Kad smo kod radova, da li ste zadovoljni kako je Slavija urađena?
Ono što je tu najveći uspeh jeste što je Slavija urađena tako da pešaci i biciklisti imaju prioritet. Zato pešaci nisu gurnuti pod zemlju, kao što je bila jedna od ranijih ideja. Slavija je urađena na human način. Osim toga, dobijen je predivan javni prostor između Kralja Milutina i Slavije koji će biti mesto susreta, a na kojem će biti bista Dimitrija Tucovića, česma, tribine, drveće... Sve je pritom urađeno prema konkursnim rešenjima. Videćete kada sve bude završeno da je to jedan uspešan projekat. A da li će sve to smanjiti gužvu? Mislim da neće, ali ne zato što nešto nije dobro urađeno, već zato što to ne može da se dogodi samim rekonstruisanjem kružnog toka. To je taj isti kružni tok, ima iste dimenzije. Gužva na Slaviji može da se reši samo manjim brojem automobila, a manji broj automobila ćemo imati kada veći broj građana bude išao peške, javnim prevozom ili biciklom. Trenutno stvaramo uslove za to izgradnjom 120 kilometara staza za bicikle u narednih nekoliko godina.
Sagovornici B92.net u tekstu o saobraćaju na “novoj Slaviji“ istakli su dva problema - to što u samom kružnom toku ostrva nisu podignuta, već su samo nacrtana i Makenzijevu, gde se nekoliko traka uliva u jednu pa uvek nastaje “čep“.
Kada se projektuje saobraćaj on mora da ima neki smisao. U delu između Makenzijeve i Žičke ne postoji mogućnost da se dobiju četiri trake, nema smisla da u jednom segmentu ima, pa posle da nema, tu bi se onda stvarala gužva. Slavija je preopterećena upravo zato što iz Bulevara oslobođenja tri trake ulaze u kružni tok, iz Nemanjine tri, Beogradske dve, Kralja Milana tri. Što veći broj traka to je veće opterećenje. Makenzijeva je možda i najbolja stvar na Slaviji jer ona ne navlači dodatni saobraćaj.
Što se tiče ostrva u kružnom toku, naš Sekretarijat za saobraćaj je u početku to razmatrao. Zašto ostva nisu podignuta? Zato što je Slavija decenijama funkcionisala bez njih. Postojala je bojazan da bi ta ostrva mogla da dovedu do novih saobraćajnih nesreća. Obeležena su i nemaju potrebe da budu i fizički odvojena, pa ako neko zaluta bolje da ništa nije podignuto na 20 centimetara, nego da jeste. Vrlo je jasno obeleženo i ko poštuje saobraćajne propise njemu je jasno gde treba da ide, a gde ne. Druga stvar, iako analiza saobraćaja pokazuje jedno, praksa ponekad pokaže drugačije. Sekretarijat za saobraćaj ostavio je mogućnost da ukoliko odvojene trake na Slaviji nisu najbolje rešenje sve jednostavno može da se obriše i funkcioniše kao nekada.