Šta je novo?

Tramvaji

Ево једне ужасне фотке код будуће БАС, 2276 на 12Л пре 10 дана
IMG-20201202-135553.jpg
 
Ako i dodje do kupovine novih tramvaja, koje su sanse da to budu Simens-ovi iz Kragujevca?
 
зато што су Кате у генерално лошем стању, а даљи ремонт је упитан. поготово што се и не исплати више, јер га мало и ко ради
 
I dalje ostaje isto pitanje. A i postavlja se drugo pitanje, a to je da li ljudi čitaju šta se ovde piše, pošto se vrlo često jedno te isto ponavlja, moramo da kupujemo nove tramvaje, a zaboravlja se činjenica da mi imamo dosta tramvaja koji nam stoje neupotrebljeni po pogonima, jer nemamo gde da ih upotrebimo, pošto i sa mrežom u normanim uslovima, koja je na maximumu, imamo višak.
 
Ukraine , Zhytomyr tram 2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qw0zMwLC-44[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805912#p805912:1k501j8r je napisao(la):
solecar » Uto Dec 22, 2020 1:22 pm[/url]":1k501j8r]I dalje ostaje isto pitanje. A i postavlja se drugo pitanje, a to je da li ljudi čitaju šta se ovde piše, pošto se vrlo često jedno te isto ponavlja, moramo da kupujemo nove tramvaje, a zaboravlja se činjenica da mi imamo dosta tramvaja koji nam stoje neupotrebljeni po pogonima, jer nemamo gde da ih upotrebimo, pošto i sa mrežom u normanim uslovima, koja je na maximumu, imamo višak.

Negde se pojavila vest da je grad namenio odredjena sredstva za kupovinu novih tramvaja. I meni je pomalo nejasno zbog broja tramvaja koji imamo trenutno, fale nam pre vozači i mreža kao što kažeš.
Takodje, nejasno mi je što u starom gradu ne provlače tramvaj jednosmerno kroz pojedine ulice, ovako, ako dode do zastoja na mreži, pola linija je u prekidu jer nema kuda da se provuku.
 
Sole je pitao što su svi zapeli za kupovinu novih tramvaja.

Ja ću da pitam sledeće pitanje (kao dopunu, ne kao repliku) - što ste svi zapeli da terate tramvaj kroz gudure i sokake starog dela grada?


Za brojnost i iskorišćenost tramvaja definitivno treba da se uradi presek stanja da se vidi na čemu smo. Istina je da je dosta Katica trulo i zrelo za penziju, ali istina je da je GSP u više navrata dobio donacije Divaga iz Švajcarske. Koji, kao što Sole lepo kaže, uglavnom stoje u depou i propadaju.

A što se tiče trasa, svako guranje šina na starom delu grada (ne na celoj desnoj obali Save, nego u starom jezgru) je bespredmetno dokle god na Novom Beogradu stoje čitavi fudbalski tereni neiskorišćenih prostora odnosno potencijalnih koloseka.

Jedino mogu da razumem onu ideju o spajanju šina od Tašmajdana do Kalemegdana. Mada sam lično protiv toga. Ali razumem argumente, kako protiv, tako i u korist tog rešenja. Al to je to što se starog dela grada tiče. Nema tu gde više da se trpa tramvaj. Ispravka, bilo je. Predlog Pančevački most - 25. maj - Topčider. Na trasi stare žel. pruge oko Kalemegdana. Ali to je odavno i definitivno odbačeno zbog prepodobnog nasušnog BnV.
 
Pogledaj gore prepisku, pitanje je usledilo nakon ovog komentara: "Ako i dodje do kupovine novih tramvaja, koje su sanse da to budu Simens-ovi iz Kragujevca?"
Niko nije zapeo, samo čovek jednostavno pita, ako dodje do kupovine, koje su šanse da se kupi domaći tramvaj.

Slažem se u potpunosti da treba iskoristiti postojeće stanje gde god je moguće, ali to ne menja činejnicu da tramvaj ostaje nepouzdan sistem prevoza ukoliko nema alternative, recimo, ako se desi blokada u Nemanjinoj, sve linije koje idu ka NBG, Rakovici i Banovom brdu su u blokadi iz tog dela. Pogledaj samo koji procvat je mreža doživela samo osposobljavanjem Mosta na Adi. Ovde je reč možda o svega par ulica, koje nisu finansijki preskupe u poredjenju recimo linije koja bi vodila do Zemuna ili kroz cele bulevare na NBG. Primera radi, Zagreb ima mnogo razgranatu mrežu, tramvaj im je osnovni vid prevoza, baš zato što mrežu ne deli veliki broj linija, a i ako je deli, opet ima mogućosti da se zaobidje zastoj.
 
И ти трамваји што нису у експлоатацији питање је колико ће још бити и на бројном стању. Што се тиче мреже, њен развој на НБГ мора да прати и развој мреже са друге стране реке. Истина, на НБГ има више простора за ширење, а и више потребе. У центру фали исправљање околишања и пролазак приге главним правцима (Краља Милана и Терсзије, цео булевар Краља Александра, Деспота Стефана и Вишњичка као једна права траса без икаквих кривина) а не споредним као што је сада случај са Ресавском и Београдском, па искрено и Немањином која је споредна у односу на Кнеза Милоша, а у неку меру и са Сарајевском.
 
Sve sve, ali Divage i katice je pregazilo vreme, mogu da voze još ali zamislite ih u 2030 ili 2040. Trebao bi da se napravi plan da do 2030 zamenimo sve tramvaje koji bi onda trajali do 2050 ili 2060. Ti tramvaji nemaju klimu, nisu niskopodni, katice se iznutra uglavnom raspadaju, nemaju ni farbu na rukohvatima. Čast izuzecima.

Njih je imalo smisla remontovaro 2000, ali sada nema smisla više. Odvojiti 20 komada za muzej a sa ostalim šta da radimo.
 
Ukraine , Vinnytsia tram 2020
ex Zurich trams
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BGAPpwXON0E[/youtube]
 
Ukraine , Kyiv tram 2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=d1P7VS61aFA[/youtube]
 
Ukraine , Lviv tram 2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=p6l6ro-L9QI[/youtube]
 
GSP Beograd planira izgradnju novih tramvajskih depoa posle 40 godina - Moguće lokacije Vidikovac i Ada Huja

JKP Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd objavilo je prethodno informativno obaveštenje o nabavci usluge izrade projektne dokumentacije za izgradnju tramvajskih depoa.
GSP je napravio svoj predlog, odnosno svoje viđenje razvoja tramvajskog sistema u Beogradu, uključujući i tramvajske depoe, jer je pretpostavka da će se tramvajska mreža širiti, s obzirom da osim Mosta na Adi, nije proširivana poslednjih nekoliko decenija, a poslednji depo u prestonici je izgrađen pre 40 godina i to je onaj na Novom Beogradu - kažu u Gradskom saobraćajnom preduzeću.
Jedan od novih depoa, koji će biti veći od postojećih, služiće da za smešptaj tramvaja, lakih opravki i dnevnih pregleda i odatle će najveći broj tramvaja izlaziti u saobraćaj, dok će drugi biti zamena za postojeće u kojima se obavljaju veći radovi na održavanju tramvaja - navode u GSP-u.
cela vest https://www.ekapija.com/news/311903...vajskih-depoa-posle-40-godina-moguce-lokacije

Jel mislite da ovo znači da će u budućnosti da izmeste postojeći depo, izgleda da gradski oci ne mogu da odole parceli depoa na NBG, investitori su možda nestrpljivi kao na Dorćolu :p
 
Такав подухват има или нема смисла - у зависности од вредности грађевинског земљишта. Дакле, то је чисто техничко-урбанистичко, а не неко етичко или идеолошко питање. Да у главној пословној зони неки град има пољане за касапљење аутобуских лешева, није ми познато.

Не верујем, ипак, да ће засад бити тога - мислим да ће, гледе градње, прво да се форсира Макишко поље: ово ће доћи на ред са трећом линијом метроа, која пролази поред плаца.
 
Meni je ovo samo još jedan pokazatelj da se ide, ne samo ka rasformiranju Dorćola, nego i ka rasformiranju trolejbuskog podsistema.

Opet, ne kažem da je izvesno, ali mic po mic gomilaju se suptilni znaci (pa i izjave) da se ide ka tome.
 
Kako se krenulo, na kraju će sve depoe da rasformiraju i da vozila budu na okretnicama.
 
Ово искрено нисам очекивао. За у будуће треба гледати да сви објекти ГСП и слчине инфраструктуре (депои комуналних предузећа, трафои, слладишта, гараже и сл.) буду монтажни, што јефтинији и једноставнији за изградњу, одржавање и по потреби рушење. Ништа зидано. Изгледа као да ће на крају Белвиловци победити са петицијом за исељење ГСП од њиховог прозора. Ја ћу само да додам, да ако Икарбус стварно пропадне град онда треба узме фабричке хале и ту смести погоне НБГ и Земун, да сви аутобуси буду паркирани под кровом.
 
Pominjao se nastavak tramvajske pruge do Rušnja i pravljenje depoa između Rušnja i P Brda. Čak i depo za metro.
Na potezu od Belih voda do Petlovog Brda nema mesta za bilo kakav depo. Od toplane Cerak ka ružnom je planiran Shoping city i ne verujem da će uglavljivati bilo kakav depo.

Mogu ti objekti da budu donekle montažni (što i jesu) sa prefabrikovanim delovima i izlivenim temeljima ali opet moraju se napraviti kanali i sve ostalo za održavanje.

U tekstu i piše da će postojeći depo biti mali kada se nabave nova vozila , ne pominje se selidba.
 
Значи имаћемо више трамвајских депоа. Ако буду ширили мрежу то и није лоше :)
 
Pokazace vam Vesic da moze i bez depoa.
 
Ako je u planu tramvaj do Rušnja, onda on mora da bude tramvaj-voz. To je dug put i vozila moraju da budu većih dimenzija, duža i šira, čak i sa manjim brojem ulaza.
Pre neki dan sam se vraćao sa posla autobusom i načuo slučajno razgovor vozača i čoveka koji je bio pored njega, da li je vozač tramvaja ili radi na održavanju, nisam dobro čuo, što zbog buke, a i što sam malo nagluv. Dotakli su se tramvaja i, po rečimasaputnika, najbolji tramvaj je iz donacije Basela onaj proizveden u Schindleru. Prema informaciji ovog sajta to su tramvaji BLT-a, g.br 101-115, proizvedeni između 1971 i 1976. Za Špance je rekao da su puni mana.
Iako su nam Švajcarci poklonili tramvaje, da budemo iskreni, rešili su se svojih starih tramvaja, nisam za njihovu zamenu, kako vlasti planiraju da kupe nove tramvaje a stare da zamene. Milsim da mnogi stariji tramvaji još mogu, uz kvalitetan remont i dobro održavanje da voze još izvesno vreme.
 
Vrh