Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 22.438
- Pohvaljen
- 48.364
Neke od prednosti tramvaja su to što vozila duže traju (po više decenija) i imaju veći kapacitet.
Kažem ''neke od prednosti'' jer govorim za naše uslove, za situaciju i stanje kakvo se primenjuju kod nas. Ne o opštem modelu.
Problem s tramvajima u Beogradu je što su od početka 80ih slepačkom politikom i potezima postali jadan izgovor i surogat za metro. Što je rezultovalo štetom i po njih same (tj njihovu reputaciju i pouzdanost kao podsistem) jer ih slepci koji odlučuju o njima odavno guraju po delovima grada gde im mesto nije.
Ta iracionalna politika se ogleda u tome što Novi Beograd, koji je projektovan tako da mu tramvaji budu glavni vid prevoza, ima svega 3 linije koje se kreću duž jednog jedinog koloseka (dobro ajd, od skora imamo i onu nesreću preko Mosta na Adi, pričam o periodu do pre godinu dana). Depo koji drži 80% njih se takođe nalazi na Novom Beogradu, iako 2/3 linija koje opslužuje stoje na drugoj strani reke. Do kojih se stiže do skora samo jednim mostom (a i u narednom periodu će ostati samo jedan, kad se demontira SSM).
Kada bi se tramvaji više širili po Novom Beogradu, kao što i treba, i kao što je i zamišljeno, tu bi se videlo i osetilo više njihovih prednosti. Ali nažalost, ovde se sve radi naopako, pa samim tim i njihovo širenje.
Kažem ''neke od prednosti'' jer govorim za naše uslove, za situaciju i stanje kakvo se primenjuju kod nas. Ne o opštem modelu.
Problem s tramvajima u Beogradu je što su od početka 80ih slepačkom politikom i potezima postali jadan izgovor i surogat za metro. Što je rezultovalo štetom i po njih same (tj njihovu reputaciju i pouzdanost kao podsistem) jer ih slepci koji odlučuju o njima odavno guraju po delovima grada gde im mesto nije.
Ta iracionalna politika se ogleda u tome što Novi Beograd, koji je projektovan tako da mu tramvaji budu glavni vid prevoza, ima svega 3 linije koje se kreću duž jednog jedinog koloseka (dobro ajd, od skora imamo i onu nesreću preko Mosta na Adi, pričam o periodu do pre godinu dana). Depo koji drži 80% njih se takođe nalazi na Novom Beogradu, iako 2/3 linija koje opslužuje stoje na drugoj strani reke. Do kojih se stiže do skora samo jednim mostom (a i u narednom periodu će ostati samo jedan, kad se demontira SSM).
Kada bi se tramvaji više širili po Novom Beogradu, kao što i treba, i kao što je i zamišljeno, tu bi se videlo i osetilo više njihovih prednosti. Ali nažalost, ovde se sve radi naopako, pa samim tim i njihovo širenje.