[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813573#p813573:13l31tuo je napisao(la):
Пантограф » 15 Jan 2021 06:01 pm[/url]":13l31tuo]Управо на Београдској хроници: разматра се и прелаз трамвајем преко Панчевачког моста - такође се ради елаборат - а ЦИП предлаже да се уместо Старог железничког гради сасвим нови мост, распона 105 метара.
Nek završe oni prvo obilaznicu i UMP (do Dušanovca), mostove kod Vinče i Ade Huje, tunel ispod Ade a posle neka drobe o tome šta ćemo i kako ćemo. Mislim "baš lepo napreduju" i sad bi opet nešto preko reda.
Interesantno da sam kritikovao kruženje tramvaja preko Ade Huje. Neće da odseku novi sistem normalnog koloseka od ostatka mreže jer bi morali da prave depo, a Kožara nije urbanizovana.
Već imaju železnicu na postojećem mostu. Gde će tramvaj da uglave, po putu? Zašto LRT jednostavno ne dovedu od Borče do stanica Krnjača Most i Ovča? Kad se sredi deo do Kožare mogu ga produžiti na drugu stranu radi presedanja na metro. Osim toga ni metro ne planiraju da produžavaju ka desnoj obali Dunava.
Pančevački bolje da sruše (i uklone brojne stubove), a UMP izgrade samo do Dušanovca. Nemamo ni kablovskih mostova sa više od jednog tornja (onaj na Adi kao magarac), niti visećih. Ostatak mogu izgraditi kao deo autoputa Trošarina-Krnjača, preko zamenskog mosta. U Krnjači bi se spajao s osovinom Ostružnica-Pančevo, odakle bi samo postojeća magistrala bila konvertovana. Uskokolosečni tramvaj samo nek spuste do stanice P. Most. Širenje istog besmisleno je na desnoj obali Dunava, ali ima smisla ka Bežanijskoj Kosi i Zemun popreko (fider tip).
Ovako nešto ne bi bilo loše:
https://www.google.com/maps/@22.3422829 ... 384!8i8192
U pitanju je most Kap Shui Mun u sklopu autoputa New Lantau Link u Hong Kongu. L=750m, najveći raspon 430m. Dakle umesto Pančevačkog se može izgraditi most dužine 800m raspona 500m sa pristupnim vijaduktima dužine 800m na južnoj (desnoj), odnosno 300m na severnoj strani (levoj obali). Alternativno 1200m/400+400m sa tri kule (dve plovne "trake" ispod) uz produženje nasipa za 100m na levoj, odnosno 600m vijadukta na desnoj obali. Taj bi bio još interesantniji (ali poprilično skuplji), posebno ukoliko se radi o čeličnoj konstrukciji jarke boje.
Kao i pomenuti most ovaj bi nosio prugu u sanduku (ili rešetkastoj konstrukciji zavisno od tehničkog rešenja), a na deku autoput profila 3+3 bez zaustavnih što već imamo na primeru drugih beogradskih mostova.
Nemamo ni mostove sa A kulama.
Btw, šta ih sada spopao stari železnički? Da neće preko njega da teraju elektrorikše ili svete krave? U produžetku Tadeuša Košćuška imamo dve dobre varijanta. Četvorokosečni metro most u dva nivoa (po dva koloseka) sa pešačko-biciklističkim stazama, takođe kablovski ili viseći, samo uži. Alternativno metro može biti dvokolosečan, uz tramvaj na jednom deku (metro-tramvajsko-pešačko-biciklistički).
Još jednom bi ponovi da na levoj obali Dunava treba izgradili savremeni četvorokolosečni tramvaj potpuno nezavisan od postojećeg sistema iz 19. veka, mada veliki je pomak odustanak od kruženja preko Ade Huje, što i nagoveštavaju.