Šta je novo?

Trg Slavija

Zuma lupi za metro stanicu i osta ziv kako nema prostora ispod zemlje koliko hoces
Da ima i za izlaze dovoljno to smo to vec objasnili
 
Možeš ti da ideš pod zemlju koliko hoćeš, ali ako za trotoare ostaje samo ovoliko mesta, od kvalitetnog trga koji treba da obuhvati sve funkcije koje sam nabrojao nema ništa.

Pogledajte prilog 1

Pri tome čak ni saobraćaj nije rešen kako treba, iako su se fokusirali isključivo na njega, a i to što su u saobraćaju postigli je dobijeno totalnim proterivanjem pešaka i dislociranjem svih stanica javnog saobraćaja, što se u konačnom rešenju ne sme desiti pošto je Slavija i njihovo čvorište. Pri čemu još nema ni ogromnih zgrada koje bi se po vašem tek gradile tik na sa samom trgu, njihovih pešaka i izlaza iz njihovih podzemnih garaža, ni izlaza iz metro podzemlja i podzemnog komercijalnog prostora, da ne spominjemo ubuduće obavezne bicikle, staze za hendikepirane, lak prolaz za MNOGO pešaka koji idu ka hramu, i niz drugih potreba. To što vi želite je mučenje prostora i praktično nemoguće izvesti ako želimo kvaliteno rešenje. Iracionalna svetinja čuvanja neke zamišljene regulacione linije na parkingu jednostavno nije vredna toga. Potrebno je širenje u obe dimenzije, horizontalnoj i vertikalnoj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527312#p527312:1dyx6w62 je napisao(la):
Дошљак » March 23rd, 2018, 8:10 pm[/url]":1dyx6w62]И искрено, овај део Краља Милутина је ретко коришћен за везу болница и булевара, возила углавном скрену раније у кружни ток преко завршетка Немањине. Увек је изгледао као пуста саобраћајнца.
A bogami je i bio pust. Više je služio za parking zaposlenima u Narodnoj banci , nego kao ulica za vezu sa ostalim saobraćajnicama. Retko kad sam video da tuda prolaze kola.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527566#p527566:2h82qnhn je napisao(la):
solecar » Sat Mar 24, 2018 8:40 pm[/url]":2h82qnhn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527312#p527312:2h82qnhn je napisao(la):
Дошљак » March 23rd, 2018, 8:10 pm[/url]":2h82qnhn]И искрено, овај део Краља Милутина је ретко коришћен за везу болница и булевара, возила углавном скрену раније у кружни ток преко завршетка Немањине. Увек је изгледао као пуста саобраћајнца.
A bogami je i bio pust. Više je služio za parking zaposlenima u Narodnoj banci , nego kao ulica za vezu sa ostalim saobraćajnicama. Retko kad sam video da tuda prolaze kola.

Fina, mirna ulica za prosetati. Meni se takva i svidja.
 
Zuma apsolvirali smo da moze u prizemlju zgrada da se naprve ulazi u metro stanicu imamo to na terazijama kod palte albanija
 
Na Terazijama su zgrade posebno uvučene na obe strane, formirajući ovalni trg, na užem delu su podzmni prolazi ubačeni unutar zgrada, i još se tamo na sredini "trga" odvaja samo JEDNA bočna ulica. Ovde po vašem nema uvlačenja građevinskih linija a ulica ima 7 ili 8, a ne jedna. Podzemni prolaz ispod ulice nije isto što je metro stanica sa nizom SVOJIH prodavnica u podzemlju. Niti na Terazijama postoje dve zaista ogromne, kompletno komercijalno orjentisane zgrade koje će se u svim varjantama SIGURNO praviti na ostaku Mitićeve rupe, ostatku parkinga i na onim prizemljušama iza parkinga (ili po vašem, na celom parkingu). Ne vidim razlog da se najkomplikovanija raskrsnica na najmanjem prostoru, sa najzagađenijim vazduhom, sada još namerno i po visini pakuje u malu "kutiju" koju će formirati 5 visokih objekta (Banka, hoteli Slavija 1 i 2, budući objekti u Mitićevoj i na parkingu). Ljudi će ovde morati nositi gas maske. Naravno da se izlazi iz podzemlja mogu upakovati u zgrade (iako se čak ni to NE MOŽE izvesti na strani Mc Donaldsa i pekare), ali zašto to raditi? Broj ljudi će prosto biti prevelik za širine trotora, i još je potrebna gomila autobuskih i tramvajskih stanica na nivou tla, tj na nivou saobraćajnica, gde uvođenje novih visinskih nivoa ne pomaže. Ne možete sada još i nekoliko autobuskih stanica ugraditi u privatne zgrade. Bez više prostora u nivou tla ovde će na kraju roditi neki monstrum-trg koji će ljudi posebno dolaziti da gledaju i uče šta ne treba raditi.

file.php
 
Kakv prevelik broj ljudi kakve gas maske ber svaki dan nas sve manje tamo gdje je pekara nece biti pekara vec ulaz u podzemni prolaz metro stanicu sta tu nije jasno sve moze fino da se ukombinuje ali ti nebi bio ti kad nebi izmislao argumente i priznao da moze da se uradi
 
Ova pekara levo, u suterenu (crvena svetleća reklama). Ove zgrade levo se neće rušiti, pa se unutar njih nikako ne može ubaciti izlaz iz podzemnog prolaza, a na ovoj širini trotoara ispred njih on ne može da stane. Što znači da bi se već i samo zbog ovoga morao proširiti trotoar, a to je moguće samo pomeranjem centra kružnog toka ka Mitićevoj rupi i parkingu. I to je samo jedan od mnogih razloga.

file.php


A ljudi će na Slaviji biti sve više, a ne sve manje. Videćeš kakve će gužve biti kad se naprave još dve zgrade sa po 20 ili 30 spratova, kad se ubaci stanica metroa, njoj pridruženi komercijalni nivo u podzemlju (kao u stanici Vukov spomenik), i kad se za par godina završi kompletan mozaik i freske u unutrašnjosti hrama Svetog Save, zajedno sa liftom do kupole. Plus muzička fontana i park za gledanje fontane. Onda će i trenutno važeći koncept proterivanja pešaka i stanica javnog saobraćaja postati nemoguć. Pa će nastati totalni haos. Slavija NE MOŽE trajno biti posvećena samo automobilima. To je neodrživo.

Mali potsetnik kako izgleda podzemna stanica Vukov spomenik. Nema razloga da se na još daleko važnijem čvorištu, sa daleko više ljudi i na većoj raskrsnici, u podzemlju bude nešto bitno manje. A to ima svoje posledice u obliku prostora koji zahteva i na nivou zemlje.

Stanica_Vukov_Spomenik_01.jpg

Vukov_spomenik_Beovoz_envi.png
 
Biciklisticke staze se ne resavaju na ovakav način. Ne možeš ti dati staze biciklistima na uštrb pešaka za koje ne ostaje mesta. Ja prvi tuda kada prolazim ne pada mi na pamet da gledam da li slučajno ne gazim po "biciklističkoj stazi".

Ovaj problem već imamo u takozvanim Beogradu na vodi gde se redovno sudari biciklista i pešaka dešavaju... ili kada ih nema biciklisti krenu da divljaju pešacima kako im hodaju po stazi...

Neka se bune protiv gradskih vlasti da im daju prostor na uštrb investitora a ne na uštrb pešaka...

 
Zuma niko nije reko da ce se zgrada rusiti vec ce umjesto ulaza u pekarubiti ulaz u podzemni prolsz /metro kao kod palte albanija ulaz na uglu sa sremskom npr
 
Znam, ali to može sa suprotne strane Slavije, u novim zgradama, sa ove ili ne može ili nema smisla. Te tri zgrade sa leve strane su ne samo istorijski vredne, nego i prlično male, i verovatno problematične u građevinskom smislu, sa ko zna kakvim temeljima. Kopanje ogromne rupe ispod njih i ubacivanje podzemnog prolaza u prizemni i podrumski nivo (umesto pekare) je ekvivalentno potpunom rušenju i ponovnom građenju. Plus probaj da zamisliš kako bi u estetskom smislu izgledao izlaz iz prometnog podzemnog metro čvora u prizemnoj zgradi. Gore 3 metra stare fasade, a ispod velika rupa iz koje kuljaju ljudi? Niko to neće raditi, bilo bi apsurdno. Mora da se pomeri centar Slavije i napravi širi trotar, to je jedino kvalitetno rešenje.

file.php
 
Ako hoćeš nešto kvalitetno da uradiš , moraš da imaš ulaz / izlaz sa obe strane (i tamo gde su pekare i tamo gde je parking) , kao što je to slučaj sa Vukovim spomenikom.
 
Pa ja to i hoću. Naravno da izlazi iz toliko velikog podzemnog kompleksa moraju biti na svim stranama Slavije, čak, ako je moguće, između svake dve ulivne ulice (a ima ih čak 7). Ja to pričam od početka i tvrdim da za sve njih (uz niz ostalih potreba za prostorom na nivou zemljišta) nema mesta bez proširenja na parking. Direktor kaže da se izlazi mogu ubaciti u prizemlje zgrada. Rekao sam da mogu tamo gde se grade nove zgrade, ali ne mogu u prizemlje i podrume ovih malih i trošnih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527765#p527765:1mlggcsw je napisao(la):
vranac » 25 Mar 2018 09:20 pm[/url]":1mlggcsw]Biciklisticke staze se ne resavaju na ovakav način. Ne možeš ti dati staze biciklistima na uštrb pešaka za koje ne ostaje mesta. Ja prvi tuda kada prolazim ne pada mi na pamet da gledam da li slučajno ne gazim po "biciklističkoj stazi".

Ovaj problem već imamo u takozvanim Beogradu na vodi gde se redovno sudari biciklista i pešaka dešavaju... ili kada ih nema biciklisti krenu da divljaju pešacima kako im hodaju po stazi...

Neka se bune protiv gradskih vlasti da im daju prostor na uštrb investitora a ne na uštrb pešaka...

file.php
Naravno, ali ljudi moraju prvo da prihvate da mora postojati granica povlađivanja investitorima, tj težnje za unovčavanjem svakog metra gradskog zemljišta. Ako to ne žele ni na Beobuildu, tek to neće raditi gradske vlasti. Krivci su ovde. Ova glupost sa pozicioniranjem biciklističke staze na Slaviji je ovakva zato što budući fokus na biciklizmu u gradskom jezgru zahteva POVEZANI i SVEOBUHVATNI sistem biciklističkih staza, inače su nekorisne, a one nemaju gde drugde da se ucrtaju. Ili da uzmu prostor pešacima, ili automobiima. Trećeg nema. Pošto ovde automobili i šinski saobraćaj ni sada nemaju dovoljno mesta, a pešaci su već toliko stisnuti, obespravljeni i proterani da više ni fizički nemaju kuda da prođu, onda se mora radikalno menjati način razmišljanja. Arhitekte na Beobuildu moraju postati pre svega urbanisti, pa onda arhitekte. Svaki potencijalno slobodan prostor u gradskom centru treba od sada primarno alocirati deficitarnim gradskim funkcijama: pešačkom saobraćaju, javnom saobraćaju, trgovima, javnim površinama i zelenilu. Nove zgrade od sada treba da budu na POSLEDNJEM mestu po prioritetu u dobijanju slobodnog zemljišta. Dosta je kratkovide pohlepe, ili za novcem ili slepe jurnjave za "modernim", "svetskim" zgradama, gde se svako parče zemljišta vidi samo kao mogućnost za novu zaradu ili "moderan" objekat. Time se degradiraju funkcije grada i standard svima drugima. Slavija je pravi primer odakle sa time treba početi.
 
На жалост ја не верујем да ће се ишта од тога десити... Када је све ово са Београдом на води прошло тако лако и људи не виде који је то урбанистички тумор на телу Београда неће то све стати... Наставиће се са пренатрпавањем центра стамбеним квадратима, и уништавањем јавних површина..

А по питању подземних пролаза за метро на Славији мислим да садашњи планови ни не предвиђају метро на Славији чак ни на другој линији, тако да не разумем чему сада некакве расправе о томе :?
 
Spolja bi izgledalo malte ne kao danas izlazili bi kao sad iz pekare sve moze da seuradi danas 21 je vjek
 
Ja bih pre ocekivao nesto ovako, izmedju staze za slabovide i ulice
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527802#p527802:3mmwtdk2 je napisao(la):
vranac » 25 Mar 2018 11:21 pm[/url]":3mmwtdk2]На жалост ја не верујем да ће се ишта од тога десити... Када је све ово са Београдом на води прошло тако лако и људи не виде који је то урбанистички тумор на телу Београда неће то све стати... Наставиће се са пренатрпавањем центра стамбеним квадратима, и уништавањем јавних површина..

А по питању подземних пролаза за метро на Славији мислим да садашњи планови ни не предвиђају метро на Славији чак ни на другој линији, тако да не разумем чему сада некакве расправе о томе :?
Zato što su trenutni planovi za metro tragično loši, ako uopšte i postoje u nekom konkretnijem obliku. A nemaju ni para za njega. Pa se nadam da će vremenom ipak pobediti ... ako ne baš razum, ali bar surova realnost. Ostaje nam da se nadamo da će stanica metroa ipak biti na Slaviji i da planiramo za takvu mogućnost.

Da bi imao smisla, metro mora biti tesno integrisan sa svim ostalim vidovima javnog saobraćaja. On se uvek oslanja na njih jer njegova mreža trasa i stanica nikada ne može biti dovoljno gusta, toliko da oni nisu potrebni. Mora biti moguće lako i brzo presedanje velikih grupa ljudi sa jednog vida transporta na drugi. A to znači da lokacija metro stanica mora biti na raskrsnicama i na velikim stanicama tramvaja, autobusa, automobila i pešačkih putanja. Pošto se trase tramvajskih šina ukrštaju upravo na Slaviji, isto kao i čitavo mnoštvo autobuskih linija, i trolejbuskih linija, isto kao i gomila ulica za automobile, i isto kao što se ovde ukrštaju važne pešačke trase, onda i metro stanice takođe mora biti upravo ovde.

Na onoj mutnoj mapi koju smo videli međutim izgleda kao da je po novom stanica negde oko Cvetnog trga. Šta će ljudi pobogu da rade kad izađu na tom mestu i gde treba odatle da idu? Treba li ta ogromna masa da pešači 350 metara do Slavije? Ili da svi čekaju trolebus zbog jedne stanice? Ili skoro jedan kilometar pešačenja do Terazija? To je glupo kao drugi delovi tog metro plana, pa se nadam da će se još menjati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527805#p527805:1e1kj7fk je napisao(la):
direktor » 25 Mar 2018 11:38 pm[/url]":1e1kj7fk]Spolja bi izgledalo malte ne kao danas izlazili bi kao sad iz pekare sve moze da seuradi danas 21 je vjek
Ali ko nas tera na takve apsurdne egzibicije? Da ponovo pravimo staru PRIZEMNU zgradu da bi joj u prizemlje i podrum uglavili izlaz iz metro stanice?? Koja je usput negde na izvoru bivše Vračarske reke koja je uz vodopade tekla niz Nemanjinu? Samo bog zna šta se sve dole nalazi i na šta ćemo naleteti kod kopanja metro stanice, pa bar da ne kopamo dalje i ne rušimo ako ne moramo. Zašto da i tu egzibiciju plaćamo kad imamo parking u vlasništvu grada na drugoj strani, pa se lako i bez puno novca može dobiti više prostora na čitavoj Slaviji, uz dugački niz drugih poboljšanja, kvalitetnijih rešenja i smanjivanja cene? Jer još uvek nisam čuo racionalni razlog tolike važnosti nastavka gradnje po staroj regulacionoj liniji, ako je cena sve što sam nabrojao?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527810#p527810:35se90jg je napisao(la):
roger34 » 25 Mar 2018 11:58 pm[/url]":35se90jg]Ja bih pre ocekivao nesto ovako, izmedju staze za slabovide i ulice
file.php
Sličan odgovor: Zašto da se ljudi provlače u koloni po jedan, između zida i ulaza u metro, u možda najopterećeniem čvorištu starog dela grada, ako ne moraju i ako je jeftinije da ne bude tako?
 
Zuma zasto pretpostavljas sve negativne stvari te rusenje objekta te ovo te ono
Budu pozitivan za pocetak drugo od tih tvojih ideja nema nista bar narednih 20 god pomiri se sa tim
A do tad ce parcele okolo biti popunene
 
Славија нема никаве потребе да има излазе из метро станице на све стране. Једноставно је непотребно. Само треба пратити кретања пешака и њихове крајње тачке. А битан фактор је свакако траса те метро линије, односно које битне тачке она спаја.

Метро станици Славија су неопходна само два излаза, на платоу испред НБС (ка Министарствима и октерници бусева) и у Светог Саве (ка Храму).
 
Izlazi treba da posluze i kao pesacki prolazi tako da bi bilo pozeljno imati vise od dva ulaza/izlaza.
 
Vrh