Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742247#p742247:1i4ikvhu je napisao(la):
Дошљак » Uto Maj 26, 2020 4:22 pm[/url]":1i4ikvhu]Како стоје ствари у Крагујевцу? Праве ли шта? Који модели су им у понуди?

Pisalo se baš skoro da je gotov prvi tramvaj za nemačku, samo niko nije objavio ni jednu fotografiju, verovatno čekaju pred izbore da se slikaju sa njim itd.

A što se Rusa tiče, ovo je jedini tramvaj koji mi se dopada, ali nažalost, nije ušao u serijsku proizvodnju. Cena bi mu bila oko 1 milion evra, što je super povoljno u poredjenju sa drugim proizvodjačima.

0c4a868a84fbe6c271b59e5ed6ef1365.JPG

http://r1.uvz.ru/en/press/news/204/
 
Koliko god lep, ne mogu nikad da zamislim ovo čudo u Beogradu. Kao da Ferari parkirate u štali, vozite po Leštanima, a putujete na pijacu u Boleč. Znači ne.
Siemens ima pregršt iskustva, dokazani na tom polju, kako sa tramvajima, tako i sa (ostalim) železnicama. Bilo bi zaista gre'ota da jednog dana ne budu njihovi tramvaji u Beogradu, ako budu završili tu fabriku ili šta je već.
 
Fabrika je gotova i radi. Kapacitet je 80 tramvaja godišnje. Simens uopšte ne zanima posebno Beograd kao tržište - ako bude, bude, ako ne ništa, to je samo jedan grad, kao i svaki drugi. Razgovarao sam sa menadžmentom MIND parka gde se fabrika i nalazi, kažu - od kojeg god od vodećih proizvođača Beograd da kupi (Siemens, Alstom, CAF, Bombardier), neće pogrešiti, to je sve slično.

Očekuje se da nemački gradovi potroše ogroman novac na obnovu voznog parka, i to je primarno tržište za fabriku u Sobovici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742305#p742305:3cnwjwgj je napisao(la):
Пантограф » Uto Maj 26, 2020 9:03 pm[/url]":3cnwjwgj]Fabrika je gotova i radi. Kapacitet je 80 tramvaja godišnje. Simens uopšte ne zanima posebno Beograd kao tržište - ako bude, bude, ako ne ništa, to je samo jedan grad, kao i svaki drugi. Razgovarao sam sa menadžmentom MIND parka gde se fabrika i nalazi, kažu - od kojeg god od vodećih proizvođača Beograd da kupi (Siemens, Alstom, CAF, Bombardier), neće pogrešiti, to je sve slično.

Očekuje se da nemački gradovi potroše ogroman novac na obnovu voznog parka, i to je primarno tržište za fabriku u Sobovici.

Meni je nekako logično da biramo domaće (ako već Siemens prodje na tenderu), prvo što je domaće (a verovatno valja), a servis bi na bio u državi. Sa druge strane, ne mogu da zamislim neku predizbornu kampanju, a da se ne obećava kupovina domaćeg tramvaja "koji je najbolji u ovom delu unierzuma" :D
 
То све јесте, али, ако браћи Баварцима приоритет буде да задовоље немачке потребе, може онај да прави 15 кампања, има да чека на ред - његов пиар има моћ само у Србији.
 
Pitam se koliko bi Siemensova fabrika u Kragujevcu bila u stanju da vrši remont/modernizaciju tramvaja. Najzad, Siemens je kupio ČKD Tatru.
 
Само ако буду имали неупослене капацитете.

Али, модернизацију могу да раде Шинвоз, Желвоз, Гоша (власник Цока, чујем, није добио неки кредит од Фонда за развој), уз нечију техничку помоћ, зашто не и Сименса.
 
Татру је купио да се иста не би више производила, тј да би угушио конкутренцију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742247#p742247:3bkz4t5i je napisao(la):
Дошљак » 26 Мај 2020, 16:22[/url]":3bkz4t5i]Како стоје ствари у Крагујевцу? Праве ли шта? Који модели су им у понуди?

један једини модел трамваја који се прави, Сименс Авенио. по ономе што су писали овде, ради се конкретно за Минхен
 
"Siemens" je još početkom prošle godine "osvojio" jedan tip vagona, on je bio, čini mi se, za francusko tržište.
Činjenica, pokrenuli su čitav niz zavisnih fabrika, alatnica, konstrukcionih biroa i slično, tako da su napravili neku vrstu protivteže "Fijatu" u KG.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742790#p742790:cinxjm57 je napisao(la):
JohnnyLee » 28 May 2020 01:38 pm[/url]":cinxjm57]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742247#p742247:cinxjm57 je napisao(la):
Дошљак » 26 Мај 2020, 16:22[/url]":cinxjm57]Како стоје ствари у Крагујевцу? Праве ли шта? Који модели су им у понуди?

један једини модел трамваја који се прави, Сименс Авенио. по ономе што су писали овде, ради се конкретно за Минхен
Прво за Бремен.
 
To su sve super vesti i mnogo mi je drago zbog toga.

Ako Velikom respiratoru već nije bio problem da se pre par godina busa sa ''srpskim Mercedesima'' i da daje njima prednost umesto Solarisima (koji su realno najbolja GSPova nabavka u poslednjih par decenija), i ako mu nije bio problem da šuruje sa Turcima i Kinezima i dovlači autobuse odande samo zarad politike... ne vidim zašto onda ne bi u narednom periodu podržao i pogurao ideju da Beograd polako ali sigurno počne da menja i/ili širi svoj tramvajski vozni park Simensovim vozilima iz Kragujevca.

On dobije poene i glasove za podršku domaće privrede i obnovu gradskog prevoza, ljudi dobiju (još) radnih mesta i plata, a Beograd dobije novu generaciju tramvaja koja mu odavno očajnički fali.

I za takve stvari bih ga i ja odmah pohvalio bez ikakvog dvoumljenja. Mislim uopšteno govoreći, meni nije problem da pohvalim njega i njegove kad zasluže. Problem je samo što na svaku dobru stvar naprave po 10 brljotina i/ili skandala. I što mi idu na živac sa svojim nastupom i ponašanjem. Ali kažem, kad bi uradili ovako nešto, prvi bi ih podržao (u toj ideji) i pohvalio.
 
Da se nadovežem na ideju iz mog prethodnog posta, evo zamislite na trenutak da je ovo fotografija/scena iz Beograda, tačnije iz Centrale odnosno Pogona Novi Beograd.

GSPov Solaris stoji u Centrali pored GSPovog Avenia, podno nadvožnjaka u Heroja sa Košara, sa sve Mostom na Adi u daljini (ili može da bude i Novi železnički, nije bitno, kapirate poentu scene).


Ne znam za vas, ali ja bih bio presrećan da vidim ovako nešto i kod nas.
 
Леп је Авенио (мада ми се највише свиђа минхенска изведба, коју бих и у БГ највише волео да видим!), али ни ИК-112Н/М није тако ружан аутобус. Напротив, јако је леп.
 
Италијански дизајн, они су ту оманули само код Мултипле :D
 
Ех, кад би га префарбали у црвено-плаву стандардну и спарили са #2351 у композицију, и такође спарили композиције #2315+#2276 и #2419+#2402... Био би то бинго! :D
 
Mислим да овај треба да добије црвени натпис-рекламу за Љубљану.
 
Значи, више није туристички? После 100000 година је поново у редовном линијском саобраћају? :D
 
Jeste u redovnom je saobraćaju mogli bi konačno da ga spoje sa njegovim starim parnjakom 315

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Са којим год да га спаре, било да је #2315, било #2351, било би одлично. И #2276 спарити са неким од њих онда. Што се слободних КТ4 ремонтованих у Гоши тиче, то је то, а од чопераца су остали слободни #2419 и #2402, такође потенцијална композиција. Уз уградњу нових чопера било би могуће и поновно спаривање #2409 и #2410 у композицију, што сам раније навео, али данас сам заборавио. :wink: Боље да раде новији и ремонтовани трамваји, а старије неремонтоване КТ4 полагачке треба слати под пресу, једног по једног. Први кандидати су #2202, #2208, #2213, #2218, #2222, #2223 и та екипица из најстарије серије, а кроз неку годину и остале Кате полако избацивати из строја, изузев поменутих чопераца, Ката ремонтованих у Гоши и евентуално #2268 и #2348 да се оставе у раду од старе неремонтоване серије. Додуше, те 2 Кате су имале иоле пристојан ремонт без тиристоризације, #2268 у Желвозу 2009., а #2348 пре 3 године у матичном депоу, па је и логично да се, као трамваји у одличном стању, оставе у даљем раду на дуге стазе.
Надам се да ће Авенио бити достојан наследник КТ4 на нашим улицама. Диваге оставити још десетак година у саобраћају. Али, прве пристигле треба заменити новије пристиглим, глупо је да они пристигли 2016. труну у депоу већ 4 године, сем малобројних пуштених у рад још пре неку годину.
 
Vrh