Pa ne može da se reši. Slavija je od vajkada bila saobraćajno čvorište. Tako je i nastala kao trg. Kao mesto spajanja mnogo ulica. Čak i dok su bile konjske zaprege ili predratni automobili, ona je bila obično čvorište.
Sećam se iz priča i majke i dede da je na Slaviji nekad davno (pre Drugog rata) bila močvara, bara. Što ima logike, jer ispod Nemanjine i dan danas protiče jedan krak potoka ka Savamali. A posle Drugog rata, bila je velika raskrsnica (kružni tok) i čvorište.
Prosto, nastala je spontano, slivanjem više pravaca u jednu tačku. I razvijala se i formirala oko te funkcije.
Jedino rešenje koje se nazire, i o kome se pričalo već mnogo puta i na forumu i van njega, je da nešto na Slaviji ode pod zemlju. Ili kolski saobraćaj, ili pešački. Nešto od ta dva mora, kad tad moraju da se razdvoje.
U slučaju da automobili odu pod zemlju (nije moja inicijalna ideja, kačili su ljudi ovde predloge i nacrte), prednost bi bila to što bi prostor trga mogao da se potpuno ustupi i prilagodi pešacima, i ceo prostor bi poprimio drastično drugačiji izgled i funkciju.
U slučaju da pešaci odu pod zemlju, to možda deluje kao nehumano rešenje, ali zato otvara mogućnost da podzemni prolazi dobiju komercijalni prostor za izdavanje u vidu lokala (samo da se to lepo uradi i održava) i mogućnost povezivanja na metro stanicu. Koja se ionako podrazumeva na 2/3 dosadašnjih metro studija koje smo videli za sve ove godine. (sad kad će taj metro, to je skroz druga priča...)
Tako da tu je sad vaganje i dilema šta poslati pod zemlju. I jedno i drugo ima svoje prednosti i mane.
Ali ono što je sigurno i očigledno je da će kad tad, nešto na tom trgu morati da ode pod zemlju. Odnosno, kolski i pešački saobraćaj će morati da se (propisno) razdvoje.