јбг, наши градски оци у Барселони видели музичку фонтану и решили да баш то буде насред Славије. Има једна изрека: "Видела була масло..."
 
Пошто је све одређено конкурс се своди на дизајн расвете фонтане и избор музичке нумере......врли градски оци....
 
E bas lepo, iamo priliku da javno iznesemo svoje ideje, ocekujem da ce svaki clan foruma koji je ikada postovao na ovoj diskusiji da preda svoj projekat.

Sto nas je vise statisticki je veca verovatnoca da ideje sa foruma prodju :laugh:


Konkurs je naizgled restriktivan ali u sustini nije, fontana recimo mora da bude u centru, i to je to, nigde ne pise da ne sme da bude recimo na soliteru u centru :)

Besplatan ufur, besplatne podloge, hoce li biti izlozba na Kalemegdanu ?
 
Размишљао сам да се позабавим Славијом али овај конкурс је катастрофално постављен.Гурају пешаке под земљу а површину остављају аутомобилима. Ваљда треба обрнуто.

У прошлости је организовано неколико конкурса и сви су подразумевали ослобађање Славије ЗА пешаке а овај конкурс је у ствари ослобађање Славије ОД пешака зарад аутомобила.
 
Ово такорећи и није конкурс, већ конкретизација нечије глупе идеје.
 
Vrh