Дошљак » Пет Дец 30, 2016 7:56 pm[/url]":1vadenra]Проблем Славије је вишеструк, за сада се све посматра краткорочно, нова ситуација која је у најави - Краља Милана и Теразије као пешачко-трамвајска улица намећу другачије саобраћајно решење, и ту се отварају разне могућности, ево нпр. једна:
- трамваји се у Немањиној померају у скроз леву страну у односу на коловозне траке после раскрснице са Краља Милутина, исто и у Београдској, трамвај се после раскрснице са Његошевом помера ближе Митићевој рупи исто да иде независно од коловоза, и исто правимо и у Булевару ослобођења, где трамвај наставља да иде левом страном целом дужином од Ветеринарског факултета до Славије без пресецања дијагонално булевара, као што данас имамо код факултета са трамвајима у смеру од Франша до Славије; трамвајска укрштања и скретнице су независне од друмског саобраћаја, једино укрштање које имамо јесте скретање трамваја из Булевара ослобођења лево ка Немањиној и укључење Немањине у кружни ток који је помереног центра круга. Ево да бацимо то и на папир.
Цртеж није бај најбоље нацртан, али мислим да ће те схватити поенту. Ево појашњења:
-жуто је смер ка Славији из свих улица које се уливају и сам кружни ток;
-наранџасто је смер из самог кружног тока у свим улицама;
жуте и наранџасте линије представљају две саобраћајне траке + жуте траке, у самом кружном току по ободу је жута трака само за аутобусе и тројелбусе јавног превоза;
-црно је двоколосечна трамвајска пруга;
-црвено су укрштања праваца друмског саобраћаја и трамваја;
-плаво су пешачки прелази;
-зелено представља широку пешачку зону у Краља Милана;
-љубичасто су нова трамвајска стајалишта, поред њих сам навео линије које би ту стајале, за сада само посотјеће и најављену линију бр.1. Размишљам и о једном тролејбуском стајалишту у кружном току отприлике где је и садашње, а где сам нацртао стајалишта за трамваје 1, 10 и 14. Што се тиче тролејбуса, пада ми на памет и кружна линија која би била спојена 29 и 31.
Е сад још размишљам и о семафору из Немањине у кружни ток који би заустављао кола када пролази трамвај, или да ту буде трепћуће наранџасто као на Аутокоманди и код Београдске задруге.
Овако у суштини имамо следећа укрштања аутомобила и трамваја:
~на самој Славији:
-излаз из кружног тока у Немањину
-улаз у кружни ток из Немањине
-директно скретање из Немањине у булевар ослобођења које заобилази кружни ток
~и ван Славије:
-раскрсница Краља Милутина и Немањине, где поред што трамвај сече осу Краља Милутина, он сече и косо Немањину у правцу од Славије;
-раскрсница Београдске и Његошеве, где трамвај косо сече смер Београдске према Славији као и саму осу Његошеве. Трамвајска траса ту иде ван садашње површине Београдске улице, померена на страну по површини дела Митићеве рупе, како би смо у Београдској добили чист профил 2+2 од Славије до Његошеве.
Укрштања трамваја са осталим саобраћајем на ове две раскрснице је семафорски регулисано.