Šta je novo?

Trg Slavija

Slaviji trebaju pozdzemni a ne nadzemini pesacki prelazi :D
 
Славији требају денивелисани пешачки прелази, па какви год били
 
Ljudi se plaše podzemnih prolaza poučeni iskustvima sa lošim održavanjem postojećih podzemnih prolaza.

U Evropi su ti prolazi održavani, čisti, puni sadržaja, a često i vrlo praktični jer se tu nalazi javni WC, a i u slučaju kiše i nevremena se tu može sačekati.

Ali evo samo jednog primera kod nas koji govori u prilog "guranja" pešaka pod zemlju - da li iko može da tvrdi da podzemni prolazi ispod Terazija nisu praktični i da bi bilo bolje da su nadzemni?
 
Odakle ti to da se ljudi plaše podzemnih prolaza, koliko se sećam djilas je svojevrmeno imao istu tvrdnju. Podzemni prolazi na Terazijama jesu praktični i svakako po meni bolje rešenje od nekakvih pasarela i šklopocija u gradskom jezgru.
 
Pa ovde na forumu imamo struju koja ne bi gurala pešake pod zemlju ni po koju cenu.

Naravno da je podzemni prolaz bolji i od pasarele i od pešačkog prelaza, ali neki stalno zagovaraju da pešaci moraju gore, kola dole (što bi bilo dobro rešenje za neke lokacije, ali jeftinije je napraviti podzemni prolaz nego tunel)

Ne mislim da se plaše u bukvalnom smislu, već da su protiv istih.
 
Ovde na forumu imamo "struju" za svaku sitnicu. Za ostalo se slažem , s tim što bih dodao tu da se pod tim "pešaci gore" , misli na skalamerije tipa onog kružnog prstena na Šangajskoj "Slaviji".
 
Takve nadzemne pešačke skalamerije predlažu oni koji čak ne žele ni podzemne prolaze, samo zato jer su svesni da bi kopanje prolaza izazvalo ometanje saobraćaja, odnosno ometanje njihove malenkosti u saobraćaju. :mrgreen:
 
Ako je rok za jednu ulicu (parce Karadjordjeve) ili trg (Trg Republike) skoro godinuipo kako se sada ugovara, onda bi za podzemne prolaze na Slaviji bio jedno cetiri, pet godina.
Da li bi iko normalan zeleo tako nesto.
Mozda bi neka varijanta sangajske pasarele mogla brze da se uradi i time se za neko vreme skine sa dnevnog reda ukrstanje pesaka i saobracaja na Slaviji?
 
Podzemni :
+ Psihički lakši za savladavanje jer čovek prvo ide dole
+ Spuštanje ka metrou
+ Mogućnost dodatnog sadržaja
+ Zaštita od nevremena, topliji su(za beskućnike)

Pasarela:
+ Jeftinija i brža izgradnja
+ Nekakva turistička tačka

U svakom slučaju da su pasarele dobro rešenje imala bi ih cela evropa na trgovima, ne bi oni toliko kopali sve trgove da je pasarela trajnije bolje i jeftinije rešenje.
 
Pešačke pasarele su nakazna "rešenja" u svakom smislu, a naročito u užim gradskim zonama.

Stavljati pasarele po gradskim trgovima je van svake pameti...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596043#p596043:2ougtwd9 je napisao(la):
Biciklistkinja » Fri Jan 18, 2019 3:55 pm[/url]":2ougtwd9]Podzemni :
+ Psihički lakši za savladavanje jer čovek prvo ide dole
+ Spuštanje ka metrou
+ Mogućnost dodatnog sadržaja
+ Zaštita od nevremena, topliji su(za beskućnike)

Pasarela:
+ Jeftinija i brža izgradnja
+ Nekakva turistička tačka

U svakom slučaju da su pasarele dobro rešenje imala bi ih cela evropa na trgovima, ne bi oni toliko kopali sve trgove da je pasarela trajnije bolje i jeftinije rešenje.
Razlika je u vremenu realizacije nekog resenja i planovima (metro ko zna kada) koje treba uskladiti sa podzemnim prolazima.
Metro kasete koje su svojevremeno predvidjene na Prokopu ni posle vise decenija nisu u funkciji niti ce ikada biti sudeci po svemu.
Slicno bi se desilo i kada bi ostavili neke kasete na Slaviji.
-postoje pokretne stepenice za obe varijante.
-obimni radovi na izmestanju raznih podzemnih instalacija u slucaju podzemnih prolaza
-praksa da se nista ne radi u Bg sto traje duze od dve godine osim ako ne smeta mega projektu BnV a Slavija ne smeta.
 
Ali prosto je van logike praviti nešto što će se rušiti. Bolje napraviti i AA1 fazu nekog budućeg projekta, nego napraviti nešto za šta se zna da će se,rušiti kada počne AA1 faza nekog projekta. Eto toliko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596039#p596039:yhu0dxtm je napisao(la):
tzoran1 » Pet Jan 18, 2019 4:48 pm[/url]":yhu0dxtm]Ako je rok za jednu ulicu (parce Karadjordjeve) ili trg (Trg Republike) skoro godinuipo kako se sada ugovara, onda bi za podzemne prolaze na Slaviji bio jedno cetiri, pet godina.
Da li bi iko normalan zeleo tako nesto.
Mozda bi neka varijanta sangajske pasarele mogla brze da se uradi i time se za neko vreme skine sa dnevnog reda ukrstanje pesaka i saobracaja na Slaviji?
Ako je suditi po zadatim rokovima i stvarnom vremenu radova , ni radovi na postavljanju Šangajske pasarele ne bi bili ništa značajnije brži u odnosu na podzemne prolaze , pa da možemo da kažemo da ćemo mnogo manje vremena da imamo kolaps , posebno imajući u vidu da nismo u stanju ni obične kocke da postavimo a da nešto ne sje*******emo. Pri tom ne mislim na Knez Mihailovu i fantomsku podlogu.
 
Slazem se ako bi se radilo kao betonska konstrukcija. Ako bi se prsten radio od metalnih sekcija samo sklapanje bi moglo brze da se uradi pod uslovom da se ne angazuje ista firma koja radi pasarelu kod Beton hale. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596059#p596059:3kfdrhns je napisao(la):
tzoran1 » Pet Jan 18, 2019 5:44 pm[/url]":3kfdrhns]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596043#p596043:3kfdrhns je napisao(la):
Biciklistkinja » Fri Jan 18, 2019 3:55 pm[/url]":3kfdrhns]Podzemni :
+ Psihički lakši za savladavanje jer čovek prvo ide dole
+ Spuštanje ka metrou
+ Mogućnost dodatnog sadržaja
+ Zaštita od nevremena, topliji su(za beskućnike)

Pasarela:
+ Jeftinija i brža izgradnja
+ Nekakva turistička tačka

U svakom slučaju da su pasarele dobro rešenje imala bi ih cela evropa na trgovima, ne bi oni toliko kopali sve trgove da je pasarela trajnije bolje i jeftinije rešenje.
Razlika je u vremenu realizacije nekog resenja i planovima (metro ko zna kada) koje treba uskladiti sa podzemnim prolazima.
Metro kasete koje su svojevremeno predvidjene na Prokopu ni posle vise decenija nisu u funkciji niti ce ikada biti sudeci po svemu.
Slicno bi se desilo i kada bi ostavili neke kasete na Slaviji.
-postoje pokretne stepenice za obe varijante.
-obimni radovi na izmestanju raznih podzemnih instalacija u slucaju podzemnih prolaza
-praksa da se nista ne radi u Bg sto traje duze od dve godine osim ako ne smeta mega projektu BnV a Slavija ne smeta.

genijalna ideja - pokloniti arapskom investitoru jedan plac sa jedne strane slavije, i drugi s druge, dovoljni su i omanji komadi, i na jednom im narede da dignu ultra lux hotel, a na drugom neki skuplji burzuijski trznjak, ima da naprave podzemne za 2 meseca
 
Poštovani,
Slavija ima veliki pešački problem koji još traži rešenje.
Nedavna rekonstrukcija je pešačko prelaženje trga napravila još težim - povlačenjem površinskih pešačkih prelaza dalje od kružnog toka, umesto prethodno razmatranih tunela. Samo je pitanje vremena kada će neki pretrčavajući pešak stradati - možda baš onaj sa slike ispod.
Naš predlog kreativnog rešenja problema je stakleni pešački most preko fontane. On bi ne samo olakšao bezbedan prelaz pešacima, već bi to pretvorio u izuzetan, nezaboravan doživljaj.
Most bi bio kupan mlazevima fontane - iskustvo slično staklenim tunelima pod vodom akvarijuma ili mora, sa dodanim udaranjem i slevanjem vode, i bojama noću.
Most bi omogućio ptičji ili dronovski pogled na fontanu, daleko zanimljiviji od uličnog pešačkog - izložio bi fontanu pogledu i pristupu mnogo više nego kosina novog pešačkog trga.
Most bi bio lebdeća horizontalna skulptura od providnog stakla, sa ovojnicom u obliku glatkog ili spiralno-uvijenog cilindra, sa pogledom kroz stakleni pod i na dole.
Most bi tako bio i funkcionalno rešenje pešačkog problema, kao i uzbudljivo urbano iskustvo i turistička atrakcija, koja bi fontanu fizički približila ljudima i komplementirala je na kub.
Ukoliko neko misli da bi most bio skup za grad, tima bi odgovorili; šta je skupo, a šta ne - to je samo stvar poretka prioriteta.
Pošto ste dobro upoznati sa problemom, zanima nas vaše cenjeno mišljenje o našem predlogu.
Hvala, Tim
 
Izvinjavam se što upadam ovako u diskusiju, ali ako zanemarimo diskutabilni estetski efekat predloženog, sa funkcionalne tačke gledišta takođe nema mnogo smisla.
Prvo, poenta je povezati direktno najfrekventnije pravce, a to je Slavija Lux - Kralja Milana (stanica ka gradu) i Kralja Milana (stanica ka Slaviji) i Bulevar Oslobođenja (stanica ka Autokomandi). Predloženim se ne postiže ni jedno ni drugo.
Zatim, treba uzeti u obzir i penjanje i spuštanje sa te konstrukcije što po broju koraka čini pređeni put istim kao sad. Problem je što bilo kakva konstrukcija mora da bude postavljana dobro iznad kontaktne mreže, pa tako postaje previsoka.
Imajući sve to u vidu, ne vidim zašto svakih par nedelja vaskrsava ideja o pasareli.
 
Zato sto se trazi realno resenje za pesacki saobracaj na Slaviji koje bi mogao da bude u funkciji za par godina, a ne za deceniju ili vise kad se nakane da rade podzemne prolaze.
 
ni meni se ne svidja most....inace vazi pravilo koji predlog prezivi kritiku beobuilda verovatno je dobar predlog.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597096#p597096:34bk92zq je napisao(la):
tzoran1 » 23 Jan 2019 03:22 pm[/url]":34bk92zq]Zato sto se trazi realno resenje za pesacki saobracaj na Slaviji koje bi mogao da bude u funkciji za par godina, a ne za deceniju ili vise kad se nakane da rade podzemne prolaze.
Razumem to, ali ako se traži rešenje, iz razloga koje sam naveo jasno je da pasarela to nije, bar što se tiče pešaka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597066#p597066:2cvdzgtm je napisao(la):
johnny_s » Sre Jan 23, 2019 2:14 pm[/url]":2cvdzgtm]
Zatim, treba uzeti u obzir i penjanje i spuštanje sa te konstrukcije što po broju koraka čini pređeni put istim kao sad. Problem je što bilo kakva konstrukcija mora da bude postavljana dobro iznad kontaktne mreže, pa tako postaje previsoka.

Minimalna visina nadvožnjaka je 4,5 metara i to nije neka velika visinska razlika u odnosu na povožnjak.



 
Hvala na komentarima. Najradikalniji kritičar piše:
" sa funkcionalne tačke gledišta takođe nema mnogo smisla. Prvo, poenta je povezati direktno najfrekventnije pravce, a to je Slavija Lux - Kralja Milana (stanica ka gradu) i Kralja Milana (stanica ka Slaviji) i Bulevar Oslobođenja (stanica ka Autokomandi). Predloženim se ne postiže ni jedno ni drugo. Zatim, treba uzeti u obzir i penjanje i spuštanje sa te konstrukcije što po broju koraka čini pređeni put istim kao sad. Problem je što bilo kakva konstrukcija mora da bude postavljana dobro iznad kontaktne mreže, pa tako postaje previsoka."
Odgovor je:
Za nas ovakav most i estetski i funkcionalno ima mnogo, mnogo smisla. Jer poanta nije povezati sve najfrekventije pravce, što je utopija, i pravi razlog da ništa dosad nije uradjeno već su pešaci ostavljeni da ginu. Poanta je biti realan i povezati dve najvažnije tačke - novi pešački trg koji je veza na Terazije i Knez Mihailovu, sa Savskom ulicom koja treba biti pešačka i tako voditi do hrama - druge najvažnije turističke tačke grada.
Drugo, na most se oni koji mogu penju i silaze rampom, a koji ne mogu liftom.
Najvažnije je da nije važan broj koraka, nego ka čemu koraci vode. Svako će se penjati ako ima nešto vredno na vrhu. Ljudi se na kolenima penju na vrhove svetih planina i to smatraju najvažnijim i najvrednijim iskustvom i postignućem u životu.
Svi obični ljudi koji su videli ove skice su rekli da bi rado i platili za doživljaj da prodju takvim staklenim mostom iznad fontane, a ne da budu leni da se popnu.

Za one koji su bili blagonakloni, dodatni tehnički podatci o ovoj ideji su:
Most ima raspon oko 105m. Dva stuba bi bila postavljena na trećinama raspona (35m), na obodu fontane.
Konstrukcija bi verovatno bila metalna rešetka, a obloga akrilik staklo kao mostovi akvarijuma, što je lakše nego beton ili obično staklo.
Most je obično širok 2.5 - 3m, cilindrični malo širi oko 3.5-4m. Ako se ne stavljaju rampe na kraju (iako na pešačkom trgu ima sasvim dovoljno mesta), onda je na svakom kraju potrebna samo jedna vertikala sa liftom (dovoljno velikim za bicikle i invalide) i stepenice, recimo širine 2m kraka, ukupno 4m.
Most bi spojio dva glavna pešačka pravca, dolazak sa Terazija na Slaviju, i produžetak ulicom Sv. Save, koja bi trebala postati pešačka, ka hramu. Mogao bi čak da se produži u hotel Slavija (JAT neboder) i zgradu iznad novog pešačkog trga, koju takodjer predlažemo, da plati za most.

Na prezentiranje ove ideje je potrošeno par sati. Oni koji su bolje motivisani neka je, ako žele, detaljnije razrade.
Za razradu se postavljaju više pitanja, da navedemo neka;
- oblik mosta u uzdužnom preseku: ravan kao na skicama, ili u obliku sedla koji se spušta u fontanu, ...
- oblik mosta u poprečnom preseku; glatak cilindar kao na skicama, ili spiralna ovojnica kao na maloj žutoj slici na slici broj 100, ili harmonika, itd, da bude ekonomično ali i skulpturalno
- konstrukcija mosta (metalna rešetka u sredini ili cilindrična prostorna rešetka kao Singapurska spirala - Helix bridge Marina Bay) i podrška sa dva (verovatno betonska) stuba na obodu fontane,
- otvarajući paneli stakla na sredini mosta, kako bi prolaznici, koji to žele, mogli da se malo pokvase u mlazovima fontane u odredjenim vremenima
- način pristupa, koji bi onemogućio da se ljudi zadržavaju iznad fontane i sprečavaju prolaz ostalima; dosad je najbolji predlog da se koristi kartica kao za autobus, koja ne skida novac ako se predje u razumnom vremenu, ali skida novac za više vremena, itd.
Hvala
Dr
 
Vrh