Šta je novo?

Trg Slavija

Meni je oduvek bilo logicno da ul. Svetog Save, sve do hrama, postane deo poteza' od Terazija, jer se nalazi na istoj pravoj liniji od ul. Kralja Milana.
To bi znacilo nastavak trotoara i drvoreda koji bi 'ladno presecao Slaviju sve do hrama - a sama Slavija bi bila nekako prilagodjena ovoj ideji, mozda cak prestala da postoji kao kruzni tok.

https://www.google.at/maps/place/Terazi ... 20.4622222
 
Ta идеја о континуираној пешачкој зони од Калемегдана преко Трга, Теразија, Краља Милана и преко Славије све до улице Светог Саве све право до храма отвара идеју о пресецању кружног тока на "пола" и укидање икакве расксрнице ту, већ да имамо фактички скретање Немањине у Булевар ослобођења и Београдске у Макензијеву. Друмска веза Немањина-Београдска да се оствари преко Булевара ослобођења и Макензијеве тако што би се користиле Кнњгиње Зорке у смеру Макензијева-Булевар ослобођења и Катанићева и Крушедолска у смеру Булевар ослобођења-Макензијева.

Maда би нам за овакав подухват требала добра метро мрежа, и "пресецање" Славије би био један од болнијих удараца за аутомобилски Београд.
 
Nije dobra ideja komplikovati stvar sa tim sporednim ulicama. Kruzni tok bi mogao i dalje da postoji, ako vec mora, samo sa manjim sredistem, sa centrom kruga pomerenim vise ka Nemanjinoj ulici, gde bi i dalje moglo 'normalno' da se skrece u Beogradsku i Mekenzijevu. Problem bi naravno bile automobilske guzve ispred semafora koji bi morali da se tu postave zbog pesaka koji se krecu kr.Milana ka hramu... Ne bi ni semafori bili tako losa ideja samo da je manje automobila, barem ne vise nego na drugim raskrsnicama.
Sad je svakako kasno za ovu pricu, jer se pravi fontana.

Slican problem, ako ne i gori, su imali u Istambulu sa uzasno prometnim Taksim trgom. I sta su radili? Ono sto sa Slavijom nisu - saobracaj ladno gurnuli pod zemlju, a trg je sada prostran pesacki. Ovo je bas novo uradjeno.

pre
Taksim-Square.jpg


posle
general-view-of-the-taksim-square-taken-on-april-30-2016-in-the-eve-picture-id526495034

jn0bbrzskpzg8kog.jpg


Beograd je inace po mnogo cemu slican Istambulu; po guzvama, haoticnosti i istoriji neplanskog uredjenja, izmedju ostalog. Sada se tamno desava pravi gradjevisnki bum, mozda bi mogli nesto da naucimo iz njihovog iskustva.
 
Опет сам размишљао, и мислим да нам за будуће 4 јаче улице које се буду уливале на Славију и није баш потребан кружни ток већ да ту посао може и да се одради семафорима и са две спојене Y раскрснице. Ево представићу то и графички.

жуто - коловозне траке
црно - трамвајска пруга
црвено - пешачки прелази
тамно зелено - пешачки коридор Краља Милана-Светог Саве
светло зелено - плато трга Славија
плави кругови - музичке фонтане :D
наранџасти квадратићи - семафори



Семафори да буду синхронизовани са свим даљим семафорима, а трамваји да имају предност при пресецању Немањине.
 
Без планског преуређења целог овог дела града само се гаси пожар баштенским цревом

Највећи проблем није претеран саобраћај, него што се предуго задржава, а највећи изазивач је Макензијева
 
Њу планирају да шире као све даље у низу до Воје Илића, а и Максима Горког би могла да добије бар још једну траку између Цара Николаја и Јужног булевара. Да не причам о потреби да се и Јужни булевар прошири даље од Максима Горког. Са свим тим проширењима би Врачар како-тако продисао.
 
Фонтана на Славији сигурно неће спасити. Правог решења докле год се гомилају квадрати по Врачару, а нигде ни паркинга, ни гаража, а улице уске са две траке или што је чешће једносмерне са метарским тротоарима.
 
Људи, био је конкурс, расправљали смо о решењима, констатовали да на Славији морају бити денивелисани пешачки и друмски коридори, као и да фонтана има смисла ако је могуће доћи до ње и обићи је. Сва понуђена решења су боља од овог што реализују Мали и Весић. А они су из решења које је усвојила Ђиласова администрација избацили управо најважнији елеменат: денивелацију и приступачност фонтани.

Неки се овде јеже због тога што је требало да пешаци сиђу у подземље, али оно што је тада нуђено је за две класе боље од овога што су ове две јајаре одлучиле да спроведу. Овако ће људи морати да прелазе на пешачким прелазима удаљеним 50 до 100 метара од Славије и да осмишљавају коридоре до планираних дестинација, а саобраћај неће бити убрзан.

И још једном да подсетим шта сам написао пре четири године: правићемо ми Риђана од блата.
 
Опет се намећу пешаци као главни узрок хаоса на Славији, а не аутомобили који се у самом кружном току преплићу са трамвајима и крећу тангенционално уместо кружно. Само постојање кружног тока у који ће се у будућности након претварања Краља Милана у трамвајско-пешачку улицу уливати четири јаче улице (Београдска, Макензијева, Немањина и Булевар ослобођења), две једносмерне (делиградска и Светог Саве) као и четири трамвајске пруге (Немањина, Београдска, Булевар ослобођења и Краља Милана) је по мени крајње упитно. Мислим да би неки семафор овде много боље одрадио посао у будућности, као и промена саме геометрије укрштања ових улица, са измештањем трамваја ван укрштања улица и са што мањим укрштањем друмског саобраћаја са трамвајским шинама, а и та укрштања да буду регулисана семафорски са давањем предности трамвају. Сам семафор неће правити гужве пошто ће бити синхронизован са околним семафорима.

Већ сам изнео два аматерска предлога, један са кружним током и један без. Поновићу кружну варијанту овде у овој поруци док сам семафорску изложио на овој страни 4 поруке раније. Можемо ми боље и од померања прелаза, али и од подземних прелаза.

Поновићу опет, пешаци су најмање криви за хаос који имамо на Славији и не смемо их гурнути под земљу, и поготову не да их терамо да круже око Славије ко киша око Ниша.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=425820#p425820:1vadenra je napisao(la):
Дошљак » Пет Дец 30, 2016 7:56 pm[/url]":1vadenra]Проблем Славије је вишеструк, за сада се све посматра краткорочно, нова ситуација која је у најави - Краља Милана и Теразије као пешачко-трамвајска улица намећу другачије саобраћајно решење, и ту се отварају разне могућности, ево нпр. једна:
- трамваји се у Немањиној померају у скроз леву страну у односу на коловозне траке после раскрснице са Краља Милутина, исто и у Београдској, трамвај се после раскрснице са Његошевом помера ближе Митићевој рупи исто да иде независно од коловоза, и исто правимо и у Булевару ослобођења, где трамвај наставља да иде левом страном целом дужином од Ветеринарског факултета до Славије без пресецања дијагонално булевара, као што данас имамо код факултета са трамвајима у смеру од Франша до Славије; трамвајска укрштања и скретнице су независне од друмског саобраћаја, једино укрштање које имамо јесте скретање трамваја из Булевара ослобођења лево ка Немањиној и укључење Немањине у кружни ток који је помереног центра круга. Ево да бацимо то и на папир.



Цртеж није бај најбоље нацртан, али мислим да ће те схватити поенту. Ево појашњења:
-жуто је смер ка Славији из свих улица које се уливају и сам кружни ток;
-наранџасто је смер из самог кружног тока у свим улицама;
жуте и наранџасте линије представљају две саобраћајне траке + жуте траке, у самом кружном току по ободу је жута трака само за аутобусе и тројелбусе јавног превоза;
-црно је двоколосечна трамвајска пруга;
-црвено су укрштања праваца друмског саобраћаја и трамваја;
-плаво су пешачки прелази;
-зелено представља широку пешачку зону у Краља Милана;
-љубичасто су нова трамвајска стајалишта, поред њих сам навео линије које би ту стајале, за сада само посотјеће и најављену линију бр.1. Размишљам и о једном тролејбуском стајалишту у кружном току отприлике где је и садашње, а где сам нацртао стајалишта за трамваје 1, 10 и 14. Што се тиче тролејбуса, пада ми на памет и кружна линија која би била спојена 29 и 31.

Е сад још размишљам и о семафору из Немањине у кружни ток који би заустављао кола када пролази трамвај, или да ту буде трепћуће наранџасто као на Аутокоманди и код Београдске задруге.

Овако у суштини имамо следећа укрштања аутомобила и трамваја:

~на самој Славији:
-излаз из кружног тока у Немањину
-улаз у кружни ток из Немањине
-директно скретање из Немањине у булевар ослобођења које заобилази кружни ток

~и ван Славије:
-раскрсница Краља Милутина и Немањине, где поред што трамвај сече осу Краља Милутина, он сече и косо Немањину у правцу од Славије;
-раскрсница Београдске и Његошеве, где трамвај косо сече смер Београдске према Славији као и саму осу Његошеве. Трамвајска траса ту иде ван садашње површине Београдске улице, померена на страну по површини дела Митићеве рупе, како би смо у Београдској добили чист профил 2+2 од Славије до Његошеве.
Укрштања трамваја са осталим саобраћајем на ове две раскрснице је семафорски регулисано.
file.php
 
Ja uopšte nemam problem sa tim da pešaci idu pod zemlju. Možda neki nisu videli nikada kako izgleda normalan podzemni prolaz (silazak u metro, dugački hodnici koji spajaju metro linije), ali tamo je sve čisto, osvetljeno, gomila lokala, vrlo živo, prostrano.

Kod nas su prolazi uglavnom zapušteni, puni preprodavaca, išarani, popišani i to je naš problem.

Ogroman podzemni deo ispod Slavije sa lokalima (sa metro linijom u budućnosti) je nešto što bi prirodno leglo na to mesto i sigurno bi značilo za prohodnost Slavije.
 
Mи на Славији и око ње једва имамо нормалан тротоар који је и овако пребукиран говорницама, електро ормарима, фрижидерима, клупама, степеницама, трафикама, искрено не знам где ви видите простор за нормалан и широк улаз у подземни пролаз? Баш због искуства са постојећим подземним пролазима ја сам категорички против изградње нових, све док се постојећи не доведу на неки задовољавајући ниво.
 
Postoji idejni projekat sa prolazima, on je valjda i pobedio, pa su ovi uzeli samo fontanu od njega.... Ne vidim kako je pešačenje od 500m bolje od 50m kroz podzemni. Kad žurim, meni je i tih pet minuta bitno.
 
Na Slaviji je jedino racionalno da pešaci idu ispod zemlje, ne shvatam u čemu je problem kod toga. Tako bi svi dobili, a i dobila bi se komercijalna aktivnost u podzemnom prolazu koji bi sigurno bio najatraktivniji zbog svoje lokacije.

Recimo, u Budimpešti podzemni prolazi od kojih svi vode u metro nisu ništa posebno, čak su neki i u rangu onog užasnog tržnog centra ispod Vuka.
 
podzemni prolazi obicno imaju pokretne stepenice a pokretne stepenice umeju da budu pogubne, videli smo svi one tuzne snimke tuznih ljudi
 
Stepenice generalno mogu biti pogubne, mislim da to nije razlog da nema podzemnih prolaza. Osim ako bi ploče sa stepenica opadale kao na Zelenom Vencu...
 
Koliko ljudi je povređeno i poginulo na stepenicama u podzemnim prolazima, a koliko na pešačkim prelazima? I listom papira možeš da prerežeš vene ako se potrudiš...
 
dobro, ja iako jesam za podzemne prolaze koji bi se na slaviji jako lako mogli uraditi da budu prostrani, siroki i dobro provetreni i osvetljeni, opet sa druge strane razumem ljude koji se jeze od istih. jer, nasi podzemni prolazi izgledaju jako jadno i to je cinjenica. Ono kako su podzemni prolazi izgledali pre 30 godina i ovo danas je nebo i zemlja.
Kada bi se samo vratili u osamdesete, kada su u podzemnim prolazima bili restorani, samuposluge, prodavnice poput Humel, Levis, pa legendarni `komision` prodavnica PGP-a i slicno (navodim ih kao parametar po kome mladji mogu videti `pozeljnost` ovakvih lokacija za poslovanje), mnogi bi promenili misljenje.

Bas iz razloga sto je Slavija `u rupi` podzemni nivo bi se mogao izvesti na jako maloj dubini, maltene metar dva nize od sadasnje kote.
sa strane narodne banke bi se mogao skoro bez denivelacije nadovezati na plato.
Za saobracajnice koje su gotovo sve vislje od same slavije bila bi potrebna manja rampa ili nasip iz i ka nemanjinoj, i eventualno ka Kralja Milana pod uslovom da se odustane od pretvaranja ove ulice u pesacku.
Sa druge strane i tramvaj ka terazijama koji spominju u poslednje vreme bi se mogao provuci obodom podzemnog dela (jer ekoliski prevoz na struju nije problem podvuci ...
Naravno, ovo kao ideja zvuci nabacano, ali verujem da bi se jednom strucnom raspravom dobio jedan saobracajno trgovinski centar po meri ljudi, ali i potreba odvijanja saobracaja.
Naravno , puno je ``isplativije`` nasminkati babu i maznuti lovu, na `pevajucoj fontani` ...


samo da ne bude KREEEE :lol:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AUZ1tJAt0xM[/youtube]
 
Ако се већ претвара Краља Милана у пешачко-трамвајску улицу, зашто онда да задржавамо кружни ток?
 
Recimo zato sto osm Kralja Milana (u kojoj ce ici tramvaji, znaci opet vid saobracaja, imamo jos 6 ulica koje se slivaju na Slaviju?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Oд којих су две занемариве, једносмерне. Фактички ћемо имати укрштање четири улице значајнијег оптерећења, и четири трамвајска правца који се могу опет урадити да буду потпуно одвојени од друмског саобраћаја, са изузетком преласка пруге из правца Булевара ослобођења преко Немањине. Наравно може се и задржати кружни ток али са помереним центром кружнице и другачијом геометријом уливања улица у њега, и наравно мањим пречником. :)
 
Свако логично размишљање о проблемима урбаног Београда у јавног транспорта неминовно нас враћа на Јовинове нацрте. :kafa:

Иначе, гурање пешака у подземне пролазе на највећем и најпроточнијем пешачком коридору у граду је антицивилизацијски чин.

Гледано по броју корисника и фактичком стању Славија је пре свега пешачко и чвориште јавног превоза (са тенденцијом даљег знатног раста евентуалним развојем метроа и градске железнице), па тек потом аутомобилско.
 
Сви пришају о тим неким Јовиновим нацртима, а нигде их нема

Ај дајте сиротиљи да прочита
 
Vrh