Šta je novo?

Tramvaji

Katica 202 je najstarija jedina originalna katica iz prve serije (201-205) nju bi trebalo da sačuvaju
vozio sam se snjom i nije toliko loša uopšte
Ti tramvaji su izuzetno startni brzi posle toliko godina preživeli su 90 te sankcije i dalje su okosnica u saobraćaju

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Када је реч о чувању возила за музеј, не сме се хватати за то које је возило најстарије, то се скоро увек испостави као велика грешка. Треба гледати најочуваније, зато што се такво возило лакше и јефтиније сређује. Мислим да је тако са тролом Зијачом #1 направљена велика грешка само зато што је најстарија, боље да је узета нека очуванија, а да није из најновије серије, лакше би је и јефтиније средили, а и постојала би већа шанса да заврши у музеју, овако смо обрали зелен бостан највероватније. Била је прича да је завршила код једног приватног колекционара, али ко зна где је та трола заправо завршила, већ дуго ни трага ни гласа од ње. Ни у Будимпешти се нису стриктно хватали за најстарија возила када су их сређивали за музеј, већ - за најбоље очувана. :wink: Тако да, пре сам за то да Катица #2348 буде у музеју неголи #2202.
И да, ниједна Катица више није оригинална сем чопераша (#2401 - #2420), посебно откад су им ставили коцкасте фарове уместо округлих. :wink: Некима су чак ротирали гаражне бројеве. #2276 није оригинална, састављена је од две Кате из старије серије јер има оне украсе изнад врата, колико сам негде прочитао. Затим, #2373 и #2374 су давно ротирали гар. бројеве између себе, а вероватно има још примера. Једино су чопераши сви задржали оригиналне гаражне бројеве.
 
Ja bih ostavio 2409, jer je najlepši.
Mada nije problem ni da se sredi neka starija kata za muzej . Npr pogledajte kako je izgledao Lejland
2ce397f4f5d932a6d1e10a8c1bf1ce58.jpg
 
Slažem se sa tvojim mišljenjem svem što su naveo, da treba sacivati najbolje sačuvano vozilo ali gsp je puno toga bacio čak su i "muzejskog" 153 krenuli da voze na grejanje mreže umesto da ga čuvaju
Katica 202 nije toliko loša jeste propala malo limarskji kao i dosta njih iz 1981 godine ali ja nju mnogo gotivim
naravno svako ima drugicaije mišljenje i ja to poštujem
Ja te tramvaje puno volim pa zato ne primecujem koji je loš toliko ali za sad meni su broj jedan 222 223 242
Sve katice koje su remontivane u gosi veliko je pitanje dal nose originale brojeve
265 ima izned vrata one kockaste rešetke
Ne nose originalne brojeve ni 208 213 269 284
293 je b modul 335
348 je a modul 335,
276 je sastavljena od prednjeg dela 255 i zadnjeg dela 231
Za još neke ako postoje ja ne znam...

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
@ Вожд
За разлику од Иволга воза, овај трамвај ми је ружњикав. Ови Руси никако да се ратосиљају браон-тонираних стакала и пређу на црно-тонирана као сав модеран свет. Фуј, ,,наш" Авенио је спејс-шатл за њега. :notok:
Елем, возих се јутрос Катом #2345 на линији 9, трамвај је фантазија! Уз #2409 и #2348 дефинитивно најбоља Ката. Још кад би и његовог брата #2351 вратили, било би феноменално! 8) Коначно и неки паметан потез ГСП-а.
 
Боју стакла бира наручилац. Има разлога зашто је жућкасто-браон.

Ја у Москви носом браон наочаре за сунце у Београду црне.
 
Ajde kad smo već kod te teme, koja mi je i ranije zapadala za oko, da iskoristim pa da pitam - u čemu je ta fora sa braon staklima na vozilima u zemljama ZND, odnosno čemu braon stakla na naočarima koje se tamo nose?

Bio sam u Rusiji, i prošao solidnu rutu kroz njen Evropski deo, ali nisam primetio potrebu za braon ''senčenjem''. Doduše to jeste bilo u vreme dok su MAZevi, BKMovi i ostale ''novije'' marke/podmarke tek počele da zamenjuju vozila starijih generacija, bez obojenih stakala.

Znam iz iskustva da naočare sa žutom tintom umeju dobro da dođu u mračnim šumama (gde je debeli 'laaaad :D ) ili gde god nema svetla. Pa kapiram da ima neki sličan, samo obrnut princip i zašto je bolja braon tinta nego crna. Ali ne mogu baš da vizuelizujem kako ta braon radi i zašto je bolja za sunce u tim severnijim delovima sveta.
 
Одговорићу ти из мог угла и искуства, без претензије да то што кажем важи за све, али у мом случају важи сигурно.

Северни положај Русије значи да сунце светли под другим углом тако да је код њих сва природа некако избледела. Њихово небо је светло светло плаво, док је наше врло тамно. Северни положај значи да је зими ноћ јако дуга, а лети обрнуто.

У условима слабе видљивости, а то је што бзго зиме, што зобг бесконечних облачних дана и превише падавина, потребна је већа оштрина вида. А жуто-браон то дају.

Црно стакло одузима боју (насићеност) што у нашем богатом случају нисе страшно а овде хоћеш да се убијеш. Зато браон боја мало улепшава, увесељава...

Осим браон, у русији одлично раде и роза стакла.
У Србији, Црна и плава. Плава на планини и мору најтоплија препорука.
 
Ok, sve na mestu, verujem da je tako. Što i ti reče, crno ''guši'' sve spektre odnosno boje, dok braon neće ugušiti baš sve.
I verujem to za klimu, geografiju i samim tim i nebo i količinu svetla. Tj da je različit utisak ovde i tamo. Za roze sam iznenađen, ali verujem i za to. :D Hej, pa ako sam se lično uverio da u mračnoj šumi stvarno vidim bolje kroz zažućena stakla nego kroz providna... verovaću i da rozikasta mogu da budu bolja u nekim podnebljima. :D Hvala na objašnjenju. ;)
 
Драго ми је да опет возе Швајцарци на 11, штета само што нема жутих.
 

Prilozi

  • Screenshot_20200611_011946.jpg
    Screenshot_20200611_011946.jpg
    200,9 KB · Pregleda: 1.922
Meni to nije problem, tj ne gledam tako. Ali ja dobijam probavu od toga što 15 godina nakon donacije, i ta vozila i MANovi moraju da nose iste boje u kojima su došli samo ''da bi se znalo da su donirana''.

U redu, ali majku mu, šta fali da se i ona stave u uniformu GSPa, samo uz novoizrađene nalepnice ''donacija od vlade Japana/Švajcarske''??????

Mozga bez.
 
Мислим да су донатори условили донацију задржавањем оригиналних колор шема. Мада искрено швајцарски трамваји би баш ружно изгледали у шеми коју сада носе Катице. Е сад, што се тиче самих донацији, ко нам је крив што смо клошари уместо да купујемо нова возила?
 
Zato postoje ugovori, odnosno aneksi ugovora, pa se dve strane lepo dogovore. Podsetiću pritom da, po našim zakonima, ugovori mogu da se zaključuju i putem telefona i/ili računara tj. elektronskim potpisima.

Ali avaaaaaj... treba dići slušalicu. Treba stupiti u kontakt s ambasadama Švajcarske i Japana... ko će da se bakće s time.
 
У суштини и ГСП боли уво да се цима око тих детаља као што је фарбање возила.
 
Ti Švajcarci, koliko god da ih neki pljuju i organski ne podnose, u mnogo boljem stanju su nego li neki naši tramvaji koji su čak i tri puta mlađi.
 
Po meni Svajcarci su odlicni tramvaji,i nikako nisu za bacanje .Lepog su izgleda,udobni su kvalitetni u svakom smislu,jedino sto im fali to je klima al ionako ne voze preko leta .Ti tramvaji mogu da traju jos sto godina uz dobro odrzavanje sto kod nas nije slucaj naravno .Dobili smo odlicne tramvaje i ne razumem tu potrebu i hejt prema Svajcarcima.Ova zadnja serija sto je dosla i truli tamo u depou,ti tramvaji ko da su juce izasli iz fabrike novi i treba da se iskoriste,greh bi bio baciti ih.Naravno stoje tamo godinama,vec su poceli da propadaju .A sto se tice kolor seme ne postoji bolja boja od ove zelene koju imaju koja bi im bolje stajala,nisu losi ni zuti .I hvala Bogu sto su Svajcarci zabranili da se menja kolor sema i lepe reklame po njima,gsp bi ih unistio sa reklamama kao i sve Spance a nasa kolor sema im ne bi stajala,bili bi ruzni .
 
U Stokholmu npr i dalje vozi metro iz 1970 god,imaju jednu celu liniju,kao novi su im vozovi jer nisu primitivno drustvo.Imaju i nove modele naravno al cuvaju i stare .Ne vidim nikakav problem da kod nas voze Svajcarci po ulicama .Ne znam zasto se ne vodi polemika npr o tome sto Dorcol ne vozi vec dve godine i sto npr tramvaj za Knezevac ne vozi vec dve tri godine i nece jos bar dve,prosto neverovatno,sad sam se setio i najave da ce u aprilu da krenu da voze sve linije koje su vozile preko Savskog trga a evo ne mogu da urade sto metara pruge i skretanje za levo ka Sajmu vec dva meseca posle roka koji je probijen .
 
Jedna od bitnih prednosti šinskih električnih vozila je što mogu dobrim održavanjem da se koriste decenijama. Za razliku od SUS vozila, broj delova je značajno manji i jeste moguć skoro potpun remont. Tako da će ti švajcarci moći da služe još decenijama. Ne vidim nikakav problem sa time, dokle god je više isplativo održavanje postojećeg nego zamena, domaćinsko ponašanje je održavati postojeće.
 
Prednost švajcaraca je što ih je predhodni vlasnik odlično održavao.
 
Švajcarci se dobro drže. Iako mogu reći da vreme čini svoje ipak su to najudobnija vozila u voznom parku. Zastarela, no po više osnova ispred mnogih novijih. Uz neki lakši remont mogli bi da nam posluže još. Prikolice su sa druge strane zaista stare i zastarele a potrebno nam je više polazaka sa niskopodnim vozilima pa ne vidim razlog zašto stari tramvaji ne bi mogli vući nove niskopodne prikolice koje su pritom znatno jeftinije od tramvaja?

Katice se nalaze u daleko gorem stanju iako su mlađe, svi znamo i zašto, no i u tom delu parka ima izuzetaka.

Da se ja pitam ostavio bi sve tramvaje čija je eksplotacija u nekom razumnom roku ekonomski opravdana. Preostala visokopodna vozila mogla bi biti osvežena. Preostale KT4 ne bi kuplovao, umesto toga dobio bi više motornih kola s niskopodnim prikolicama. Ostalo bi prostora i za nove dvodelne zamene poput Avenija na čijoj bi bazi bilo poželjno izraditi i prikolice. Nekako bi doveli tramvajski podsistem u red, međutim ne treba zaboraviti ni infrastrukturu. Potrebno je izgraditi nove podstanice, srediti šine na Mostu preko Ade, brojne nove skretnice preko kojih tramvaji samo što ne poiskaču, strogo čistiti nepropisno parkirana vozila duž trase, uvesti nagazne semafore, neke autobuske linije skratiti, odnosno pretvoriti u fidere. Na taj način bio bi podržan veći vozni park što bi za posledicu imalo veći broj polazaka. Tek kad se to realizuje može se razmišljati o nekom ozbiljnijem širenju mreže.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746802#p746802:2vundp99 je napisao(la):
Прле » 11 Jun 2020 08:47 am[/url]":2vundp99]Искрено, с*** ми се од тог поклона. Сматрам да би та дипломатска с**** давати негде у унутрашњост, где нема много људи, овако, швајцарци нас политчки разваљују, а овако подижу свој рејтинг шклопоцијама које нису хтели сами да исеку. И још имам обавезу да их реклаимарамо
за поклон.

Као и оне аутобусе од Јапанске владе.

А то што су признали америчку окупацију Космета, то ћемо да заборавимо? Мрш
Ovo je najveća bu****** koju sam ikad video na ovom forumu. Švajcarci naš politički i diplomatski razvaljuje starim tramvajima? Sve i da je tako, to bi govorilo mnogo više o nama nego o njima. Inače tramvaji su im preudobni i prelepi.
 
Како си ти, мајке ти, свезао два појма у мом посту?

Ево да раздвојим:
1. Швајцарска нас политички разваљује
2. Швајцарска подиже свој рејтиг (дипломатски маркетинг) са тим зеленим трамвајима који возе рекламу како Швајцарска и град Базел поздрављају Београд.

И шта ту није јасно? То исто ради Вучић, злотвори тф делу а на ТВу мед и млеко. За свакога је дао изјаву. Шта ту није јасно!?

Јесте, до нас је.
 
Tragac, Прле molim vas da upristojite međusobno obraćanje, ne mora sve na "nož".
 
Vrh