Šta je novo?

Trg Slavija

Ok, nismo se razumeli. Ja sam pasarelu posmatrao kao pomoć za svakodnevno pešačenje građana(moj ugao), a ne kao turističko obeležje i koristan dodatak za pešačke ture, što je takođe validan ugao gledanja.
 
Fina zamisao, nego kako ce to zaista da stoji i samim tim da se buduca noseca konstrukcija uklopi u okruzenje i uz fontanu. Dobra ideja ali treba bas dosta da se razradi, sve je jos uvek na konceptu i brifu.
 
dr.c Bilo bi dobro pored svega i pitati Ratka dal bi izgradio on ovo? Sigurno bi smanjio cenu za tridesetak posto, nije da nešto kvalitetno izvodi radove ali držaće se u proseku. Kada propadne kao i sve, treba ga zameniti jbg.
 
dr.c, pohvale za predlog. Jedino, mislim da bi, zbog broja ljudi koji bi je koristio, pasarela morala da bude nešto šira, a to postavlja pitanje kako bi zaista sve izgledalo.
U svakom slučaju, voleo bih da vidim realnu vizuelizaciju. Postojeće stanje na Slaviji je očajno i ne treba bežati od smelih rešenja.
 
@ Gospodine dr.c, da li Vi ovde nastupate u ime i za račun neke firme/investitora, pošto stalno govorite u množini (mi, nas)...
 
Poštovani G. Vladivoje,
Obraćanje je u množini, pošto je ovaj konceptualni predlog (za most preko Slavija fontane) kreacija grupe ljudi koje zanima da Slavija postane bolje mesto. Ne iznosi se mišljenje samo jednog čoveka ili žene.
Radi se o neformalnoj grupi. Ne radi se ni o firmi (arhitektonskoj ili gradjevniskoj), niti o investitoru koji reklamira svoj potencijalni posao.
Nadamo se da smo se razumeli.
 
Onda je red reći nešto više o toj neformalnoj grupi, upoznati širu javnost sa idejama i projektima, kao i sa mogućnostima realizacije projekata.
 
Као љубитељ пасарела не могу а да не подржим ову идеју :) свака част!

Даље, ово је врло луцидна идеја што такође подржавам :)

Осим релаксирања саобраћаја и кретања пешака овде видим и трачак наде за смисао косог платоа што је по мени до мало пре било немогуће. Тако да још једном, свака част. Лајк.
 
To što je nešto lucidno ne mora da znači da je i praktično.

Za Slaviju je potrebno praktično i relativno jednostavno rešenje.
 
Па после 50 година комунистичке "практичности" ред би био да се дозволи бар мало слободније креативности у БГ, посебно важи за Славију којој наука не може помоћи тако да је уметност једина преостала.
 
Mreža podzemnih prolaza bi rešila: i problem tranzita od stanice do stanice; i povezivanje turističke atrakcije Hrama sa Kralja Milana; i problem saobraćaja; problem rasporeda za buduću stanicu metroa; kao i problem komfora za pešake.

Ali...
2s0bsi.jpg
 
То су утопијске приче о мрежи подземних пролаза и класичном метроу у БГ... једноставно то се никад неће догодити, потребан је огроман новац у дугачком периоду што је просто у убрзаном времену у којем живимо чак и теоретски немогуће извести ПОСЕБНО НЕ У СРБИЈИ. Примера ради Храм се гради округло 100 година, ће бити ако Бог да да буде завршен. Прокоп 50 година итд.. значи Метро и кад би се супер убрзано радио не би био готов пре 20 година што ће 2040. бити туристичка атракција а никако основни вид превоза грађана Београда.
 
Dobro, i recimo da se metro nikad neće izgraditi (što ne odbacujem kao mogućnost, na osnovu višedecenijskog gorkog iskustva). Opet, šta nas sprečava da napravimo podzemne prolaze ispod Slavije i ispunimo preostala tri kriterijuma tj. prednosti koje sam naveo u prethodnom postu?
 
Nema to veze sa metroom, već sa time da je to najprirodniji, najbrži način da se u gradu pređe raskrsnica sa mnogo vozila i da niko tu ne ispašta.

Pasarele su OK, ali ne za centar grada. Iskreno, ni u jednom evropskom gradu nisam video pasarelu u užem centru.

Plus što se u taj prolaz mogu prebaciti sve trafike sa površine, i može da se ubaci javni WC.

Sve te instalacije koje se nalaze ispod Slavije i koje "kao" smetaju, će se u jednom trenutku morati menjati i to je trebalo uraditi sve u sklopu pravljenja podzemnih prolaza.
 
Da dodam i još jedan argument, a to je da ogromno zagađenje nastaje prilikom svakog pokretanja automobila, a ako se insistira na nadzemnim pešačkim prelazima, to je neminovno, tako da dolazimo i do zaključka da je zdravije za pešake da idu pod zemlju i ne blokiraju auto saobraćaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597635#p597635:2hlbxcas je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Jan 25, 2019 2:32 pm[/url]":2hlbxcas]Dobro, i recimo da se metro nikad neće izgraditi (što ne odbacujem kao mogućnost, na osnovu višedecenijskog gorkog iskustva). Opet, šta nas sprečava da napravimo podzemne prolaze ispod Slavije i ispunimo preostala tri kriterijuma tj. prednosti koje sam naveo u prethodnom postu?
Nema ništa od metro i podzemnih prolaza jer ovi planiraju da sledećih 20 godina ovi će da razrađuju trasu.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/metro ... to/2k7es3t
METRO, IPAK, NEĆE IĆI NA PROKOP Počinju geodetska snimanja terena za prvu liniju i to na OVOJ TRASI

Što Karić ne finansira metro kad mu se u još nepostojeće naselje dovodi prva linija. Ova postaje komedija a još se više uplašim kad gledam unazad emisije 24 minuta sa Kesićem https://www.youtube.com/channel/UCRPJxt ... _ppRAvVcZw

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=goyKywLGBzw[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597635#p597635:3hthstiq je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Jan 25, 2019 2:32 pm[/url]":3hthstiq]Dobro, i recimo da se metro nikad neće izgraditi (što ne odbacujem kao mogućnost, na osnovu višedecenijskog gorkog iskustva). Opet, šta nas sprečava da napravimo podzemne prolaze ispod Slavije i ispunimo preostala tri kriterijuma tj. prednosti koje sam naveo u prethodnom postu?

Па одговорио сам, просто за систем подземних пролаза који би решио Славију за сва времена треба по грубој процени око 100 милиона евра. То је новац који град нема посебно не за такве јавне површине које неће убирати профит у својој намени и експлоатацији напротив за одржавање ће правити само расход и минус.. То може да приушти неки богатији град свакако али БГ не. На жалост.

Наравно постоји опција и да се спусти комерцијални садржај испод или огромна гаража итд.. која би извукла уложен новац али то онда није више 100 већ 200 милиона.. итд.. значи игранка без престанка и нова главобоља.
 
Pretera ga sa cifrom, odakle ti racunica od 100mil evra?
 
Može i Beograd to da priušti, samo kad se ne bi razbacivale pare na druge gluposti, kad se ne bi kralo bez ikakve mere i kad ne bi dnevno raspoloženje MMFa i javni dug bili večiti izgovor za lenjost, inertnost i kratkovidost onih koji vode grad i kroje njegovu budućnost.

Bolje da se završilo s tim problemom jednom za svagda sad kad smo imali ovu generalnu rekonstrukciju Slavije (koja je ionako trajala u beskraj) i da smo sad uložili pare u to nego da 20 puta radimo polovične rekonstrukcije bez rešavanja suštinskih problema.

A i što kaže Igor, ta procena od 100 miliona za prolaze je previše. To mu dođe trećina-petina jedne metro linije. Nema šanse da toliko košta.
 
Па не знам на шта ви мислите, ја мислим на подземни пролаз значи ширине бар десет метара и систем у облику звезде са великим кружним центром... а ти краци су сви по 50 метара дугачки минимум са степеништима и лифтовима.. ако то може да се уради за мање од 100 милиона ја се стварно дивим!
 
astrodule":1762yvi0 je napisao(la):
Nema to veze sa metroom, već sa time da je to najprirodniji, najbrži način da se u gradu pređe raskrsnica sa mnogo vozila i da niko tu ne ispašta.

Pasarele su OK, ali ne za centar grada. Iskreno, ni u jednom evropskom gradu nisam video pasarelu u užem centru.

Saglasan sam sa navedenim.

Kakva budalaština, kakve crne pasarele po užoj gradskoj zoni... :evil:
 
Pasarela":28oa4dub je napisao(la):
Па не знам на шта ви мислите, ја мислим на подземни пролаз значи ширине бар десет метара и систем у облику звезде са великим кружним центром... а ти краци су сви по 50 метара дугачки минимум са степеништима и лифтовима.. ако то може да се уради за мање од 100 милиона ја се стварно дивим!
Što moramo neizostavno da imamo liftove? Umesto njih možemo da stavimo pokretne trake , kao što imamo po tržnim centrima. Ne vidim ništa sporno u tome.
 
Па ја говорим управо натеран о подземним пролазима, људи моји какве покретне траке и лифтови.. верујте имам довољно година и пратим пажљиво развој града још од "Еурополиса" Слобиног итд.. једноставно ми немамо капацитете више за велике пројекте, кад кажем МИ мислим на државу Србију и град Београд у пројектима од тзв. јавног значаја односно изградњу некомерцијалних јавних површина и објеката. Та прича је завршена. Нама могу само приватници, страни или домаћи да зидају и то решења мала и средње величине. Просто ми смо таква земља са становништвом које се расипа.. итд итд.. много је разлога зашто нема ништа од тога.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597625#p597625:2k5qzbeo je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Jan 25, 2019 3:09 pm[/url]":2k5qzbeo]Mreža podzemnih prolaza bi rešila: i problem tranzita od stanice do stanice; i povezivanje turističke atrakcije Hrama sa Kralja Milana; i problem saobraćaja; problem rasporeda za buduću stanicu metroa; kao i problem komfora za pešake.

Ali...
2s0bsi.jpg
Moje dostojanstvo kao pešaka narušavaju suludo regulisana saobraćajna signalizacija , loše pozicionirani pešački prelazi , manjak pešačkih prelaza na određenim lokacijama...

1. Na raskrsnici semafor pokazuje zeleno za vozila koja idu pravo , a za skretanje desno pokazuje crveno , kao i za pešake u poprečnoj ulici , da bi onda bilo crveno za vozila koja idu pravo , a istovremeno uključeno zeleno za pešake i vozila koja skreću desno , umesto da se uključi zeleno za pešake dok je zeleno za vozila koja idu pravo , a crveno kada vozila skreću desno.

2. Novopozicionirani pešački prelazi na Slaviji koji u 95% ne prate uopšte tokove pešaka , pa dolazi do pretrčavanja ulice van označenog mesta , čime se ugrožava bezbednost i vozača i pešaka.

3. Raskrsnica Bulevara Milutina Milankovića i Antifašističke borbe. Postoje pešački prelazi na tri strane , tako da onaj ko hoće iz pravca Sirijusa da pređe preko puta ulice u stambene zgrade , mora da pređe tri pešačka prelaza i semofara , i da obiđe čitavu raskrsnicu , zbog čega često imamo situaciju da se pretrčava bulevar na pomenutoj lokaciji , čime se ugrožava bezbednost i vozača i pešaka.
 
Slična stvar i kod TC Ušće. A tu već imamo podzemni prolaz za pešake na jednoj strani pa imamo jedan hibrid koji je pregazilo vreme jer se pojavilo mnogo više pešaka nego pre kada nije bilo tržnog centra.
 
Vrh