Šta je novo?

Trg Slavija

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=783004#p783004:z4y40ja7 je napisao(la):
And7rey » 11 Oct 2020 11:08 pm[/url]":z4y40ja7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781994#p781994:z4y40ja7 je napisao(la):
Вожд » Čet Okt 08, 2020 7:45 pm[/url]":z4y40ja7]
МИЈ.
Jel je ta lepa kuća iza porušena posle rata ili je preživela i srušena kada je izgradjen TC futura?

Ili odma posle rata zbog bezbednosti ili zbog Future. Svakako su trebali da ostave donju fasadu a gore da nastave vise etaza sa lepo uklopljenim staklom. Mada i sad to nije kasno da se odradi.
 
Ja bi futuri dao sprat da dozida da vrati staru fasadu a zgradu pored isto da zadrži fasadu i da se popuni ćošak do visine kalkana pored i naravno zgradu do meka vratio predratnu visinu...
 
@Bender
Bahatost je npr. kada busevi ne idu bus trakom od franša prema hramu, nego koriste preostale dve trake za automobile. A bahato je, prvo zato što uništavaju kolovoz (za razliku od bus traka koje su "ojačane"), a drugo zato što na raskrsnici kod hrama želeći da preteknu sporije buseve ili tramvaj uvek naprave haos i blokiraju one koji idu Pasterovom.
Dakle nije u pitanju cmizdrenje oko estetike već realna zamerka na osnovu svakodnevnih posmatranja.
 
Onda napišeš konkretno neke od primera na koje misliš i zašto ti smeta. A ne onako uopšteno, da ispadne da svaki put kad autobus nije u žutoj traci, da se radi o bahatosti.

Iskreno, ne znam zašto na toj deonici voze po asfaltu umesto po žutoj traci sa ojačanim betonom. Možda bi @Žika ili neko drugi sa podforuma o javnom prevozu mogao da da odgovor.
 
Искрено, ја бих Футуру реновирао термонуклеарним пројектилом, не видим ни једу позитивну ствар у том објекту укључујући и чињеницу да ме је увек кад сам се пео и спуштао низ степенице ударала струја, због генијалног избора материјала.
 
Busevi ne idu tramvajskim bašticama jer su one u većini ispucale i neravne su do zla boga. Većina betonskih polja su ispucala na polovini a neka su u parčićima posle samo dve godine od rekonstrukcije. Znalo se da će po tramvajskoj baštici saobraćati morotni saobraćaj, a betonska polja su napravljena bez armature kao što je slučaj i trenutno od Vuka do Kalemegdana.

I dobro je što vozači autobusa ne idu tuda jer time čuvaju autobuse a i štede gorivo koje oduzima takva podloga. Ko ima vremena neka napravi reportažu o tramvajskim bašticama u Bulevaru Oslobođenja ali sigurno je da je više od 50% polja ispucalo. Ako se znalo da će tuda ići autobusi onda su trebali da ojačaju beton i podlogu i da završni sloj urade finišerom za asfalt umesto špahtlom i metlom.

A na samoj Slaviji vozači javnog prevoza, a i ostali, ne poštuju trake jer one lepo izgledaju na kompu ili na fotografijama a u praksi su potpuno idiotske.
 
Кућа на месту ТЦ Футура је оштећена у бомбардовању и вероватно после рата уклоњена, на том месту је до краја деведесетих била кафана Слобода, приземна дубоко увучена са баштом испред, значи до тротоара није постојала никаква фасада него двориште.

Футура јесте промашај, али како се данас са лакоћом преправљају успела дела архитектуре модернизма, на жалост, зашто не би и неуспела попут тог на Славији. Већ сам раније написао, а ви видим слободно преписујте, по обичају ; ) да би најбоље било да се стара фасада врати, а горњи део уради у стаклу, што би могло и на лепој једноспратници на углу у чијем је приземљу некад давно била касапница.

Како је на месту садашњег паркинга предвиђен објекат културе, та врста намене дозвољава маштовиту архитектуру, тако да би и ту могло да се реализује једно смело решење од стакла у које би биле уграђене старе фасаде једноспратнице са апотеком и првобитни изглед приземне Сале мира, касније познате по биоскопу Славија.
На тај начин би Славија постала мање какофонична и стилски уједначенија, а добила би и препознатљиву посебност таквим решењем које усклађује првобитни изглед настао крајем 19. века и савремену архитектуру.

И за обнову старог хотела имам једно крајње необично решење, али о том по том...
 
Од малопре су слике, из трамваја, на брзину.

IMG-20201015-224659.jpg


IMG-20201015-224700.jpg


Још једно закуцавање у ограду из смера од Славије низ Немањину. Мислим да је ово толико учестало да би могли да ставе бетонски бедем, а претходно да прописно обележе да се траке ломе у десно од раскрснице са Краља Милутина, тј. одоздо са С. Марковића.

Чудим се да нова ограда на новим станицама код Савског трга још увек није покошена.
 
Čudi me da niko ne komentariše radove u hotelu "Slavija" (komercijalni deo solitera). Da li je u planu da to ostane slot klub, ili će postati nešto drugo?
 
Biće valjda još jedan boutique restoran, a što se tiče zakucavanja u tu ogradu kod narodne banke, isto to će se sada redovno dešavati kod onog stajališta kod savkog trga gde su isto tako debilno uradili regulaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784217#p784217:3muv2fd2 je napisao(la):
And7rey » Pet Okt 16, 2020 2:16 pm[/url]":3muv2fd2]Biće valjda još jedan boutique restoran
Aha, znači jedna mafija se smenjuje drugom. Kul. :)
 
Ako su se atuomobili zakucavali nebrojano puta u stajališta na šinama svuda po gradu i ako se zna za taj problem, ko će biti odgovoran ako neko strada na taj način? Očigledno da slučajevi nisu izolovani nego da je u pitanju sistemski problem koji se mora rešiti u celom gradu. Jezivo je pomisliti da su šanse stradanja na tim stajalištima duplo veće nego na trotoaru pored.
 
За почетак, у зонама тих стајалишта уз средњу траку би могли да поставе успориваче - било траке, било "лежеће полицајце". Друго што може да се уради јесте да се повећа видљивост ограда, можда и да се постави пре ње осветљени саобраћајни знак какви се иначе постављају на пешачким острвима. Мислим да је главни проблем са овим закуцавањима у ограду неприлагођена брзина, те би комбинација успоривача и знакова вероватно била ефективна да се смањи број незгода.

Rebound-Signmaster-6772-Int.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784348#p784348:2gv5343f je napisao(la):
Biciklistkinja » Pet Okt 16, 2020 7:56 pm[/url]":2gv5343f]Ako su se atuomobili zakucavali nebrojano puta u stajališta na šinama svuda po gradu i ako se zna za taj problem, ko će biti odgovoran ako neko strada na taj način?
Jel ovo ozbiljno pitaš ili je retoričko pitanje? Vlast boli guzica što ljudi umiru na pružnim prelazima, padaju sa skela itd. Niko ovde ne oseća nikakvu odgovornost.
Plava strelica koju je došljak postavio od početka bi bila na toj raskrsnici da neko stručan radi ove projekte...
 
Znak koji dosljak postavio ne ugrađuju se vise jer im je to cimanje treba dovesti struju pa to nisu uradili ni na slabiji ni u tzv zelenom sa 4 imena nazovi bulevaru...vec obična plehana tabla ...
Mislim da ih nema ni u bulevaru dok ih ima u vojvode stepe..
Totalna ne ujednačenost ...glupiranje nadležnih...
 
Ležeći policajac ne pomaže baš mnogo. Nebrojeno puta sam video ljude da uopšte ne usporavaju kada naiđu na ležeći.
 
Ја сам приметио да јако пуно возача слабо обраћа пажњу на хоризонталну сигнализацију уопште, евентуално линије и то је то, ако му не ставиш нешто испред носа џаба. Додуше и путари штеде на фарби и на многим местима хоризонтална сигнализација није видљива после прве кишице...

Тако да да, вероватно треба нешто шљаштеће, мада ће пијандуре и обесни увек да нађу неко место да опале а не можеш баш обележити сваку бандеру. Можда је она идеја да се стави бетонска баријера најјефтинија, па нек уче прописе помоћу сервисних и болничких трошкова.
 
Sve što slepčine iz Grada treba da urade na ovakvim stajalištima-ostrvima je:

1) da na početku svakog ostrva stave zamenljivu metalnu barijeru, dovoljno jaku da zaustavi vozilo pri većoj brzini, a dovoljno elastičnu da se sabije prilikom udara. Koja će se nakon uništenja/sabijanja lako i jeftino ukloniti i zameniti novom. Jedan od primera:
Barijera.jpg


2) da duž ostrva, uz ivicu pored trake kojom jure automobili, stave bilo kakvu ogradu koja nije sačinjena od: papira, presovane rđe, čačkalica... Koja će biti tako konstruisana da celom svom stranom koja ''gleda'' ka automobilima, bude sačinjena od jedne kontinualne linije. Tako da vozilo koje je okrzne, umesto da ''zapne'' o neki njen stub (kao što je slučaj sa debilnim ogradama u Nemanjinoj i Vojvode Stepe), se samo odbije i ''otkliza'' dalje niz njenu dužinu. Kao što je slučaj sa barijerama i ogradama na autoputevima. I naravno, da bude konstruisana od dovoljno čvrstog materijala koji će moći da primi udar vozila koje je udara svojim bokom, i tako da ako ikad dođe do većeg oštećenja, da oštećeni segment može lako da se demontira, ukloni, i zameni novim. Jedan od primera:
ograda.jpg

Kao što se može primetiti, ovo jeste dizajn ograde koja se stavlja na mostove. Ali ovakv tip bi savršeno dobro služio i u ovu svrhu. Jer je čvrst, jednostavan, lako zamenljiv, jeftin a neupadljiv. I ova varijanta sa slike (sa 4 horizontalne prečke) je sasvim dovoljne visine da spreči bilo kog pešaka na stajalištu da se ''preturi'' ili nagne preko. Po potrebi, najviša prečka može da se digne za još 10 cm, to se sve lako podesi u projektu.

3) da standardizuju sve gore navedeno i uvedu to kao normu odnosno standard za sva ovakva mesta i situacija širom grada

Eto, to je jedno od rešenja za ovu situaciju. Ima ih još, ali ovo je najjeftinije i najjednostavnije. Sad, ja razumem da slepčine u našim vlastima i preduzećima ne vole bilo koje rešenje koje iziskuje nekakvo održavanje, zamenu, nabavljanje rezervnih delova (segmenata ograde ili barijera)... i da im je uvek najjednostavnije da uzmu neko ofrlje i odvratno smeće, koje će naravno dobrano preplatiti i ugraditi svoje partijske drugove i rođake u šemu... :kafa: Ali na njihovu žalost, jeftinije i prostije od ovoga ne može. Čak i najprostije funkcionalno rešenje iziskuje neke pare, neko održavanje, i neko planiranje.

Kako ja vidim, izbor im je prilično jednostavan: preći na ovakva rešenja, koja jesu nešto skuplja ali su i dalje prilično povoljna, a neuporedivo bolja, bezbednija pa i lepša... ili nastaviti da teraju ovako po svome, gomilajući sebi troškove zamene zgužvanih ograda i počupanih znakića (namerno koristim deminutiv). Sve dok jednog dana na spisku uništenog u sudaru ne dođe i ime nekog nesrećnika koji je podleteo pod točkove dok je čekao tramvaj. :kafa:

Mada, znajući kakve slepčine vladaju ovih prostorima već vekovima, verovatno će se čekati ovo poslednje pa će tek onda tamo nekome u Gradu, institutima i fakultetima da sine da bi valjalo da se nešto promeni i koriguje. :kafa:
 
Dobro ipak je ovo centar grada i gradski saobraćaj. Nećemo valjda stavljati barijere i bankine ko da smo na autoputu zato što postoje budale koje ne znaju da voze i zato što su projektanti nesposobni da isprojektuju bezbednu saobraćajnicu, na kojoj ima dovoljno signalizacije da se ne desi neka nezgoda svakih nekoliko nedelje. O tome da ne govorimo da su kod nas tramvajska stajališta već projektovana da budu nebezbedna.
Evo kako izgleda jedno tramvajsko stajalište u Lodz-u u Poljskoj.
Untitled.png

Stajalište u Budimpešti
Untitled.png
 
Gornju sliku ograde sam stavio kao primer-ilustraciju. Dakle da ilustrujem svoju ideju. Ne da kažem da mora da bude baš takva. Ali nešto na taj kalup.

Ono što ta ograda mora da ispunjava je:
- da celom svojom dužinom ima jednu kontinualnu metalnu gredu, tako da kada vozilo počne da je ''krza'' (valjda sam se pravilno izrazio...) da nema nikakvih elemenata koji na bilo koji način štrče i time rizikuju da ''zakače'' vozilo i zaustave ga u mestu. Već ta greda treba samo da ''odbije'' vozilo i eventualno svojim trenjem ga postepeno zaustavi. Baš kao ograde na putevima ili mostovima.
- da bude dovoljno jaka i čvrsta da primi udar vozila do 3 tone pod uglom od 10 stepeni pri brzini od 50 km/h a da pritom ne pukne (ne ''pokida'' se)
- da bude konstruisana tako da se segmenti mogu lako montirati i uklanjati, odnosno dodavati ili menjati

Bez tih kriterijuma nema o čemu dalje da se priča. U ovom slučaju, funkcija ima prioritet u odnosu na estetiku. U suprotnom je samo pitanje vremena kad će da se desi prva pogibija ili sakaćenje više ljudi na stajalištu.


Postoji i drugačije rešenje, koje bi podrazumevalo stavljanje svih ostrva na veću visinu, tako da između visine stajališta, i visine kolovoza, stoji dupli ivičnjak na koji se auto ili kombi ne mogu popeti (kao u Bulevaru oslobođenja ili Kneza Miloša). E onda bi na takva ostva mogla da se montira stilska ograda koja nije jaka ali ni ne mora da bude, jer pešake čuva visina odnosno dupli ivičnjak. Ali to onda iziskuje i rampe (nagibe) za spuštanje u pojasu oko pešačkih prelaza.

Nešto kao ovo u Lodzu, samo bez ovog razmaka između ivičnjaka između nivoa, već da budu jedan na drugom. Kao u Bulevaru oslobođenja.
 
Razmisljaš u dobrom pravcu ali i sam znaš da nisu sposobni stubić od presovane rđe normalno da postave, slično je i sa nosačima za bicikle koje šrafe u behaton. Kako u toj situaciji očekivati ispunjavanje visokih bezbednosnih standarda koje si pomenuo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784541#p784541:1socwlc8 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Суб Окт 17, 2020 1:29 pm[/url]":1socwlc8]
Postoji i drugačije rešenje, koje bi podrazumevalo stavljanje svih ostrva na veću visinu, tako da između visine stajališta, i visine kolovoza, stoji dupli ivičnjak na koji se auto ili kombi ne mogu popeti (kao u Bulevaru oslobođenja ili Kneza Miloša). E onda bi na takva ostva mogla da se montira stilska ograda koja nije jaka ali ni ne mora da bude, jer pešake čuva visina odnosno dupli ivičnjak. Ali to onda iziskuje i rampe (nagibe) za spuštanje u pojasu oko pešačkih prelaza.

Овакво решење ми делује дугорочније и елегантније за живот у граду али ми се дигне коса на глави кад помислим да се опет копа и пројектује по Немањиној (само поставка ове исте станице где је овај дивљак развалио ограду нас је коштало целог дрвореда испред нбс).
 
Да ли треба и обичне саобраћајне знакове заштити од лоших возача?
 

Prilozi

  • Screenshot_20201018_080456.jpg
    Screenshot_20201018_080456.jpg
    438,9 KB · Pregleda: 1.569
Grad je zaista u obavezi da bolje obezbedi stajališta jer se pokazalo da je mnogo veća šansa stradanja na stajalištima nego na trotoaru pored. Ovo je tema za neku televiziju da traži od saobraćajne policije tačne podatke naletanjima na ta ostva pa bi se tek onda pokazalo koliko su nebezbedna.

U narednih 50 naletanja verovatno će neko ko se zadesio tu stradati, a vidimo da se naletanja dešavaju skoro jednom mesečno ili češće.
 
Tramvajska stajališta se kod nas maltene namerno projektuju da se desi neka nezgoda. Postoje neki sigurnosni standardi u svetu koji se kod nas uopšte ne poštuju. Na primer pešački prelaz se ne postavlja na ivicu stajališta tako da ne ostane ni milimetar prostora izmedju raskrsnice i stajališta, pa samim tim je nemoguće postaviti plavu strelicu. I to sve samo zato što je njima to tako lakše uraditi.
Tu se zapravo vidi degradacija struke i zdravog razuma, pošto je na starom stajalištu bilo i strelice i izdigutog ivičnjaka izmedju prelaza i raskrsnice.
Untitled.png
 
Vrh