Šta je novo?

Trg Slavija

Očigledno je da u Srbiji ljudi koji rade u državnim službama i donose i usvajaju zakone, propise, projekte, PDR-ove, nacrte... još nisu otkrili najnoviju neverovatnu funkciju Office paketa zvanu ''enable editing''.

aid2949471-v4-728px-Remove-the-%27Read-Only%27-Status-on-MS-Word-Documents-Step-2-Version-2.jpg



Kad sam bio mali, mene neki tupsoni učili da se zakoni, propisi, projekti, planovi i slično... prave, donose i menjaju zarad ljudi. Da su oni tu da služe ljudima. Ali izgleda da su me pogrešno učili, izgleda da treba obrnuto. Znači ubuduće nema više da se trgovi prilagođavaju ljudskim potrebama, nego ljudi ima da se prilagođavaju trgovima.
 
Da ne tražim sada to gde je spomenuto, ali zašto onda ne premeste stanicu na planirano mesto (na osnovu kojega su projektovali plato).
 
Zato što su u međuvremenu provali funkciju "Enable editing" za stanicu , pa rešili da je isprobaju. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526359#p526359:2nzw64px je napisao(la):
direktor » 20 Mar 2018 10:23 am[/url]":2nzw64px]Opet ista prica zumino teoretisanje za prosutim mlijekom
Kako prosuto mleko kad je najveća parcela na parkingu u vlasništvu grada, a dve susedne samo na pravu korišćenja? Pri čemu nas ionako zbog metroa čeka druga temeljna rekonstrukcija Slavije, a od vlasnika Mitićeve rupa će ionako oduzeti ćošak koji nam treba i po sadašnjem planu. Pa sve može bez ikakvih napora i dodatnih troškova.

Nego svi koji su protiv umesto da se kriju iza neodređenih osoba koje su tobože "prosule mleko" (a nisu), treba najzad da preuzmu odgovornost i kažu "mogli bi smo da konačno i kvalitetno rešimo veliki problem Slavije, ali mi to ne želimo iz razloga koje niko ne ume jasno da objasni" (pošto smo čuli samo "poštovanje stare regulacione linije", "Jovinov plan" "Lepše je", "Zaokružuje se trg", pri čemu je prvo ionako promenjeno, drugo niko odavno ne sledi, a zadnja dva bi bila ista ili još bolja i po novom planu).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526406#p526406:l980douv je napisao(la):
stf » Uto Mar 20, 2018 1:37 pm[/url]":l980douv]Već je objašnjeno. Plato je urađen prema konkursnom rešenju koje je osmišljeno prema starom položaju stajališta.
To i jeste poenta. :bash:
Konkursno resenje za plato, u odnosu na usvojeni polozaj stajalista, je potpuno neprihvatljivo.

Dva medjuzavisna faktora u jednom projektu, a imamo totalno nepodudaranje i prostor koji nicemu ne sluzi. Tipican primer danas preovladjujuce singiduduk diplome.
 
Баш. Дијагонала на платоу је требала да иде у другом правцу, од кружнице ка Немањиној, а не као сада.
 
Plato će dobiti svoju svrhu kada okretnicu iz Katićeve prebace u Kralja Milutina. Kad tu može da okreće A1, može i 39, 42 ..
 
Hm, a zašto bi smo zbog autobuske stanice izgubili kontinuitet potencijalno važne saobraćajnice kao što je Kralja Milutina? To je naprimer veza kruga bolnica sa bulevarom Kralja Aleksandra i svim njoj gravitirajućim područijima.

IMG_20180317_083932.jpg
 
Eh, tek sam sad video da je zabranjeno ići pravo kroz Kralja Milutina. Moja greška.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526965#p526965:1cyy5x3n je napisao(la):
Zuma » 22 Mar 2018 06:33 pm[/url]":1cyy5x3n]Eh, tek sam sad video da je zabranjeno ići pravo kroz Kralja Milutina. Moja greška.
bilo je zabranjeno. od rekonstrukcije više nije
 
Onda se vraćamo na početak. Ako se, kao što Stf kaže, deo Kralja Milutina kod platoa upotrebi kao velika autobuska stanica, onda gubimo potencijalno važnu vezu bulevara Kralja Aleksandra i kruga bolnica.

 
Pa kako gubis? U Kralja Milutina izmedju Nemanjine i Kralja Milana ima jedna traka i parking za taksiste sa leve i desne strane.
Kad bi se parking za taksiste ukinuo na desnoj traci, lagano bi tu moglo da stane 5 buseva. I onda bi bila jedna traka za takstiste, jedna za prolaz i jedna za buseve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526935#p526935:2p8c3t6j je napisao(la):
Zuma » 22 Mar 2018 03:55 pm[/url]":2p8c3t6j]Hm, a zašto bi smo zbog autobuske stanice izgubili kontinuitet potencijalno važne saobraćajnice kao što je Kralja Milutina? To je naprimer veza kruga bolnica sa bulevarom Kralja Aleksandra i svim njoj gravitirajućim područijima.

IMG_20180317_083932.jpg

“Kontinuitet potencijalno vazne saobracajnice”, mislis izgubicemo vezu koju nismo ni imali?

Na konto izbegavanja gubljenja veze koja nije ni postojala necemo drasticno skratiti presedanje hiljadama putnika koji danas putuju sa Katiceve i bespotrebno se lomataju oko Slavije?

Svi autobusi koji koriste okretnicu Katiceva i onako ulaze u kruzni tok na Slaviji. Treba samo da skrenu desno u Nemanjinu pa desno u Kralja Milutina. Svi putnici dobijaju jednostavno presedanje na trole. Autobus saceka polazak, prostora ima na pretek, a onda desno u Kralja Milana pa u kruzni tok.

- Ne povecava se putanja autobusa kroz kruzni tok.
- sva skretanja su na desno i ne presecaju saobracaj
- putnici gsp imaju jednostavno presedanje umesto nekoliko stotina metara tabananja
- broj pesaka na Slaviji se drasticno smanjuje to jest izbegavaju se sasvim nepotrebna dosadasnja kretanja
- cena 0 din

Bar jedna dobra stvar da se desi sa Slavijom
 
Nisam siguran da su autobusi koji su ranije polazili od Katićeve uopšte išli na Slaviju. Sada se svi uvode u kružni tok. Takođe pitanje je ima li u Kralja Milutina sada dovoljno mesta za taksi stanicu, prolaz normalnog saobraćaja i veliku polaznu autobusku stanicu (autobusi moraju negde čekati u redu na vreme polaska, potreban je bar kiosk za dispečere i vozače, poželjne su klupe i prostor za putnike). Međutim ne mislim ni da je Katićeva bila išta bolja. Poenta je bila da je sve ovo krpljenje, ako se malo popravi jedna stvar pokvari se neka druga, odnosno da se Slavija može rešiti samo ako je na više nivoa i ako se za nju odvoji veća površina, odnosno rezerviše parking. Ovakva rešenja su gubljenje vremena i novca. Ima previše ulica, tipova saobraćaja i funkcija za ovako mali prostor i što pre to postane svima jasno, to bolje.
 
Išli su svi i ranije na kružni tok. S tom razlikom što su prebacili 42 i 59 da se okreću u Katićevoj , umesto da čekaju vreme kod onih nekoliko pekara na kružnom toku (između Deligradske i Katićeve).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526311#p526311:1eafiwfn je napisao(la):
Zuma » 20 Mar 2018 00:07[/url]":1eafiwfn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526197#p526197:1eafiwfn je napisao(la):
SRBO » 19 Mar 2018 07:47 pm[/url]":1eafiwfn]Примећујем да је и велики проблем код Славије што је једноставно премала за толики број улица, сем што је Макензијева преузана. За толики саобраћај пречник би требао бити доста већи, мада је то са бедним финансијама садашњим неизводљиво (мада би требало да се дугорочно размисли о томе). Наравно, друго решење је петља где површина постаје потпуно пешачка и добија се прави трг испод који је и делимично заштићен од атмосферских (не)прилика, али и то је прилично скупо (мада не колико и предлог да се цела Славија увећа тј да се повећа пречник)
Nije neizvodljivo i nije skupo pošto je parking izgleda u vlasništvu grada. Ali niko neće. Ni ovde ni tamo. Šta da se radi. Biće nam tako kako smo izabrali.


file.php

Да се крајња ивица померу ту где је Краља Милутина, да, али ту је проблем изграђено на другим странама што мора све под мач да би био кружни ток. Мада када би се до ту повећало таман би Хотел Славију оставило у кругу па како ће да улазе и излазе нек се снађу :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526935#p526935:acj8sq8s je napisao(la):
Zuma » 22 Мар 2018 04:55 pm[/url]":acj8sq8s]Hm, a zašto bi smo zbog autobuske stanice izgubili kontinuitet potencijalno važne saobraćajnice kao što je Kralja Milutina? To je naprimer veza kruga bolnica sa bulevarom Kralja Aleksandra i svim njoj gravitirajućim područijima.

После представљања Дринске улице као стратешки битне за саобраћај, сад следи представљање Краља Милутина као битније магистрале од већ постојеће везе Булевара са кругом болница (Београдска - Булевар ослобођења) ... :shock:
 
Nigde nisam rekao da je važnija, ali se pomalja šablon: Drinska nam tobože "ne treba" za saobraćaj pošto ćemo deo koji bi išao po njoj preusmeriti na prvu veću ulicu u blizini (tamo je to autoput), a ovde ćemo da smanjimo kapacitet Kralja Milutina ubacivanjem na Slaviju polaznog GSP terminala pošto vozila "mogu i preko kružnog toka što je važnija veza". Uzevši u obzir i trend pretvaranja ulica u pešačke zone, nismo li malo previše slobodni sa smanjivanjem saobraćajnih kapaciteta u kraju grada je upravo to najkritičniji resurs? A ako se kaže da je to prirodan trend za gradske centre, to bi moralo da znači da se istovremeno razvijaju alternative, masovni transport i magistralne ulice kuda bi ovako istisnuti saobraćaj mogao da se preusmeri. A ipak se metrou ne piše dobro sa ovim novim planovima, a Slaviju vi ne želite da proširite na parking. Nije li to malo nekonzistentno?
 
Šta ja to konkretno dobijem proširenjem Slavije na parking na uglu sa Beogradskom , kada mi i dalje ostaje nerešeno pitanje Makenzijeve?
 
Sole , i ti i svi mi dobijamo mogucnost da napravimo izlazne dodatne ,,odlive,, sadašnje Slavijine gužve sa ulicama
Deligradska, Sv.Save, i naročito sa Prote Matejom

Prote Mateja je sada nešto dalje i ne tako zgodna za ,,izvlačenje ,, gužve
jer sada onaj ko bi mogao da koristi izl. pravac ka jugo-istoku umesto Beogradske, mora jednim delicem da ulazi u Makenzijevu i time je usporava a gužva se reflektuje na kružni tok, što je ujedno i odgovor na tvoje pitanje o Makenzijevoj
kojom se sada bez Prote Matje koristi za sve dr. jugo-istočne pravce sa Slavije :)

Takodje dobijamo mogucnost lakšeg prostranijeg uk.isklj. i za - Deligadsku -
koja bi u rasterecenju centralnog Bgd saobracaja imala vrlo veliku ulogu , naročito ka sutra jedinoj železničkoj Bgd. stanici.
a sada bi bez tog pomeranja njeno aktiviranje bitno negativno uticalo na saobracaj iz Nemanjine (kao što smo vec ranije imali)
a priznaceš Nemanjina je vrlo bitna a podosta usporena žila kucavica

Ajd i za Sv.Savu po koju ....
Iz bul. Oslobodjenja javni prevoz skretanjem u desno za ul. u Sv. Savu ne ometa i ne zadržava nikakav bulevarski saobracaj
i gotovo neosetno je vec na Slaviji , pa moze odatle ili Delagrdskom ili opet bul. Oslobodjenja nazad....
(naravno da bi moralo malo da se poradi na prilagodjavanju skretanja na uštrb par metara parka)

Trenutno stanje je NEodrživo , nisu imali sluha ni osecaja a ni mere da shvate potrebe ravnoteže
a ovim pomeranjem bi dobili više izlaznih vrata od ulaznih i to je ključ rasterecenja Slavije

I još nešto ako se ,,ocepari,, parče tog parkinga za potrebe prilagodjenog uliva u Prote Mateja
ostatak parkinga nece više biti pogodan za izgradnju ikakve gradjevine (jbg. jedna provizija manje )
te ostace na raspolaganju pešacima tj. dodatnom ozelenjavanju i uredjenju
što binto utiče na kvalitet vazduha , protočnosti pešaka , estetske... i da ne nabrajam dalje boljitke
imasš negde na forumu odličan prikaz Zeksovog zelenog rešenja tog parkinga :kk:

Ne nemoj da neko pomisli da ce fasadni deo iz parkinga ostati isti jer u pozadini su skriveni mnogi kvartovski dvorišni ,,djepovi,,
sa prizemljušama i čartljama , umesto kojih se daje svašta nešto izgraditi pristojne visine
i tako ,,fasadni ,, estetski deo ka Slaviji arhiktektnoski oplemeniti :D

Kako bilo , prarkingu na sred trga , definitivno nije tu dobro mesto , a centriranje Slavije se mora uraditi
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527205#p527205:1ykv9p6p je napisao(la):
solecar » 23 Mar 2018 02:58 pm[/url]":1ykv9p6p]Šta ja to konkretno dobijem proširenjem Slavije na parking na uglu sa Beogradskom , kada mi i dalje ostaje nerešeno pitanje Makenzijeve?
Dobija se prostor da se Slavija proširi. Puno sam ranije pisao o tome i nema potrebe ulaziti u konkretna rešenja pošto ih u tom slučaju može biti puno. Suština je da u trenutnu površinu koju Slavija zauzima FIZIČKI NIJE MOGUĆE ubaciti veliku metro stanicu, još daleko veće čvorište javnog saobraćaja sa presedanjam između metroa i velikog broja linija autobusa i tramvaja, zatim jednu od najvećih raskrsnica u gradu sa 7 ili 8 ulica, tramvajske šine, pešački trg (tj bar trotoare pristojne širine), biciklističke staze, neophodni komercijalni prostor ispred i u podnožiju budućih visokih zgrada na Slaviji, očuvati kontinuitet buduće važne turističke pešačke trase Kalemegdan-Terazije-Hram Svetog Save, i još, kao šlag na torti, muzičku fontanu sa dirigovanjem, klupama i parkom za posmatranje (javni WC, česma, spomenik, zelenilo, ulične prodavnice, itd, itd). Cela ideja je potpuno suluda. Čak i ako odbacimo deo ovoga, a malo šta se može odbaciti, NEOPHODAN nam je prostor za proširivanje i po horizontali i po vertikali. Dakle rezervisati parking, sada i odmah, dok ga neko nije uzeo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527043#p527043:2lvyfsrt je napisao(la):
Zuma » Чет Мар 22, 2018 11:07 pm[/url]":2lvyfsrt]Nisam siguran da su autobusi koji su ranije polazili od Katićeve uopšte išli na Slaviju. Sada se svi uvode u kružni tok. Takođe pitanje je ima li u Kralja Milutina sada dovoljno mesta za taksi stanicu, prolaz normalnog saobraćaja i veliku polaznu autobusku stanicu (autobusi moraju negde čekati u redu na vreme polaska, potreban je bar kiosk za dispečere i vozače, poželjne su klupe i prostor za putnike). Međutim ne mislim ni da je Katićeva bila išta bolja. Poenta je bila da je sve ovo krpljenje, ako se malo popravi jedna stvar pokvari se neka druga, odnosno da se Slavija može rešiti samo ako je na više nivoa i ako se za nju odvoji veća površina, odnosno rezerviše parking. Ovakva rešenja su gubljenje vremena i novca. Ima previše ulica, tipova saobraćaja i funkcija za ovako mali prostor i što pre to postane svima jasno, to bolje.
Краља Милутинана је неупоредиво бољи простор за окретницу из погледа путника. Неупоредиво лакше преседање.
Простор за чекање аутобуска на полазак је скоро па исти као у Катићевој, Краља Милутинана између Немањине и Крља Милана има око 105 метара што је добовољно простора за око 7-8 аутобуа колико линија тренутно и окреће на Славији, док Катићева од Тиршове до Бирчанинове има око 150 метара, али су ту и бензинска пумпа и паркинзи те је простор обележен за аутобусе око 60 метара.
Затим тренутна окретница ствара велике гужве у булевару са аутобусима који се искључују на њу блокирајући трамвајске шине. Исто тако, преседачи са 31 на линије са окретнице исто праве гужву на стајалишту код Карађорђевог парка.
Што се мене тиче могу такси станице са обе стране Краља Милутина да се изместе одатле као и оних пар паркинг места поред НБС. За диспечера и одмор возача може да се узме локал у приземљу старије вишеспратнице поред НБС, ту би био много примеренији простор него постојећи киоск код парка у Катићевој. На самом платоу има места за комерцијални киоск, ту ће поред бити јавни тоалет што реално фали сваком терминусу у граду, клупе постоје у оквиру платоа, мада реално са директним преседањем са/на 31, тролејбуса и трамваја неће бити ни потребе за њима.

И искрено, овај део Краља Милутина је ретко коришћен за везу болница и булевара, возила углавном скрену раније у кружни ток преко завршетка Немањине. Увек је изгледао као пуста саобраћајнца.
 
Vrh