Šta je novo?

Trg Slavija

Slavija i moze jedino ovakvo rešenje da ima, svako drugačije rešenje je izuzetno skupo u momentu kada 80 posto gradske infrastrukture vapi za elementarnom rekonstrukcijom. U poredjenju sa prethodnim stanjem gde je bilo evidentno da je potrebno hitno uvodjenje reda i to sad ovako izgleda. I odlično je da izgleda cak i kao prelazno rešenje do konačnog rešenja koje ce se desiti tek za 10 godina. Svakakvo drugačije rešenje u poredjenju sa stanjem u kakvom je bila je i više nego 100 puta prihvatlhivije od one crne rupe sto smo imali. Prema tome treba bogu da se zahvalimo sto je uopste uradjena jer ako bilo ko ko ima pamcenjr duze od 10 godina zna da su svi bezali od rekonstrukcije slavije kao djavo od krsta.
 
Kao što su bežali i od seobe železničke stanice i čvora, zar ne? Jesu bežali, i iz istog razloga. Jer, ili se radi kako treba, pa se bar zna zašto su potrošene pare, ili se radi samo zaista neophodna kozmetička ispravka za još mnogo manje para nego što su (skromni) rezultati. Ali nikako srednje rešenje: Puno para za vrlo malo poboljšanje ostvareno uglavnom na račun pešaka. Pa su recimo skupa fontana i plato ili nepotrebni, ili, ako se već kopa sve i dodaju novi elementi trga, onda su mogli i da pomere centar i prošire prostor Slavije na parking, a još bolje da su išli na Slaviju u više nivoa. Pošto je glavno pitanje: da li su ukupno utrošene pare i ometanje saobraćaja bili vredni dobijenog poboljšanja, uzevši u obzir i koliko ćemo skoro morati da je radimo ponovo? Dakle koliko će to skromno poboljšanje trajati, odnosno da li će proizvod "dobitak puta vreme" biti dovoljan da pokrije svoje troškove? Da li se ovo isplatilo?
 
Ja se slazem sa Zumom.

Dokle vise ona,, samo nek se gradi,, doookle ...
 
Саша Бг;152438562 je napisao(la):
Нови плато на Славији је уклето пуст - никога нема на њему, иако људи пролазе около њега. Крајње је време да поставе клупе, тако да грађани могу да закључе да је плато завршен и долазе и седе на њему, пошто због удаљених пешачких прелаза не пролазе преко њега, већ га заобилазе.
20180919_183530.jpg

20180919_183532.jpg

20180919_183540.jpg


Почели су радови на обнови новог (!), испуцалог тротоара крај НБ:
20180919_183515.jpg


Боја на стубовима ограде се увелико љушти:
20180919_183557.jpg


Корпе за отпатке још нису очишћене после радова, а није их ни киша опрала:
20180919_183711.jpg


Ово ни сада не изгледа солидно урађено:
20180919_183754.jpg

20180919_183749.jpg

20180919_183852.jpg

20180919_183946.jpg

SašaBg sa SSC
 
Deo sa poslednje fotke se raspada skroz u narednih pola godine,opsti utisak disfunkcionalnost i aljkavost.
 
A evo i neke moje (obećane) analize zašto je nemoguće poštovati propise na Slaviji.



Ovo je jedna slika sa kamere na koju nisam dugo čekao da je uhvatim, a dosta toga pokazuje, plus što nije špic kada je unutrašnji deo kružnog toka prepun vozila.

I tako, vozač 1 iz Nemanjine dolazi do Slavije i mora da propusti tramvaje 2 i 5, kao i trolu 4. E sad, i da nema nema vozila u žutoj traci, on ne sme da ulazi u nju već mora sa pozicije 1 da čeka trenutak kada nema nikoga u spoljnom prstenu unutrašnjeg dela kružnog toka sa 3 trake. Pa čak i da je taj spoljni prsten slobodan, mora da pazi i na srednji prsten jer neko može da se prestroji u spoljni prsten ako ide ka Bulevaru oslobođenja.

E sad zamislite unutrašnji prsten pun vozila, tramvaje i trole i autobuse kako poštuju (i nepoštuju) svoje trake i shvatićete da je nemoguće iz Nemanjine ući po propisima u kružni tok dobrim delom dana.

A zamislite autobus 3 da je čekao u svojoj žutoj traci. Ovako je iskoristio priliku i putanjom koju ne sme da koristi ubrzao protok.

Da se ne razumemo pogrešno, ja jesam za poštovanje propisa, ali dovoljno je da jedan učesnik na Slaviji to ne radi i to automatski povlači još više njih da to radi. A nemoguće je očekivati da neko (cela dugačka kolona u dva reda) poštujući propise iz Nemanjine uđe u kružni tok.

Takođe, treba biti svestan da je autobus 3 kršeći propise, više putnika prevezao kroz kružni tok nego što ima u najmanje 20 automobila koji dolaze iz Nemanjine, pa zato opravdam vozače autobusa koji na ovaj način krše propise.

Naravno, korištenjem ulica oko Slavije (krug bolnice) dosta se može uraditi na izbegavanju gužve i stresnih situacija, ali to je već neka druga priča (koju će pametniji vozači automobila koristiti dok manje pametna većina čeka na prilazima kružnom toku)
 
Rumuni imaju samopostovanje.
Svojevremeno su lepo "nagradili" causeskua pa ce i ove svoje...
Ovde su nam dobri kompletni i d i o t i...
 
Astro za kola iz nemanjine ka bul oslob postoji traka obitim kruznog toka mnogi to jos ne znaju nije fino obiljezeno na portalima iznad i na kolovozu a trebalo bi biti bilo bi manje guzve
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569622#p569622:2uili5wh je napisao(la):
boby07 » 24 Sep 2018 01:29 pm[/url]":2uili5wh]I Rumuni su dobili preskupu pevajuću fontanu, a o njihovoj reakciji bruji svet
https://noizz.rs/noizz-news/i-rumun...tanu-a-o-njihovoj-reakciji-bruji-svet/pj5kys5

Ova rumunska fontana u Bukurestu je formula 1 za ovu nasu, znaci neuporedive su skroz.
Pariz i London nemaju ovakve fontane, ova je kostala bar 10 puta vise od nase a i apsolutno je efektnija i superiornija u svakom pogledu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569631#p569631:1h5cfrpy je napisao(la):
direktor » 52 minutes ago[/url]":1h5cfrpy]Astro za kola iz nemanjine ka bul oslob postoji traka obitim kruznog toka mnogi to jos ne znaju nije fino obiljezeno na portalima iznad i na kolovozu a trebalo bi biti bilo bi manje guzve

Tako je. Ali ja bih ipak ako dolazim iz Kneza Miloša skrenuo negde pre Nemanjine i potpuno izbegao Slaviju.

Fale nama jasna obaveštenja na portalima, a i na kolovozu.
 
Siguran sam da su se i tamo nakrali kod ovih fontana, ali jbt, bar su nesto napravili. Ako se vec prodaje neka prica o bugarskim turistima, tamo bar deluje realno da se desi :mrgreen: U Rumuniji stvarno postoji mogucnost da dodju turisti da vide ovo i da vrate pare koje su potrosili. Ko ce bre da dodje u Beograd samo da vidi ono cudo na Slaviji?


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8YA5gZKb5ZY[/youtube]
 
Ako vec pricamo o muzickim fontanama koje vredi videti treba pomenuti La Fontana Magica u Barseloni..
Da su napravili nesto ovako od Hrama Svetog Save do Slavije... moglo bi da mami turiste..(Bugarske)
Uzivajte :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Uo0WjgQ3sU0[/youtube]
 
Kod kružnih tokova je neophodno da njihov prečnik raste proporcionalno povećanju broja ulica koji se ulivaju u njih. Minimalni neophodni prečnik je onaj kod koga je deo obima kruga koji se nalazi između dve susedne ulivne ulice dovoljan da vozilo koje se uključuje sa jedne ulivne ulice može završiti prestrojavanje pre nego što dođe do pozicije na kojoj se uključuje vozilo iz sledeće ulivne ulice. Ako je krug toliko mali da vozilo koje se uključuje mora da se takmiči za prostor sa vozilom sa leve strane koje JOŠ nije završilo prestrojavanje u svoju traku, jer za to zbog bliskih ulivnih ulica nije bilo mesta, onda nastaje haos jer je nemoguće da kao jedna celina funkcioniše sistem povezanih pravila gde ko u kružnom toku mora da vozi.

Upravo je to slučaj na Slaviji gde se na previše malom prostoru (malom za ovoliko veliki intenzitet saobraćaja) mora uliti 7 ulica, a vozila zatim praktično trenutno prestrojiti u minimalno 4 koncentrične trake (iako kolona vozila već u krugu, kojoj je nemoguće dočekati kraj, praktično stoji ili mili). To čak ni teorijski nije moguće ili bez više prostora, ili više nivoa odvijanja saobraćaja, ili manjeg intenziteta ulivnog saobraćaja. Ili čak recimo semafora, pošto kružni tok može da funkcioniše bolje od semaforizovane raskrsnice samo ako u njemu ima dovoljno praznog mesta koje omogućuje brzo prestrojavanje saobraćaja koji se uliva (naprimer moguće je da kolona vozila koja se uliva iz neke prethodne, velike ulice, jednostavno nema kraja koji se može dočekati za razumno vreme). Ako nije tako on gubi svoje prednosti nad raskrsnicom sa semaforima, pošto semafori efektivno stavljaju limit na intenzitet saobraćaj koji uopšte MOŽE da uđe na raskrsnicu. Istina, na taj način se gužva prenosi na okolne ulice, ali to je neophodni regulator i tu nema pomoći, jer se tako bar raskrsnica uvek drži na onom maksimalnom protoku vozila koji može da podnese, a da zadrži svoju protočnost, za razliku od kružnog toka bez semafora.

Zaključak ove priče je da za ovaj nivo saobraćaja i broj ulica samo radikalna rekonstrukcija Slavije ima smisla. Ili proširenje na parking, ili više nivoa saobraćaja, ili semafori. Alternativa svega je bitno smanjenje intenziteta saobraćaja, mada ne znam da li je to realno moguće postići.
 
A možda bi moglo da se razmisli i o tome da Deligradska , deo od Birčaninove do Nemanjine , kao i Svetosavska ulica , promene smer kretanja , kao što je predlagano ovde , pa da se i na taj način dodatno rastereti Slavija , umesto što se trenutno dodatno preopterećuje , za početak. Lično , ne vidim poentu da taj patrljak Deligradske ulice ima suprotan smer u odnosu na ostatak ulice i na ceo potez jednosmernih ulica od Resavske ka Slaviji.
 
Што више гледам овај празан слепи плато (буквално урбани џеп) то ми се чини да би најбоље било ту да су направили парк за псе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568338#p568338:3tn21tz0 je napisao(la):
Zuma » 18 Sep 2018 04:19 pm[/url]":3tn21tz0]Posle Beograda na vodi i Skyline-a to više neće biti bitno. Sa koje to vode će se uopšte videti Hram?

Sa zvanicne stranice opstine Vracar

1280px-Telekom_Srbija_%28TKC%29.jpg
 
Vrh