Hvala na komentarima. Najradikalniji kritičar piše:
" sa funkcionalne tačke gledišta takođe nema mnogo smisla. Prvo, poenta je povezati direktno najfrekventnije pravce, a to je Slavija Lux - Kralja Milana (stanica ka gradu) i Kralja Milana (stanica ka Slaviji) i Bulevar Oslobođenja (stanica ka Autokomandi). Predloženim se ne postiže ni jedno ni drugo. Zatim, treba uzeti u obzir i penjanje i spuštanje sa te konstrukcije što po broju koraka čini pređeni put istim kao sad. Problem je što bilo kakva konstrukcija mora da bude postavljana dobro iznad kontaktne mreže, pa tako postaje previsoka."
Odgovor je:
Za nas ovakav most i estetski i funkcionalno ima mnogo, mnogo smisla. Jer poanta nije povezati sve najfrekventije pravce, što je utopija, i pravi razlog da ništa dosad nije uradjeno već su pešaci ostavljeni da ginu. Poanta je biti realan i povezati dve najvažnije tačke - novi pešački trg koji je veza na Terazije i Knez Mihailovu, sa Savskom ulicom koja treba biti pešačka i tako voditi do hrama - druge najvažnije turističke tačke grada.
Drugo, na most se oni koji mogu penju i silaze rampom, a koji ne mogu liftom.
Najvažnije je da nije važan broj koraka, nego ka čemu koraci vode. Svako će se penjati ako ima nešto vredno na vrhu. Ljudi se na kolenima penju na vrhove svetih planina i to smatraju najvažnijim i najvrednijim iskustvom i postignućem u životu.
Svi obični ljudi koji su videli ove skice su rekli da bi rado i platili za doživljaj da prodju takvim staklenim mostom iznad fontane, a ne da budu leni da se popnu.
Za one koji su bili blagonakloni, dodatni tehnički podatci o ovoj ideji su:
Most ima raspon oko 105m. Dva stuba bi bila postavljena na trećinama raspona (35m), na obodu fontane.
Konstrukcija bi verovatno bila metalna rešetka, a obloga akrilik staklo kao mostovi akvarijuma, što je lakše nego beton ili obično staklo.
Most je obično širok 2.5 - 3m, cilindrični malo širi oko 3.5-4m. Ako se ne stavljaju rampe na kraju (iako na pešačkom trgu ima sasvim dovoljno mesta), onda je na svakom kraju potrebna samo jedna vertikala sa liftom (dovoljno velikim za bicikle i invalide) i stepenice, recimo širine 2m kraka, ukupno 4m.
Most bi spojio dva glavna pešačka pravca, dolazak sa Terazija na Slaviju, i produžetak ulicom Sv. Save, koja bi trebala postati pešačka, ka hramu. Mogao bi čak da se produži u hotel Slavija (JAT neboder) i zgradu iznad novog pešačkog trga, koju takodjer predlažemo, da plati za most.
Na prezentiranje ove ideje je potrošeno par sati. Oni koji su bolje motivisani neka je, ako žele, detaljnije razrade.
Za razradu se postavljaju više pitanja, da navedemo neka;
- oblik mosta u uzdužnom preseku: ravan kao na skicama, ili u obliku sedla koji se spušta u fontanu, ...
- oblik mosta u poprečnom preseku; glatak cilindar kao na skicama, ili spiralna ovojnica kao na maloj žutoj slici na slici broj 100, ili harmonika, itd, da bude ekonomično ali i skulpturalno
- konstrukcija mosta (metalna rešetka u sredini ili cilindrična prostorna rešetka kao Singapurska spirala - Helix bridge Marina Bay) i podrška sa dva (verovatno betonska) stuba na obodu fontane,
- otvarajući paneli stakla na sredini mosta, kako bi prolaznici, koji to žele, mogli da se malo pokvase u mlazovima fontane u odredjenim vremenima
- način pristupa, koji bi onemogućio da se ljudi zadržavaju iznad fontane i sprečavaju prolaz ostalima; dosad je najbolji predlog da se koristi kartica kao za autobus, koja ne skida novac ako se predje u razumnom vremenu, ali skida novac za više vremena, itd.
Hvala
Dr