Šta je novo?

Trg Slavija

Amin!

Lično, mislim i da dok se Hotel Slavija kao dominantan objekat ne transformiše u nešto estetski prihvatljivo, nema leba od ovog mesta.
 
Да ли им пада на памет да морају да обележе трамвајску станицу???

Године су прошле, ја се не сећам икаквог знака.

Мада, и тај знак често страда на раскрсници код Правног факултета, али опет је безбедније.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789389#p789389:frdd6wmq je napisao(la):
Biciklistkinja » 01 Nov 2020 16:24[/url]":frdd6wmq]Slavija- trg ograda.
Pa da su pešački prelazi ostali na mestima prirodnih tokova putnika, izuzev onog u Bulevaru Oslobođenja, ne bi nam ni trebala ograda na sve strane. Problem je što se ide ka tome da ovo postane tendencija. Da se izmeštaju pešački prelazi u korist automobila, a onda ograđivanje do tih izmeštenih. A u svim slučajevima gde su ispoštovani pešački tokovi prilikom rekonstrukcija, nema pretrčavanja ulica van pešačkih ili gaženja travnatih površina u parkovima. Jedino što mi se ne sviđa u ovoj priči je da će početi da nam se ponavlja Autokomanda. Nakon izmeštanja stajališta za međugradske i Lastine linije u smeru ka Bubanj potoku, posle skretanja za kružni tok na Autokomandi, ljudi su masovno počeli da dolaze do stajališta linija 17, 18, 38L, 38A, 46, 55 i 70 i da pretrčavaju ulicu kako bi došli do stajališta Lastinih linija, uprkos postojanju bezbedne pešačke staze 50m dalje. Kako bi se građani sprečili da pretrčavaju, postavljena je ograda, ali ni ona nije pomogla. Građani i dalje pretrčavaju, zaobiđu ogradu i pretrčavaju. Neki sa sve koferima. Ono što je meni poznato, to je da su bila tri incidenta između građana i vozila. Hvala bogu, svi bez mrtvih.
 
123438891_3559108780862570_8575435969009189783_o.jpg

https://www.facebook.com/AustrijskaAmbasadaBeograd
 
Kad pogledam ovu i druge stare slike Slavije, moram da kažem da iako većina nas nije zadovoljna današnjim stanjem i izgledom Slavije, ipak stoji činjenica da je u odnosu na ono što je nekad bila, sada mnogo bolja i lepša. Tužno, ali istinito.
 
Трг као слика је свакако лепши, упркос неким офрље решењима. Оно што га уружњава и упропашћује је исто оно што упропашћује цео град - екстремно велики саобраћај. Тај саобраћај не само да квари идеју боравка у том простору, него захтева по целом граду штап и канап решења која упропашћавају и изглед и проходност. По мени је Београд са слике био далеко комфорнији, не због лепоте него због "празнине". Нажалост не видим како ће овај по мени највећи проблем решити, осим да се добар део града реконструише багерима.
 
Pa ne može da se reši. Slavija je od vajkada bila saobraćajno čvorište. Tako je i nastala kao trg. Kao mesto spajanja mnogo ulica. Čak i dok su bile konjske zaprege ili predratni automobili, ona je bila obično čvorište.

Sećam se iz priča i majke i dede da je na Slaviji nekad davno (pre Drugog rata) bila močvara, bara. Što ima logike, jer ispod Nemanjine i dan danas protiče jedan krak potoka ka Savamali. A posle Drugog rata, bila je velika raskrsnica (kružni tok) i čvorište.
Prosto, nastala je spontano, slivanjem više pravaca u jednu tačku. I razvijala se i formirala oko te funkcije.

Jedino rešenje koje se nazire, i o kome se pričalo već mnogo puta i na forumu i van njega, je da nešto na Slaviji ode pod zemlju. Ili kolski saobraćaj, ili pešački. Nešto od ta dva mora, kad tad moraju da se razdvoje.

U slučaju da automobili odu pod zemlju (nije moja inicijalna ideja, kačili su ljudi ovde predloge i nacrte), prednost bi bila to što bi prostor trga mogao da se potpuno ustupi i prilagodi pešacima, i ceo prostor bi poprimio drastično drugačiji izgled i funkciju.

U slučaju da pešaci odu pod zemlju, to možda deluje kao nehumano rešenje, ali zato otvara mogućnost da podzemni prolazi dobiju komercijalni prostor za izdavanje u vidu lokala (samo da se to lepo uradi i održava) i mogućnost povezivanja na metro stanicu. Koja se ionako podrazumeva na 2/3 dosadašnjih metro studija koje smo videli za sve ove godine. (sad kad će taj metro, to je skroz druga priča...)

Tako da tu je sad vaganje i dilema šta poslati pod zemlju. I jedno i drugo ima svoje prednosti i mane.
Ali ono što je sigurno i očigledno je da će kad tad, nešto na tom trgu morati da ode pod zemlju. Odnosno, kolski i pešački saobraćaj će morati da se (propisno) razdvoje.
 
Bila močvara i lovile su se patke. Slično nešto je i sa Zelenim vencem.
 
Тмурно и сиво, али руку на срце, Славија Лукс није уопште оплеменила простор.
 
Đene-đene, bolje da unifikuju prostor time što bi u istom maniru uradili fasadu stare "Slavije" (ako je moglo sa "Ambasadorom" u Nišu, zašto ne bi moglo ovde).
 
Ja се јежим оног шиљка на врху Славије лукс. А старији хотел може да се модернизује, исто као и остали покушаји небодера у центру - палата Јадран, Лола Рибар у булевару, Дом омладине, Политика, Поштанска штедионица...
 
Мени је фасада старе Славије лепша и упечатљивија него "лукс" за који ми је инстант асоцијација на архитектуру тржних центара 90тих.
 
Gledam danas one čačkalica-ogradice na i oko Slavije. Sve redom izlomljeno i počupano. Ispred Narodne banke na oba stajališta/ostrva stoje isčupani stubovi od automobila koji su se zakucavali u njih. Mene bi bio sram da sam vlast i da mi u centru grada stoje tako počupane ograde.

A o onom pokušaju seče i krađe ograde na uglu Kralja Milana i Beogradske da i ne govorim.
 
Сви ти стилизовани стубићи са грбом града су поприлично зарђали широм града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791439#p791439:w14cdge5 je napisao(la):
Дошљак » Пон Нов 09, 2020 12:36 am[/url]":w14cdge5]Сви ти стилизовани стубићи са грбом града су поприлично зарђали широм града.
Рече неко да су наводно прављени од кортен челика, мени је то глупаво, не бих тај материјал никад стављао видљив у јавни простор ма шта ко причао о предностима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790659#p790659:3led7de1 je napisao(la):
Плусквамперфекат » Pet Nov 06, 2020 3:02 pm[/url]":3led7de1]Мени је фасада старе Славије лепша и упечатљивија него "лукс" за који ми је инстант асоцијација на архитектуру тржних центара 90тих.

Slazem se, i meni.

Ima li nekih naznaka da li ce se zgrada hotela "Slavija", stara, obnavljati?
 

Džaba ograda kad seljačina ostade seljačina i dripac i nevaspitan i id***.
 
Slično sam video i na uglu Dečanske i Bulevara despota Stefana.
 
Aко добро видим, ради се о старијем суграђанину. Старији људи се доста теже прилагођавају на овакве промене. А њих сам највише виђао у овом обигравању око ограде.
 
Bolje da iznosite zapažanja o dripcima i seljačinama koji su prekrojili prirodne tokove kretanja bez ikakvog smisla, umesto da vređate sugrađanina od čijih je para to urađeno
 
Vrh