Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747202#p747202:3hgrbpy8 je napisao(la):
Прле » Pet Jun 12, 2020 1:17 pm[/url]":3hgrbpy8]Како си ти, мајке ти, свезао два појма у мом посту?

Ево да раздвојим:
1. Швајцарска нас политички разваљује
2. Швајцарска подиже свој рејтиг (дипломатски маркетинг) са тим зеленим трамвајима који возе рекламу како Швајцарска и град Базел поздрављају Београд.

И шта ту није јасно? То исто ради Вучић, злотвори тф делу а на ТВу мед и млеко. За свакога је дао изјаву. Шта ту није јасно!?

Јесте, до нас је.

Čemu uopšte takvi pogledi na donaciju tramvaja? U svemu ima politike naravno, al što ne izvući i neku korist iz svega toga. Imamo metarske koloseke, a Bazel prosto ima tramvaje koji mu više ne trebaju i zaista ne vidim niti jedan valjan razlog da te tramvaje ne pokupimo mi kad već imamo priliku za to. Jel bi se mi nešto posebno izdigli na spoljno političkom polju da smo te donacije odbili? Da su nam uvalili nešto što je na izdisaju i u trakvom stanju da se može okarakterisati kao industrijski otpad, pa da razumem tvoj stav. Dobili smo em odlična vozila, em su ta vozila u takvom stanju u kakvom naši tramvaji ne bi bili ni da su radili svega nekoliko godina. Neki od poslatih tramvaja su bili i sveže remontovani. Lično sam im zahvalan na tim donacijama, a bio bi im i još više zahvalan da pošalju i novije Šindlere koji su završili u Sofiji, ako se ne varam.
 
Мене нико не разуме. Швајцарци раде свој посао. А ми свој не радимо. И мене то нервира. Нервира ме што нам је све једно, што све то изгледа без икаквог реда. Сами себе не поштујемо.
 
На страну пристрасност према народима, али Диваг је 300 пута бољи и удобнији трамвај од Катице. Леп, ретро, има седишта удобнија од наших STADLER FLIRT возова који путују и по 5-6 сати до неких одредишта. Тако да, без обзира на старост, пре треба пензионисати Чекадејце (не рачунајући оне ремонтоване у Гоши и чопераше) него Диваге.
 
CKD je deset puta startniji i brzi od divaga ima bolje kočnice, divag kad uleti na peticu to je čitava večnost putovanje kroz dorcol dok CKD pici samo tako.
Prednost je samo sto je divag udobniji i tiši ali za mene je putovanje njime mngoo sporije i dosadnije.
Šteta što katice propadaju i što se ne ulaze u njih meni stvarno nijedna nije loša u vožnji ali na izgled je naviše propala prva serija...


Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Код Дивага су проблематична врата на тастер. Није ретко да се деси заглављивање. Једино прва и последња врата може да контролише возач.
 
Može li neko da objasni malo detaljnije zašto je jedan tramvaj značajno udobniji od drugog? Drugačije ogibljenje, pretpostavljam?
 
Različit tip stolica i različito spajanje sedišta sa podom tramvaja. Plus što u Švajcarcima imaš i tapacirana sedišta i ne klatiš se toliko kao kad se voziš Katicama.
 
Svajcarac je stabilniji jer ima 3 postolja dva pogonska i 3 ispod zgloba dok katica ima 2 i 3 tz lazno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747332#p747332:2sw78urj je napisao(la):
IK101 » Pet Jun 12, 2020 8:26 pm[/url]":2sw78urj]CKD je deset puta startniji i brzi od divaga ima bolje kočnice, divag kad uleti na peticu to je čitava večnost putovanje kroz dorcol dok CKD pici samo tako.
Prednost je samo sto je divag udobniji i tiši ali za mene je putovanje njime mngoo sporije i dosadnije.
Šteta što katice propadaju i što se ne ulaze u njih meni stvarno nijedna nije loša u vožnji ali na izgled je naviše propala prva serija...


Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka

Mislim da si u debeloj zabludi. ĆKD KT4 i nije naročito startan tramvaj i vozio se njime koliko puta kad sam znao da je pod punim gasom. Recimo, dok sam stanovao na Banovom brdu pre dvadesetak godina, svi su ih ganjali koliko su god mogli da idu na deonici pored hipodroma, i na tom pravcu dostizali su nekih 70km/h, al ne sa ne znam kako silovitim ubrzanjem. Osećaj je da sa lakoćom ne savladavaju ni uspod od Franša prema Hramu za razliku od Španca koji prosto kao da leti, dok kod Düwag-a kao da nikada nema potrebe za "punim gasom". Tehnički podaci takođe idu na ruku tramvaja iz Dizedorfa, čiji motori imaju skoro pa duplo više konja na raspolaganju u odnosu na one kod Katica (preko 400ks naspram 215ks). Na kraju krajeva Düwag može da vuče i prikolicu bez sopstvenog pogona, a to nešto govori. Niz Jurija Gagarina i na prvacu od Franša do Autokomande Düwag je znao da povuče i te kako snažno i da postigne ozbiljne brzine, što naravno zavisi i od vozača. E sad što se tiče kvaliteta izrade i ajde da kažem boravka u tim vozilima, Katica je po mom mišljenju daleko iza Düwag-a i Schindler-a. Osećaj čvrstine, količina oscilacija i vibracija od točkova i ogibljenja, pa i pomenuta ubrzanja, sve je na strani doniranih tramvaja. Bez obzira na kvalitet pruge, Düwag se osetno manje ljulja od Katice, a moguće da mu u tome pomaže i treće postolje ispod harmonike. Kvalitet izrade enterijera je, takođe, na strani Düwag-a i Schindler-a. Vrata su isto za svaku pohvalu. Daleko od toga da su naše Kate loše. Meni, takođe, izuzetno dragi tramvaji koji su dominirali istočnim blokom i u dosta evropskih gradova radiće još ko zna koliko godina. Elem, tramvaji proizvođača Düwag-a i Schindler-a sa kraja 60-tih i početka 70-tih kakvi voze kod nas, bili su nešto najbolje što je nudila ondašnja industrija šinskih vozila. ĆKD je bio tu da ponudi, ipak, znatno pristupačnije alternative, što znači da se na mnogo čemu moralo i uštedeti.
 
CKD je tramvaj za nas. Prost, grub, znaju nasi majstori da ga popravljaju u nedogled.
Sve drugo je kupovano zbog provizija.
 
Ne znam što Düwag i Schindler iz 60-tih i 70-tih nije za nas. Pa nisu oni sad ne znam po čemu toliko složeniji od Katica, a pritom izuzetno robusna vozila. Sa takvim stavom ne bi trebali kupiti niti jedan nov tramvaj narednih 50 godina, jer jelte sad su to ipak malo kompleksnija vozila u odnosu na ĆKD tramvaje iz 80-tih. Tim pre trebali smo ostati na Ikarusu 105, 108, 110, 160 itd. I oni su bili prilično jednostavno za održavanje. Vidim i Solaris se kod nas pokazao baš loše, s obzirom da su 2013 godine ta vozila po svemu bila u koraku s vremenom (ironičan sam naravno). Moraju se i naše navike menjati, i jednostavno mora se uvek težiti boljem i ne treba po svaku cenu bežati od svega što je malo složenije i sofisticiranije.
 
Шпанци су отпад. Јадно су се показали и сматрам да је њихова набавка обично бацање новца. Можете ви писати шта хоћете, али не можете прикрити чињеницу да се гори трамваји од њих никад нису нашли на београдским шинама.
 
Da da CAF nema pojma šta je tramvaj zaista. Ne voze u toliko svetskih metropola. Za tvoju informaciju od skora je CAF vlasnik Solarisa, ako ti to nešto znači. Našim "Špancima" treba malo više domaćinske nege i korišćenja i kvalitetnije skretnice na primer, a od otpada su prilično daleko.
 
За нешто што се од првог дана распада је криво одржавање? Како онда половина других, додуше технолошки једноставнијих трамваја, одлично ради свој посао?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747524#p747524:2t4joes5 je napisao(la):
Kesha » Sub Jun 13, 2020 11:41 am[/url]":2t4joes5]Ne znam što Düwag i Schindler iz 60-tih i 70-tih nije za nas. Pa nisu oni sad ne znam po čemu toliko složeniji od Katica, a pritom izuzetno robusna vozila. Sa takvim stavom ne bi trebali kupiti niti jedan nov tramvaj narednih 50 godina, jer jelte sad su to ipak malo kompleksnija vozila u odnosu na ĆKD tramvaje iz 80-tih. Tim pre trebali smo ostati na Ikarusu 105, 108, 110, 160 itd. I oni su bili prilično jednostavno za održavanje. Vidim i Solaris se kod nas pokazao baš loše, s obzirom da su 2013 godine ta vozila po svemu bila u koraku s vremenom (ironičan sam naravno). Moraju se i naše navike menjati, i jednostavno mora se uvek težiti boljem i ne treba po svaku cenu bežati od svega što je malo složenije i sofisticiranije.

treba da kupujemo polovne jeftine tramvaje.
Suvise smo siromasni za nove.
 
Treba to i naći. Znači da neko sa metarskim kolosekom ima tramvaje koji su još upotrebljivi, odnosno, s obzirom da se koriste decenijama morali bi proći i neki remont. Ne moraju biti tek remontovani, al da su urađeni pre nekog vremena. I opet, to ne može doveka da se radi tako, jer teško da bi se našlo na desetine takvih tramvaja. Moraju se kupovati i novi, i ne mislim uopšte da su to baš tolike pare za grad Beograd. Ima za toliko toga, pa imaće se i za tramvaje. Na kraju krajeva kad je nešto potrebno, to se mora kad tad nabaviti, a pare se realno za to mogu obezbediti.
 
Ni meni nije jasno šta se tačno raspada na CAF tramvajima.
CAF je jedan od vodećih svetskih proizvođača šinskih vozila i reći za njih da su škart, isto je kao reći za MAN da je škart vozilo, jer se MAN kod nas raspada, gori u tunelu, trese, škripi, dobije iberturažu i otkida drveće...

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Ja sam davno na forumu napisao razlog dolaska švajcarskih tramvaja Schindler/BBC, kao i prikolica. Tramvaji su bili predviđeni za otpis/kasaciju/sečenje/recikliranje. Po švajcarskim zakonima, ako hoćeš da kasiraš ovakve stvari, moraš skupo da platiš. Švajcarska ima veoma rigorozne zakona u vezi otpada i drakonske kazne ako prekršiš način odlaganja istog. Računica BVB-a (Basler Verkehrs-Betriebe) i BLT-a (Baselland Transport) je bila da je jefnijie opraviti tramvaje i pokloniti ih zemljama poput naše nego iseći u otpad. I još su ispali dobrotvori, što je njihov politički plus.
Sreća pa su tramvaji bili odlično održavani. A ukrajinski grad Vinica je na isti način dobio od Ciriha polovne tramvaje. Svi tramvjai u Švajcarskoj (osim Lozane M1) imaju metarski kolosek, imaju ga i Beograd i Vinica.
 
Siniša":u35azvtn je napisao(la):
Ja sam davno na forumu napisao razlog dolaska švajcarskih tramvaja Schindler/BBC, kao i prikolica. Tramvaji su bili predviđeni za otpis/kasaciju/sečenje/recikliranje. Po švajcarskim zakonima, ako hoćeš da kasiraš ovakve stvari, moraš skupo da platiš. Švajcarska ima veoma rigorozne zakona u vezi otpada i drakonske kazne ako prekršiš način odlaganja istog. Računica BVB-a (Basler Verkehrs-Betriebe) i BLT-a (Baselland Transport) je bila da je jefnijie opraviti tramvaje i pokloniti ih zemljama poput naše nego iseći u otpad. I još su ispali dobrotvori, što je njihov politički plus.
Sreća pa su tramvaji bili odlično održavani. A ukrajinski grad Vinica je na isti način dobio od Ciriha polovne tramvaje. Svi tramvjai u Švajcarskoj imaju metarski kolosek, imaju ga i Beograd i Vinica.
Da li Schlindler ima opremu iz BBC pošto sam dosta puta video da se pored sindlera piše BBC

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Moja greška što nisam bio precizan, Schindler/BBC su samo BLT-ovi tramvaji g.br 101-115
https://www.g-st.ch/trambasel/rm/rm_blt_101.html
Ostali su:
g.br. 603-622 (1967) Duewag/Siemens
https://www.g-st.ch/trambasel/rm/rm_bvb_603.html

g.br.623-658 (1972) Duewag/BBC/Siemens
https://www.g-st.ch/trambasel/rm/rm_bvb_623.html

Kao i BLT-ovi g.br. 123-158
https://www.g-st.ch/trambasel/rm/rm_blt_123.html

Da, i Schindler/BBC je solo tramvaj g.br. 456, što ga ne voze
https://www.g-st.ch/trambasel/rm/rm_bvb_453.html
 
Najbolja reciklaža je da se stvar zapravo ne baca nego da se koristi koliko dugo je moguće. Tako da je odluka da se ovi tramvaji remontuju i poklone sa ekološkog stanovišta najbolja.
 
@ MIG29
Та ваша прича о швајцарским трамвајима прошла поред истине није. Невероватно је шта све човек неће прочитати овде. Вала ме не би чудило да неко предложи да купимо половне ругобе и шклопоције КТМ-5.
Чињеница је чињеница - ако изузмемо Иволга воз, очигледно је да у Русији никада неће научити да направе возило по европским стандардима. Маните се фундаментализма, за добробит свих нас. Мало више критичког (а не критизерског) мишљења не би било на одмет.
 
Bjela kata ceka polazak ...
tramvaj01-2020-06-15-03-18-42.jpg
 
Jutrošnji vandalizam, mada ovi vandali su očigledno bili bez mozga kad su Grande Puntom jurili tramvaj da ga slikaju. Na njihovu nesreću kolega je video tablice i prosledio policiji.

IMG-087957c0f465fd783f708d8321d1262f-V.jpg
 
Vrh