Šta je novo?

Trg Slavija

Nisam primetio da te je neko minirao niti da si dao jasnu racunicu o 100 miliona za izgradnju podzemnih prolaza. Pasarelama je mesto na ibarskoj magistrali, smederevskom putu i slicnim lokacijama.
 
Kakva crna pasarela na Slaviji. Boless

Sent from my Lenovo K53a48 using Tapatalk
 
Ako se neko ne složi sa idejom , stavom ili mišljenjem nekog drugog , odmah bude nagrađen raznoraznim epitetima , "titulama" i dijagnozama , ili pak da ima nešto lično protiv nekog ili neke grupacije. Ili pak ako se neko usudi da kaže da nije trebalo nešto da se uradi na način na koji je urađeno , nego na drugi , i navede koji. I ovo nema nikakve veze sa time ko ima kolikI staž ovde , i koliko je angažovan. Više puta sam spominjao ovo. Isto tako , spominjao sam i da mnogo više cenim kao sagovornika osobu koja konkretno kaže zašto se slaže ili ne slaže sa nečim.
Ako neko ko se prijavio ovde , očekuje da će se svi apriori složiti sa njegovom idejom (idejama) , onda se prešao. I što reče Igor , ne vidim da je iko minirao Pasarelu , niti da je dotični dao konkretno obrazloženje svog stava o ceni podzemnih prolaza.
 
Дакле, овде су људи прсли колективно (не ти, Соле царе, твој пост је ОК).

Прво, морам да признам да су неки форумаши били сасвим у праву кад су упозоравали на анти-аутомобилски талибанизам на овом форуму. Рецимо, мени је мајка неколико пута оперисана - од рака (све је ОК, хвала... савременој медицини). Магнетна резонанца - на Црвеном крсту. А ми сви на Новом Београду. И идемо преко Славије. Хоћемо ли осамдесет тројком? А на хемиотерапију - седамдесет четворком? Ма, баш би било добро да се аутом ни у које време и никуд не може Београдом колико-толико ефикасно проћи? Идеално... за старе (једна смо од најстаријих нација на свету), за породице са малом децом (оно кад уносиш колица у аутобус, по киши, а дете у левој руци, и још те шутира... испод појаса), за особе које се отежано крећу, за пратиоце/старатеље особа са сметњама у психомоторном развоју... за пословног човека у безброј ситуација, за оне који купе табуре/столицу/телевизор/ишта што је fragile, handle with care итд. Каква демократија, јбт! Идеална за савремене фићфириће, манекене доминатне парадигме европске политичке коректности... која, иначе, пуца по шавовима.

Ајде, не набијајте народу осећај кривице што вози аутомобил, призовите се разуму и размислите колико је то глупо. И нормални људи, пре свега нормалне породице, имају аутомобил. И користе га не само као "нужно зло", већ и за срећне прилике. За живот.

А жуте траке... Па, на Славији сада постоје две, 40% простора на кружном току заузимају траке за јавни превоз, и то нимало не помаже! Не помаже ни на НБ, у смеру ка мосту, кад је довољна гужва - напротив, ту жута трака која се поштује чак ствара већи проблем при укључењима здесна! - што сам и документовао пред Нову годину. Помогло би да је добро осмишљено и изведено, а то подразумева стручно знање, таленат, интервенције у саобраћајном и грађевинском аспекту, дакле - све, само не олака решења попут "дајте ми канту жуте фарбе и решићу проблем саобраћаја у Београду". Нећеш.
 
Па ја не говорим о себи овде конкретно сте скоро разапели лика ДР или како се већ зове што је предложио Пасарелу на Славији као да је учинио највећи грех и хулио на Бога и тиме нас све довео у опасност вечног проклетства?

Овде већ постаје светогрђе ако неко било шта каже и предложи, то је велики проблем у комуникацији, превише сте агресивни и заједљиви.

Ако ви немате неку креативну идеју то је ваш проблем који треба да решите сами са собом а не кроз иронисање и ниподаштавње других.
 
Ponekad nije loše da ako se predstavlja neko društvo (udruženje) , a drugi članovi zatraže više informacija o istom , kako bi znali o čemu i kome se radi , nije zgoreg da im se izađe u susret , što je ovde izgleda izostalo. I tu je nastao , rekao bih , jedan od problema.
Drugo , ima ovde i ljudi koji uredno iznose i uznose svoje ideje , a nipodaštavaju isto to kad uradi neko drugi. Takođe , isto tako ima i onih koji zagovaraju (podržavaju) neku opciju , i to tako da je to jedino rešenje , i to rešenje koje je pri tom jedino realno , i koje će samom implementacijom rešiti sve ostale probleme koje imamo , a da mi drugi koji se ne slažemo sa time , jednostavno nemamo viziju i inicijativu da se uradi nešto pametno i isplativo.
Ovako bih mogao da nabrajam do sutra , i da opet nešto previdim. No , i dalje ostaje činjenica da se nećemo složiti da se ne možemo složiti u mišljenju oko nečega. I na kraju , i dalje će sve ostati isto , da će svako da tera na svoju stranu , i da se prežvakuju jedne te iste stvari po milioniti put , i da polako , jedna po jedna tema prerastaju u bućkuriš ničega o niočemu. O stvaranju krivice što si vozač , pešak , biciklista , korisnik gradskog prevoza , ljubitelj šinskog prevoza , za uređenje i širenje zelenih zona , za bolju funkcionalnost saobraćaja , brineš o uređenju svog kraja ... , da i ne govorim.
Moje lično mišljenje je , iako se neće nekima svideti , da stvari ne mogu da se gledaju jednodimenzionalno , iz ugla samo jedne grupacije , nego iz ugla svih grupacija , jer svi smo mi učesnici u saobraćaju (funkcionisanju grada) , kako na Slaviji , tako i u drugim delovima grada. A da je napravljena zbrka sa rekonstrukcijom Slavije , napravljena je. I za čudo , izgleda da je to jedino oko čega se ovde slažemo.
 
solecar":yj0fj8aa je napisao(la):
Ponekad nije loše da ako se predstavlja neko društvo (udruženje) , a drugi članovi zatraže više informacija o istom , kako bi znali o čemu i kome se radi , nije zgoreg da im se izađe u susret , što je ovde izgleda izostalo. I tu je nastao , rekao bih , jedan od problema.

Tako je. :kk:



solecar":yj0fj8aa je napisao(la):
Moje lično mišljenje je , iako se neće nekima svideti , da stvari ne mogu da se gledaju jednodimenzionalno , iz ugla samo jedne grupacije , nego iz ugla svih grupacija , jer svi smo mi učesnici u saobraćaju (funkcionisanju grada) , kako na Slaviji , tako i u drugim delovima grada.

Tako je. :kk:
 
@pantograf
Nemam je nista licno protiv samih automobila i ljudi koji ih voze, sto sam i napisao, korisna je to i komforna makina.
Samo pokusavam racionalno da sagledam Beogradsku situaciju gde nema dovoljno prostora za sadasnji broj automobila na ulicima a prihvatljiva alternativa automobilu ne postoji, tu se valjda slazemo.

U tom kontekstu verujem da je vecini ljudi auto svakodnevno nuzno zlo, jer nemaju drugi udobni nacin prevoza na raspolaganju, a kamo li pouzdan, pa trace sate i sate u zastojima.

Realna alternativa je napraviti kvalitetan gradski prevoz, bez ukidanja automobila naravno vec uz njih kao dodatna opcija, samo sa efikasnijom raspodelom kolovoznog prostora.

Ne ili,ili, vec i automobili i gradski prevoz.

To je sustina zute trake, obezbediti minimalan prostor za pouzdan gradski prevoz, jedna od dve, ili jedna od tri trake po smeru.
Time se enormno pomaze gradskom prevozu. Jednostavan princip koji je odavno primenjen na pojedinim deonicama u Beogradu. Naravno da je na nekim nezgodnim opterecenim raskrsnicama potrebno kao sto kazes malo naprednije strucno resenje, dakako, ali nije nepremostiva prepreka.

Zuta traka otima prostor automobilima, fakat, no da li se uopste moze nekako pomoci automobilskom saobracaju u Beogradu kao sto se moze pomoci gradskom prevozu?
Ne znam. Recimo pretvaranjem parking mesta u saobracajne trake povecava se kapacitet na pojedinim deonicama, ali se ne resavaju crne tacke ukrstanja tokova. Kada bi se zaustavna traka na autoputu pretvorila u obicnu traku, da li bi to popravilo situaciju na Mostaru i Gazeli ili bi je pak pogorsalo?

Sumnjam da ce pouzdan gradski prevoz znatno smanjiti broj automobila na ulicama, vec danas imamo veoma visok procenat koriscenja gradskog prevoza, ali ce barem gradjani imati alternativu a putnici gradskog prevoza manjak komfora nadomestiti pouzdanoscu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598120#p598120:10u8rkow je napisao(la):
zidar » 27 Jan 2019 11:59 am[/url]":10u8rkow]
Zuta traka otima prostor automobilima, fakat, no da li se uopste moze nekako pomoci automobilskom saobracaju u Beogradu kao sto se moze pomoci gradskom prevozu?
Ne znam. Recimo pretvaranjem parking mesta u saobracajne trake povecava se kapacitet na pojedinim deonicama, ali se ne resavaju crne tacke ukrstanja tokova. Kada bi se zaustavna traka na autoputu pretvorila u obicnu traku, da li bi to popravilo situaciju na Mostaru i Gazeli ili bi je pak pogorsalo?

Заправо у Београду има више простора за побољшање него било где другде, јер је, ваљда, последња насеобина у којој транзитни градски правци пролазе кроз градски центар. Градњом свега предвиђеног (СМТ, УМП, тунел), што је у осталим европским насеобинама изграђено пре више деценија, центар ће бити поштеђен потпуног расула. Тада нам следи измештање колапса на друга места - посебно са селидбом вишег средњег слоја на периферију, кад то дође на ред - али, и то је боље него да све иде кроз Кнеза Милоша, Таковску, преко Славије...

Аутопуту и Газели на дужи рок не помаже ни света водица - осим тунела Топчидер (који ће, нажалост, на једном свом крају имати раскрпетљу). Разматрано је, пре неколико година, и проширење аутопута на два пута по пет трака, израчунато је да то кошта око 200 милиона евра (верујем и доста више). Тренутно не би имало смисла, јер би се пола саобраћаја "закуцало" у две рампе на Аутокоманди, али, са изграђеним УМП и СМТ, можда би и помогло.

Трендови развоја Београда, поготову са ширењем пословних и трговачких функција ка даљој периферији, толико су неповољни али уједно и неизбежни, да ћемо свако избегавање и одлагање улагања у друмове - прескупо платити (управо се то и дешава). А, ако будемо решавали проблеме савременим утопијама, тек нам се црно пише. Исто важи и за јавни превоз.
 
Ima par stvari u kojima mislim drugačije nego Zidar, ali u globalu mogu da poštujem i razumem njegov stav zato što ne polazi sa zadrtim nastupom i idejom s kojim se danas sve češće susrećemo - ''vozače automobila treba kažnjavati i (merama) eliminisati! Tačka!'' Nego razume obe strane priče i ne polazi od toga da neko treba da ostane bez nečega, da neko treba da bude kažnjavan i diskriminisan, već ističe kako bi bilo lepo kada bismo se svi potrudili (i stanovnici i Grad) da što je moguće više automobilskih putovanja zamenimo putovanjima sređenim i efikasnim javnim prevozom. Ne sve, ali što je moguće više njih. I ne tako da se automobil satre, nego da se da bolja alternativa, a da za druge potrebe i uslove, gde je on nezamenljiv, opet ostane mogućnost njegovog korišćenja.
To mogu da poštujem, razumem, pa i da podržim. :sesir:
 
Пантограф":18snzsvx je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598120#p598120 je napisao(la):
zidar » 27 Jan 2019 11:59 am[/url]":18snzsvx]
Zuta traka otima prostor automobilima, fakat, no da li se uopste moze nekako pomoci automobilskom saobracaju u Beogradu kao sto se moze pomoci gradskom prevozu?
Ne znam. Recimo pretvaranjem parking mesta u saobracajne trake povecava se kapacitet na pojedinim deonicama, ali se ne resavaju crne tacke ukrstanja tokova. Kada bi se zaustavna traka na autoputu pretvorila u obicnu traku, da li bi to popravilo situaciju na Mostaru i Gazeli ili bi je pak pogorsalo?

Заправо у Београду има више простора за побољшање него било где другде, јер је, ваљда, последња насеобина у којој транзитни градски правци пролазе кроз градски центар. Градњом свега предвиђеног (СМТ, УМП, тунел), што је у осталим европским насеобинама изграђено пре више деценија, центар ће бити поштеђен потпуног расула. Тада нам следи измештање колапса на друга места - посебно са селидбом вишег средњег слоја на периферију, кад то дође на ред - али, и то је боље него да све иде кроз Кнеза Милоша, Таковску, преко Славије...

Аутопуту и Газели на дужи рок не помаже ни света водица - осим тунела Топчидер (који ће, нажалост, на једном свом крају имати раскрпетљу). Разматрано је, пре неколико година, и проширење аутопута на два пута по пет трака, израчунато је да то кошта око 200 милиона евра (верујем и доста више). Тренутно не би имало смисла, јер би се пола саобраћаја "закуцало" у две рампе на Аутокоманди, али, са изграђеним УМП и СМТ, можда би и помогло.

Трендови развоја Београда, поготову са ширењем пословних и трговачких функција ка даљој периферији, толико су неповољни али уједно и неизбежни, да ћемо свако избегавање и одлагање улагања у друмове - прескупо платити (управо се то и дешава). А, ако будемо решавали проблеме савременим утопијама, тек нам се црно пише. Исто важи и за јавни превоз.
AMIN!

znam da se ne praktikuje i da nije potrebno citirati post koji je prethodio, ali posle stotine objavljenih, ovaj je suština.
Ne razumem da ljudi ne kapiraju najprostiju fiziku tipa lanac je jak koliko i njegova najslabija karika.
Da lanac ne pukne postoje 2 rešenja.
Jedno je deblji ili dupli lanac, drugo je smanjenje opterećenja na isti.

Složili smo se da imamo povećano opterećenje, ali i tendenciju daljeg rasta opterećenja. Pa zar nije onda očigledno da moramo pristupiti jednoj od dve gore pomenute metode rešavanja problema?

Konkretnije!
Slavija ima saobraćajni problem?!
Ne, nema! Ceo stari deo grada ima saobraćajni problem. Slavija je samo jedno od prostranijih prostora gde je to više vidljivo.
Zamislite da je pomeren centar kružnog toka i da je ceo novoizgrađeni plato, kao i "miticeva rupa" kao i parking na mestu bioskopa, iskorišćen za saobraćaj.
DA IMAMO 7-8 KRUZNIH TRAKA!
isti bi efekat imali. Čak i da zabranimo pešacima prolaz na 100m od Slavije, opet isto.

@zidar je spominjao 'integrisanje' žutih traka. Po meni je to samo delimično rešenje kojim se može kupiti nešto vremena, ali ne i rešiti problem, prvenstveno jer to nije moguće u potpunosti ostvariti. Primer može biti K.Milosa. napravimo žutu traku za javni prevoz i za posledicu imamo po jednu traku manje za ostali saobraćaj.
Rezultat toga je POTPUNI ZASTOJ na mostarskoj petlji!!!
A to se onda odrazi na kompletan grad (ili dobar deo grada).
Još važnije, odrazi se i na vozila JGP-a kojima smo namenili žutu traku i poništi planirani efekat ubrzavanja saobraćaja.

Dakle, po mom mišljenju, ostaje ono o čemu je @pantograf pisao i upravo ono što su gradovi po svetu uradili pre mnogo decenija. Neki to zovu Gürtel, neki circural road, mi SMP i UMP!
NE, NEMA drugog rešenja.
Jer dokle god najbrža veza npr. Dedinja i Karaburme bude bila kroz KM, ili preko Slavije, dotle će postojati saobraćajno prezagusenje centra grada.

Uzrok gužvi je gradski tranzit koji ide kroz 3 čvorišta. Rešenje je dati tom tranzitnom saobraćaju alternativu, ali dobru i efikasnu alternativu.
Ako pogledom na mapu grada ne vidite da jugoistocnije od Slavije ne postoji pristojni saobraćajni pravac koji vezuje dunavski sliv od mokroluskog potoka (pa i dalje ka topčiderskom potezu i ne skapirate da je to najveći uzročnik saobraćajnih problema Slavije, ja ne znam šta onda vidite.
Jednostavno, treba lečiti uzrok, a ne posledicu!

I još nešto. Time ne dobijaju samo korisnici ličnog prevoza (automobila). Time su svi na dobitku.
Guranjem kroz iste preoprerecene tačke, gubitnici su svi u saobraćaju, od pešaka, preko biciklista, korisnika javnog prevoza, pa do na kraju (od pojedinaca omraženih) vozača automobila.

Dopunio bih post I pričom o ceni.
Cena ni u kom slučaju nije mala!
Ali...
Gospodo, mi gradimo desetine km autoputa sa sve tunelima, mostovima, usecima, ogromnim iskopima, na K10 koji je većinu godine prilično pust!?
Zar nam nije racionalnije uložiti u nešto što se svakodnevno koristi i svakodnevno utiče na kvalitet naših života?!
I NEMOJ neko da je uzeo argument "a, sve u Beograd", jer ovaj grad zajedno sa onima koji musvakodnevno gravitiraju čini verovatno 1/3 Srbije, a direktno i indirektno čini i dobar deo BDP-a.
Stoga je po meni bitniji i opravdanih tunel kroz Topčidersko brdo, kroz terazijski greben, kroz Neimar (...) nego onaj kojim jednom godišnje odete na 10 dana letovanja u grčku ili tursku!!!

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Довољно се пара баца у самом Београду на глупости. Ево, да ли је Вилсонов булевар кориснији од продужетка Т6 око гробља са новом раскрсницом Сурчинске и Грчке, и спајањем све до кружног тока на раскрсници Војвођанске и Ивана Рибара? На путу ка Сурчину ту се ствара највећа гужва, од кружног тока ка Лединама, због уске саобраћајнице и неколико семафора у низу до Гранд кафе.
 
Mogli bi smo do sutra da nabrajamo uska grla i relikvije iz prošlog veka koje su nam ostele u amanet , a koje su odavno prevaziđene , i da opet neku propustimo. I na sve to , mi se baš svojski trudimo da "spasonosnim" rešenjima upravo ta mesta još više pretvorimo u još veća uska grla.
 
Ja их на кеца могу набројати 10, и сва су директно или индиректно повезана са гужвом на Славији и генерално лошем функционисању саобраћаја у граду.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598157#p598157:2tczj2jf je napisao(la):
Дошљак » 27 Jan 2019 02:31 pm[/url]":2tczj2jf]Довољно се пара баца у самом Београду на глупости. Ево, да ли је Вилсонов булевар кориснији од продужетка Т6 око гробља са новом раскрсницом Сурчинске и Грчке, и спајањем све до кружног тока на раскрсници Војвођанске и Ивана Рибара? На путу ка Сурчину ту се ствара највећа гужва, од кружног тока ка Лединама, због уске саобраћајнице и неколико семафора у низу до Гранд кафе.
Pranje para u tom bulevaru i uopste projektu je prece od svega sto si naveo. Taj Vesic kao i Sapic i ostala banda nikad nisu ni krocili na Ledine, o tom spajanju se prica godinama i to je hitno kao i kompletna rekonstrukcija Surcinske ulice koja vodi do Surcina. To i nije ulica vec se tretira kao magistrala u nekoj nedodjiji gde je normalno da trotoari nepostoje kao i ulicno osvetljenje na svakoj banderi.
 
Pošto sam video neka zaista dobra rešenja za Trg Slaviju, u tom duhu jedno i od mene.

Verovatno prvo zapažate pešačke. Pešački prelazi bi postojali, da, ali ne bi bilo semafora, tako da bi saobraćaj nesmetano funkcionisao. Pešaci bi samo malo brže i obazrivije pretrčavali ulicu.

Zatim bi nailazili na trampolinu, koja bi se pravila u domaćoj fabrici koja će se otvoriti u blizini Paraćina u saradnji sa jednom stranom firmom. Radi se o kvalitetnim trampolinama, koje odbacuju bez puno spina.

I najzad, ono najbolje, iz trampoline bi se direktno uskakalo u telepront koji bi pešaka za nekoliko minuta bezbedno i udobno prebacio na drugu stranu . Teleprontovi bi takođe mogli da menjaju boju kao fontana. Ovo bi sigurno privuklo i veći broj turista koji bi se zatim uputili na plato pored da sede i dive se.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598071#p598071:qu4paxdz je napisao(la):
Пантограф » 27 Јан 2019 12:46 am[/url]":qu4paxdz]

Прво, морам да признам да су неки форумаши били сасвим у праву кад су упозоравали на анти-аутомобилски талибанизам на овом форуму.

Тим талибанима само треба показати како у "аутомобилском" Београду изгледа магистрални аутомобилски правац који глуми УМП:

2v9u145.jpg


Ато тако изгледа добар проценат основне магистралне друмске инфраструктуре у овом граду.
 
ova pasarela koju je predlozio dr c ne valja izdva ralzoga: 1.bila bi preskupa, zbog svog tog fensa, za te pare mogu da se urade relativno ok podzemni 2. ne povezuje nista bitno, a i da povezuje, ne bi bilo dovoljno, slaviji treba ili zvezda ili prsten da bi to bilo to, a da se tako gradi pasarela, to bi tek bilo preskupo u odnosu na prolaze

@zidar potpuno si u pravu za zute trake i tu pricu, ja zimi automobil vidim kao cimanje, dok se ugreje, dok ga ocistim, pa posle dok ga parkiram... daleko mi je lakse da idem autobusom, cak iako je dosta manje komforno, to sto kazes, kad bismo imali ljudske zute trake, niko normalan ne bi hteo da ide kolima

@pantograf, niko ne prica o apsolutnom blokiranju grada, nego o davanju prioriteta gradskom prevozu, tako da ljudi koji treba da prevezu nesto, ili nekog ko je teze pokretljiv, to mogu da ucine, samo ce im trebati MALO vise vremena, sto je nista kad se uporedi sa brojem ljudi kojima ce se vreme putovanja MNOGO smanjiti

takodje slazem se da je krajnja desna traka lose resenje kod bitnijih desnih skretanja, vec godinama pricam da je to glavni problem slavije kod skretanja u mekenzijevu, jer je automobil manji i vrlo lako moze da isece autobus/trolejbus, a kad prodje jedan ide cela kolona, treba da se nadje neko resenje da autobus/trolejbus moze da isece auto, jer nasa kultura voznje nije germanska, nego arapska, i mora da se planira tako, onaj ko se uzda u zakone i pravila prvenstva je bu****
 
Аутомобили нису то са чиме смо се играли. Само неко ко неће да зна не зна зашто аутомобили и људи не могу да живе у срећној симбиози.
 
Čitajući ovaj prethodni post, zamišljam da ga je napisao pripadnik amiske zajednice...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Da nije motornih vozila gazili bi konjsku i stočnu balegu.
Kad bi video more u ovom životu ? :D
Razvoj kompletne civilizacije bi zaostao kao i nečija mišljenja na ovom forumu.
Bilo koja vrsta saobraćaja je doprinela daleko boljem životu i današnji svet bi jednostavno stao.
 
razgrađevinar je postavio svojevremeno tekst iz američkih novina sa početka 20. veka, gde se konstatuje da se veliki gradovi guše u konjskoj balezi, i predviđa da će u narednim decenijama problem postati nerešiv. A onda je gradove očistio (bukvalno) - Henri Ford. Zastranjivanja u projektovanju i vođenju gradova koja su kasnije nastala ne mogu se, naravno, pripisati automobilu kao prevoznom sredstvu.
 
Пантограф, neki očigledno imaju želju da se malo namirišu ili jednostavno nisu nikad ugazili. :lool:

Može i drugačije, kako bi izgledalo putovanje na posao pešice ili biciklom po najvećoj vrućini ili po kiši ? Mogu da stavim po snegu jer su nažalost mnogi naši sugrađani išli pešice kada je bio ovaj kolaps. Nijedna ni druga ni treća opcija nisu baš prijatna za čulo mirisa, vida kao ni kompletno zdravlje kada se dođe mokar ili promrzao na posao.
 
Vrh