Пантограф":18snzsvx je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598120#p598120 je napisao(la):
zidar » 27 Jan 2019 11:59 am[/url]":18snzsvx]
Zuta traka otima prostor automobilima, fakat, no da li se uopste moze nekako pomoci automobilskom saobracaju u Beogradu kao sto se moze pomoci gradskom prevozu?
Ne znam. Recimo pretvaranjem parking mesta u saobracajne trake povecava se kapacitet na pojedinim deonicama, ali se ne resavaju crne tacke ukrstanja tokova. Kada bi se zaustavna traka na autoputu pretvorila u obicnu traku, da li bi to popravilo situaciju na Mostaru i Gazeli ili bi je pak pogorsalo?
Заправо у Београду има више простора за побољшање него било где другде, јер је, ваљда, последња насеобина у којој транзитни градски правци пролазе кроз градски центар. Градњом свега предвиђеног (СМТ, УМП, тунел), што је у осталим европским насеобинама изграђено пре више деценија, центар ће бити поштеђен потпуног расула. Тада нам следи измештање колапса на друга места - посебно са селидбом вишег средњег слоја на периферију, кад то дође на ред - али, и то је боље него да све иде кроз Кнеза Милоша, Таковску, преко Славије...
Аутопуту и Газели на дужи рок не помаже ни света водица - осим тунела Топчидер (који ће, нажалост, на једном свом крају имати раскрпетљу). Разматрано је, пре неколико година, и проширење аутопута на два пута по пет трака, израчунато је да то кошта око 200 милиона евра (верујем и доста више). Тренутно не би имало смисла, јер би се пола саобраћаја "закуцало" у две рампе на Аутокоманди, али, са изграђеним УМП и СМТ, можда би и помогло.
Трендови развоја Београда, поготову са ширењем пословних и трговачких функција ка даљој периферији, толико су неповољни али уједно и неизбежни, да ћемо свако избегавање и одлагање улагања у друмове - прескупо платити (управо се то и дешава). А, ако будемо решавали проблеме савременим утопијама, тек нам се црно пише. Исто важи и за јавни превоз.
AMIN!
znam da se ne praktikuje i da nije potrebno citirati post koji je prethodio, ali posle stotine objavljenih, ovaj je suština.
Ne razumem da ljudi ne kapiraju najprostiju fiziku tipa lanac je jak koliko i njegova najslabija karika.
Da lanac ne pukne postoje 2 rešenja.
Jedno je deblji ili dupli lanac, drugo je smanjenje opterećenja na isti.
Složili smo se da imamo povećano opterećenje, ali i tendenciju daljeg rasta opterećenja. Pa zar nije onda očigledno da moramo pristupiti jednoj od dve gore pomenute metode rešavanja problema?
Konkretnije!
Slavija ima saobraćajni problem?!
Ne, nema! Ceo stari deo grada ima saobraćajni problem. Slavija je samo jedno od prostranijih prostora gde je to više vidljivo.
Zamislite da je pomeren centar kružnog toka i da je ceo novoizgrađeni plato, kao i "miticeva rupa" kao i parking na mestu bioskopa, iskorišćen za saobraćaj.
DA IMAMO 7-8 KRUZNIH TRAKA!
isti bi efekat imali. Čak i da zabranimo pešacima prolaz na 100m od Slavije, opet isto.
@zidar je spominjao 'integrisanje' žutih traka. Po meni je to samo delimično rešenje kojim se može kupiti nešto vremena, ali ne i rešiti problem, prvenstveno jer to nije moguće u potpunosti ostvariti. Primer može biti K.Milosa. napravimo žutu traku za javni prevoz i za posledicu imamo po jednu traku manje za ostali saobraćaj.
Rezultat toga je POTPUNI ZASTOJ na mostarskoj petlji!!!
A to se onda odrazi na kompletan grad (ili dobar deo grada).
Još važnije, odrazi se i na vozila JGP-a kojima smo namenili žutu traku i poništi planirani efekat ubrzavanja saobraćaja.
Dakle, po mom mišljenju, ostaje ono o čemu je @pantograf pisao i upravo ono što su gradovi po svetu uradili pre mnogo decenija. Neki to zovu Gürtel, neki circural road, mi SMP i UMP!
NE, NEMA drugog rešenja.
Jer dokle god najbrža veza npr. Dedinja i Karaburme bude bila kroz KM, ili preko Slavije, dotle će postojati saobraćajno prezagusenje centra grada.
Uzrok gužvi je gradski tranzit koji ide kroz 3 čvorišta. Rešenje je dati tom tranzitnom saobraćaju alternativu, ali dobru i efikasnu alternativu.
Ako pogledom na mapu grada ne vidite da jugoistocnije od Slavije ne postoji pristojni saobraćajni pravac koji vezuje dunavski sliv od mokroluskog potoka (pa i dalje ka topčiderskom potezu i ne skapirate da je to najveći uzročnik saobraćajnih problema Slavije, ja ne znam šta onda vidite.
Jednostavno, treba lečiti uzrok, a ne posledicu!
I još nešto. Time ne dobijaju samo korisnici ličnog prevoza (automobila). Time su svi na dobitku.
Guranjem kroz iste preoprerecene tačke, gubitnici su svi u saobraćaju, od pešaka, preko biciklista, korisnika javnog prevoza, pa do na kraju (od pojedinaca omraženih) vozača automobila.
Dopunio bih post I pričom o ceni.
Cena ni u kom slučaju nije mala!
Ali...
Gospodo, mi gradimo desetine km autoputa sa sve tunelima, mostovima, usecima, ogromnim iskopima, na K10 koji je većinu godine prilično pust!?
Zar nam nije racionalnije uložiti u nešto što se svakodnevno koristi i svakodnevno utiče na kvalitet naših života?!
I NEMOJ neko
da je uzeo argument "a, sve u Beograd", jer ovaj grad zajedno sa onima koji musvakodnevno gravitiraju čini verovatno 1/3 Srbije, a direktno i indirektno čini i dobar deo BDP-a.
Stoga je po meni bitniji i opravdanih tunel kroz Topčidersko brdo, kroz terazijski greben, kroz Neimar (...) nego onaj kojim jednom godišnje odete na 10 dana letovanja u grčku ili tursku!!!
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk