Šta je novo?

Trg Slavija

3a84a39835cefec3f3ad728dba250f88.jpg


Možda je kič, ali ima ljudi, šetaju, lijep osjećaj...
 
53c322402d4aeae35fd10914c7cdf2e4.jpg


Ovuda idu pješaci, a s vremena na vrijeme se pojavi voda u luku ispod koje možeš da prođeš.
 
И они имају фонтану одвојену са три траке у центру кружнице, мада имају и ове са стране што је свакако оплемењује простор пешацима. Штета што на Славији немамо где да урадимо слично, осим на платоу код НБС и код Митићеве рупе.
 
На месту те куће је дошла Слобода, кафана на чијем је месту данас Футура. Поред те куће Славија је изгубила и здање хотела, затим једноспратницу на месту данашњег хотела Славија, зграду на углу са Проте Матеје, Салу мира, једноспратницу са апотеком која је ту постојала од 19. века и двоспратницу на углу са булеваром Ослобођења која је старија од 1913. а вероватно је надограђена између два светска рата и у измењеном изгледу стоји и данас.

Та нестала Славија у класичном стилу би могла да се врати као део фасада постојећих и будућих зграда и била би стилски уједначенија. Примере имамо у самом Београду, обнову у Кнеза Милоша или недавно измену фасаде у Македонској и раније фасада бившег Југодрва у Васиној, Бека у Кнез Михајловој, Југохемије у Ресавској и оне хваљене у Булевару... Ако можемо да мењамо модерно за савремено, зашто не би могли и модерно за класично ?
 
Ako niste primetili ili niko nije napisao ovde, Slavija je potpuno ograđena ogradama protiv pretrčavanja, malo po malo da se ne primeti i na kraju je cela ograđena što opet ne sprečava pešake da pretrčavaju na logičnim mestima gde bi i gde su se nalazili pešački prelazi. Ovo je bukvalno najgora rekonstrukcija u istoriji Beograda. Gužve su iste kao i ranije. Velika žardinjera sa cvećem je ispucala, sve je prljavo, asfalt i guma oko šina su kao da nije popravljano 30 godina.
 
Много боље би било да су уместо ограде поставили жардињере са растињем, као што су некад биле дуж селе улице К. Милана. Неко ко је стручан би требало да укаже чињеницама из научних истраживања колика је корист за пролазнике и становнике од једног тако једноставног решења. Док су у поменутој улици постојале жардињере ваздух на тротоару је био осетно мање загађен него када су уклоњене 2002. године, па до данас.

Сем што постоји препрека ширењу издувних гасова, растиње производи кисеоник, упија угљендиоксид и пречишћава и јонизује ваздух, а ствара и корисна испарења и свежину. Време је да се пређе са еколошке демагогије на практична решења за свакодневни живот у презагађеној градској животној средини. Таква средина је је сама по себи болест, тако да су и сви који су део животне средине исто тако болесни, мање или више.

Човек је део природе, природне животне средине, али градски човек који је људским творевинама у граду - издвојен и удаљен од такве средине, доживљава своју животну средину као позорницу, декор представе, а не као биће чији је саставни део. Небо, трава, дрвеће нису украси - него бића која производе - нешто што их повезује са људима и чини међузависним. Славија је била и остала чунак Београда, али не мора да буде и на даље!
 
@Biciklistkinja
Не знам, колико сам као возач захвалан што пешаци мање зачепљују кружни ток, толико сам као пешак фрустриран што морам да идем цик цак. Толико да подсвесно избегавам да идем преко Славије, што је можда за саобраћај добро, али чему онда фонтана и сређивање.
По мени ни Славија ни Аутокоманда нису решени, за оба ће требати много више него жонглирање постојећим капацитетима.
 
Sve se to moglo rešiti podzemnim prolazima, ali je vlast mrzelo da se bakće s time.

Inače pre neko veče sam video skup motorista (Kawasaki, Yamaha i tako to) na vrhu platoa. Da baš tako, parkirali su motore na uzdignutom delu platoa i blejali pored na vrhu.

Komunalci nisu reagovali jer im je daleko sedište, čak 200 metara dalje. A i retko kad prolaze Slavijom pa ne vide. :kafa:
 
Je li realno da se na slaviji dogodi sudar pre skoro dva sata (automobil i autobus) i da i dalje stoje sudarena vozila, a policije nema? Gledao sam na kameri nešto i sada bacim pogled, i dalje su tamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782980#p782980:ajxhlihr je napisao(la):
gishko » Нед Окт 11, 2020 10:17 pm[/url]":ajxhlihr]Je li realno da se na slaviji dogodi sudar pre skoro dva sata (automobil i autobus) i da i dalje stoje sudarena vozila, a policije nema? Gledao sam na kameri nešto i sada bacim pogled, i dalje su tamo.
Ја не знам ни што би чекали полицију, сасвим је чиста ситуација, треба да сликају, склоне се, попуне записник и куд који мили моји. Овако ће возач (возачица? :)) из минија да плати 10к за долазак полиције.

П.С. такође је невероватно како на Славији никад нико не поштује хоризонталну сигнализацију
ajsaBSW.jpg
 
Skroz sam operisan od naših zakona :) mada, i dalje mi je neverovatno da evo više od dva i po sata (možda i duže) stoje tako na sred kružnog toka... a i da čekaju na policiju, brate u sred centra grada čekati toliko...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782990#p782990:2dztx06d je napisao(la):
gishko » Нед Окт 11, 2020 10:55 pm[/url]":2dztx06d]Skroz sam operisan od naših zakona :) mada, i dalje mi je neverovatno da evo više od dva i po sata (možda i duže) stoje tako na sred kružnog toka... a i da čekaju na policiju, brate u sred centra grada čekati toliko...

Могуће да је странац, у одласку је опет прекршио правила. Ово је још добро, да су се чукнули усред шпица или на шинама, то би била забава :D
 
Ček, zašto je automobil kriv kada autobus vozi van žute bus trake?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781994#p781994:3g8ddnio je napisao(la):
Вожд » Čet Okt 08, 2020 7:45 pm[/url]":3g8ddnio]
МИЈ.
file.php
Jel je ta lepa kuća iza porušena posle rata ili je preživela i srušena kada je izgradjen TC futura?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782997#p782997:1kv4gtf7 je napisao(la):
operic » Нед Окт 11, 2020 11:27 pm[/url]":1kv4gtf7]Ček, zašto je automobil kriv kada autobus vozi van žute bus trake?
Па увек је крив онај који мења траку (смер, правац, брзину) без да се увери да је безбедно.
Такође мислим да је другима је забрањено да се крећу жутом траком али да то не значи да аутобуси и таксисти МОРАЈУ искључиво да се крећу жутом траком, не знам којим законом је то тачно регулисано па да видим, али да не одемо у оф :)...
 
slažem se sa tobom za obe stvari, ali mislim da je veoma bahato od vozača autobusa što (generalno, ne samo u ovom slučaju) ne koriste bus trake i da bi trebalo da snose nekakve konsekvence.
 
Preterujete, po običaju. Vozači JGPa se uglavnom i drže žutih traka, jer je i njima komfornije i bezbednije tako. Izuzeci su situacije kao što su kada se trolejbus na liniji 40 i 41 u Kneza Miloša prestroji u srednju traku odmah posle prolaska Višegradske, da bi 100 metara dalje mogao da nastavi pravo (tom trakom) ka nadvožnjaku Mostara odnosno ka Dedinju. Jer ga skroz desna traka (uz ivičnjak) ''vodi'' na nizbrdicu ka Sajmu, a njemu treba da nastavi pravo i zato mora da se prestroji. Ili kada autobus na liniji 31, krečući se nizbrdo ka Slaviji u Bulevaru Oslobođenja, pređe u srednju traku da bi zaobišao vozila na linijama: 30, 33, 39, 42, 47, 48, 59, 9, 14 koja moraju da stanu na stajalištu pored hotela Slavija. Dok 31 to stajalište prosto NEMA u svom redu vožnje.


Ja bih očekivao da ljudi na ovakvom forumu poznaju toliko svoj grad, pa samim tim i linije i saobraćaj u njemu, da kapiraju i uočavaju takve stvari. Međutim što vreme više prolazi, to češće vidim da neki članovi donose sudove, i još gore - ''rešenja'' i mere za nešto samo na osnovu fotografija ili odokativnih površnih zapažanja, bez pokušavanja da se razume uzrok i mehanizam iza toga.

Oćete da kažnjavate i vozače na liniji 28 i 41 kad idu kroz Vasinu u smeru ka Politici što se kreću središnjom trakom? Jer pretpostavljam da većina nema pojma ni zašto se to tako radi, niti da je to tako i predviđeno saobraćajnim planom i regulacijom. Nego vi vidite nešto što odstupa od vaših SimCity i razglednica-prizora i odmah mislite da se radi o nekoj bahatosti i odma biste da sve izvrnete naopačke samo da vam to ne bode oči. :roll:
 
Vrh