Šta je novo?

Trg Slavija

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493160#p493160:3mhq438l je napisao(la):
Astrotrain » 17 Nov 2017 08:12 am[/url]":3mhq438l]Нема никаквих конфликата у жутој траци са било киме ако се поштују прописи, јер возила градског превоза, а посебно када се крећу жутом траком имају неприкосновену предност.
Osim ako nešto nije menjano u zakonu o saobraćaju od kako sam ja polagao, ovo je netačno. Vozila gradskog prevoza nemaju apsolutnu prednost, s izuzetkom tramvaja koji imaju prednost zato što su šinska vozila.

Što ne znači naravno da ne bi bilo bolje da koriste žutu traku, jer je njen ceo smisao postojanja da poveća protočnost saobraćaja i ubrza gradski prevoz.

Postoji naravno način da se GSP "natera" da koristi žutu traku, tako što bi se postavio znak zabrane za autobuse van žute trake. Međutim, pošto saobraćajna policija nikada ne zaustavlja vozila GSP, to bi bilo besmisleno.
 
Иста конструкција се поставља и у Немањиној и у Булевару ослобођења. Претпостављам да ће ту бити путокази, а могуће и покоја камера.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493193#p493193:3hjubnhi je napisao(la):
zYx » Pet Nov 17, 2017 10:58 am[/url]":3hjubnhi]Da li neko zna cemu sluzi ova konstrukcija na ulasku u Makenzijevu?


file.php

Da se na nju postavi tabla sa natpisom "ulazite u najlepse rekonstruisani kruzni tok u novijoj istoriji, koji ni jedna vlast decenijama u nazad nije ovako lepo rekonstruisala".
 
Nesto naglas razmisljam o Mekenzijevoj kao jednosmernom ulicom..........
 
За оне унутар кружног тока:

ZOBS
6. Skretanje
Član 46
...
Vozač vozila koji skreće udesno dužan je da propusti vozilo koje se kreće sa njegove desne strane, saobraćajnom trakom za vozila javnog prevoza putnika.

А они који треба да уђу на Славију имају обрнути троугао.
 
sve je to lepo al st*** ne postuje prvenstvo autobusa, trebalo bi minimum 10 saobracajaca da i sa izdignutim ostrvima sve funkcionise
 
Оно што сам такође приметио је да при прелазу из Немањине у Булевар ослобођења скоро нико не користи крајњу десну траку него велика већина по навици пролази кроз кружни ток. Надам се да ће временом возачи увидети и ову опцију и почети више да је користе.
 
Znači sve u svemu žute trake ne služe ničemu a saobraćaj opet sam sebe (ne)reguliše. Znači sve je bilo džaba i sve se opet vraća na stanje kao pre rekonstrukcije.
 
Vozači autobusa su retardirani. Svi odreda ulaze u kružni tok skoro do krajnje unutrašnje trake presecajući ga i blokirajući ceo saobraćaj ako je u pitanju zglobni Solaris...Znajući njihove navike, tako će i ostati...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493193#p493193:1u0l9rt0 je napisao(la):
zYx » 17 Nov 2017 10:58 am[/url]":1u0l9rt0]Da li neko zna cemu sluzi ova konstrukcija na ulasku u Makenzijevu?


file.php
Za kamere
 
Nebih rekao samo za kamere, ista ovakva konstrukcija postoji i u Bulevaru Oslobodjenja i u Nemanjinoj, kontam da ce pored kamera postaviti i neki veliki znak da je tu pesacki prelaz, posto sad vozaci ne znaju da je pomeren i ne znaju da stanu pesacima, a prepostavljam da ce i biti neko upustvo oko toga gde se koja ulica nalazi...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=G0DY4Q8ttaQ[/youtube]
 
Okreni obrni slaviji nema pomoc, bilo mi je mirniju u stanu dok su trajali radovi, jutros je lik bukvalno seo na trubu, a onda i ostali za njim, kasno sam reagovao da krenem da snimam posto sam gledao to neverujuci, al verujem da cu uhvatiti neki drugi dan kadar tog trubljenja.
 
Komentariše se kako autobusi ne koriste žutu traku. Da li zglobni autobus može da prodje tom trakom kroz krivine a da ne prelazi preko ivica trake? Interesantno je pogledati kretanje autobusa 31 od Kralja Milana do Bulevara oslobodjenja. Na ukrštanju sa Nemanjinom mora da propusti tramvaj koji mu dolazi sa desne strane (prednost šinskog vozila).Posle 20 do 40 metara opet mora da propusti tramvaj koji hoće da skrene u Bulevar oslobodjenja jer ovaj ima prednost.
 
ЗОБС

7. Првенство пролаза
Члан 47.
На раскрсници или у сусрету са другим возилом, возач је дужан да пропусти возило које долази са његове десне стране.
Возач возила који на раскрсници скреће улево, дужан је да пропусти возило које, долазећи из супротног смера на раскрсници задржава правац кретања или скреће удесно, ако саобраћајним знаком није друкчије одређено.
Изузетно од ст. 1. и 2. овог члана, трамвај у свим случајевима има
првенство пролаза, ако саобраћајним знаком није друкчије одређено.

Колико ја знам, на Славију се улази из свих праваца под обрнутим троуглом.
Значи, у том случају 31 не мора да пропусти ни трамвај из Немањине.
 
Logično je zatevati da autobusi sa linija 31, 33, 36, 48, 78 i 83 koriste žutu traku na kružnom toku, ali očekivati to od autobusa koji završavaju na Slaviji je glupo. Umesto što seku ulaze/izlaze iz svih ulica dok prave pun krug, gde ih manje više niko ne pušta (iako bi trebalo), oni lepo uđu u skroz unutrašnju traku i izbegnu sve konfliktne situacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493257#p493257:33brto0b je napisao(la):
djigor » 17 Нов 2017 12:54 pm[/url]":33brto0b]Ako može da pomogne:

https://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/kruzni-tok-pravila-voznje.php


Ovo je nešto sasvim novo za mene, pre svega u videu koji je postavljen uz to.

Molim Vas, zašto bi iko ulazio u unutrašnju traku ako treba da se prestrojava posle? Meni je to vrlo čudno.

Sa druge strane, pogledajte taj video uz link https://youtu.be/zG3ghj_nOwQ. Pogledajte kako se spiralno šire trake. To ima super smisla kada ima 4 izlaza i kada je pravilan kružni tok. edit: i šta više mislim da je odlično rešenje! ali to kod nas nije slučaj, čak je u gornje nacrtanom primeru na linku prikazano kako čovek koji radi polukružni treba da se prestrojava, a u ponuđenom rešenju iz Katra je genijalno rešeno!

Insistiranje na propuštanju desnih unutar samog toka dovodi do zagušenja jer unutrašnje trake u tom slučaju usporavaju, a one treba da sprovedu što pre kroz tok.
Razdvajanje autobusa zvuči kao baš dobra ideja, nadam se da će u praksi da se ostvari.

Molim Vas za iskrenu konstruktivnu diskusiju... a ne optužbe. Hvala!!
 
E ljudi jel su postavljeni semafori na znakove za pesake kako bi bili uocljiviji kao sto je postavljeno u Ljutice Bogdana
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493320#p493320:2hwf6030 je napisao(la):
Nikola NS » Fri Nov 17, 2017 3:25 pm[/url]":2hwf6030]Џабе жуте траке кад су блокиране возилима која улазе у кружни ток.

Imam dva pitanja iz oblasti "saobracaj na Slaviji"...

1. Na prilazima kruznom toku obicno ima obrnuti trokut koji znaci da vozila u krugu imaju prednost. Ima li to i na Slaviji?
2. Ove iscrtane linije na Slaviji su predivno likovno ostvarenje ali ne vidim horizontalnu signalizaciju koja bi ukazala za sta je koja traka. Jel samo ne vidim il stvarno nema?
 
drum1 , odličan primer kružnog toka.
Ovde koliko vidim retardirani + bezobrazni su vozači koji blokiraju žute trake prilikom uključivanja u KT.
Nije mi jasno odakle toliko nepoznavanje osnova saobraćaja a posebno kružnog toka. Osnovna pravila su jednostavna / lako se tumače i primenjuju.
 
Друм1 - стварно одличан пример, мада је овде приказана четворокрака раскрсница, а оне најчешће немају проблема, чешће је проблем код кружних токова где се улива више од четири улице.
 
Prosao sam danas Slavijom prvi put. Nisam morao da idem Slavijom, ali reko ajd da vidm kako je iz prve ruke. Ukljucio sam se iz Bulevara Oslobodjenja a iskljucio u Nemanjinoj. Dosta brzo sam prosao. Utiska sam da sam prosao brze nego ranije, jedino pri iskljucivanju u Nemanjinu, iako sam bio u krajnjoj desnoj, dvojoca su me na samom iskljucenju zaobislo sa desne strane prelazeci preko ostrva. Juce sam u beogradskoj hronici cuo da ce na mestu starih pesackih prelaza biti postavljene ograde, da pesaci vise ne prelaze po navici na starim mestima.
 
Vrh