[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597984#p597984:poqbtgmn je napisao(la):
dr.c » 26 Jan 2019 05:32 pm[/url]"
oqbtgmn]Inače, ako za gradske ulice predlažete više traka rezervisanih za autobuse, to podržavamo. Kao i da u njima, ili posebnoj traci (gde su tri u jednom smeru), mogu ići privatni automobili koji imaju više od dvoje ljudi unutra.
Računajte da, bez obzira na želje mnogih, automobila ima i biti će sve više, jer su fleksibilniji (voze do mesta gde želite a ne do stajališta) i statusni su simbol.
Konzilijum
Hajde da razbijemo jos par doktorskih mitova.
Zabluda broj 1:
zutom trakom mogu ići privatni automobili koji imaju više od dvoje ljudi unutra.
Zuta traka sluzi za brz i prvenstveno pouzdan saobracaj. Najvise znaci
hitnim sluzbama. Sa mrezom zutih traka
hitna pomoc sigurno prolazi, niko nece izdahnuti u gradskom zastoju.
Korisnik broj dva je gradski prevoz,
autobusi koji prevoze po 50-100 ljudi u jednom vozilu a zauzimaju visestruko manje prostora od privatnih automobila.
U ulici sa dve trake po smeru, od koje je jedna zuta, i dalje imamo nepravdu i neefikasan sistem jer kroz automobilsku traku moze proci tek majusni procenat kapaciteta zute trake, cak i da svaki automobil prevozi po petoro ljudi. Al' ajde, neka ostane i ta neefikasna i nepravedna traka za privatne automobile, ali u zutu traku ne mogu nikako, malo li je sto imaju vec jednu svoju.
Zabluda broj 2: automobila ima i biti će sve više, jer su fleksibilniji (voze do mesta gde želite a ne do stajališta)
Automobil je fleksibilan na pustom ostrvu, u gradu tesko.
Da li ste nekada probali da se parkirate u gradu bas ispred kafica u koji ste krenuli?
Mozda vam ponekad podje za rukom, ali to je puka sreca. U najboljem slucaju parkiracete se negde u blizini posle pozamasnog kruzenja po kraju, a pitanje je da li ce autobuska stanica biti udaljenija.
Automobil u Beogradu
nije prostorno fleksibilan jer je prostor za njegovo odlaganje (parking mesto) ogranicen i nedovoljan.
(mesto u garazi ili privatni parking se ne racuna, to mu dodje kao autobuska stanica, polozaj mu se nikada ne menja)
A sta ako je pomenuti kafic u zoni? A proslo je sat vremena? Sedaj u auto, vozi van zone, trazi parking mesto, vracaj se nazad u kafic kako znas i umes...
Da ne spominjem da sa nasim saobracajnim kolapsom vozac automobila nikada ne zna kada ce tacno stici na zeljenu destinaciju, za 20 minuta il sat i po vremena, dok na potezu sa zutom trakom (Sajam, Brankov most...), tramvajskim basticama (NBGD, Vojvode Stepe, Bulevar...) ili bg:vozom, od trenutka kada udje vozilo, putnik moze pouzdano da proceni duzinu putovanja.
Ne, automobil u Beogradu
nije ni vremenski fleksibilan.
Zabluda broj 3: Automobil je statusni simbol
Moze biti da je skupoceni automobil statusni simbol u ocima frustriranih ljudi zeljnih materijalih dobara.
Moze biti da je sluzbeni automobil sa vozacem statusni simbol za frustrirane ljude zeljne nezasluzenog postovanja.
Ali obican auto? Kome je to Dacija statusni simbol?
Auto je alat, auto je nacin da se izbegne guranje u prepunom raspalom autobusu, auto je komad intimnog prostora, ali statusni simbol? Ma dajte molim vas. Kakav je to statusni simbol koji poseduje vise od pola stanovnistva. Da nije mozda u Beogradu i zavrsena srednja skola statusni simbol?
Ne, u Beogradu je obicni automobil (
zastavus vulgaris) nuzno zlo, nikako statusni simbol.
Automobil ima jednu bitnu prednost nad domacim vozilima gradskog prevoza a to je
udobnost.
Sedista su mekana, temperatura prijatna, moze da ima i muziku, pepeljaru, obesene krstove i jelkice.
I ne morate da ga delite ni sa kim.
Zato ce ih biti sve vise, zbog komfora, sve dok gradskim prevozom budu harale raspale sklopcije.
Bas da vidim ko bi sa Konjarnika isao u grad kolima
kada bi na liniji 31 vozili svajcarski autobusi sa japanskim vozacima (primeticete da na spomenutoj liniji postoji ili moze da se uvede zuta traka sa kraja na kraj).