Sve što slepčine iz Grada treba da urade na ovakvim stajalištima-ostrvima je:
1) da na početku svakog ostrva stave zamenljivu metalnu barijeru, dovoljno jaku da zaustavi vozilo pri većoj brzini, a dovoljno elastičnu da se sabije prilikom udara. Koja će se nakon uništenja/sabijanja lako i jeftino ukloniti i zameniti novom. Jedan od primera:
2) da duž ostrva, uz ivicu pored trake kojom jure automobili, stave bilo kakvu ogradu koja nije sačinjena od: papira, presovane rđe, čačkalica... Koja će biti tako konstruisana da celom svom stranom koja ''gleda'' ka automobilima, bude sačinjena od jedne kontinualne linije. Tako da vozilo koje je okrzne, umesto da ''zapne'' o neki njen stub (kao što je slučaj sa debilnim ogradama u Nemanjinoj i Vojvode Stepe), se samo odbije i ''otkliza'' dalje niz njenu dužinu. Kao što je slučaj sa barijerama i ogradama na autoputevima. I naravno, da bude konstruisana od dovoljno čvrstog materijala koji će moći da primi udar vozila koje je udara svojim bokom, i tako da ako ikad dođe do većeg oštećenja, da oštećeni segment može lako da se demontira, ukloni, i zameni novim. Jedan od primera:
Kao što se može primetiti, ovo jeste dizajn ograde koja se stavlja na mostove. Ali ovakv tip bi savršeno dobro služio i u ovu svrhu. Jer je čvrst, jednostavan, lako zamenljiv, jeftin a neupadljiv. I ova varijanta sa slike (sa 4 horizontalne prečke) je sasvim dovoljne visine da spreči bilo kog pešaka na stajalištu da se ''preturi'' ili nagne preko. Po potrebi, najviša prečka može da se digne za još 10 cm, to se sve lako podesi u projektu.
3) da standardizuju sve gore navedeno i uvedu to kao normu odnosno standard za sva ovakva mesta i situacija širom grada
Eto, to je jedno od rešenja za ovu situaciju. Ima ih još, ali ovo je najjeftinije i najjednostavnije. Sad, ja razumem da slepčine u našim vlastima i preduzećima ne vole bilo koje rešenje koje iziskuje nekakvo održavanje, zamenu, nabavljanje rezervnih delova (segmenata ograde ili barijera)... i da im je uvek najjednostavnije da uzmu neko ofrlje i odvratno smeće, koje će naravno dobrano preplatiti i ugraditi svoje partijske drugove i rođake u šemu... :kafa: Ali na njihovu žalost, jeftinije i prostije od ovoga ne može. Čak i najprostije funkcionalno rešenje iziskuje neke pare, neko održavanje, i neko planiranje.
Kako ja vidim, izbor im je prilično jednostavan: preći na ovakva rešenja, koja jesu nešto skuplja ali su i dalje prilično povoljna, a neuporedivo bolja, bezbednija pa i lepša... ili nastaviti da teraju ovako po svome, gomilajući sebi troškove zamene zgužvanih ograda i počupanih znakića (namerno koristim deminutiv). Sve dok jednog dana na spisku uništenog u sudaru ne dođe i ime nekog nesrećnika koji je podleteo pod točkove dok je čekao tramvaj. :kafa:
Mada, znajući kakve slepčine vladaju ovih prostorima već vekovima, verovatno će se čekati ovo poslednje pa će tek onda tamo nekome u Gradu, institutima i fakultetima da sine da bi valjalo da se nešto promeni i koriguje. :kafa: