Šta je novo?

Trg Slavija

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499679#p499679 je napisao(la):
metro koliko god da se razgrana nikada nece u svaku ulicu stici..... znači automobil opstaje :mrgreen:

I evo ga problem :) Ajd sad iskreno anketa: Koliko ljudi koji se uglavnom voze kolima a podrzavaju metro, to rade sa idejom "Jedva cekam metro, da se drugi premeste pod zemlje, a ja da vozim ko covek?".
Jedina (svakako ogromna!) prednost metroa je da ce ljudi koji vec koriste prevoz, i kojima trasa metroa odovara, moci brze da stignu gde su krenuli. Beogradu treba metro, ali mu treba i vise zutih traka (cak i "zutih ulica"), skuplji parking i "zelena zona".
 
Zasto smatras da je prezir koji otvoreno pokazujes prema vozacima, obostran?

Ne, mnogo gresis, jer svi mi koji koristimk licni automobil, cesce ili manje cesto koristimo i javni prevoz. Takodje, nase porodice.
Mislis li da moje dete tinejdzer u skolu ide automobilom?
Da kolega koji mi dolazi na smenu (a dok on ne dodje ja ne mogu kuci) ima pouzdan prevoz, meni znaci isto koliko i njemu...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
de5c46870e1daf8058f1ea80df2fde72.jpg
583bebd8072e6ffb43a7126634c2d655.jpg
22144d75b43090c115a345156bd31042.jpg


Novi mobilijar

5c85a589b130ffaa057f793248684140.jpg
179ac8613169d15187bafcb1eb6e0560.jpg
0a9fc1c2faa0c89e42aadd72f065a834.jpg


Drvored i nova jelka

d4e4dfec0b9e9e2cbd14c99f107e5892.jpg
2661d246c37cf361df0d05fa85a1038f.jpg
d28f0dbb6085390dacc5556f1d368d5c.jpg
18d0f9d7b934214d6594192cd173fd42.jpg
de896546c0402f958c162cfbf80e4b4e.jpg
49bbfda8960c173de94f50306d87e300.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bože kakvi id***. Tu su kod pešačkog prelaza sužili trotoar na manje od 1m da bi otvorili traku nasred raskrsnice. Kao da je nemoguće otvoriti traku posle, a to što pešaci skoro dodiruju tramvaj to nije bitno. Ubij me ako je tu neko normalan. :bash: :bash: :bash:
5c85a589b130ffaa057f793248684140.jpg
 
Sve za kola a za pjesake minimum po propisu sta tebe tu cudi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499750#p499750:3n7gks6e je napisao(la):
laki72 » Ned Dec 10, 2017 9:49 pm[/url]":3n7gks6e]Zasto smatras da je prezir koji otvoreno pokazujes prema vozacima, obostran?

Ne radi se o preziru. Vrlo je jednostavno, jedini nacin da se stvari poprave je da se smanji broj ljudi koji svakodnevno idu kolima kroz grad. Postoje situacije u kojima je potrebno i neophodno sesti za volan.
90% guzve u Beogradu ne nastaje zbog takvih situacija, vec zato sto je ljudima lepse i udobnije da voze. I to je opet, potpuno validno, ali time sto je neko sebi ucinio dan lepsim i udobnijim, velikom broju drugih ljudi je teze i znatno manje "udobno". I to ne samo onim drugima koji idu prevozom, vec i drugima koji su isto tako seli za volan. Al' niko tu nece da popusti, "nek se neko drugi vozi autobusom, sto bas ja?". I cak bi to bilo ok, da se grad trudi da infrastrukturu prvo optimizuje za javni prevoz, pesake i bickiliste, pa sta od kapaciteta ostane, to da vozacima.

A zasto prednost javom prevozu - ne radi ni o kakvim levicarskim stavovima, ili licnom animozitetu prema vozicama ili atomobilima, nego daleko efikasnijem koriscenju kapaciteta.
 
Ај што је све тако прљаво и штрокаво него овде можете видети вероватно најлошији најбесмисленији плато икада. Нагиб без икаквог основа. Плато без икакве просторне дефиниције, оквира у виду околних зграда, урб, арх везе са било чиме у околини...

Гчедајући ову слику

//uploads.tapatalk-cdn.com/201712 ... 73fd42.jpg

Колеге ће знати. Онај осећај када нешто моделујете у неком од 3Д програма па вам неки полигони или објекти у сцени случајно побегну и деформишу целу заммисао. Е тако ово изгледа.
 
roger34":1qlupkzl je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499750#p499750 je napisao(la):
laki72 » Ned Dec 10, 2017 9:49 pm[/url]":1qlupkzl]Zasto smatras da je prezir koji otvoreno pokazujes prema vozacima, obostran?

Ne radi se o preziru. Vrlo je jednostavno, jedini nacin da se stvari poprave je da se smanji broj ljudi koji svakodnevno idu kolima kroz grad. Postoje situacije u kojima je potrebno i neophodno sesti za volan.
90% guzve u Beogradu ne nastaje zbog takvih situacija, vec zato sto je ljudima lepse i udobnije da voze. I to je opet, potpuno validno, ali time sto je neko sebi ucinio dan lepsim i udobnijim, velikom broju drugih ljudi je teze i znatno manje "udobno". I to ne samo onim drugima koji idu prevozom, vec i drugima koji su isto tako seli za volan. Al' niko tu nece da popusti, "nek se neko drugi vozi autobusom, sto bas ja?". I cak bi to bilo ok, da se grad trudi da infrastrukturu prvo optimizuje za javni prevoz, pesake i bickiliste, pa sta od kapaciteta ostane, to da vozacima.

A zasto prednost javom prevozu - ne radi ni o kakvim levicarskim stavovima, ili licnom animozitetu prema vozicama ili atomobilima, nego daleko efikasnijem koriscenju kapaciteta.
Mnogo toga jesi u pravu.
No mislim da guzve u beogradu nisu posledica masovnog koriscenja automobila, a posebno ne automobilskog pristupa urbanizmu (koji se tako cesto i popularno optuzuje za sva saobracajno transportna zla ovoga grada, vec upravo zanemarivanje istog.

Pa evo i ovde na primeru Slavije mozemo videti da su sve saobracajnice koje se ovde sticu trasirane i napravljene pre II svetskog rata, a sama Slavija u toku istog.
I paradoksalno, isto kao i pre vise od 70 godina kada je Vracar bio "daleka siromasna periferija", najistocniji potez veze dunavskog beograda sa sumadijskim predgradjima i danas je pravac Beogradska-Bulevar Oslobidjenja.

Da stvar bude gora, cak i "udaljena alternativa sa plavim mostom izmedju medakovica i konjarnika skrece ka centru i bije opet na slaviju.

E sad, zamisli da se ruzveltova nastavlja preko vracara i dusanovca i cini smislenu alternativu Bulevaru Oslobodjenja?

No cak da zaboravimo i na to "preambiciozno resenje" (danas jeste ne preambiciozno, nego fakticki nemoguce, ali nije uvek tako bilo), ali se cak i prosto i prilicno jeftino resenje u vidu nastavka Deligradske ka D.Mancea odlaze i odlaze u nedogled, kao da je u pitanju most preko dunava, a ne skromni nadvoznjak iznad autoputa koji se rutinski izgradi za par meseci.

To naravno ne bi rasteretilo u konkretnom slucaju Slaviju, ali bi makar delimicno K. Milosa i Bul Oslobodjenja

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499813#p499813:3dx50yyg je napisao(la):
Delija » 11 Дец 2017 12:28 am[/url]":3dx50yyg]Ај што је све тако прљаво и штрокаво него овде можете видети вероватно најлошији најбесмисленији плато икада. Нагиб без икаквог основа. Плато без икакве просторне дефиниције, оквира у виду околних зграда, урб, арх везе са било чиме у околини...

Бојим се да ће овај плато зврјати потпуно празан. Али потпуно. Нема никаквог разлога да било ко ту проводи време, тј. једини разлог је музичка фонтана чији је музички део потпуно бесмислен због буке саобраћаја.

Форма платоа не прати ни једну једину пешачку комуникацију и правац, чак напротив, блокира све пешачке правце. Мени се чини да је плато пројектован према некадашњој ситуацији на Славији и некадашњим пешачким токовима. Измештањем стајалишта јавног превоза, ти токови су се преусмерили и изменили а форма платоа је остала потпуно ван контекста места.
 
Upravo tako pesacka dijagonala je postavljena prema ranijoj postavci pesackih prelaza. U sustini ovo je za mene privremeno resenje dok na red ne dodje metro stanica cija ce pozicija verovatno biti na tom mestu.
 
Све је тачно за плато.
Него, да се вратимо раскрсници: хоћемо ли признати да је исувише сложена и да стога захтева да буде регулисана семафорима, као толики кружни токови по Европи (оно што је Карло одавно поменуо, али није имало одјека услед раундабаутоманије која влада на форуму: "Све ће то кружни ток сам регулисати")?
 
@laki72
Cak i da postoji sirok bulevar kao alternativa Slaviji, on bi prvo povukao solidnu kolicnu saobracaja koja se vec provlaci tuda, a onda i deo ove guzve koju vidimo. Ali, koliko bi to pomoglo na duze staze, jos godinu-dve-pet pre nego sto vidimo isto ovo sto sad imamo, samo i na Slaviji i duz tog bulevara?
NBG je lep primer, Gagarina u kolapsu, Tosin Bunar u kolapsu, Omladinskih solidno popunjena iako jos uvek nije strasno. 3 trake u Tosinom bi mozda resile ovo sad, ali A Blok tek treba da se useli, IMT-city da ne pominjemo. Kuda ce svi ti ljudi da voze?

Da ima zahvata koje treba izvrsiti, i koji mogu dosta da pomognu -ima. Da mogu da rese probleme -sumnjam. Takodje, mislim da automobil urbinazm dolazi u dva tipa - taj "ozbiljniji" koji (pokusava) da postavi saobracajnice dovoljnog kapaicteta na vreme, i drugi "susterski" koji se poslednjih decenija cesto vidja: "guzva je? seci trotar na pola metra da se ugura jos jedna traka", "nema mesta za parking? prekopacemo arheolosko nalaziste", "rekonstrutkcija mosta? gasi zute trake, da mogu automobili da prolaze" (umesto bas obrnuto, da se pojaca kontrola zutih traka i tako obezbdi da se prevozom prolazi relativno neometano kao prva opcija, a kome je bas bitno da ide autom, nek ceka ili ide okolo).
 
ja bih zbog sugradjana koji su ubedjeni da tudji privatni automobil sluze samo da bi njima napakostili i pokvarili uzitak kretanja po grdu bio prvi koji bi podrzao zabranu koriscenja privatnih automobila u beogradu na dan ili dva, ma i na duze.. cisto da se svi bolje upoznamo, razmenimo telesne tecnost i sve sto bi pratilo takav jedan epohalni dogadjaj u kome bi konacno do izrazaja dosla efkasnost postojeceg javnog prevoza u beogradu koji mnogo trpi zbog zuluma obesnih motorizovanih sugradjana
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499863#p499863:2ftptppu je napisao(la):
Пантограф » 11 Дец 2017, 12:20[/url]":2ftptppu]Све је тачно за плато.
Него, да се вратимо раскрсници: хоћемо ли признати да је исувише сложена и да стога захтева да буде регулисана семафорима, као толики кружни токови по Европи (оно што је Карло одавно поменуо, али није имало одјека услед раундабаутоманије која влада на форуму: "Све ће то кружни ток сам регулисати")?

Апсолутно семафори под Х И Т Н О и у свим осталим улицама око Славије.
 
Ove pečatirane šipkice su već počele dobrano da trule.Šta će tek biti sa šinama i betonom boga pitaj.
f943bac6dde31d60aa1c76a9531e12eb.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499908#p499908:3kbsvnf3 je napisao(la):
Astrotrain » Pon Dec 11, 2017 2:52 pm[/url]":3kbsvnf3]
Апсолутно семафори под Х И Т Н О и у свим осталим улицама око Славије.

Pa malte ne i imamo semafore na svim ulicama oko slavije. ( u beogradskoj je na 100m, u BO na 220m, u Makenzijevoj na 270m)
Najveci problem je Makenzijeva, tu ako stave semafor ka ulazu u Makenzijevu bila bi jos veca katastrofa.
Makenzijeva je definitivno ulica koja treba da bude 2+1 ( u pravcu ka crvenom krstu ) ili 2+2. A za 2+1 ima protora bar do raskrsnice sa Knjeginjom Zorke.
 
Мислио сам и на семафоре унутар кружног тока, који једини могу да спрече возаче да блокирају две ободне траке за јавни превоз (не, није у питању непоштовање прописа, већ немогућност да се у тој мери предвиђа саобраћајна ситуација).

Ако је некоме чудно то што пишем - кружни токови са семафорима су чести по Европи, најближи да ја знам је у Сегедину.
 
Ma nije cudno, imao sam prilike da vozim kroz takve kruzne tokove, al dzaba ti to za nase vozace, koji ne razmisljaju ni gramom mozga kad voze, kad uspeju da blokiraju raskrsnicu Nemanjinu i Kneza Milosa mislis da nece blokirati i obodne trake za javni prevoz.
 
Semafori regulišu a ne rasterecuju saobracaj , i ne treba ih saditi i u ovako usporenom saob. Bgda :mrgreen:
te
Uočavamo problem pritiska Nemanjine, Makenzijeve i bul. Oslobodjenja

Slavija ce prodisati samo ako se saobracaj iz tih ulica smanji tj. rasterete sa drugim pravcima
evo mog predloga na koji način i kako to učiniti relativno brzo :

Veliki broj vozača ulazi iz Nemanjine u kruzni tok Slavije kako bi nastavili voznju u opterecenom bul. Oslobodjenja
Osposobljavajem Deligradske odmah skretanje u desno sa izgradnjom auto nadvožnjaka bi taj broj bio preusmeren na bul. Franša Depera
odakle bi mnogo lakše stigli i do auto komande i do Banjice
na taj način
veliki broj vozila ne bi ulazio u sam kruzni tok Slavije radi ulaska u bul. Oslobodjenja i Slavija bi prodisala sa tako manjim br. vozila

Takodje oslobodjenje Slavije je nemoguce bez
vracanja dela Njegoševe kod Cvetnog trga u funkciju ,dobijamo rasterecenje Makenzijeve (Crveni krst-Slavija)
kojeg su okupirale kafedjije
a svoje bašte sa stolovima mogu držati na samom praznom platou Cvet. trga.
Da potsetim Njegoševom su ranije u oba smera išli veliki GSPovi autobusi

Sa ova rasterecenja pravaca kruznog toka , Slavija bi se vratila u normalu
bez nekih posebnih troškova a izvedeni radovi bi postali svrsishodni
:sesir:
 
Budi ozbiljan nikad nece kola vise ici od mekenzijve preko cvjetnog trga preko djela njegoseve zaboravi cim prije bice ti bolje
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500030#p500030:3hfk6g4m je napisao(la):
direktor » 11 Dec 2017 19:37[/url]":3hfk6g4m]Budi ozbiljan nikad nece kola vise ici od mekenzijve preko cvjetnog trga preko djela njegoseve zaboravi cim prije bice ti bolje

Onda plači dušo, plači... na ramenu kafedjije
a
nad ovakim saob. stanjem na Slaviji :lol: :lool: :lol:
 
Kazem ja, elektricni bicikli su najbolje resenje za prevoz u BGu kao i car sharing sistemi....ali niko nece da slusa....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499863#p499863:q1lf3her je napisao(la):
Пантограф » Pon Dec 11, 2017 11:20 am[/url]":q1lf3her]Све је тачно за плато.
Него, да се вратимо раскрсници: хоћемо ли признати да је исувише сложена и да стога захтева да буде регулисана семафорима, као толики кружни токови по Европи (оно што је Карло одавно поменуо, али није имало одјека услед раундабаутоманије која влада на форуму: "Све ће то кружни ток сам регулисати")?
Svakako nema gore manije od prizivanja nesrecnih semafora gde im nije mesto.

Klasican primer visokofrekventne kruzne raskrsnice koja savrseno funkcionise je opstina nbg.
Slavija je primer necega sto samo na prvi pogled izgleda kao kruzni tok, jer postoji potpuna opstrukcija saob pravila koje vazi u kruznoj raskrsnici, po kom vozilo u kruznom toku nema nikakvih prepreka da iz njega i izadje.
Uzroci opstrukcije su:
1.Nesrecna dupla kruznica, tj dvostruki kruzni tok, pri cemu sva pravila padaju u vodu, i zbog kog ima daleko vise kolizionih tacaka koje dodatno prave zagusenje (upravo karlo je pisao o ovome)
2.Tesna izlazna saobracajnica u pravcu crvenog krsta 3.Nedostatak fizickih barijera koje bi jasno usmeravale vozila, tj sprecavale bi uletanja, presecanja i sl.

Sama kruzna raskrsnica NIKAD nije direktni uzrok zagusenja, i UVEK, bez izuzetka, daleko bolje regulise saobracaj od nesrecnih semafora. Pod uslovom da je pravilno projektovana, sto slavija svakako nije.
Da je primenjen prvobitni projekat rekonstrukcije sa pothodnicima i fizicki odvojenom tram basticom, jedino sto bi u samom KT usporavalo saobracaj je povremena pojava tramvaja, a to je sasvim podnosljivo.
 
Vrh