Šta je novo?

Trg Slavija

Пешачка Краља Милана, занимљива коициденција да се сада ради на томе :)
 
Mislim da takva raskrsnica nije rešenje. Metro nije čarobni štapić koji će sve probleme rešiti i omogućiti neku blesavu pravougaonu semafovirozvanu raskrsnicu na Slaviji.
 
Ako pazljivije pogledas, raskrsnica nije potpuno pravougaona
Ono sto jeste, to je cetvorokraka raskrsnica koja nudi drasticno dugaciji pristup predlozenim resenjima od kojih objektivno ni jedno jedino ne valja.

Mozda je ovo resenje lose, ali resava mnoga pitanja.
 
Svakakvih predloga se nagledah ni jedan nije optimalan kao ni trenutno važeći
izgleda da nema druge:
Švabo ju je napravio , pa nek je on sada i uredi :lol:

šalu na stranu
Slavija treba da ide na medjunarodni konkurs :sesir:
 
Требало је да се нађе саобраћајно решење, а не ово естетско које нам протурају. И то је требало да иде на конкурс. Метро можда не би смањио гужве на Славији, али би смањио чекање у аутобусу или трамвају да се неко ко је кренуо из Немањине праволинијски да пресече трамвајску пругу и искључи се у Макензије прође без заустављања због оних који би у Београдску па су им се путеви укрстили под правим углом као на обичној раскрсници.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426929#p426929:1p4wwnhp je napisao(la):
boca-ica » 08 Jan 2017 20:17[/url]":1p4wwnhp]Svakakvih predloga se nagledah ni jedan nije optimalan kao ni trenutno važeći
izgleda da nema druge:
Švabo ju je napravio , pa nek je on sada i uredi :lol:

šalu na stranu
Slavija treba da ide na medjunarodni konkurs :sesir:

Ма какви

неће ни тад моћи, можда ће неко да среди на међудимензионалном конкурсу, али само у 205. покушају

И то ће да буде на једвите јаде
 
Бољим позиционирањем стајалишта јавног превоза и пребацивањем окретнице аутобуса из Катићеве у Краља милутина (испред НБС) решава се проблем "удаљавања" пешачких прелаза јер ће у том случају "удаљени" пешачки прелази аутоматски постати најближи за пешачки прелаз кружног тока.

Ионако је постојећи распоред стајалишта свакако имбецилан.
 
Али не ходају преко Славије само путници јавног превоза... Штвише, у комплетном центру Београда је пешачење једам од основних начина путовања и на тако важном месту направити препреку пешацима која их тера на кружење је поприличан промашај (лично, на релацијама попут Храм - Теразије, или Стари ДИФ - Ташмајдан, по правилу пешачим а не чекам јавни превоз).

Када се већ троши новац на Славију, онда је требало потрошити више, и направити читав подземни ниво испод трга, са касетом будуће метро станице (као на Прокопу), да не би морали да се руше подземни пролази једном кад се буде бушио метро. Коштало би 20-ак милиона евра, али за разлику од текућег подухвата, то би било трошење, а не бацање пара у фонтану.
 
@Pantograf, Potpisujem :)
I meni je slično palo na pamet. Mislim da bi trebalo planirati malo dugoročnije, a ne samo kozmetički urediti taj deo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Сигурно је преко 90% пешачких прелаза на Славији транзитног типа са превоза на превоз. Мали је проценат трансцверзалног пешачког кретања. Код таквих кретања је поента у пешачењу зар не? Зашто онда смета пар десетина метара дужа путања?

Ја лично доста пута, попут тебе, препешачим ту деоницу, али ретко изаберем Славију, већ бирам мање паралелне улице баш из разлога то не подносим гужву и гурање са тонама пешака и возила. Углавном Београдску пређем код Његошеве улице, Делиградску код Бирчанинове а Немањину код Краља Милутина или чак код Светозара Марковића.

Ако трансверзално пешачки прелазиш преко Славије, најмање рационално је и дан данас прелазити буквално преко кружног тока.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427221#p427221:2paqz84s je napisao(la):
stf » 10 Jan 2017 01:41 pm[/url]":2paqz84s]Сигурно је преко 90% пешачких прелаза на Славији транзитног типа са превоза на превоз. Мали је проценат трансцверзалног пешачког кретања. Код таквих кретања је поента у пешачењу зар не? Зашто онда смета пар десетина метара дужа путања?

stf, dobro dosao natrag ali izgleda da te si malo ispao iz forme sto se tice logickog zakljucivanja... iz tvoje prve recenice daje se zakljuciti da 90% ljudi uopste nema potrebu ni da vidi slaviju a kamo li da se seta oko nje.. sam kazes da ti ljudi tu dolaze da menjaju prevoz a ne da se setaju i zato im smeta par stotina metara duza putanja (kao znak dobrodoslice necu pomisliti da je drasticno umanjenje duzine novih nametnutih putanja u tvom postu svesno i sracunato.. vise kao omaklo ti se da tvrdis da su nove putanje po svojoj duzini pribliznije duzini zglobnog autobusa a ne duzini kompozicije voza).
 
A šta ćemo sa tim da ako ne postoji pešački prelaz bliži od 100m pešak može da pređe ulicu gde hoće? Na sSlaviji koliko vidimo će biti dosta mesta gde će pešački biti udaljen dovoljno da pešaci po zakonu slobodn mogu da prelaze ulicu.

Sa druge strane ljudi nisu magarci, svako će gledati da na što brži način dođe sa tačke a na tačku b nevezano od toga šta mu govori infrastruktura i tu dolazimo do problema neleglnog prelaženja ulica, saobraćajnih nesreća gde će pešaci ni krivi ni dužni biti krivi i takođe usporenja saobraćaja zbog toga. Ako ljudi po parkovima krate staze i gaze travu zbog jednog ćoška, pa da li mislite da će neko da ide do Hiltona da pređe ulicu ili da se penje do autobuske okretnice u Bulevaru Oslobođenja?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427212#p427212:yt5sw7ff je napisao(la):
Пантограф » Today, 13:00[/url]":yt5sw7ff]Али не ходају преко Славије само путници јавног превоза... Штвише, у комплетном центру Београда је пешачење једам од основних начина путовања и на тако важном месту направити препреку пешацима која их тера на кружење је поприличан промашај (лично, на релацијама попут Храм - Теразије, или Стари ДИФ - Ташмајдан, по правилу пешачим а не чекам јавни превоз).

Када се већ троши новац на Славију, онда је требало потрошити више, и направити читав подземни ниво испод трга, са касетом будуће метро станице (као на Прокопу), да не би морали да се руше подземни пролази једном кад се буде бушио метро. Коштало би 20-ак милиона евра, али за разлику од текућег подухвата, то би било трошење, а не бацање пара у фонтану.

Potpuno se slažem sa tobom i baš si lepo formulisao ono što sam ja par puta pokušao (jbg, nismo svi novinari, ima nas i glupih programera).

Mislim da bi to bila najbolja ideja, i da bi gradu donosila profit od izdavanja lokala u tom prolazu koji bi postao možda i najfrekventija pešačka zona u Beogradu. Jedini problem je što to ne bi donosilo profit sadašnoj garnituri, ali mogu bar da naprave za mandata (mogu oni da se nakradu i u toku izgradnje).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427221#p427221:2a8q717n je napisao(la):
stf » 10 Jan 2017 01:41 pm[/url]":2a8q717n]Сигурно је преко 90% пешачких прелаза на Славији транзитног типа са превоза на превоз. Мали је проценат трансцверзалног пешачког кретања. Код таквих кретања је поента у пешачењу зар не? Зашто онда смета пар десетина метара дужа путања?

Ја лично доста пута, попут тебе, препешачим ту деоницу, али ретко изаберем Славију, већ бирам мање паралелне улице баш из разлога то не подносим гужву и гурање са тонама пешака и возила. Углавном Београдску пређем код Његошеве улице, Делиградску код Бирчанинове а Немањину код Краља Милутина или чак код Светозара Марковића.

Ако трансверзално пешачки прелазиш преко Славије, најмање рационално је и дан данас прелазити буквално преко кружног тока.
Nije li to sve što navodiš automobilski koncept? Nisam ni ja za one utopističke varijante zatvaranja Slavije, ali mislim da je teranje pešaka od nje pogrešan koncept. Povodom stanice na Slaviji se slažem, nije joj mesto na kružnom toku.
 
Raduje me sredjivanje slavije i dobijanje oblika kruznog toka a ne trga koji se koristi kao kruzni tok. Raduje me bilo koje sredjivanje ali mi jedna stvar ne izlazi iz glave. Busanje gradonacalnika i menadzera kada se spomene rekonstrukcija Vojvode Stepe i stare vlasti. Kao papagaji su bili oni su pa su oni...videcete kako se radi na primeru slavije. Kad' ono medjutim...Da se razumemo cenim rad a ne pricu.
 
Ovo što se sada radi na Slaviji, bih ja probao da uporedim sa sledećim primerima:

Zamislite babu od 80 ljeta. Fali joj mali milion stvari, a bogami i 2-3 ozbiljne bolesti otežavaju joj život i kretanje. Rešenje: Angažovaćemo najboljeg plastičnog hirurga - Plastic fantastic-a: Malo kubika u prednjicu a malo u zadnjicu, a bogami malo da utisnemo i u usta. Da vidiš kako će da peva!

Zamislite FAP mašinu, neodržavanu 40 godina, koja purnja ko parna lokomotiva iz 1844. Motor otiš'o, karoserija se raspada, ali imamo rešenje: 2 subwoofera od po 1000W aktivne snage i 20 dodatnih zvučnika za vrhunski audio ugođaj. I da ne zaboravim LED podno osvetljenje. Svi će da se okreću!
 
Тачно тако ово је само шминкање лошег саобраћајног решења, са орежавњем кретња пешацима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427251#p427251:3ahcw6an je napisao(la):
razgradjevinar » 10 Јан 2017 03:26 pm[/url]":3ahcw6an] iz tvoje prve recenice daje se zakljuciti da 90% ljudi uopste nema potrebu ni da vidi slaviju a kamo li da se seta oko nje..

Тачно. За 90% људи, Славија је само препрека на путу од тачке А до тачке Б као последица неповезаног центра директним линијама ка многим насељима. Славија служи да се преседа са превоза на превоз а људи као последицу најкраће путање пешке прелазе кроз кружни ток где сви сметају свима.

Стајалишта само треба прерасподелити на тај начин да путници са превоза на превоз комуницирају и даље најкраћим путем а који их не води преко кружног тока као што је то данас случај.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427399#p427399:3ahcw6an je napisao(la):
vucko » 11 Јан 2017 11:33 am[/url]":3ahcw6an]
Nije li to sve što navodiš automobilski koncept? Nisam ni ja za one utopističke varijante zatvaranja Slavije, ali mislim da je teranje pešaka od nje pogrešan koncept.

Не мора да значи. Аутомобилски концепт се погрешно схвата на овом форуму. Оно што ја предлажем није "терање" пешака са Славије будући да они и не желе да буду ту, већ морају. Да ли ти желиш д а пешачки прелазиш Славију трчећи преко 4 опасна пешачка прелаза или желипш да је пређеш користећи само 2? Или пешачиш преко Славије зато што ти је готивна њена атмосфера?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427608#p427608:1nhgk5kb je napisao(la):
stf » Чет Јан 12, 2017 9:40 am[/url]":1nhgk5kb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427251#p427251:1nhgk5kb je napisao(la):
razgradjevinar » 10 Јан 2017 03:26 pm[/url]":1nhgk5kb] iz tvoje prve recenice daje se zakljuciti da 90% ljudi uopste nema potrebu ni da vidi slaviju a kamo li da se seta oko nje..

Тачно. За 90% људи, Славија је само препрека на путу од тачке А до тачке Б као последица неповезаног центра директним линијама ка многим насељима. Славија служи да се преседа са превоза на превоз а људи као последицу најкраће путање пешке прелазе кроз кружни ток где сви сметају свима.

Стајалишта само треба прерасподелити на тај начин да путници са превоза на превоз комуницирају и даље најкраћим путем а који их не води преко кружног тока као што је то данас случај.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427399#p427399:1nhgk5kb je napisao(la):
vucko » 11 Јан 2017 11:33 am[/url]":1nhgk5kb]
Nije li to sve što navodiš automobilski koncept? Nisam ni ja za one utopističke varijante zatvaranja Slavije, ali mislim da je teranje pešaka od nje pogrešan koncept.

Не мора да значи. Аутомобилски концепт се погрешно схвата на овом форуму. Оно што ја предлажем није "терање" пешака са Славије будући да они и не желе да буду ту, већ морају. Да ли ти желиш д а пешачки прелазиш Славију трчећи преко 4 опасна пешачка прелаза или желипш да је пређеш користећи само 2? Или пешачиш преко Славије зато што ти је готивна њена атмосфера?

Најбоље и најбезбедније би било да имамо 4 семафора, пошто ће у будућности бити само 4 улице са друмским саобраћајем (+2 једносмерне).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427191#p427191:2rd9rddu je napisao(la):
stf » 10 Jan 2017 11:13 am[/url]":2rd9rddu]Бољим позиционирањем стајалишта јавног превоза и пребацивањем окретнице аутобуса из Катићеве у Краља милутина (испред НБС) решава се проблем "удаљавања" пешачких прелаза јер ће у том случају "удаљени" пешачки прелази аутоматски постати најближи за пешачки прелаз кружног тока.

Ионако је постојећи распоред стајалишта свакако имбецилан.
На жалост, овде људи тешко прихватају једноставне, ефикасне и не тако скупе ствари. Проблем прелазака улица због преседања је најизраженији на почетку Булевара ослобођења, стајалиште ка Славији. Тамо се зауставља 69 полазака аутобуса у вршном сату, од чега је за 40 полазака крајња станица, и још 18 полазака трамваја. У просеку, сваких 41 секунд излазе путници, масовно на прелаз, док семафори у центру града имају циклус 90-120 секунди.

Изгубљена паркинг места у Краља Милутина ће сада бити надокнађена у Катићевој, и ево, решили велики део проблема!
 
@Карло, а где у Катићевој ?

Први део те улице, између Булевара ЈНА и Бирчанинове, већ има негде око 12 паркинг места. Други део, од Бирчанинове до Тиршове, исто јако мало, са десне стране (парне) Руска амбасада и Пошта и ту нема паркирања, иако има паркинг места, али нема за грађанство. Са леве стране има само 11 паркинг места, а ту је и аутобуско стајалиште и бензинска станица.

Значи да би проширили паркинг места, једино да се уклони та бензинска станица и да се дозволи паркирање на оних четири-пет места преко пута Поште, а која су исто њихова !
 
Паркинг у околини Славије би најбоље било решити са великом јавном гаражом на месту садашњег паркинга, која би била висине као прва зграда у Београдској до ње. Нешто попут гаража у Масариковој и на Обилићевом венцу као што се планира. Капацитет би ту био сигурно преко 500 места, у односу на постојећих око 90 на Славији и 20ак у Краља Милутина поред НБС много већи број који би омогућио да се укине велики број паркинг места у околини Славије.

А ја бих још додао ту у околини Славије и предлог за још једну вишеспратну гаражу великог капацитета на простору страћара, трошних старих зграда и празних плацева где су већ срушени објекти и сада стоје ограђени оградом излепљеном плакатима, на углу Булевара ослобођења и Кнегиње Зорке. Са том гаражом би могли и да укинемо паркинг места у Булевару Ослобођења до Крушедолске, као и у улицама Светог Саве и Кнегиње Зорке.

И са свим тим новим гаражама, а као једно од битнијих саобраћајних чворишта у граду, Славија би oмогућила park and ride систем. И још после у будућности кад би се ту додао метро, пун погодак.
 
Meni se čini da je Slavija poslednje mesto za Park & Ride, valjda je poenta toga da ljudi ne dolaze svojim automobilima u centar grada, već da ih negde parkiraju i javnim prevozom dođu do centra.
 
Vrh