Šta je novo?

Trg Slavija

BtqmB2QCEAA7ZfS.jpg:small

Da li je ovo šampion najluđe vožnje u Beogradu?

M. M. M. | 29. 07. 2014. - 12:27h | Foto: V. Lalić | Komentara: 78
Neverovatno je šta se sve može videti na ulicama Beograda, od nepropisno parkiranih vozila do nelogičnih preticanja... Ali ovaj vozač uradio je nemoguće - usred špica ušao je u kružni tok Slavija u suprotan smer!

Na kružnom toku Slavija, korisnik Tvitera zabeležio je jedan neverovatan trenutak u kome u sred špica stoji jedan automobil suprotno svim pravilima i u suprotnom smeru od svih vozila koja se kreću ovuda.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/483884 ... u-Beogradu
 
Mene ovo u opšte nije začudilo kad sam pročitao. Mnogo puta sam video vožnju u suprotnom smeru, istini za volju, ne kad je kružni tok prepunjen ali je bilo.
Manjak kamera i manjak policajaca. Pa i manjak dobre obuke i dobre atmosfere.
 
Treba čovek da bude posebno nadaren da pored onoliko znakova i ogromnog kružnog toka krene kontra krug.
Ne čudi me, za 12000 din obuke treba da očekujemo još gora iznenađenja.
 
Nemojmo zaboraviti i one skuplje obuke koje su još gore. moj komšija je svojevremeno kupio dozvolu za 500DEM. U nedođiji gde sam tad živeo mu došla policijska patrola i donela dozvolu.
 
Obuka je kod nas uvek bila fušeraj... Možda par decenija pre je i bilo nešto, ali evo ja sam polagao pre desetak godina i nisam imao ni jedan čas vožnje van Novog Beograda; nijedan kružni tok nisam prošao tokom obuke (pa ni onaj na NBG); nijedan čas noćne vožnje; nijedno kretanje sa uzbrdice pod ručnom ili sa klackalicom... Ne daj Bože da su otvorili haubu da pokažu gde se sipa npr. tečnost za brisače ili sl. U principu "obuka" se svodila na vožnju po Jurija Gagarina... Dobro pa sam se ja tada bio primio na vožnju pa sam posle dobijanja dozvole noću danima vozio po Novom Beogradu da se "izvežbam".

Ovaj fantom sa Slavije je lako moguće hteo da "preseče" put, tj. znao je da ide u suprotnom smeru, ali ga (nadrogiranog/pijanog) mrzi da "ide okolo"...
 
Imao sam tada vrhunskog instruktora i za 40 časova vožnje sve smo po planu i programu prošli. Dobio odličnu obuku i osnovu za vožnju. Tada je obuka isto vredela gomilu maraka. A ovi dana ni u kola ne znaju da uđu.
 
Зависило је до сада, доста, од инструктора. Мој је, средином 90-их, био гос`н Батковић са Церка, школа "Црвени сигнал". Сјајан инструктор. До данас нисам пожелео да возим неправилно, што је и најважније, а не може се утувити у главу разбарушеним балканским индивидуама. Са друге стране, моју жену су подучавали малоумници, али, сада вози како треба.
 
Пантограф":1goxxovm je napisao(la):
Зависило је до сада, доста, од инструктора. Мој је, средином 90-их, био гос`н Батковић са Церка, школа "Црвени сигнал". Сјајан инструктор. До данас нисам пожелео да возим неправилно, што је и најважније, а не може се утувити у главу разбарушеним балканским индивидуама. Са друге стране, моју жену су подучавали малоумници, али, сада вози како треба.

A ja sam upao u jednu od onih najava "reforme" obučavanja, pa sam zbog navale kandidata mesecima vozio časove.
Ipak, imao sam priliku da vozim čas i po snegu i neočišćenim ulicama (bitno za samo upravljanje automobilom), i po ranim prolećnim vrućinama, i noću, i po pljusku. Jedino mi nije pokazao - paralelno parkiranje (sramota).

Ali kod obuke su najbitniji prosta logika i zdrav razum, što za propise što za ponašanje u saobraćaju.
Očigledno da se u auto školama više ne bave stvarima tipa: poštuj prvenstvo, ne ulazi u raskrsnicu u rikverc, ne parkiraj se na manje od 5 metara od raskrsnice ili pešačkog, vodi računa o odstojanju, vodi računa o vremenu i dužini zaustavljanja, ne pravi nagle i neočekivane manevre...
 
Da bi seo da voziš mora dobro da proučiš ZOBS, tako je bilo kod mog instruktora.
Danas da se uradi revizija svih dozvola teško da bi na ulici imali 1% vozača. Retko ko da zna propise zato se tako i vozi.
 
Erysimum Cheiri":2jnuinky je napisao(la):
Somi303":2jnuinky je napisao(la):
Erysimum Cheiri":2jnuinky je napisao(la):
Somi303 je napisao(la):

khm khm, a šta ovo ”лол” znači? jel to neka prigradska fora da se engleski piše ćirilicom?
Да, ви грађани то не разумете ;)

Očito ne.
Ни ја не разумем како се у граду цео дан вози ноћу :D
 
Vozač koji je na Slaviji vozio u kontra smeru odgovaraće krivično

Protiv vozača Milorada K. biće pokrenut prekršajni postupak zbog toga što je u ponedeljak posle podne u kontrasmeru prošao kroz kružni tok na Trgu Slavija, izazvavši pritom sudar automobila i autobusa GSP-a, piše 24 sata.
Zapisnik Saobraćajne policije potvrdio je da je Milorad „opel korsom" produžio iz Ulice kralja Milana ka Mekenzijevoj, bez poštovanja saobraćajnih pravila na kružnom toku, zbog čega je protiv njega već podnesena krivična prijava, piše „24 sata".



Samo da ga vrate na ponovno polaganje , njega i komisiju koja mu dala vozačku.
 
OTVORENO ZA JAVNOST! Pogledajte plan rekonstrukcije Slavije
Beoinfo | 20. 08. 2014. - 12:30h | Foto: V. Lalić | Komentara: 0

Komisija za planove Skupštine grada Beograda oglasila je javni uvid u Nacrt plana detaljne regulacije Trga Slavija, gradske opštine Vračar i Savski venac.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/489092 ... je-Slavije
 
Gorstak89":30vn0bz7 je napisao(la):
Nemojmo zaboraviti i one skuplje obuke koje su još gore. moj komšija je svojevremeno kupio dozvolu za 500DEM. U nedođiji gde sam tad živeo mu došla policijska patrola i donela dozvolu.

Hteli su da vide ludaka koji bi dao 500DM za dozvolu u vreme kada su se prodavale i za manje od 100.
 
Izvor: Beobuild.rs

Plan za Slaviju na javnom uvidu

slavijamm.jpg


Nakon konkursa za idejno rešenje uredjenja Trga Slavija održanog 2012. godine, danas je javnosti predstavljen i nacrt plana detaljne regulacije. Nacrt detaljnog plana predstavlja razradu pobedničkih rešenja konkursa i ranije definisanih saobraćajnih tokova, kao naredni korak ka rekonstrukciji trga.

Rešenje je dakle razmatralo realizaciju fontane na sredini trga sa novom regulacijom motornog i pešačkog saobraćaja i izgradnjom sistema podzemnih prolaza. Nova plan podrazumeva odvajanje javnog od ostalog saobraćaja razdelnim ostrvima, tako da će autobusi, trolejbusi i tramvaji imati izdvojene niše sa dve trake ukupne širine 7 metara. Spoljna traka će biti iskorišćenja za postavljenje tramvajskih šina, dok će unutrašnja biti namenjena trolejbusima i autobusima. Unutar kružnog toka su izdvojene standardne tri trake za kretanje preostalog motornog saobraćaja širine 12.5 metara.

Na taj način tramvajske šine će sa sredine biti izmeštene na ivicu kružnog toka, čime se minimizuje njegovo ukrštanje sa ulivnim saobraćajem. U trenutnim uslovima regulacije to je možda najbolje resenje. Pored toga, plan podrazumeva i izgradnju podzemnih pešačkih veza, koje će zbog atraktivnosti biti povezane sa fontanom. To znači da će na obodima trga biti izgrađeno 6 silaza koji će povezivati sledeće ulice:

- Kralja Milana i Nemanjinu - SILAZ 1
- Deligradsku i Bulevar oslobođenja - SILAZ 2
- Bulevar oslobođenja i Svetog Save - SILAZ 3
- Makenzijevu i Beogradsku - SILAZ 4
- Beogradske i Kralja Milana - SILAZ 5

Vise informacije i prikaza plana mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://www.beobuild.rs/read.php/683.html

planzbirno.jpg


Vise informacije i prikaza plana mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://www.beobuild.rs/read.php/683.html
 
чек чек

и сад уместо црвеног, ја треба да идем зеленим, дакле сукобим се са тиркизним саобраћајем који је већ у кружном току. лаик сам, али ми делује као да наступа колапс.

а да не причам сад о томе ко ту има предност розе ГСП или браон аутомобили. Да не причам о укључењу из светог саве у макензијеву...лудост!

Славији као саобраћајном зглобу града тренутно недостаје сегрегација саобраћаја, што добија овим подземним пролазима (не знам ко ће да нас спречи да претрчавамо, плашим се ограда) и недостаје јој то евентуално измештање шина, мада нисам за то. А ово сужење капацитета је чиста лудост.
Заправо недостаје јој едукација људи да возе кроз кружне токове. Капацитетно (ширина кружног тога и саобраћајни колапси) нема бољег кружног тога у Београду од Славије. А то ће сада бити све сужено и промењено

f55afc.jpg
 
Institut "Jaroslav Černi" projektuje fontanu na Slaviji - Budući izgled vodoskoka biće poznat do jeseni
Petak, 22. 08. 2014.|12:23 | Izvor: eKapija
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
fontana_slavija_220814.jpg


Projekat fontane na Slaviji izradiće Institut "Jaroslav Černi", potvrđeno je "eKapiji" u Agenciji za investicije i stanovanje grada Beograda. Ugovor sa ovim društvom, kome je poverena izrada celokupne tehničke dokumentacije (projekata, nacrta i procene troškova), zaključen je juče (21. avgusta 2014. godine), a posao je vredan 6,12 miliona dinara (sa PDV-om).

Kao što je već poznato, fontana je tako zanmišljena da pešaci mogu da prođu kroz nju, a zanimljivo je i što je planiran centralni mlaz vode visok do 16 metara. Osim centralne mlazice, fontana će imati i dva vodena "prstena" (koji će bacati vodu unatr i izvan kruga), a planirano je da njen prečnik bude od 28 do 32 metara. Radiće u različitim režimima i praviti raznovrsne zanimljive figure.

Iako će se fontana graditi zajedno sa rekonstrukcijom trga, izrada glavnog projekta fontane je izdvojena od obnove kružnog toka, pešačkih silaza i prolaza zbog svojih specifičnih tehničkih detalja. Kako je ranije objavljeno, planirano je da radovi počnu u martu sledeće godine.

Tehnička dokumentacija biće izrađena na osnovu idejnog rešenja, koje je ponuđačima dostavila Agencija za investicije i stanovanje. Ideje za budući izgled fontane Slavija dobijene su na konkursu Grada, koji je završen početkom 2013. Tada je nagrađeno 6 radova, koji će biti utkani u novi izgled fontane na čuvenom beogradskom trgu.

Institut Jaroslav Černi ima zadatak da izradi: idejni projekat sa vizuelizacijom, glavni projekat, tehnički deo dokumentacije za izbor izvođača radova, izvođačke detalje, 3D vizuelizaciju, plan preventivnih mera za objekat, prikupljabnje saglasnosti, uputstvo ta rad sistema automatike i održavanja.

Planirano je da projekat bude kompletiran tokom jeseni, da bi se potom završila procedura oko dobijanja novca za obnovu Slavije od EBRD. Prema uslovima javnog poziva, idejni projekat treba da bude završen do sredine septembra (20 dana od potpisivanja ugovora), a glavni projekat 25 dana nakon usvajanja idejnog.

Rok za završetak celokupnog posla, odnosno sve tehničke dokumentacije obuhvaćene ugovorom, je 270 kalendarskih dana od potpisivanja, odnosno maj sledeće godine.

Grad Beograd istovremeno sa pripremama projekta fontane, priprema i urbanističke uslove za uređenje Trga Slavija. Plan detaljne regulacije biće na javnom uvidu do 19. septembra.

OVDE možete pogledati više detalja o projektovanju fontane i zaključenom ugovoru.

Za više detalja o Planu detaljne regulacije Slavije kliknite za PDF fajl.

Izvor: eKapija
 
Заправо сам први пут нечим у позитивном смислу изненађен у вези са овом несрећном реконструкцијом Славије: добро је да трамваји и троле неће делити траку, како су раније неки наслућивали. Две траке широке укупно 7 метара за јавни саобраћај су :kk:
Имао бих само један, необичан предлог, који вероватно нема шансе да буде усвојен - да обе траке за јавни саобраћај имају трамвајски колосек. Тиме би се знатно повећала поузданост трамваја; троле и бусеви могу да се снађу.
 
мислим да би био општи хаос када би била два колосека у кружном току
 
Па, не видим зашто би било иоле другачије - две траке су две траке: у оба колосека трамваји би се, наравно, кретали у истом смеру, у принципу би користили само један колосек, док би им други, првенствено намењен троли и бусевима, служио само у случају квара.
Чудно јесте, али не примећујем ману таквом решењу, осим што би било скупље.
 
Vrh