Šta je novo?

Trg Slavija

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499974#p499974:2jrkpile je napisao(la):
Пантограф » 11 Дец 2017 05:42 pm[/url]":2jrkpile]Мислио сам и на семафоре унутар кружног тока, који једини могу да спрече возаче да блокирају две ободне траке за јавни превоз (не, није у питању непоштовање прописа, већ немогућност да се у тој мери предвиђа саобраћајна ситуација).

Ако је некоме чудно то што пишем - кружни токови са семафорима су чести по Европи, најближи да ја знам је у Сегедину.
Znam i ja za kružne tokove koji imaju semafore u unutar kruga. Pitanje je, da li Slavija ima dovoljan prečnik za to? AKo se stavljaju semafori, oni treba da se postave van Slavije da bi regulisali uliv, ali samo uliv, ne i izliv sa toka.

Ali, u samom toku ... mislim da je to pocencionalni pakao.
 
Опет, то је ко да покушате да помогнете неком коме је мина откинула ногу тако што ћете ставити фластер на рану

Проширити Макензијеву под хитно, 90% побољшања гарант
 
Ljudi situaciju na Slaviji (i ostalim KT) uzimaju "zdravo za gotovo", jer ne razumeju da semafori stvaraju gužve i zastoje ni iz čega. Slavija ima izuzetan protočan kapacitet da zaista veliki broj vozila propusti bez gužve. Semafori na Slaviji bi zato napravili gužve, onda kada ih nema (van špiceva).

Tokom špiceva, bojim se da očekujemo nemoguće.
 
I ja mislim da bi semafori više štete nego koristi doneli. Tih par sati u špicu je problematično, u ostalim delovima dana ili noći, semafori bi samo usporavali saobraćaj, a o uvođenju semafora samo u špicu, mislim da ne treba razmišljati.

Neka moja ideja (pored menjanja smera Deligradske) je uvođenje alternativnih jednosmernih koridora oko Slavije koji bi spajali Nemanjinu i Bulevar oslobođenja.

Doduše, imamo i "obilaznicu" koju čine Kneza Miloša i autoput gde dolazimo do zagušenja na rampi ka Ustaničkoj i Južnom bulevaru.
 
Семафори су апсолутно једини начин да се заштити жута трака у кружном току. Поприлично сам сигуран да би се укупан саобраћај у шпицу убрзао, и то значајно, јер је сад у колапсу, што раније, кад мало размислимо, и није био. Једино је питање, што помену Стф, да ли Славија има довољан пречник за тако нешто.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500110#p500110:mwjoqbmy je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 12 Дец 2017 01:21 am[/url]":mwjoqbmy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499863#p499863:mwjoqbmy je napisao(la):
Пантограф » Pon Dec 11, 2017 11:20 am[/url]":mwjoqbmy]Све је тачно за плато.
Него, да се вратимо раскрсници: хоћемо ли признати да је исувише сложена и да стога захтева да буде регулисана семафорима, као толики кружни токови по Европи (оно што је Карло одавно поменуо, али није имало одјека услед раундабаутоманије која влада на форуму: "Све ће то кружни ток сам регулисати")?
Svakako nema gore manije od prizivanja nesrecnih semafora gde im nije mesto.

Klasican primer visokofrekventne kruzne raskrsnice koja savrseno funkcionise je opstina nbg.

Na kružnom toku (KT), kod opštine NBGD se gotovo svakodnevno dešavaju sudari. Nekad i više puta u toku dana. Prošle nedelje sam bio očevidac dva sudara i za dlaku izbegao da budem učesnik u trećem.

Sudari se uvek dešavaju na izlasku iz KT ka Fontani. Tu se oni koji izlaze iz KT čuknu sa onima koji dolaze iz pravca Zemuna-Starog Merkatora.

U mom slučaju, mamlaz je izleteo od Merkatora i mrtav-'ladan nastavio niz Omladinskih brigada, kao da ja ne postojim. Nije smanjio brzinu ni za 1km/h, a ja sam morao naglo da ukočim u kružnom toku.
 
То је најнебезбеднија раскрсница у Београду, али то је зато што је лоше пројектована, писали смо много о томе. Ту треба да остане кружни ток, јер одувек функционише. А на Славији, видимо, не функционише... јер нису баш исте раскрснице у питању.
 
Нисам сигуран. Скоро сваки пут кад ми је на том фамозном месту неко излетео из Булевара М. Пупина (а било је веома често, јер сам ту живео до 30. године), тај би прво потпуно стао, а онда необјашњиво као под дејством неких дрога, одједном кренуо. Да сам возио четвртом, 60 км на сат (што је могуће и што неки чине), најмање десет пута бих се сударио. Значи, ту треба повећати углове скретања, тј. смањити брзину унутар раскрснице (и оних који возе по правилима!) и тако смањити (избећи) последице.
 
kada bi taksi bio jeftiniji, kada bi rentacar bio jeftiniji, kada bi postojao metro, itd, onda bi bilo manje vozila na Slaviji. Ovako je nemoguce, tako da ova situacija je osudjena da bude samo gora
 
Решење за кружни ток код општине НБГ је повећање пречника.
 
Аха ево огласио се коначно и чика главни архитекта

Kad smo kod radova, da li ste zadovoljni kako je Slavija urađena?

Ono što je tu najveći uspeh jeste što je Slavija urađena tako da pešaci i biciklisti imaju prioritet. Zato pešaci nisu gurnuti pod zemlju, kao što je bila jedna od ranijih ideja. Slavija je urađena na human način. Osim toga, dobijen je predivan javni prostor između Kralja Milutina i Slavije koji će biti mesto susreta, a na kojem će biti bista Dimitrija Tucovića, česma, tribine, drveće... Sve je pritom urađeno prema konkursnim rešenjima. Videćete kada sve bude završeno da je to jedan uspešan projekat. A da li će sve to smanjiti gužvu? Mislim da neće, ali ne zato što nešto nije dobro urađeno, već zato što to ne može da se dogodi samim rekonstruisanjem kružnog toka. To je taj isti kružni tok, ima iste dimenzije. Gužva na Slaviji može da se reši samo manjim brojem automobila, a manji broj automobila ćemo imati kada veći broj građana bude išao peške, javnim prevozom ili biciklom. Trenutno stvaramo uslove za to izgradnjom 120 kilometara staza za bicikle u narednih nekoliko godina.

Sagovornici B92.net u tekstu o saobraćaju na “novoj Slaviji“ istakli su dva problema - to što u samom kružnom toku ostrva nisu podignuta, već su samo nacrtana i Makenzijevu, gde se nekoliko traka uliva u jednu pa uvek nastaje “čep“.

Kada se projektuje saobraćaj on mora da ima neki smisao. U delu između Makenzijeve i Žičke ne postoji mogućnost da se dobiju četiri trake, nema smisla da u jednom segmentu ima, pa posle da nema, tu bi se onda stvarala gužva. Slavija je preopterećena upravo zato što iz Bulevara oslobođenja tri trake ulaze u kružni tok, iz Nemanjine tri, Beogradske dve, Kralja Milana tri. Što veći broj traka to je veće opterećenje. Makenzijeva je možda i najbolja stvar na Slaviji jer ona ne navlači dodatni saobraćaj.
Što se tiče ostrva u kružnom toku, naš Sekretarijat za saobraćaj je u početku to razmatrao. Zašto ostva nisu podignuta? Zato što je Slavija decenijama funkcionisala bez njih. Postojala je bojazan da bi ta ostrva mogla da dovedu do novih saobraćajnih nesreća. Obeležena su i nemaju potrebe da budu i fizički odvojena, pa ako neko zaluta bolje da ništa nije podignuto na 20 centimetara, nego da jeste. Vrlo je jasno obeleženo i ko poštuje saobraćajne propise njemu je jasno gde treba da ide, a gde ne. Druga stvar, iako analiza saobraćaja pokazuje jedno, praksa ponekad pokaže drugačije. Sekretarijat za saobraćaj ostavio je mogućnost da ukoliko odvojene trake na Slaviji nisu najbolje rešenje sve jednostavno može da se obriše i funkcioniše kao nekada.

Мислим шта рећи??? :bash:

https://www.b92.net/info/intervju/index.php?yyyy=2017&nav_id=1332662
 
Posto zivim do same slavije, i juce i danas sam primetio manje guzve nego prethodnih dana, prepostavljam da je semafor u Nemanjinoj poboljsao situaciju na samoj slaviji...
 
Могуће, мада, сачекај петак, то је меродаван дан, никако понедељак.
 
Evo sad je skoro pola 7 i opet nema tolike guzve kako je pre semafora bilo.
E jbg, ne mozemo petak da merimo nikako, petkom je u celom gradu haos :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500294#p500294:32zwica7 je napisao(la):
srdjanprpa » 12 Dec 2017 06:17 pm[/url]":32zwica7]Evo sad je skoro pola 7 i opet nema tolike guzve kako je pre semafora bilo.
E jbg, ne mozemo petak da merimo nikako, petkom je u celom gradu haos :)

I, dakle, ništa bez semafora...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500237#p500237:ojjo3xh1 je napisao(la):
Astrotrain » 12 Dec 2017 03:24 pm[/url]":ojjo3xh1]Аха ево огласио се коначно и чика главни архитекта

Kad smo kod radova, da li ste zadovoljni kako je Slavija urađena?

Ono što je tu najveći uspeh jeste što je Slavija urađena tako da pešaci i biciklisti imaju prioritet. Zato pešaci nisu gurnuti pod zemlju, kao što je bila jedna od ranijih ideja. Slavija je urađena na human način. Osim toga, dobijen je predivan javni prostor između Kralja Milutina i Slavije koji će biti mesto susreta, a na kojem će biti bista Dimitrija Tucovića, česma, tribine, drveće... Sve je pritom urađeno prema konkursnim rešenjima. Videćete kada sve bude završeno da je to jedan uspešan projekat. A da li će sve to smanjiti gužvu? Mislim da neće, ali ne zato što nešto nije dobro urađeno, već zato što to ne može da se dogodi samim rekonstruisanjem kružnog toka. To je taj isti kružni tok, ima iste dimenzije. Gužva na Slaviji može da se reši samo manjim brojem automobila, a manji broj automobila ćemo imati kada veći broj građana bude išao peške, javnim prevozom ili biciklom. Trenutno stvaramo uslove za to izgradnjom 120 kilometara staza za bicikle u narednih nekoliko godina.

Sagovornici B92.net u tekstu o saobraćaju na “novoj Slaviji“ istakli su dva problema - to što u samom kružnom toku ostrva nisu podignuta, već su samo nacrtana i Makenzijevu, gde se nekoliko traka uliva u jednu pa uvek nastaje “čep“.

Kada se projektuje saobraćaj on mora da ima neki smisao. U delu između Makenzijeve i Žičke ne postoji mogućnost da se dobiju četiri trake, nema smisla da u jednom segmentu ima, pa posle da nema, tu bi se onda stvarala gužva. Slavija je preopterećena upravo zato što iz Bulevara oslobođenja tri trake ulaze u kružni tok, iz Nemanjine tri, Beogradske dve, Kralja Milana tri. Što veći broj traka to je veće opterećenje. Makenzijeva je možda i najbolja stvar na Slaviji jer ona ne navlači dodatni saobraćaj.
Što se tiče ostrva u kružnom toku, naš Sekretarijat za saobraćaj je u početku to razmatrao. Zašto ostva nisu podignuta? Zato što je Slavija decenijama funkcionisala bez njih. Postojala je bojazan da bi ta ostrva mogla da dovedu do novih saobraćajnih nesreća. Obeležena su i nemaju potrebe da budu i fizički odvojena, pa ako neko zaluta bolje da ništa nije podignuto na 20 centimetara, nego da jeste. Vrlo je jasno obeleženo i ko poštuje saobraćajne propise njemu je jasno gde treba da ide, a gde ne. Druga stvar, iako analiza saobraćaja pokazuje jedno, praksa ponekad pokaže drugačije. Sekretarijat za saobraćaj ostavio je mogućnost da ukoliko odvojene trake na Slaviji nisu najbolje rešenje sve jednostavno može da se obriše i funkcioniše kao nekada.

Мислим шта рећи??? :bash:

https://www.b92.net/info/intervju/index.php?yyyy=2017&nav_id=1332662

Što bi reko Kesić : "Budalaa" :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500226#p500226:vihu6t4n je napisao(la):
stf » Uto Dec 12, 2017 2:30 pm[/url]":vihu6t4n]Решење за кружни ток код општине НБГ је повећање пречника.
Resenje za KT nbg je postovanje saob pravila. Svi iz pravca merkatora MORAJU da propuste sve koji ulaze u par komune. Krajnje prosto. Bila je diskusija o tome i zakljucak da je nepostovanje propisa uzrok SVAKOG sudara, a da raskrsnica samo delimicno doprinosi nepaznji, ali ne moze da bude i opravdanje za nepaznju, a pogotovo ne sam uzrocnik. U pitanju je par metara za pristup samom KT, a raskrsnica je dovoljno pregledna i sada. Dakle nije presudno.

Nesrecni novi semafor na slaviji je potpuno nepotreban, pesacki je ranije funkcionisao i bez njega. Van spica ce znacajno da usporava saobracaj i nepotrebno da smanjuje protocnost.

Uvodjenje semafora gde mu mesto nije i gde ranije nije ni postojao, tesko da moze se tretira kao napredak. Bas naprotiv.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500611#p500611:3kbtmuqb je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 13 Дец 2017 10:04 pm[/url]":3kbtmuqb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500226#p500226:3kbtmuqb je napisao(la):
stf » Uto Dec 12, 2017 2:30 pm[/url]":3kbtmuqb]Решење за кружни ток код општине НБГ је повећање пречника.
Resenje za KT nbg je postovanje saob pravila.

Стварно? Нисам знао. Какав мудар закључак дискусије ...
 
Bumbarevo brdo":rzei795r je napisao(la):
Nesrecni novi semafor na slaviji je potpuno nepotreban, pesacki je ranije funkcionisao i bez njega. Van spica ce znacajno da usporava saobracaj i nepotrebno da smanjuje protocnost.

Потпуно нетачно. Редовно преко камере пратим ситуацију и Славија је продисала од кад је прорадио семафор. Семафор је и успостављен због шпица а не због периода ван шпица и сада у шпицу скоро и да нема више застоја. Има и даље наравно гужви и спорог тока али саобраћај како тако ипак иде. Семафори омогућавају пражњење кружног тока и прекид дотока таман за толико да се сви не накрцају и не направе колапс. Можда једино петком поподне, али петак је петак.
 
Juče sam prešao Slaviju oko 18:30, i zaje*******ao se jer sam pogrešio izabravši uključenje na tok iz ulice Svetog Save. Postalo je gotovo nemoguće uključiti se na kružni tok iz te ulice. Dve žute trake koje imaju prednost su non stop pune. Tramvaj ide za tramvajem, trola za trolom ... ako poštuješ pravila, možeš da stojiš u mestu ceo dan. Na kraju sam posle puštenih 5 trola, 1 autobusa i 6 tramvaja morao da na bezobrazluk isečem 2. autobus i 7. tramvaj da bih se dokopao kružnog toka....

Ceo problem je u Makenzijevoj. Ona je stvarala gužve jer se 1 žuta traka i tri trake kružnog toka ulivaju u jednu. I čep je konstantan.

A sve mi se čini i da je gadan problem nastao pomeranjem šina prema obodu kružnog toka. Sada tramvaj više nema efekat regulacije toka kao nekad. Ranije je prolazak tramvaja faktički imao efekat semafora. Sad tog efekta nema.
 
Pomeranjem sina su dobili da moze vise tramvaja da se zaglavi u kruznom toku :D

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500611#p500611:1k83ecg5 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Sre Dec 13, 2017 11:04 pm[/url]":1k83ecg5]
Nesrecni novi semafor na slaviji je potpuno nepotreban, pesacki je ranije funkcionisao i bez njega. Van spica ce znacajno da usporava saobracaj i nepotrebno da smanjuje protocnost.

Naporetiv, zivim u BO, i od kad su krenuli semafori da rade znatno je se smanjila guzva na kruznom toku.
A da ne poverujete i trubljenje vozaca.
Ja bih sto vise postavio semafora po gradu, jer nasi "vozaci" kad stanu na semafor znaju sto su stali, pa ne trube, a kad ulete u kruzni tok i cekaju isto vremena koliko cekaju na semaforu oni do tad ne pustaju ruku sa sirena.

Slavicu dan, kad se zabrane sirene na kolima, tacnije kad ih sklone sa auta, kod nas mogu da zabrane al kao to bi neko postova...
 
И за Макензијеву би најбоље било да ставе семафоре са дугим црвеним и кратким зеленим интервалом за пешаке. То би свакако побољшало проток возила.
 
Vrh